Telenet internet down

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Hier - 9300 Aalst - Telenet internet al 4 u. noppes ... En mijn zoon zit in de examenperiode ...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heeft ie dan internet nodig om te studeren? (serieuze vraag, gezien ik geen kinderen heb en in 'mijn tijd' dat niet nodig was)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Vaak cursussen online ipv op papier.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Rond 15u hier ook, erpe-mere, ondertussen wel sinds 16u ongeveer terug online. Incl telefoon.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

devilkin schreef:Heeft ie dan internet nodig om te studeren? (serieuze vraag, gezien ik geen kinderen heb en in 'mijn tijd' dat niet nodig was)
Ja ... Donderdag examen en deze namiddag van de prof nog een link gekregen met 2 artikels die hij moet kennen als stof voor zijn examen notarieel burgerlijk recht ... Hij wou ze onmiddellijk downloaden maar noppes. Heb vriend in Wetteren die wel internet heeft. Zal straks na het werk daar downloaden en uitprinten.

Stel je voor dat dit gebeurt tijdens een examen via Skype o.i.d. Je mag het niet gedroomd hebben toch ?
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 49 keer

Telenet hier ook al xown van 14:00u.
Regio Hoboken en nu meer dan 4u later nog steeds niets.
Ook geen enkele respons vanuit telenet via twitter facebook of pers.
Ze zwijgen in alle talen en het is heus wel een grote storing want de meldingen komen vanuit heel vlaanderen al uren lang.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Al gebeld naar klantendienst om te vragen wat er aan de hand is?
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 49 keer

Iets met fluvius en een spannings probleem.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

jep hier ook uitgeweest voor paar minuten 15:27 en 15:54 2de keer wat langer.
modem had geen coax/docsis signaal leek het en was alsof ie gereboot heeft maar not sure...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

koenraaddeconinck schreef:Hier - 9300 Aalst - Telenet internet al 4 u. noppes ... En mijn zoon zit in de examenperiode ...
Heeft em data bij zijnen smartphone?
Dan kan hem zijne smartphone connecteren met de laptop.
Tttsss
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

iktjilp schreef:Al gebeld naar klantendienst om te vragen wat er aan de hand is?
Ik heb het gisteren gedaan en den boel lag plat. Antwoord klantendienst: heb je nog een eigen AP? Antwoord: ja. Vraag van TN- medewerker: is het een AP van TN of niet? Antwoord: Neen maar het ding werkt al een jaar perfect met draadloos tot 600 Mbpd rnerk Netgear.

Medewerker TN: dan ligt het aan uw AP :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug: en dit terwijl het op de site met storingen rood stond van de meldingen. "Il faut le faire".
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

koenraaddeconinck schreef: Stel je voor dat dit gebeurt tijdens een examen via Skype o.i.d. Je mag het niet gedroomd hebben toch ?
Inderdaad vervelend, maar op dat moment zou ik denken dat (gezien je kon aantonen dat het een algemeen issue was) er toch verzachtende omstandigheden in te roepen zijn - dus opnieuw op ander moment?

Los daarvan, 't s**** altijd natuurlijk.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

koenraaddeconinck schreef:
iktjilp schreef:Al gebeld naar klantendienst om te vragen wat er aan de hand is?
Ik heb het gisteren gedaan en den boel lag plat. Antwoord klantendienst: heb je nog een eigen AP? Antwoord: ja. Vraag van TN- medewerker: is het een AP van TN of niet? Antwoord: Neen maar het ding werkt al een jaar perfect met draadloos tot 600 Mbpd rnerk Netgear.

Medewerker TN: dan ligt het aan uw AP :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug: en dit terwijl het op de site met storingen rood stond van de meldingen. "Il faut le faire".
altijd, altijd, altijd: eerst testen (of anders toch zeggen dat je getest hebt) met je laptop, via een draad, rechtstreeks aan de telenetmodem..
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

devilkin schreef:
koenraaddeconinck schreef: Stel je voor dat dit gebeurt tijdens een examen via Skype o.i.d. Je mag het niet gedroomd hebben toch ?
Inderdaad vervelend, maar op dat moment zou ik denken dat (gezien je kon aantonen dat het een algemeen issue was) er toch verzachtende omstandigheden in te roepen zijn - dus opnieuw op ander moment?

Los daarvan, 't s**** altijd natuurlijk.
Hangt dan af denk ik van de goodwill van de prof in kwestie ... Beter dat je niet hoeft te gaan bedelen voor uitstel.

Heb de artikels geprint en hij kijkt vol vertrouwen uit naar het examen. Eind goed, al goed zeker.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Weeral van da ... Geen tv, noch internet, noch telefoon hier in Aalst (9300). Tweede onderbreking al sedert 11 u voor alle diensten en dat op minder dan een week.

Tel. naar de klantendienst: we weten van niets, zeker van geen algemene storing. Alles opnieuw opgestart (modem, digicorders, access points).

Terug tel. naar klantendienst met antwoord: "awel, mijne collega heeft blijkbaar niet goed gekeken. Heel uw straat ligt plat."

Gevraagd naar duur probleem met antwoord: "dat kunnen wij niet voorspellen, dat ziet er vrij ernstig uit en dat zal naar de avond toe zijn eer het opgelost is".

Evidente vraag: "wat is dan de oorzaak". Antwoord: "kan van alles zijn: werken in de buurt, auto tegen kast, ..."

Evidente vraag naar compensatie ? Antwoord: "is niet voorzien want de panne is veroorzaakt door derden".

Werk thuis en moet beschikbaar zijn voor ziekenhuis. En neen, alles kan niet via smartphone want sommige zaken zoals beeldmateriaal kun je niet deftig bekijken op een smartphone en op data te kunnen raadplegen moet je je e-id gebruiken.

Bedankt telenet.

Fiber van proximus passeert helaas nog niet aan ons deur. A propos: iemand die kan zeggen of de beeldkwaliteit van proximus tv ondertussen al op iets trekt (blokjes?, synchronisatie geluid en beeld?, ...)
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 09 jul 2020, 13:23, in totaal 1 gewijzigd.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Waarom je telefoon niet als hotspot gebruiken?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Dataverbruik ???

+ gewoon principe dat er altijd eens iets kan mis lopen maar bij Telenet loopt het het laatste jaar wat uit de hand ... Ik wil gewoon de diensten kunnen gebruiken waarvoor ik dik betaal zonder "workarounds".
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik werk ook veel van thuis, en bij elke provider zijn er wel eens problemen. Een goede backup blijft toch nodig vind.
Een paar uur thuiswerken verbruikt in mijn geval niet zoveel. Gebruiken een Amazon Workstation.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Simpel, klagen en geste vragen. Geen geste: overstappen.

Anderzijds zijn zulke toestanden een goede herinnering dat men noodzakelijke documenten best offline bewaart. Met de cloud ben je altijd gekloo(u)t.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Nja als ik thuiswerk moetk altijd online zijn op internet hoor.

Anders werken er applicaties niet.
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

koenraaddeconinck schreef:A propos: iemand die kan zeggen of de beeldkwaliteit van proximus tv ondertussen al op iets trekt (blokjes?, synchronisatie geluid en beeld?, ...)
Doe eens een lijntest bij EDPnet, dan weet je al veel.

Wij hebben Scarlet Trio in huis gehaald toen er eindelijk VDSL beschikbaar was. In 2013 werd onze 4 Mbps ADSL veel te traag, dus toen gingen we naar Telenet.
Regelmatig na middernacht storingen op enkel internet (vaste lijn werkte). Tijdens de grote netwerf minstens een dag per maand geen diensten, altijd een paar tv-zenders die op bepaalde uren niet werkte (regelmatig ofwel alles van de VRT, soms alle zenders van de VIER, VIJF, ... groep, soms Discovery e.d.), tv in living vrijwel waardeloos wanneer het gras gemaaid werd in de voortuin of de rechterzijkant van het huis, enz...

Dan bij Scarlet Trio terechtgekomen, en eigenlijk... In die nu bijna 3 jaar nog maar 1 keer een downtime gehad dat ik heb gemerkt.
Hoewel de downloadsnelheid 4 keer trager is, voelt surfen op DSL naar mijn mening sneller.
Ping altijd netjes tussen 5 en 7 ms, jitter altijd onder 1ms, vaak zelf onder 0,1 ms.
Bij Telenet ping altijd tussen 9 en 16, jitter nooit onder 3ms, vaak tussen 4 en 7. (Dit is waarschijnlijk absoluut te verwaarlozen, mijn punt is alleen dat het bij Telenet veel meer schommelde, je zit met iedereen op de kabel).

Sinds kort heb ik bij Scarlet wel een ping tussen 8 en 10 meestal, waarschijnlijk omdat de overbuur zich ook op DSL heeft aangesloten (lijnwaarden zijn iets minder en hij is net klaar met verbouwen). Het was ook toen dat wij even een panne hadden (eerste downtime).
Al bij al voelt surfen op DSL 'verfijnder'. Voor stevige downloads is Telenet wel beter.

Maar TV? Scarlet gebruikt Proximus TV (wel een simpelere interface) en ik heb daar nog NOOIT een probleem mee gehad qua kwaliteit. Enkel 1x dat hij mijn opname niet had uitgevoerd. Zowel de V4- als V5-decoder die we hebben zappen veel sneller dan Telenet, geen 'interference'-storingen zoals met de kabel, niks. Ik ben echt verrast van wat in principe een budgetproduct is.
Enkel de 36u-reconnects zijn soms vervelend, maar dat heb je bij Proximus en EDPnet(?) volgens mij niet.

Als heel het gezin hier (including me) overtuigd geraakt dat we geen tv-abonnement meer nodig hebben, is de volgende stap EDPnet.
Als er dan toch iets groots moet gedownload worden, gaat het toch een stukje sneller, maar vooral de upload is voor ons interessant. De 4 van Scarlet is oké (eerlijk gezegd vaak veel sneller dan dat), maar 40... klinkt toch beter :p

P.S., ik snap dat dit off-topic is, maar de topicstarter vroeg erom, dus ik deel even mijn ervaring.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik treed pluim bij: eens iedereen van mijn gezin ervan overtuigd is dat BelgacomTV geen meerwaarde biedt, vliegt Scarlet hier buiten en komt edpnet VDSL XL hier binnen. Mijn lijn kan theoretisch 100/35 aan, maar is nu gecapt op 50/4. Vooral die 4 begint me zwaar tegen te steken.
Computer(k)nul
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

ddd schreef:Ik werk ook veel van thuis, en bij elke provider zijn er wel eens problemen. Een goede backup blijft toch nodig vind.
Een paar uur thuiswerken verbruikt in mijn geval niet zoveel. Gebruiken een Amazon Workstation.
Ik heb nu een backup lijn (4G) en overweeg kabel + vdsl2 te nemen. Cloud buiten houden is in mijn geval niet aan de orde dus interpreteer ik backup als « backuplijn ».
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Het antwoord van TN en mijn reactie (for what it's worth)
-------------------------------------------------------------------------
Beste,


Hartelijk dank voor uw bericht!

U contacteerde ons in verband met een onderbreking van uw diensten.

Uiteraard vinden wij het vervelend dat uw Telenet diensten buiten dienst gevallen zijn en dat hoort niet. Wij willen ons eerst en vooral verontschuldigen voor de hinder die de storing veroorzaakt heeft.

Het is echter zo dat wij geen 100% service garantie kunnen bieden. Geen enkele service provider kan dit aanbieden. Zo zijn onderbrekingen ook regelmatig toe te schrijven aan derden, zoals onderbrekingen op het elektriciteitsnetwerk waardoor wij met overmacht worden geconfronteerd.

We beperken dat tot het absolute minimum door voortdurende kwaliteitscontroles en door het continu monitoren van het netwerk. Telenet spant zich naar best vermogen in om eventuele onderbrekingen, storingen of herstellingen op korte termijn op te lossen. Het onderhoud en de ontwikkeling van het Telenet- netwerk kan Telenet ertoe verplichten de diensten gedurende een korte periode te beperken of te schorsen, zonder dat Telenet daardoor enige vergoeding aan u verschuldigd is.

Zoals vermeld in onze algemene voorwaarden is helaas niet mogelijk om u voor deze onderbreking een tegemoetkoming toe te kennen.

Wij hopen u hiermee geholpen te hebben!

Met vriendelijke groeten,



Heike

Telenet Customer Relations
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

copy paste standaardbrief nummer 38 :lol: Zullen zelfs uw mail niet eens gelezen hebben
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

In het najaar zouden -(cf. artikel gisteren in Het Nieuwsblad) door het BIPT gericht acties ondernomen worden waarbij klanten - zeker diegene met packs - hun abo kunnen analyseren en grondig vergelijken met het aanbod van andere providers. De prijs van packs zou - zeker in België - veel te hoog liggen in vgl met het buitenland (maar da's een oud zeer).

Probleem is m.i. nog altijd het duopolie van proximus en telenet. De rest is afhankelijk van hun infrastructuur. En daar knelt het schoentje i.m.o

Van Telenet naar Proximus gaan is kiezen tussen cholera en de pest. In zeker opzicht blijven "Orange", "Scarlett" etc. vazallen van de 2 grote bonzen en kunnen ze nooit services aanleveren met dezelfde specs. Dat zullen de 2 uiteraard ook niet toelaten.

Hopen op een Europese markt ... ? De schotel als alternatief ? Nu ja, er zijn momenteel ook belangrijker dingen waar mensenlevens van afhangen. Dus dat helpt ook dit fenomeen te relativeren.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”