Yugo - oewerkta?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Momenteel heb ik een wigo S zonder mobiel en betaal €78,09/maand.
Daarnaast heb ik een proximus GSM abonnement dat me maandelijks €14,70 kost.
Bijna €93, dus toch al een behoorlijke som.

Ik ben eens aan het kijken hoe ik dit kan verkleinen met zo min mogelijk comfortverlies.

Als ik zou gaan voor een Yugo connect zou het me maandelijks €63 kosten, dus een besparing net geen €30/maand.

Alleen...
Ik zie dat de TV-box dan weg valt. Is er een andere manier van opnemen? Er is mogelijkheid om 7 dagen terug te keren, maar daar staat een sterretje naast en ik vind nergens de verklaring van dat sterretje...
https://www2.telenet.be/nl/producten/yu ... nect-15gb/
Afbeelding
Er kan tot 60 dagen bewaard worden, maar voor de kinderen is dat regelmatig te kort.
Ik heb een vrij oude TV, dus geen mogelijkheid tot apps. Ik heb wel nog een chromecast en een rPi met Kodi aan de TV hangen.

De jongste heeft (nog) geen gsm, hoe kan zij dan TV kijken?

Is er hier iemand die dat heeft, de yugo?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Opletten, die korting (63€) is slechts geldig tot einde van dit jaar!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ja want je hebt ook een yugo zonder TV.

Yugo connect heeft nu korting maar zal 63 euro blijven maar dan zonder entertainement optie.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Mocht ik naar yugo gaan, dan zou het de connect 15 versie zijn, daar is de prijs €63, geen promo.
Afbeelding
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Dat sterretje bij TerugkijkTV is omdat er bepaalde zenders zijn waar dit niet bij beschikbaar is.
luukske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 32 keer

Als je TV wilt blijven houden, moet je niet voor de yugo connect gaan, want die zit daar normaal niet bij. Er is nu wel een tijdelijke aanbieding voor 4 maanden entertainment (waar normale TV ook bij zit), maar na die vier maanden zul je voor de normale yugo moeten gaan om dit te blijven behouden. Dat gaat dan 79€ per maand kosten (de komende prijsverhoging zit daar nog niet bij).

Alles van entertainment gebeurt via de yugo-app. Ik heb dit nu twee dagen, dus nog volop aan het ontdekken, maar totnutoe ben ik best tevreden. We kijken hier al 10 jaar geen lineaire tv meer ivm met de reclames, dus ik heb gelijk een aantal programma’s als favoriet aangeduid, zodat nieuwe “opnames” langer bewaard blijven. En je kunt bij de “opnames” de reclames doorspoelen!
Afspelen doen we hier via de apple tv, die is gisteren wel 1 keer volledig gecrashed, maar vandaag geen problemen meer gezien.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Waarom zou je dan geen Orange Love pakket nemen?

Volgens wat je nu hebt (en waar je naar aan het kijken bent), denk ik dat volgende combo je wel past:

- Love Trio (dus incl decoder): 49€
- Go Plus (onbeperkt bellen en sms/mms + 8GB): 16€

Maakt 65€ per maand...

Als je meer data wilt, kan je een Go Intense (15GB) nemen voor +5€.
Wil je meer snelheid dan de standaard 100/10, kan je speedboost nemen van 400/40 voor 15€.

Zelfs met die 2 opties erbij kom je dan aan 85€/maand, wat nog steeds goedkoper is dan wat je nu hebt (93€).

Hier kan je zelf spelen met de pakketten wat beste bij jouw past: https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... 0_00_00_TV
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Vaganzza schreef:Waarom zou je dan geen Orange Love pakket nemen?
Nu ik zie dat die yugo inderdaad zonder TV is neig ik inderdaad meer hiernaar.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

luukske schreef: Afspelen doen we hier via de apple tv, die is gisteren wel 1 keer volledig gecrashed, maar vandaag geen problemen meer gezien.
Luukske hoe zijn je verdere ervaringen?
Het pakketaanbod lijkt me best ok. Op hoeveel toestellen kan je de app installeren/gelijktijdig zien?
Ik lees in de playstore continu klachten over crashes, wat daar van te denken?

Verschil met orange is dat je bij yugo uw opnames wel op een mobile kan zien en zonder box, comfort lijkt me bij yugo dus wel beter.

Iemand een idee of je de tv ervaring van yugo kan vergelijken met Tadaam? Vermoedelijk hetzelfde met een ander logo?
luukske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 32 keer

Ervaringen totnutoe:
- Beeldkwaliteit is goed, na dag 1 geen haperingen meer gehad
- App is heel stabiel, alleen bij opstarten kan het even duren (10-20 seconden) voordat de bewaarde programma’s worden weergegeven.
- De user interface van de Apple TV app is anders dan bij iPad en iPhone, dit is verwarrend. Ik krijg bijvoorbeeld de tv-gids nooit gevonden. Meestal bekijk ik dan de gids op de iPad en markeer ik daar de opnames, zodat ik die op de Apple TV maar hoef op te roepen vanuit het bewaarde programma’s scherm
- De user interface voor Apple TV mag nog wel wat beter: onlogische indeling, onleesbare teksten op TV (bijvoorbeeld “ programma beschikbaar tot” tekst bij bewaarde programma’s is donkergrijs op een zwarte achtergrond). Tijd om de app ontwikkelaar zelf zo een toestel te geven?
- Ik heb zojuist eens geprobeerd te streamen met meerdere toestellen en dit lukt niet met alle zenders: bijvoorbeeld één en vtm lukte niet, maar met een andere zender weer wel. Ik heb nog niet echt een structuur hierin ontdekt.

Alles bij elkaar zijn we tevreden met de yugo tv. Maar dit is vooral door het gemak van programma’s van alle zenders te kunnen opslaan en deze vanuit 1 app/overzicht te kunnen starten. Dit is een flinke verbetering ten opzichte van de streaming websites van elke zender apart.
De vraag is dan of we hier na december (einde proefperiode entertainment) 16 euro per maand voor gaan overhebben. Daar zijn we nog niet over uit. Kan best zijn dat we dan weer volledig overschakelen naar de Britse zenders op Astra2.
Emile51
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 dec 2019, 13:06
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 12 keer

Telenet schrijft :

Heb je een recente smart-tv van Sony of Philips, dan kan je de YUGO TV-app daarop installeren via de Play Store. Sit back and relax!

Wat wordt er bedoeld met "een recente smart-tv" ? Aan welke voorwaarden moet die voldoen, buiten WiFi of rechtstreekse kabelverbinding ?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het moet een Android TV zijn. Maar lees zeker eerst eens de reviews, het is niet zo'n stabiele app: https://play.google.com/store/apps/deta ... views=true
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Toch een beetje vreemd dat je als 1 bedrijf 3 verschillende apps maakt.

Een goed basis-tv-product aangevuld met extra diensten in verschillende packs zou veel duidelijker (en deugdelijker blijkbaar) zijn.
luukske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb op de appleTV in de Yugo app nog een bugje ontdekt. Als je daar het zoekscherm opent, dan is er geen enkele mogelijkheid om daar weer uit te geraken. AppleTV heropstarten is het enige dat werkt.
Ze kunnen bij Telenet inderdaad beter eens nadenken over 1 app en die dan goed maken, in plaats van de meerdere, half werkende apps nu.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Tadaam-app uit de Telenet-stal werkt wel heel goed! We hebben edpnet+tadaam= goed internet + fijne tv (wel een beetje te kostelijk = 33+40=73eur :lol: )
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dfrog schreef:Tadaam-app uit de Telenet-stal werkt wel heel goed! We hebben edpnet+tadaam= goed internet + fijne tv (wel een beetje te kostelijk = 33+40=73eur :lol: )
Gebruik je je Tadaam dan enkel voor TV ? Dan ben je beter af met gewoon Telenet TV aan 27.59 euro.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

DarkV schreef: Gebruik je je Tadaam dan enkel voor TV ? Dan ben je beter af met gewoon Telenet TV aan 27.59 euro.
Nee hoor, met Tadaam kan je eindeloos opnemen, programma herstarten, vtm doorspoelen, opnames beheren en bekijken via smartphone en dit zonder decoder. Daarom boeit yugo me wel gezien dit hetzelfde/meer geeft voor een lager prijsje (laten we zeggen 65euro+ een sim-card ter waarde van 15).
luukske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 32 keer

Even een update over de Yugo app op Apple TV. Vanavond gezien dat er een nieuwe versie was waar de tv-gids direct oproepbaar is en het zoekscherm nu ook verlaten kan worden. Mijn twee grootste ergernissen van deze app zijn dus opgelost :-D
Driesi
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2017, 12:19

Ik overweeg YUGO ALL-IN 15 GB, €79,82 per maand. Voordelen die ik zie is de mogelijkheid om via meerdere schermen te kijken zonder meerkost en dat een abo van Streamz included is welke appart € 11,95 per maand kost.

Nu hebben wij wel beiden een GSM abo van ons werk welke we niet willen opzeggen. Is er eigenlijk een bezwaar om die SIM gewoonweg niet te gebruiken?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Je legt die in de kast zie geen probleem om die niet te gebruiken.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik lees hier een aantal zaken ... met apple tv kan je ook opnames doen. En vermits je die ook op verschillende toestellen kan afspelen staan die in de cloud. Correct?
Bij proximus kan je blijkbaar ook met apple tv aan de slag ... maar daar lees ik dat je niet kan opnemen.

Apple TV ... ik heb daar geen ervaring mee. Maar vermits meeste toestellen hier in huis zelfde logo dragen denk ik dat het wel een handig verlengstuk naar het grote scherm kan zijn. Zorgt zo'n apple-tv er eigenlijk voor dat content uit verschillende services & apps via één algemene interface ontsloten kunnen worden. Qua gebruiksgemak zou ik het een ideale ervaring vinden dat tv-zenders, content op mijn nas die ik nu via plex bekijk, streaming services zoals netflix, amazon prime, disney+, streams, apple tv+ gewoon via één interface benaderbaar zijn. Zet ik met een apple-tv al stappen in die richting.

Storage ... overal lees ik 32GB is genoeg voor streaming. Maar 't klinkt me wel als weinig in de oren. Jullie gedacht?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”