telenet wifi issue's op 5ghz
Geplaatst: 05 okt 2019, 18:08
Hoi allemaal,
ik heb volgend irritant probleem met mijn telenet modem.
Ik gebruik de 5ghz omdat deze veel sneller is dan de 2.4ghz hier.
Dus kijk ik met een programma wat de vrije kanalen zijn om geen storing te krijgen van mijn buren.
Dan ga ik via mijn telenet en configureer ik de wifi als volgt.
2.4ghz op kanaal 1 (20mhz)
5ghz op kanaal 100 (80mhz)
De modem wijzigde de signalen naar wat ik vertel. Maar hier komt de maar ...
5ghz netwerk leid een eigen leventje. Switch continue van kanaal ook al staat die geforceerd op 100.
Dit kan 4x in 10min zijn.
Ik heb al een factory reset gedaan via mijn telenet.
Reset knop op modem 1sec ingedrukt.
Reset knop op modem 10sec ingedrukt.
Niks werkt. Hij verloopt continue. Dit zorgt voor veel wifi uitval. Of de 5ghz die totaal niet meer uitzend
De telenet klantendienst kent maar 3 verhalen.
* Trek eens stekker uit om de modem te rebooten.
* Doe eens een reset van de modem via de reset toets.
* Probeer eens een ander kanaal.
* Wij gaan een technieker sturen ( wordt dus betalend, 85€ omdat ze geen probleem op mijn installatie gaan vinden en het enkel 5ghz wifi is)
Ik heb de modem dus al omgeruild aangezien ik dacht dat die defect was.
Identiek dezelfde issue.
Mijn gedacht hierover is dus een software bug in de telenet modem. Waardoor die niet luister als je die wifi vast zet op een kanaal.
Heeft er iemand nog dit probleem? Of iemand die dit eens kan testen op jullie modem? Mijn modem = CH7465LG-TN (de witte)
Ik zou graag deze issue oplossen.
Bedankt op voorhand voor het helpen meedenken naar een oplossing
Mvg Detlev
ik heb volgend irritant probleem met mijn telenet modem.
Ik gebruik de 5ghz omdat deze veel sneller is dan de 2.4ghz hier.
Dus kijk ik met een programma wat de vrije kanalen zijn om geen storing te krijgen van mijn buren.
Dan ga ik via mijn telenet en configureer ik de wifi als volgt.
2.4ghz op kanaal 1 (20mhz)
5ghz op kanaal 100 (80mhz)
De modem wijzigde de signalen naar wat ik vertel. Maar hier komt de maar ...
5ghz netwerk leid een eigen leventje. Switch continue van kanaal ook al staat die geforceerd op 100.
Dit kan 4x in 10min zijn.
Ik heb al een factory reset gedaan via mijn telenet.
Reset knop op modem 1sec ingedrukt.
Reset knop op modem 10sec ingedrukt.
Niks werkt. Hij verloopt continue. Dit zorgt voor veel wifi uitval. Of de 5ghz die totaal niet meer uitzend
De telenet klantendienst kent maar 3 verhalen.
* Trek eens stekker uit om de modem te rebooten.
* Doe eens een reset van de modem via de reset toets.
* Probeer eens een ander kanaal.
* Wij gaan een technieker sturen ( wordt dus betalend, 85€ omdat ze geen probleem op mijn installatie gaan vinden en het enkel 5ghz wifi is)
Ik heb de modem dus al omgeruild aangezien ik dacht dat die defect was.
Identiek dezelfde issue.
Mijn gedacht hierover is dus een software bug in de telenet modem. Waardoor die niet luister als je die wifi vast zet op een kanaal.
Heeft er iemand nog dit probleem? Of iemand die dit eens kan testen op jullie modem? Mijn modem = CH7465LG-TN (de witte)
Ik zou graag deze issue oplossen.
Bedankt op voorhand voor het helpen meedenken naar een oplossing
Mvg Detlev