CH8568LG

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
xamirx
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 okt 2007, 18:29

Hey userbasers, ik heb juist mijn internet gekregen op het appartement en na lang wachten ben ik echt reuzeblij ermee. Echter heeft de installateur de CH8568LG router/ modem achtergelaten in de slaapkamer met een te korte kabel om hem naar de woonkamer te verplaatsen.
Het apparaat maakt enorm veel lawaai en bovendien geeft het nog licht ook.. Als ik dit had geweten was ik hier nooit mee akkoord gegaan.

Vraagje:
Waarom zoveel lawaai? Het lijkt bijna zelfs alsof er een micro in zit op een soort Alexa haha. Nu vroeg ik me af is het mogelijk om een langere kabel te voorzien? En is dat mogelijk zonder al te veel signaalverlies? Moet ik dit zelf doen of Telenet bellen? En gaan dat weer extra kosten zijn? Bedankt!
HELP PLEASE!
88scythe
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2020, 13:10

Je bent niet de enige.
Hier heeft nog iemand dezelfde klacht, ook hier nog iemand.
Zelf ook recent hetzelfde model Telenet modem gekregen, en ook hier staan de fans 24/7 te zoemen alsof de modem wil gaan opstijgen.
Er is voldoende ruimte voor een degelijke lucht aan- en afvoer, en geplaatst in een vrij koele kant van het huis.
De LED-ring stoor ik me minder aan, maar ik kan me voorstellen dat dit voor een slaapkamer inderdaad een probleem is.
Ik stuurde een mail naar Telenet. Benieuwd wat ze ervan gaan zeggen. Ik hoop op een firmware update die de koeling wat stiller weet te regelen.
Dat hij eventjes afkoelt vind ik geen probleem, maar echt dat constante gezoem ... :bang:
Als dit werkelijk de norm is, dan hoef ik geen CH8568LG, dan liever een ouder model.
--

EDIT: reactie van Telenet even naar hier copy pasten for the record:

Sent a mail to Telenet helpdesk and got a call back from a service desk engineer within a half an hour. (Props for response time.)

- He does not have this type of modem model at hand, and seemed to lack hands-on experience with it.
- Based on the info he got from his team coach, he said the modem should not make such noise and even mentioned the device not have fan-cooling in place.
(I am 100% certain that the sound is actually fan noise! It's extremely obvious if you spend just a couple of minutes with the device, power cycle it, and just listen to the behaviour.)
- He didn't dispute my remark. Just said that this is the info he got from his team coach and that he didn't have all technical details about the hardware himself.
- They would normally advise to exchange the modem for another one (same type), but:
- He confirmed already getting several similar complaints. This confirms the suspicion that it's inherently related to this modem type (and that it does contain fans :D).
- He said I probably shouldn't hope for a firmware fix. Thinks that if it's indeed a general CH8568LG thing, that they'd probably rather bring out a new hardware model with low-noise cooling than fixing this model via updated software.
- He said that my suggestion of going to a Telenet dealer and exchange for an older / silent model was possible.

This was actually my plan B, but seems like I have no other choice. :cry:
Laatst gewijzigd door 88scythe 15 jun 2020, 14:13, in totaal 1 gewijzigd.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

xamirx schreef:Waarom zoveel lawaai? Het lijkt bijna zelfs alsof er een micro in zit
Sinds wanneer maken micro's lawaai :lol:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

DarkV schreef:
xamirx schreef:Waarom zoveel lawaai? Het lijkt bijna zelfs alsof er een micro in zit
Sinds wanneer maken micro's lawaai :lol:
Als je ze in de koptelefoon-aansluiting plugt maken ze lawaai. :wink:
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Het licht kan je afplakken met van die elektrische zwarte tape, dan ben je daar al vanaf.
Iemand nog een idee voor het geluid?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

8balljunkie schreef:Iemand nog een idee voor het geluid?
Een tandenstoker steken in de ventilator opening... alhoewel misschien is dat toch geen goed idee voor de levensduur van de modem :lol:

Iets serieuzer is hem in een isolerende verpakking stoppen maar ook dat zal de temperatuur enkel maar doen stijgen.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Kan je hem niet laten uitwisselen voor een modem only eventueel?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

DarkV schreef:Een tandenstoker steken in de ventilator opening... alhoewel misschien is dat toch geen goed idee voor de levensduur van de modem :lol:

Iets serieuzer is hem in een isolerende verpakking stoppen maar ook dat zal de temperatuur enkel maar doen stijgen.
Als ze hem genoeg moeten wisselen zal t wel sneller binnenkomen daar dat er een issue is :-) . Bij mij lag hij al open denk ik om binnenin es te kijken wat er aan gedaan kon worden (ventilatorke losknippen, knopke tussen zetten om af te zetten, temperatuurweerstandje, etc...).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

De FRITZ!Box 6591 Cable en FRITZ!Box 6660 Cable maken geen lawaai. :lol:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

raf1 schreef:De FRITZ!Box 6591 Cable en FRITZ!Box 6660 Cable maken geen lawaai. :lol:
Zijt ge weer daar ja? Precies leert ge niets bij, in een andere thread zijt ge er al op gewezen dat er géén vrije modemkeuze is bij Telenet. Met zo’n opmerking laat je uitschijnen “ga zo’n Fritzbox halen, die maken geen geluid”. Voor de laatste keer: uw eigen modem op uw coax aansluiten WERKT NIET. Leer bij. Stop met halfslachtige foutieve info te schrijven.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het kan perfect werken. Dus het werkt wel.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

raf1 schreef:Het kan perfect werken. Dus het werkt wel.
Heb jij het al werkende gezien? Ikke ni.

Los daarvan, waarom zou ik een modem kopen als ik er eentje 'krijg' van mijn provider? 't Is niet dat ik dan korting krijg.
Gewoon een iets ouder model vragen en alles is opgelost.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Je kan altijd het volgende model vragen: CV8560 QE
Dit is de opvolger van de huidige witte modem die in omloop is.
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Inderdaad, vraag bij Telenet een CV8560E aan (de "e router") en zet er je eigen router achter in bridge mode (desnoods wat zagen)!
Ik kan dat alleen maar aanbevelen, totaal geen geluid en een paar kleine lampjes, makkelijk afgeplakt indien echt nodig.
En ja, dan heb je twee devices nodig, maar dat is zelfs bij FTTH zo (denk aan de ONT)...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”