Digitale Tv (Telenet) met andere internet provider??

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Shadowmaker123
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2019, 20:33

Hopelijk is deze vraag niet eerder gesteld, maar ik kon het antwoord nergens vinden...

Kan iemand me vertellen hoe een telenet digicorder zich gedraagt wanneer deze met internet verbonden is via een andere provider dan Telenet zelf?

Ik weet dat interactieve diensten, tv gids,films bestellen,... niet of slechts beperkt beschikbaar zijn zonder internet verbinding, maar wat is wel/ niet beschikbaar wanneer ik een internet van derden gebruik?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Niets, aangezien de digicorder niet op internet terecht komt.
Deze komt op een aparte service op het Telenet netwerk terecht (ahdv mac-adres service determination dacht ik).
Shadowmaker123
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2019, 20:33

"niets?" Je bedoelt dat het toestel dus geen enkele extra dienst zal ondersteunen omdat hij niet op het eigen interne netwerk kan gevonden worden?

Ik kan vermoedelijk wel de yelo applicatie gebruiken op de tablets of gsm's via de internet verbinding van een andere provider, maar zal niet aan de opnames kunnen, aangezien de decoder niet gevonden wordt. Enkel 'live' tv kijken dus...
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

ALs je geen internet afneemt van Telenet heb je ook geen Yelo toegang ?
Is dit deze vraag om te 'foefelen' ?
Ik heb internet van EDPnet en TV van Telenet. Er staat een Telenet modem bij de tv ten behoeve van de Digicorder. Ik heb volgens mij nergens Yelo toegang omdat ik geen internet van Telenet heb.
Einde van het verhaal.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Helaas werkt Yelo niet meer en ook de nieuwe box werkt niet meer. Eigenlijk schandalig want hangt toch aan de modem en is nog steeds interactief.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Shadowmaker123
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2019, 20:33

@MarkDM

Beste Marc, je beschrijft dat je edpnet internet combineert met digi tv van Telenet.

Ben ik correct te stellen dat je dan slechts een zeer beperkte tv gids op je decoder hebt? Of vergis ik me hier?
Idd, zoals al enkelen aanhaalden geen Yelo toegang en dus ook niets op aanvraag.

Wel de ingebouwde functionaliteiten als opname, pauzeren, terugspoelen,...

Op aanvraag is niet echt belangrijk voor me, maar een beperkte tv gids zou lastig zijn.

Alvast bedankt voor de reacties
barttech
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 aug 2013, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

iktjilp schreef:Helaas werkt Yelo niet meer en ook de nieuwe box werkt niet meer. Eigenlijk schandalig want hangt toch aan de modem en is nog steeds interactief.
Yelo niet als je geen internet van telenet hebt

Die modem van telenet die bij de digicorder staat is en voor interactiviteit zoals films opvragen terugkijk tv op de digicorder/box zelf
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Shadowmaker123 schreef:
Ben ik correct te stellen dat je dan slechts een zeer beperkte tv gids op je decoder hebt? Of vergis ik me hier?
Idd, zoals al enkelen aanhaalden geen Yelo toegang en dus ook niets op aanvraag.
Ik ken iemand in dezelfde situatie, geen internet van Telenet, wel een digicorder.

Gevolgen zijn redelijk groot: geen mogelijkheid voor play - play more - opvragen films enz.

EN inderdaad slechts 48u EPG.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Als je alleen digitale tv neemt van Telenet krijg je een hgw voor de interactiviteit zoals opvragen van films en play (more), tv gids enz...
Je hebt geen yelo tv, daar heb je internet voor nodig.

Hoe het zit met de nieuwste digicorder, geen idee, daar zal je ook wel een hgw krijgen....
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

De nieuwe telenet tv-box kan je enkel krijgen als je ook telenet internet hebt. Staat duidelijk op de site vermeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Misschien toch eens de puntjes op de ï zetten, want we slaan één en ander door elkaar:
Shadowmaker123 schreef:Kan iemand me vertellen hoe een telenet digicorder zich gedraagt wanneer deze met internet verbonden is via een andere provider dan Telenet zelf?
De vraag van de TS is toch duidelijk: het gaat over een digicorder die verbonden is met internet (maar niet van Telenet).
Het correct antwoord is:
Deze digicorder is dus niet interactief (want hij is niet verbonden met een Telenet modem).
Je kan dus de mogelijkheden van interactiviteit niet gebruiken (programmagids 24 uur, geen on-demand, enz.)
phil48 schreef:Ik ken iemand in dezelfde situatie, geen internet van Telenet, wel een digicorder.
Gevolgen zijn redelijk groot: geen mogelijkheid voor play - play more - opvragen films enz.
EN inderdaad slechts 48u EPG.

Dat is een verkeerd antwoord.
Je hebt absoluut géén Internet nodig van Telenet om alle mogelijkheden van de digicorder te gebruiken.
De voorwaarden is wel dat je een modem van Telenet hebt (modem-only of HGW), en de digicorder hierop is aangesloten.

Je kan dus perfect internet van EDPNet combineren met Digitale TV van Telenet. Dan heb je 2 modems: een kabelmodem (HGW) voor de interactiviteit van de digicorder, en een VDSL2 modem voor je internet (zoals MarkDM het duidelijk beschreef):
MarkDM schreef:Ik heb internet van EDPnet en TV van Telenet. Er staat een Telenet modem bij de tv ten behoeve van de Digicorder. Ik heb volgens mij nergens Yelo toegang omdat ik geen internet van Telenet heb.
redman schreef:Als je alleen digitale tv neemt van Telenet krijg je een hgw voor de interactiviteit zoals opvragen van films en play (more), tv gids enz...
Je hebt geen yelo tv, daar heb je internet voor nodig.
Inderdaad!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

philippe_d schreef:
phil48 schreef:Ik ken iemand in dezelfde situatie, geen internet van Telenet, wel een digicorder.
Gevolgen zijn redelijk groot: geen mogelijkheid voor play - play more - opvragen films enz.
EN inderdaad slechts 48u EPG.

Dat is een verkeerd antwoord.
Je hebt absoluut géén Internet nodig van Telenet om alle mogelijkheden van de digicorder te gebruiken.
De voorwaarden is wel dat je een modem van Telenet hebt (modem-only of HGW), en de digicorder hierop is aangesloten.
Had er niet bij gezegd dat gaat om een gebouw met rijgnet en in de individuele units kan geen modem geplaatst worden.

Een rijgnet brengt met zich mee dat de bewoners van dergelijke appartementen wel kabeltelevisie kunnen ontvangen, maar geen toegang hebben tot het interactieve digitale televisiepakket dat Telenet aanbiedt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

De reden is dus niet omdat hij geen Internet van Telenet heeft, maar omdat hij geen modem van Telenet heeft!
Dat zijn 2 verschillende dingen :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb het hier al eens ergens op het forum aangehaald, maar ik zit in een situatie digicorder, geen TN modem, en internet via Edpnet. Zoals phillip_d samenvat is het correct behalve dat er wel een 24-uur programmagids aanwezig is. Die komt mee via het DVB-C signaal, net zoals updates voor de digibox.

De yellow app staat los van het digicorder verhaal en is enkel toegankelijk als je ook een TN internetabonnement hebt.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk, een paar jaar terug toch, dat er een Telenet verkoper tegen betaling een VPN Telenet connectie verkocht. Je startte een VPN op naar een door hem gemaakte account en je zat op het telenetnetwerk waardoor je play kon bekijken.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Nog een extra puntje op de i: je krijgt wel degelijk 48u (en niet 24) EPG op je box :wink:

Verder is de uitleg van Phillipe helemaal correct.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”