Telenet 23/09 nieuwe snelheden

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Puur uit interesse, abusimbal: waarom terug naar Telenet ipv Edpnet? Allebei onbeperkt. Je betaalt (na de kortingsperiode van 3 maanden nu bij Telenet) ongeveer 20 euro meer, enkel voor de snelheid? Of heb je een slechte DSL-lijn?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Snelheid is de reden, meerprijs valt nog mee, snelheid is ook x3.

Heb nu 14 maanden EDPnet gehad. DIY installatie ging niet dus +49,95 euro, bij Telenet gratis.

EDPnet 34,95 x14 maanden = 489,30 + 49,95= 539,25 /14 maanden = 38,52
Telenet 14 maanden = 3 maanden aan 35= 105 + 11 * 54 = 594 -> 105+594= 699/14= 49,93

Ik zit op een goede 100 meter van ROP. Dus 100Mbit, maar dat is max op dit moment.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Telenet dankt u alleszins. Wellicht is de snelheid nuttig voor jou omdat je veel toestellen tegelijk gebruikt. Anders snap ik de meerprijs van inderdaad 10 eur per maand niet.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

En het is veel meer dan 10 euro extra, want die activatiekost heb je al betaald dus nutteloos om die nu nog in je berekening te steken.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ieder mens mag toch nemen wat hij wilt :eek:
Bij de ene speelt de snelheid een rol down of up bij de andere de prijs nog andere het onbeperkt.
Je kan moeilijk iemand anders de rekening maken, en soms is dat hier wel zo, alsof jullie alle wijsheid in pacht hebben en de andere dommekloten.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

bcool schreef:ik had de speedboost optie besteld.
Downloadsnelheid werkte fantastisch goed, upload bleef echter hangen op 33
(dit terwijl ervoor de speedboost 500 optie wel perfect upload tot 40 ging)

Na controle technische dienst net technieker langs gekomen en een CV8560E geplaatst.
Probleem opgelost :-)
Blijkbaar toch wat problemen met de vorige generatie witte toestellen
Bij mij komt volgende week woensdag ook een technieker. Zit op Speedboost maar heb nog een lagere snelheid sedert maandag ll. dan voordien.

Zouden de oudere witte modems automatisch vervangen worden? Je kan gratis swappen in een TN shop dus ik zie niet in waarom een technieker - gestuurd op initiatief van TN - niet zou swappen toch?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1580
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Update van mijn situatie : Telenet technieker is net geweest. De CV6181E is vervangen door een CV7160E.
De technieker bevestigde nogmaals dat de CV6181E niet in staat is om 300mbit/s te halen.

Snelheid is nu dik in orde ... alhoewel de download voorheen tegen de 40mbit/s hing en nu nog maar 30mbit/s :

Afbeelding

Nog een weetje van de technieker : 1 van de redenen waarom Telenet stopt met het analoge signaal is om plaats te maken voor hogere uploadsnelheid. Blijkbaar (?) liggen de frequenties voor FM radio via kabel vlak naast de frequenties voor upload. Ik heb absoluut geen kennis ter zake, so don't shoot the piano player :-)
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Ook al tegengekomen over uploadsnelheid en analoge signaal:

ᴅʀɪᴇꜱ ᴄʟᴜᴅᴛꜱ
@soundsliketrees
Update: artikel nog aangevuld met een stukje extra informatie. Door het verwijderen van het analoge signaal zal Telenet in de toekomst ook een groter deel van het spectrum voor upstream kunnen gebruiken en dus hogere uploadsnelheden aanbieden.
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 15 keer

interessante thread over de nieuwe docsis 3.1 modems van Telenet:
https://www.netweters.be/t5/Instellinge ... 553/page/3
Dat betekent dat de CV8560E al de nieuwe Docsis 3.1 E-Router is, waar hierboven over gesproken wordt. Dit is geen EMTA, want er is nog een switch en e-router ingebouwd.

Er komen naast deze E-Router ook nog 2 andere nieuwe modems van Telenet. Dit zullen opnieuw een HGW en een EMTA zijn. Zoals ik het begrepen heb, zijn dat gewoon de nieuwe versies van de huidige CH7465LG (wit) en CV7160E (zwart).
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Snap het nu niet goed meer.

Ben 2X verwezen door klantendienst naar Telenet shop voor nieuwste modem in het kader van de 1 Gbps speedsboost formule.

Daarstraks kreeg ik tel. van TN met de mededeling dat nav. vorige contacten betreffende dalende snelheid sedert meerder dagen, BTO (blijkbaar een achterliggende dienst) mijn profiel aangepast heeft naar 1 Gbps. De man in kwestie heeft me aan de lijn gehouden tot het order doorgelopen was.

De lage snelheid was een gevolg van een administratieve fout, zo werd gemeld.

Een modem swap zou niet mogelijk zijn omdat de nieuwste modem enkel bedoeld is voor business klanten ... ???? Kan iemand dit bevestigen aub?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

koenraaddeconinck schreef:Een modem swap zou niet mogelijk zijn omdat de nieuwste modem enkel bedoeld is voor business klanten ... ???? Kan iemand dit bevestigen aub?
Ik heb residentieel een CV8560e modem mogen halen in een centrum. Dus klopt het niet. Maar toch enkele opmerkingen over deze modem.
- Router is ingebouwd en kan je niet omzeilen (net is standaard 192.168.0.1) enkel de 0 kan je veranderen.
- syncted op docsis 3.0 waardoor de gigabit niet gegarandeerd is. Geen enkele speedtest haalt hier boven de 600 Mbit.
- instellingen in "mijn telenet" zijn zeer schaars. Je kan bijv geen DHCP reservaties doen om vaste LAN-ip-adressen te bekomen (kinderziekte ?)
- Je hebt DMZ, firewall (aan of uit). en dat is het zowat. DHCP instellingen zijn er niet.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik werk nu met een synology-router achter de telenetrouter. En ik merk nu dat FTP inloggen/verbinden op mijn one.com account niet werkt via een apart programma.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Dank voor de reactie mailracer. Dit toestel zal waarschijnlijk nog groeipijnen kennen.
Mijn down- en uploadsnelheid is gezakt, zoals al meermaals gezegd, sedert enkele dagen zonder enige wijziging aan de installatie. Ga dus de technieker zijn werk laten doen.

De man van TN aan de tel. zei dat er mogelijk ook buiten nog zaken moesten aangepast worden ... Hij komt woensdag. Ik zie wel.
dovo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 39 keer

mailracer schreef: Ik werk nu met een synology-router achter de telenetrouter. En ik merk nu dat FTP inloggen/verbinden op mijn one.com account niet werkt via een apart programma.
Ik vermoed dat je dan aan het dubbel natten bent? (NAT444). FTP heeft twee modes, en een daarvan overleeft NAT444 niet voor zover ik weet. Je kan ipv6 op je synology enablen, en de gedelegeerde ipv6 prefix gebruiken. Als one.com dan ook v6 op hun servers heeft werkt dat weer prima. Geen idee of one ook sftp heeft, maar dat kan je alternatief gebruiken aangezien sftp in principe meerdere keren NAT ondersteund.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb lang gedacht geen klant meer te zijn bij telenet... maar ben gezwicht voor hun all-internet. 31/10 komt de technieker. :banana:. Het zal wel maar voor korte tijd zijn in 02/2020 legt proximus fiber. Lang genoeg om te profiteren van hun 25 € promo...

Vraagje. Ik zou de telenetmodem gewoon willen bridgen naar mijn router. Kan ik mijn router gebruiken in combinatie met hun gratis booster?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik wil u moet niet ontnemen maar RTT belgacom poximus heeft nog nooit een datum hegaald die zei hebben voorop gesteld. Dus denk maar aan 12/2020 - 02/2021
Laatst gewijzigd door philippe_d 13 okt 2019, 09:33, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote regel ??
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Telenet ook niet, gbit snelheid is een paar keer uitgesteld geweest... de mensen die het nu krijgen zijn een van de gelukkige en halen uit de meeste testen 600-800, en dan is er nog veel volk die zelf die speedboost niet kunnen bestellen zoals ik.

Dat van die upload frequentie is gewoon zever volgens mij, kunt over coax bij telenet al 750/75 krijgen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Nexus1980 schreef:Vraagje. Ik zou de telenetmodem gewoon willen bridgen naar mijn router. Kan ik mijn router gebruiken in combinatie met hun gratis booster?
Antwoordje, Neen :-(
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

amedeeus inderdaad. Maar ik wilde gewoon waarschuwen zich nie te veel vast te pinnen op die datum. Want die data zijn altij heel optimistisch .
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Inderdaad weinig IT projecten worden tijdig opgeleverd zeker bij proximus/telenet, maar op de snelheid dat proximus bezig is met glasvezel in Vlaanderen... zal ten vroegste over 10 jaar glasvezel in de meeste steden beschikbaar zijn.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

ff een update van mijn speedtest:

Afbeelding

modem: CBN CV7160E
abo: Business Fibernet met Speedboost
rechtstreeks aan modem met snelle (linux) PC
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Bij mij - als Speedboost klant met gedaalde snelheid max 250 Mbps draadloos en 30 à 35 up i.t.t. 380/39 voor de introductie van de nieuwe snelheden - is vandaag een technieker langs geweest op verzoek van TN zelf om volgende aangekondigde redenen:
1. modem swap naar nieuwste model
2. controle van de situatie buitenshuis want mogelijk moesten zaken nog buitenshuis aangepast worden ifv. de Speedboost snelheid want draadloos zou ik minsten 500 Mbps moeten halen volgens medewerkers van BTO en het SWAT-team of iets dergelijks.

Voordien was ik al 2X naar een Telenet shop geweest op uitdrukkelijk verzoek van de TN- klantendienst maar de modem is nog steeds niet beschikbaar, zo blijkt. Op mails met de vraag of deze beschikbaar was om nodeloze verplaatsingen en wachttijden te vermijden, nooit antwoord gekregen. Resultaat 2 halve dagen verlof kwijt en vandaag nog dag verlof genomen (ook voor noppes) om de technieker te ontvangen.

De man heeft mijn snelheid aan de modem gemeten, bekabeld, en ik haal tussen 800 en 900 Mbps. Upload 39 Mpbs. Bekabeld alles OK dus.

Wat ik bij de upgrade van de snelheid verwachtte, was dat ik draadloos effectief er licht zou op vooruitgaan (had gehoopt op 5 à 600 Mps down over wifi) en zeker geen daling van de snelheid. De technieker gaf aan plaatsvervangende schaamte te hebben voor TN en zijn klantendienst en adviseerde me een klacht in te dienen bij TN en een compensatie te vragen. Bij alle klanten krijgt hij klachten over de onduidelijke communicatie bij telenet.
Telenet zou inderdaad ontegensprekelijk reclame moeten maken over 1 Gbps uitsuitend bekabeld, incl. mogelijk risico op daling van de draadloze snelheid, aldus de technieker. Dan weten klachten duidelijk voor wat ze 15€ per maand betalen.

Ik was de 4° klant al bij wie hij terecht kwam met hetzelfde probleem. Veel reclame over - weliswaar bekabeld en dit staat inderdaad duidelijk in de kleine lettertjes en mits andere omstandigheden zoals goede pc / laptop, geen andere apparaten actief, etc.) - hoge downloadsnelheid en hij gaf toe dat jij bij dergelijke uprgade van een internetformule er van uitgaat dat je draadloze snelheid er ook enigszins vooruit op gaat, minstens dezelfde blijft en zeker niet zakt.

Ook de nieuwste modem had hij niet bij zich. Dus opnieuw een dag kwijt ...

Heeft het dan uiteindelijk nog zin om de Speedboost formule te behouden ... ? Ben nieuwsgierig of TN een compensatie zal toekennen voor 2 dagen verlof die me netto niets opleveren.

Pro forma ongetwijfeld, heeft de technieker nog eens de draaistekker vervangen van de kabel die toekomt op de versterker ...
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn zo'n snelheden draadloos nooit haalbaar. Mijn volledige installatie is gigabit-proof, en zelfs met 5Mhz wifi op een metertje afstand haal ik zo'n snelheden niet.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

OK, ik verwacht draadloos geen 800 Mpbs down, zelfs geen 700 of 600.

Wat ik wel niet verwacht na een snelheidsverhoging, is geen daling van de wifi-snelheid down en up. En ik ben zeker niet de enige ... Behoud van de draadloze snelheid na introductie van de nieuwe speedboost, verwacht ik wel.

Begin me af te vragen wat nog het nut is om meer te betalen voor minder "service" ... De enige reden die ik bedenken is de snelheid voor TV, blue ray, NAS- apparaten die wel draadloos aangesloten zijn. Voor het overige is de nieuwe formule een flop en maakt TN veel klanten blij met een nieuwe mus tenzij de nieuwe modem soelaas brengt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij mijn weten staat het ergens dat het bekabeld is. U bent hier niet nieuw en zou volgens mij kennis genoeg moeten hebben en zeker veelvuldig hebben gelmezen dat iedereen praat over bekabeld ! Is trouwens ook altijd het eerste wat ze zeggen hier, altijd een test doen bekabeld. Wat denk je nu dat telent modems zal zetten waar wifi uitblinkt. Zou hen veel te veel geld kosten.

edit : dit staat te lezen op hun site Kies voor Giga Speedboost en haal topsnelheden tot 1 Gigabit per seconde* let vooral op dat sterretje en kijk dan naar de voorwaarden

* De vermelde internetsnelheden zijn theoretische maximumsnelheden bij aansluiting van een pc of laptop op de modem met een netwerkkabel. De werkelijke internetsnelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren (zoals wifi, interne bekabeling, processor,…). De afstand van de aansluiting tot de node heeft echter geen invloed op de werkelijke internetsnelheid die je kan behalen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Zonder enige tegenspraak akkoord. Nergens lees ik iets over het feit dat deze - enkel bekabelde upgrade van de snelheid - betekent dat de draadloze daalt.
Ik contesteerde niet dat alleen bekabeld de snelheid stijgt. Waar ik wel een probleem mee heb en wat ik nergens lees is dat dit tot gevolg heeft dat de draadloze daalt
Laatst gewijzigd door philippe_d 16 okt 2019, 14:51, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

een tip zet iets deftigs na de modem. Maar dan niet verschieten dat je enkele honderden euros kwijt zal zijn. Is bijalle providers hetzelfde de wifi die zei zetten is altijd belabberde kwaliteit. Tis wifi en daarmee is alles gezegd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Ik weet het dat die modems van providers maar belabberd zijn qua wifi maar ik dacht nog wat te wachten tot de ax standaard wat meer betaalbaar werd ... En inderdaad, voor een goede router ben je al vlug toch om en bij de 200 à 250 euro zeker kwijt.
Ga er nog even over nadenken. Misschien kan ik hier of daar nog iets in de solden op de kop tikken met een black friday actie ...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

koenraaddeconinck schreef:De enige reden die ik bedenken is de snelheid voor TV, blue ray, NAS- apparaten die wel draadloos aangesloten zijn.
Doe je TV en blu-ray er ook maar af, deze gebruiken geen gigabit snelheden. Meestal hebben ze zelf maar een 100Mbit ethernet poort.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Waarvoor dan nog speedboost houden ... ? Iemand enige zinnige reden als je aan een fysieke verbinding gekluisterd blijft en dus ook locatie gekluisterd blijft?

Verder lijkt de stelling van Proximusboyke me zeer aannemelijk: deftige router achter TN- modem maar dit kost dan nog eens enkele honderden euro's ...
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Grootste goede reden is volgens mij een groot gezin, die verspreid over meerdere wifi accespoints of een mesh netwerk tegelijk video kijken, videochatten of netflixen. Dan heeft gigabit nog wel nut, zelfs al haal je die snelheid niet over wifi. Mijn PS4 is bedraad aangesloten, daar heeft gigabit ook nog zijn nut voor de game updates, meestal zijn dat monsterdownloads.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Natuurlijk heb je die Gigabit verbinding niet nodig, maar dat kan je van veel dingen zeggen. Wat ben je bijv met een sportkar als je in de file staat ?
Als er cliënteel voor is, dan verkoopt dat. Marketing zorgt ervoor dat producten aangeboden worden die je niet nodig hebt, om geld op te brengen voor het bedrijf. Je moet je daar verder geen vragen over stellen.
Maar ik kan je er wel een aantal opsommen/bedenken.
- ’s morgens snel je iPad vol filmpjes downloaden om op de trein te kunnen netflixen.
- snel een restore doen vanaf je cloud backup
- geen vertraging als je via vpn geconnecteerd bent op je thuisnetwerk terwijl de thuisblijvers de lijn dichttrekken met een download van wat spelletjes.
- een upload van 40 Mbit bij de wigo met speedboost is meer dan welkom als je in de cloud werkt.
- Voor degene die op nieuwsservers wat pakketjes bijeen sparen zijn er al abonnementen tot 800 Mbit/sec.
-
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

koenraaddeconinck schreef:Waarvoor dan nog speedboost houden ... ? Iemand enige zinnige reden als je aan een fysieke verbinding gekluisterd blijft en dus ook locatie gekluisterd blijft?
Redenen genoeg (zie hierboven).
Maar als het voor jou geen zin heeft (gezien jouw WiFi niet mee kan), dan moet je het gewoon onmiddellijk opzeggen.
Min. contractduur is één maand :wink: .
koenraaddeconinck schreef:Verder lijkt de stelling van Proximusboyke me zeer aannemelijk: deftige router achter TN- modem maar dit kost dan nog eens enkele honderden euro's ...
Je hebt geen router nodig, gewoon één of meerdere deftige access points!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

philippe_d schreef:Je hebt geen router nodig, gewoon één of meerdere deftige access points!
In principe is dat voldoende op voorwaarde dat je op de modem/router van een provider deftige instellingen kan verrichten. Ik heb de cv 8560e Modem/router van telenet in gebruik waar je nog niet eens de DHCP kan instellen om vaste IP-adressen uit te delen. Ook de ip-range is niet in te stellen. Geavanceerde instellingen doet niets extra. :cry: .
Ik hoop dat men daar wat gaat aan doen, want het is de marketingnaam "E-router" niet waard. :nono:

Ik moet je natuurlijk niet de voordelen van een eigen router uitleggen, maar sommige gaan hier echt ver in zodat je bijvoorbeeld, vanuit je router aan parenting control kan doen en internet kan afschakelen na een bepaald uur voor sommige apparaten. Een router van 200 Euro koop je ook niet voor even, maar om enkele jaren te gebruiken. het is daarom de investering meer dan waard als je er wat vanaf kent.

Telenet heeft niets liever dat je een router van hun gebruikt zodat ze volledige controle hebben over de mogelijkheden van de digicorders. vooral delen van opnames over de boxen gaat alleen als je hun router in gebruik hebt.
Laatst gewijzigd door mailracer 16 okt 2019, 22:46, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

mailracer schreef:In principe is dat voldoende op voorwaarde dat je op de modem/router van een provider deftige instellingen kan verrichten.
Deze discussie is hier off-topic. Het gaat hier over de WiFi snelheid bij een speedboost, niet over de pros & cons van een eigen router ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

philippe_d schreef:Deze discussie is hier off-topic. ..
Sorry hiervoor, Maar wat is er dan bij koenraad gebeurd ? Ik lees dat een technieker langs is geweest, twee dagen verlof, niet de nieuwste modem bij....., Bekabeld in orde, maar via wifi een snelheidsverlies, tov wat ?

ALs hij voordien al zijn eigen wifi systeem en router had, kan er hier niets mis mee zijn omdat het niet is veranderd. Wat mss wel mogelijk is, is dat het nieuwe toestel van telenet wifi uitzend en het eigen wifi-netwerk hierbij stoort.
TeleDent
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2019, 11:07
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Nog steeds geen verandering hier qua abonnement... nog steeds Fiber 200 :/
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

koenraaddeconinck schreef:Waarvoor dan nog speedboost houden ... ? Iemand enige zinnige reden als je aan een fysieke verbinding gekluisterd blijft en dus ook locatie gekluisterd blijft?

Verder lijkt de stelling van Proximusboyke me zeer aannemelijk: deftige router achter TN- modem maar dit kost dan nog eens enkele honderden euro's ...
Je moet zelf uitmaken of je het nodig hebt en je er de extra €15/maand voor over hebt natuurlijk. Ik persoonlijk vind het momenteel nog te vroeg om over te stappen naar 1Gbit aangezien de gemiddelde hardware er nog niet echt klaar voor is. Voor wifi is het ook sowieso afwachten op wifi 6 (802.11ax). Een all-in-one router zou ik niet perse nemen (puur om je wifi te verbeteren), wel 1 of meerdere aparte accesspoints zoals eerder al gezegd.
wimpie3 schreef:Grootste goede reden is volgens mij een groot gezin, die verspreid over meerdere wifi accespoints of een mesh netwerk tegelijk video kijken, videochatten of netflixen. Dan heeft gigabit nog wel nut, zelfs al haal je die snelheid niet over wifi.
Zonder speedboost (300Mbps dus) heb je voldoende om 11 à 12 UHD netflix streams tegelijk te bekijken. Je moet al een enorm groot gezin hebben dan.
mailracer schreef:- ’s morgens snel je iPad vol filmpjes downloaden om op de trein te kunnen netflixen.
- snel een restore doen vanaf je cloud backup
- geen vertraging als je via vpn geconnecteerd bent op je thuisnetwerk terwijl de thuisblijvers de lijn dichttrekken met een download van wat spelletjes.
- een upload van 40 Mbit bij de wigo met speedboost is meer dan welkom als je in de cloud werkt.
- Voor degene die op nieuwsservers wat pakketjes bijeen sparen zijn er al abonnementen tot 800 Mbit/sec.
-
  • Volgens ik kan terugvinden blijft een iPad in reële omstandigheden ook plakken rond de 300Mbps op wifi.
  • Dat kan ja, maar hoeveel keer gebeurd dat en is het echt de moeite waard? Als je elke dag moet restoren doe je toch iets niet juist.
  • Als je een 1Gbit lijn dichttrekt heb je toch evenveel last van vertraging? Een goede QoS lijkt me dan een betere oplossing dan €15/maand bij te betalen.
  • Upload is echt erbarmelijk in vgl met de download, echt het geld niet waard :-(
  • Downloaden van nieuwsservers is weer zo'n voorbeeld wat wel leuk is maar weinig echt praktisch nut voor te vinden is. Hoeveel keer gebeurd het ook dat je een download onmiddellijk consumeert?
mailracer schreef:Sorry hiervoor, Maar wat is er dan bij koenraad gebeurd ? Ik lees dat een technieker langs is geweest, twee dagen verlof, niet de nieuwste modem bij....., Bekabeld in orde, maar via wifi een snelheidsverlies, tov wat ?
Volgens ik het begrijp heeft hij gewoon de HGW en gebruikt hij enkel hiervan wifi. Hij heeft een oude witte, waarschijnlijk dus één met brakke intel puma chipset. Een mogelijke verklaring is dat die brakke intel puma chipset niet tegelijk 1Gbit en wifi op hetzelfde snelheid als vroeger aankan. Geen zekerheid natuurlijk, maar ik vertrouw die oude intel puma troep voor geen haar.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb om dit te vermijden gewoon de wifi uitgezet en een access point van ubiquiti aangeschaft. Kost je welgeteld nog geen 90 euro.
Dat is toch wat ie wil? Stabiele wifi snelheid...
"ONEup -> 1000/40"
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Ga eerst even het resultaat van hun nieuwe router afwachten alhoewel ik bij God niet weet hoe ik daar ooit aan geraak vooraleer opnieuw te investeren.

Een collega van mij met een analoog probleem (daling snelheid sedert begin oktober) uit Gent heeft gisteren in de namiddag een technieker over de vloer gehad. Hij heeft direct de nieuwste modem geplaatst en met een TN Access point haalt hij tussen de 6 à 650 Mbps down draadloos, soms zelfs 675 Mbps. De technieker zei bij hem dat de huidge 3.0 modems inderdaad de snelheid kunnen bieden van 1 Gbps maar enkel bekabeld. De 3.1 zou qua wifi krachtiger zijn.

Alleen opperde ook deze man blijkbaar dat hij het TN beleid echt niet kan volgen. Er wordt nu nog eens op een AC- router overgestapt als nieuwste model ipv. direct AX- routers te installeren. Hij denkt dat hij binnen dit en 2 à 3 jaar gewoon weer alle modems mag gaan vervangen ...

Besluit met de Docsis 3.1 haalt mij collega dus nu draadloos het dubbele van mij. TN lanceert dus producten waarvoor hun hardware nog niet klaar is ..., althans in mijn geval.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Mijn upload geraakt niet over de 38Mbps terwijl dit toch ergens een 10 Mbps hoger zou moeten zijn.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”