Nieuwe modem-only Docsis 3.1?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
vincentjanv
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 okt 2018, 13:49
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Hoi,


wij hadden op het werk een modem-only (sinds maart 2019) + vast IP, voor onze Business Fibernet 300 plus + speedboost 500. Met 1 Gbps speedboost, hebben we deze ook besteld bij Telenet. De optie werd actief maar de medewerker meldde dat de modem toch diende vervangen te worden door een technieker (fout, want we haalden al 850 mbps maar sout..). Geen probleem, dit is gisteren gebeurd. Echter werd er een router-modem geplaatst, de 3.1 e-router waardoor we met én een router zitten én niet kunnen mappen op ons vast IP.

Vandaag opnieuw gebeld met Telenet, en deze meldde dat dat uiteraard niet de bedoeling was, en dat ofwel de technieker opnieuw langs kon komen voor moden switch (opnieuw?) maar dat zij beslisten of dit gratis was, ofwel dat we zelf een modem-only gingen halen en installeren. De TN-medewerker zij dat er wel degelijk een nieuwe modem-only was. Ik heb natuurlijk geen interesse om terug te gaan naar onze oude type van modem.

Is er iemand die kan bevestigen dat er een modem-only variant is van de 3.1 e-router?
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 15 keer

Vermoedelijk zal dat de Compal CV8560E zijn, deze staat nu ook op de speedboost bestel pagina
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... bestellen/
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij mij komen ze mijn modem only vervangen op 30 oktober. Bij telenet zeiden ze dat enkel een technieker , gratis, een modem only kon vervangen. Dus ik ga er wel vanuit dat ik een modem only ga krijgen. Router-modem is voor mij een no-go.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Zeer goed opletten, er is nog GEEN modem only 3.1... als ze beloven dat er een technieker langskomt, gegarandeerd dat je dan een router+wifi modem krijgt! (tenzij ze natuurlijk op 30 oktober een stock zouden hebben)
vincentjanv
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 okt 2018, 13:49
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

wimpie3 schreef:Zeer goed opletten, er is nog GEEN modem only 3.1... als ze beloven dat er een technieker langskomt, gegarandeerd dat je dan een router+wifi modem krijgt! (tenzij ze natuurlijk op 30 oktober een stock zouden hebben)
En de Compal CV8560E dan? Of bedoel je dat deze nog niet voorradig is?
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

vincentjanv schreef:En de Compal CV8560E dan? Of bedoel je dat deze nog niet voorradig is?
Inderdaad, tot gisteren niet en hij zou ook nog niet meteen beschikbaar komen.
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer

vincentjanv schreef:Echter werd er een router-modem geplaatst, de 3.1 e-router waardoor we met én een router zitten én niet kunnen mappen op ons vast IP.
Ik heb een donkergrijs vermoeden dat dit nu al de CV8560E gaat zijn. Als ik de Compal website mag geloven is het dat een eMTA modem/ router met 4x LAN, 1x WAN en 2x telefoon. Zonder WiFi.

Maar ik dacht gelezen te hebben dat Telenet dan WAN functie niet ondersteund.

Zou je eens kunnen kijken naar het exacte type nummer van wat er nu gezet is? Lijkt me wel een handig gegeven om te weten.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

De CV8560E heeft voorlopig nog geen ondersteuning voor pass-through, dus dit is voorlopig enkel een HGW zonder WiFi. Er zal nog een update komen die pass-through mogelijk maakt, tot dan is de 24*8 modem only de enige optie om meer dan 240mbps te krijgen op een modem only. Eurodocsis 3.1 is trouwens nog niet uitgerold, alle 3.1 toestellen werken gewoon op 3.0
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Kenniey schreef:[...] tot dan is de 24*8 modem only de enige optie om meer dan 240mbps te krijgen op een modem only.
Ik heb een modem-only CV7160E, sinds Augustus 2017.

En dit is een speedtest via bekabeld 1gpbs netwerk.
EFeUxoIXUAI24cy.jpeg
Wat moet een mens tegenwoordig nog geloven hé...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
SenH
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 nov 2014, 10:50
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik heb ook een CV7160E en net een test gedaan. Huidige abbo is een Whoppa met Speedboost (400/40) maar modem heeft blijkbaar sneller profiel gekregen.
Afbeelding
https://www.speedtest.net/result/8641087917
vincentjanv
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 okt 2018, 13:49
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Senne schreef: Zou je eens kunnen kijken naar het exacte type nummer van wat er nu gezet is? Lijkt me wel een handig gegeven om te weten.
Je hebt gelijk, ik heb nu al een CV8560E :roll:

Hopelijk komen ze dan snel met een update die pass-through mogelijk maakt... De WAN poort is inderdaad gewoon niet actief, doet niets.
JAMIN001
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Hoe kom je eraan aan de modem?
vincentjanv
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 okt 2018, 13:49
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

JAMIN001 schreef:Hoe kom je eraan aan de modem?
De technieker had deze gisteren gewoon bij... Maar ik had de indruk dat die zelf niet goed wist wat en hoe (had bijv onze netwerk-kabel in de WAN gestoken :roll: )
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

CV7160E is de 24*8 modem only.
Die haalt dus de hoogste snelheden.
CV6181E gaat niet voldoende zijn voor na de snelheidsverhoging.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik heb Telenet Wigo 9GB met 300/20mbps:
Screenshot 2019-10-02 at 18.22.05.png
Ik heb thuis de CV7160E modem:
Screenshot 2019-10-02 at 18.23.14.png
Als ik via https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... bestellen/ de gigabit speedboost wil bestellen, dan zie je voor dat je de bestelknop induwt het volgende:
Screenshot 2019-10-02 at 18.24.26.png
Als ik dan inlog en de bestelprocedure doorloop dan zie ik voor de "bevestig knop":
Screenshot 2019-10-02 at 18.25.53.png
Hieruit kan je dan toch niet anders dan afleiden dat de CV7160E NIET de gigabit speedboost aankan?
Dus jouw melding "CV7160E is de 24*8 modem only. Die haalt dus de hoogste snelheden." klopt NIET.

Vanwaar komt trouwens jouw informatie allemaal? Als die uit officiële bron komt, dan klopt die bron niet.
Als het uit eigen analyse is, door bijvoorbeeld de technische mogelijkheden van de modems te vergelijken, dan zal Telenet daar nog hun eigen configuratie aan toevoegen waardoor we dus niet kunnen afgaan op de technische mogelijkheden van de modems.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Er zijn blijkbaar gebruikers die met een 24*8 tóch 800Mbps halen, zie topic over nieuwe snelheden.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Selder, ik werk op de backoffice van Telenet ...
De CV7160E zal werken voor de giga speedboost.
Op de site worden enkel de router modellen weergegeven. Modem only modellen worden altijd wat stiefmoederlijk behandeld. Met de CV7160E kan bv geen nieuwe Telenet Box geactiveerd worden, dus die gaat niet als compatibel worden aangegeven, stel dat de klant ook een nieuwe TV box wil.
Met de nieuwe CV8560E is het wel mogelijk een TV box te activeren in het systeem en eens pass-through actief staat is dit ook een waardig alternatief voor de modem only.
vincentjanv
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 okt 2018, 13:49
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

wimpie3 schreef:Er zijn blijkbaar gebruikers die met een 24*8 tóch 800Mbps halen, zie topic over nieuwe snelheden.
Kan ik beamen want die hadden we eerst. TN-medewerker zei dat hij toch een melding kreeg over nieuwe modem...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Kenniey schreef:Selder, ik werk op de backoffice van Telenet ...
De CV7160E zal werken voor de giga speedboost.
Op de site worden enkel de router modellen weergegeven. Modem only modellen worden altijd wat stiefmoederlijk behandeld. Met de CV7160E kan bv geen nieuwe Telenet Box geactiveerd worden, dus die gaat niet als compatibel worden aangegeven, stel dat de klant ook een nieuwe TV box wil.
Met de nieuwe CV8560E is het wel mogelijk een TV box te activeren in het systeem en eens pass-through actief staat is dit ook een waardig alternatief voor de modem only.
Ik denk dat ik de fout gevonden heb, ik heb thuis een staan, maar mijn.telenet.be geeft aan dat ik een CV6181E heb. Zelf kan ik het niet aanpassen, ik heb je een PM gestuurd.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Bedankt voor deze waardevolle info!
Maandag komen ze hier een modem vervangen. Had speedboost al een maand geleden aangevraagd (dat we nu 1000 ipv 500 krijgen is mooi meegenomen maar wist ik toen nog niet).
Ik hou in de gaten wat ze hier komen zetten in plaats van onze huidige CV6181E... Moet hier ook modem-only zijn, geen router...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kenniey schreef:en eens pass-through actief staat is dit ook een waardig alternatief voor de modem only.
Kan je hier wat meer over vertellen... sinds wanneer heeft TN ondersteuning voor pass-through ?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

DarkV schreef:Kan je hier wat meer over vertellen... sinds wanneer heeft TN ondersteuning voor pass-through ?
Goeie vraag.
En daarbij, blijven er ook modem onlies bestaan?
Want ik vertrouw TN voor geen meter met een passthrough; ooit zetten ze dat af en dan ben je gezien.
dovo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 39 keer

Voor zover ik weet komt er geen aparte modem only voor 3.1 en krijgt de CV8560E passthrough.
Gebruikersavatar
LighScan
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jul 2011, 13:12
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 5 keer

De CV7160E zal werken voor de giga speedboost.
Is dit model verkrijgbaar via de Telenet winkels?
RVDLD
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2019, 12:08

Hoi.
Met de passthrough mode, doel je op de optie om er een bridged modem van te maken. Dus 1 ip gekoppeld aan het Mac van het modem.
Hoeveel ip's worden er dan aan het modem gekoppeld? Een of ook 16 stuks in vergelijking met de modem only ? En is het dan ook mogelijk om de nieuwe Telenet 4k box erop aan te sluiten?

Technisch zou er geen probleem moeten zijn om dit voor elkaar te krijgen. De vraag is in welke mate gaat Telenet dat in zijn configs toelaten.

Met een oude Motorola modem only op Ed 3.0 werkt het allemaal stabiel incl. Meerdere netwerken en meerdere publieke ips. Via vlan-switch.
Maar hier sluiten ze de 4k optie van uit. Administratief.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

LighScan schreef:
De CV7160E zal werken voor de giga speedboost.
Is dit model verkrijgbaar via de Telenet winkels?
Daar kan je voor bellen naar je winkelpunt. Telefoonnummers zou je via Google kunnen vinden ?
dovo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 39 keer

Geen idee hoe de pass through eruit zal zien, maar ik betwijfel of 16 ipv4 daarbij zal horen. Sowieso maar 1 per mac, en als het dan mac based pass through is dan krijg je er ook echt maar één. Ik kan mij ook geen use case buiten abuse bedenken waar SMB/Home user +1 IPv4 nodig heeft. IPv4 is op en het is tijd dat we gewoon lekker v6 gaan gebruiken, je krijgt een /56 wat 256 VLAN's toelaat.
Van de TV box heb ik geen weet.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nu kan je er idd max een 16tal krijgen iirc.
Ik test regelmatig router configs van thuis uit, en in een uitgebreide test lopen daar dan toch makkelijk een 6tal routers tegelijk een public ips te gebruiken.
Geen modem only is dan ook geen optie.

Ook vanuit bedrijfjes hang ik regelmatig een tweede toestel bij om effe een aparte link te hebben bij een main router/firewall reconfig.
Dat is een hypervisor met 2 nics en een VM firewall en windows 7 machine die zowel achter de lan van de virtuele firewall hangt als aan het interne lan, instant backdoor om via vpn op het interne netwerk te rdp'en.
Als men in de toekomst maar 1 ip zou kunnen vastkrijgen valt deze oplossing niet meer vlot in te zetten.

Plus dat ik TN, zoals eerder gezegd, totaal niet vertrouw om die passthrough blijvend beschikbaar te maken.

Het wordt *dringend* tijd dat vrije modemkeuze opgelegd wordt.

Overigens: bij een hgw wordt voor ipv6 slechts een /60 doorgestuurd naar een eventuele eigen router, iir .
TN breekt daarmee uiteraard weer alle conventies, en ik weet niet hoe dat met een passthrough router gaat zijn.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Kenniey schreef:Selder, ik werk op de backoffice van Telenet ...
De CV7160E zal werken voor de giga speedboost.
Op de site worden enkel de router modellen weergegeven. Modem only modellen worden altijd wat stiefmoederlijk behandeld. Met de CV7160E kan bv geen nieuwe Telenet Box geactiveerd worden, dus die gaat niet als compatibel worden aangegeven, stel dat de klant ook een nieuwe TV box wil.
Met de nieuwe CV8560E is het wel mogelijk een TV box te activeren in het systeem en eens pass-through actief staat is dit ook een waardig alternatief voor de modem only.
Ik heb nochtans een CV7160E met een geactiveerde TVbox ... als je wat inventief bent met vlans werkt dat perfect. Kwestie van de Security best practice te hanteren om vlan 1 niet te gebruiken ;-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Kenniey schreef:Selder, ik werk op de backoffice van Telenet ...
De CV7160E zal werken voor de giga speedboost.
Ik kan dit bevestigen. CV7160E met eigen firewall erachter:

Afbeelding

Veel hangt wel af van welke server je kiest op speedtest.net
dovo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 39 keer

Als je echt de volle snelheid wil testen kan je best https://speedtest.serverius.net/ (met iperf3) of http://www.ovh.net/ (web). Beide doen double paid peering en zouden op transit niveau geen congestie moeten hebben. Ik heb even getest en deze doen zeker 2,5 Gbps over het telenet netwerk up en down(v4 en v6).
vincentjanv
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 okt 2018, 13:49
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

De nieuwe e-router is trouwens wel nog iets sneller dan de 8x24. We haalden ook daar 850mbps ongeveer, met de e-router is dat nu een 930..

Afbeelding
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Welk model model is dit juist dan?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

dovo schreef:Geen idee hoe de pass through eruit zal zien, maar ik betwijfel of 16 ipv4 daarbij zal horen. Sowieso maar 1 per mac, en als het dan mac based pass through is dan krijg je er ook echt maar één.
Passthrough zal er waarschijnlijk gewoon alsof je een EMTA modem hebt: het router gedeelte wordt uitgeschakeld (bridge)?
Met andere woorden, de WLAN wordt gedeactiveerd, en de LAN poorten gedragen zich als een switch. De aangesloten toestel(len) krijgen en publiek IP.

En als Telenet de regels voor het max. aantal IP adressen niet wijzigt, dan zullen er dat ook 16 blijven?
ITnetadmin schreef:Plus dat ik TN, zoals eerder gezegd, totaal niet vertrouw om die passthrough blijvend beschikbaar te maken.
Dat heb je inderdaad al heel dikwijls geschreven, maar ik denk dat jouw vrees ongegrond is.

Als ze alle "modem-only" klanten omzetten naar zo'n nieuwe hgw met passthrough, kan Telenet het zich niet permitteren om die functionaliteit af te schaffen

Persoonlijk zou ik dat een goede zaak vinden:
Iedereen dezelfde modem, en via "Mijn Telenet" de klant de mogelijkheid bieden om er een modem-only" van te maken?

Eindelijk gedaan met al dat gezaag en discussie over een EMTA modem :-)

Zo werkt het ook in Nederland (via de klantendienst) en in Duitsland (via de site)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

philippe_d schreef:Passthrough zal er gewoon alsof je een EMTA modem hebt: het router gedeelte wordt uitgeschakeld (bridge).
Met andere woorden, de WLAN wordt gedeactiveerd, en de LAN poorten gedragen zich als een switch. De aangesloten toestel krijgen en publiek IP
Zal een macadres zijn waar je het publiek IP kan aan koppelen, dus is nog af te wachten wat het wordt met de 16 publieke IP’s
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:
ITnetadmin schreef:Plus dat ik TN, zoals eerder gezegd, totaal niet vertrouw om die passthrough blijvend beschikbaar te maken.
Dat heb je inderdaad al heel dikwijls geschreven, maar ik denk dat jouw vrees ongegrond is.
In Frankrijk is er een precedent geweest jaren geleden bij, iirc, SFR, die een update lanceerden die de bridge mode uit hun modem haalde ineens.
Dus ik blijf daar idd bevreesd over.
Het blijft ook wat omslachtig om constant macs te gaan bijvoegen wanneer je met apparatuur aan het testen bent.

Vandaar dat de beste oplossing verplichte vrije keuze zou zijn, gedaan met alle problemen.


Passthrough is overigens idd niet bridge.
Bij een passthough blijft de TN modemrouter ook router spelen, zijn eigen netwerk voorzien, en wifi uitzenden.
Je kan dan via een mac table een (of meerdere) toestel voorzien van een extern publiek ip
Bij bridge mode wordt de router software afgezet en wordt het toestel de facto een modem.
In dat geval krijgen alle toestellen achter de bridge modem een publiek ip zonder extra config.
Het gaat hier over een passthrough oplossing spijtig genoeg, geen bridge mode.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

dan vraag ik me af wat ze gaan geven als upgrade voor de business abo's met vast IP
RVDLD
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2019, 12:08

Als ex medewerker van liberty global in Nederland, kan ik je zeggen dat alle modems in bridge mode gezet kunnen worden maar dat elk modem ook maar een ipv4 op basis van Mac op krijgt. Tenzij dat je zakelijk een vast subnet krijgt gerouteerd en dan krijg je 5 te gebruiken vaste ipv4 adressen. Je moet er dan ook wel extra voor betalen .

In België hebben ze blijkbaar nooit die profielen ingevoerd en eisen ze die connectie van de decoder gekoppeld aan het adres via een modem. In NL kun je je decoder overal aansluiten en probleemloos gebruiken zolang als je binnen een fotoprint van lg blijft. Er is hier een UPC en Ziggo fotoprint en je kunt je abbo niet van a naar b zetten. Modem kun je dan weer wel verplaatsen binnen de wijk en soms ook verder.

Telenet zal wel genoeg ipv4 adressen in beheer hebben voor het kleine België anders hadden ze nooit die 16 IPS aan die modem only gegeven. Maar ze willen om bedrijfsredenen wel van die modem onlys af. Dus als die modem met ingebouwde switch er komt, router uitgeschakeld en ze houden die 16 IPS erin of 8 of 4. Dan stap ik wel over. Ook naar de 4k tv box.

Maar die tv box gebruiken om je een modem router door de strot te duwen, getuigd van weinig klantgericht werken. Ik bedoel... Communiceer dan eerlijk in plaats van een achteruitgang of prijsverhoging goed te praten met een premium wifi functionaliteit.

En de vriendelijke meneer van de backoffice, spreek er eens een product manager op aan... Ze lopen er heus wel rond.

Dit kost je op den duur anders gewoon klanten.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

RVDLD schreef:In België hebben ze blijkbaar nooit die profielen ingevoerd en eisen ze die connectie van de decoder gekoppeld aan het adres via een modem. In NL kun je je decoder overal aansluiten en probleemloos gebruiken zolang als je binnen een fotoprint van lg blijft.
Dit kan in België ook... mensen nemen zelfs soms hun decoder mee naar hun vakantie woning.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Hier ondertussen de modem vervangen door een CV7160E.
Met de optie Speedboost heb ik helaas nog steeds 200-240 mbits down. De upload is wel naar iets van 46 gestegen dus er is wel degelijk iets veranderd.
Vanavond eens modem herstarten en anders morgen eens bellen naar de klantendienst.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”