4K TV zonder...4K zenders!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Dat is/was de 3D-optie op TV's ook: De optie werd (duur) betaald en er was vrijwel geen content. Het verschil is dat UHD wel degelijk een beter beeld kan brengen met de huidige content (en TV's worden beterkoop voor groter, dus is dat zinvoller op), daar waar 3D geen meerwaarde kon bieden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Is het geen oplichting om mensen de nieuwste iPhone van ruim 1000 euro te doen kopen terwijl ze daar in wezen niks mee(r) mee zijn dan een smartphone van 200 Euro? Is het geen oplichting om de consument het dure label "bio" door het strot te rammen terwijl dat op zich identiek hetzelfde is als gewone groenten en fruit? Is het geen oplichting om de consument fruitsappen te verkopen die vol "natuurlijke aroma's" zitten terwijl er helemaal niks natuurlijk aan is? Is het geen oplichting om woekerwinsten van 20% op een belegging te beloven? Is het geen oplichting om... Man, we worden dagelijks opgelicht op alle mogelijke manieren en jij maakt daar nu plots een drama van omdat het over televisie gaat.
Ik bezie het zo: de klant wil nu eenmaal opgelicht worden, in het heden, het verleden en in de toekomst. Is dat de schuld van die gladde marketing boys? Nee, dat is volledig de schuld van de domme consument die niet liever vraagt dan bedrogen te worden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satellitetv schreef:Jullie gaan het te ver zoeken: Is het niet een soort oplichting om mensen een 4K TV te doen kopen waar ze niets mee zijn? het is best mogelijk dat pas binnen 20 jaar 4K zenders worden doorgegeven (indien de kabelinfrastructuur het toelaat) en dan is je 4K TV al 2 maal vervangen door een andere m.a.w pure marketingverkoop!
Zoals gewoonlijk ben je weer enorm aan het overdrijven.
20 jaar begot :P
Er is nu al Netflix 4K, en Bluray 4K UHD bestaan ook al een hele tijd, dus er is content, zij het dat die schaars is.

Mocht die verkoper natuurlijk beweren dat er honderden gratis IPTV streams in 4K zijn, ja, dat zou bedrog zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vergeet ook niet game consoles. Volgens mij worden er serieus wat 4K TVs geshipt aan PS4 Pro of XBox One X eigenaars.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

En er zijn blijkbaar nog redenen voor eeh 4K toestel aan te kopen! :-)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181213_04032764

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

even serieus nu : je hebt tegenwoordig al een 4K tv voor zeggen en schrijven 800 euro. Het argument dat die toestellen stukken van mensen kosten, is al lang uit den boze. Mijn Plasma heeft 5 jaar geleden 2500 euro gekost. Voor die prijs heb ik vandaag een tv die 1) groter 2) beter beeld heeft ) en VEEL meer smart tv mogelijkheden heeft

En je hebt een tv die future proof is, ook al zijn er nog geen zenders / uitzendingen in 4K
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

De huidige technologie tv's zijn er ook zuiniger op geworden.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Onze Vlaamse zenders hebben nog geen plannen om naar 4K te gaan. Erger nog: ze hebben de stap naar 1080 nog niet gezet... (ze zitten inderdaad nog op 720, wat we vroeger HDready durfden te noemen).
Tel daarbij nog de ellendige bitrate waarmee de duopolisten hun signalen verdelen en dan begrijp je waarom je bij een beeld met iets of wat een dégradé, je lekker veel banding ziet.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

R2D2 schreef:Onze Vlaamse zenders hebben nog geen plannen om naar 4K te gaan. Erger nog: ze hebben de stap naar 1080 nog niet gezet... (ze zitten inderdaad nog op 720, wat we vroeger HDready durfden te noemen).
Tel daarbij nog de ellendige bitrate waarmee de duopolisten hun signalen verdelen en dan begrijp je waarom je bij een beeld met iets of wat een dégradé, je lekker veel banding ziet.
Lijkt mij een slimme zet om 1080p ineens over te slaan, het maakt geen groot verschil qua resultaat, maar pakt veel meer bandbreedte.
Het heeft ook geen zin om 4K uit te rollen als je de bandbreedte niet ter beschikking hebt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

R2D2 schreef:Onze Vlaamse zenders hebben nog geen plannen om naar 4K te gaan. Erger nog: ze hebben de stap naar 1080 nog niet gezet... (ze zitten inderdaad nog op 720, wat we vroeger HDready durfden te noemen).
Tel daarbij nog de ellendige bitrate waarmee de duopolisten hun signalen verdelen en dan begrijp je waarom je bij een beeld met iets of wat een dégradé, je lekker veel banding ziet.
Naar mijn weten zenden alle Belgische en Nederlandse zenders in 1080i uit (niet 1080p want dat zal nooit gebeuren), enkel de Duitse zenders zenden nog in 720p uit.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

apestaart schreef:(niet 1080p want dat zal nooit gebeuren)
Waarom niet?
Omdat hun video-workflow niet op progressive scan voorzien is?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Bandbreedte verhaal. i naar p is bijna 2x meer
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Omdat hun video-workflow niet op progressive scan voorzien is?
Buiten de bandbreedte zou ik denken dat zo'n workflow net eenvoudiger is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik weet dat sommigen de voorkeur geven aan 720p dan 1080i. Maar hangt de beste keuze ook niet het meest af van in welk formaat de content binnenkomt op de kabel ? Heeft iemand daar zicht op, hangt het af van zender tot zender, of zelfs programma tot programma ?
Het lijkt me vanzelfsprekend dat een 1080i bron best ook gewoon als 1080i naar de TV gestuurd wordt. Waarom zou je de Digibox laten downscalen naar 720p om de TV dat te laten upscalen naar FullHD, if not 4K ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

meon schreef:
apestaart schreef:(niet 1080p want dat zal nooit gebeuren)
Waarom niet?
Omdat hun video-workflow niet op progressive scan voorzien is?
1080p lijkt mij eenvoudiger, vermits er geen deinterlacing moet plaatsvinden.
Maar in welk formaat komt het aan bij Telenet/Proximus?
Als dat 1080i is, waarom zouden ze het dan omzetten naar 1080p?
De kwaliteit zal er niet door toenemen, en iedere TV doet sowieso die omvorming.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

satellitetv schreef:Jullie gaan het te ver zoeken: Is het niet een soort oplichting om mensen een 4K TV te doen kopen waar ze niets mee zijn?
En wat met het feit dat iedereen hier een TV met 3 of meer tuners-decoders koopt (analoog, DVB-t,DVB-C,DVB-S) maar toch gewoon via HDMI en set-topbox moet kijken?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ten eerste kan ik mij hoegenaamd niet inbeelden dat je voor "iedereen" spreekt. Ten tweede kan ik mij nog veel minder voorstellen dat iedereen zo een tv toestel koopt, laat staan dat jij daarover concrete informatie hebt. Ten derde bestaan er nog genoeg merken of types televisie toestellen die NIET al deze tuners aan boord hebben. Ten vierde is het gros van de consumenten niet eens geïnteresseerd in al die tuners. Die laat het decoderen wel over aan zijn Proximus of Telenet bakje. Ten vijfde moet je al zeker geen rekening houden met satelliet kijkers omdat die a) meer dan waarschijnlijk een ontvanger staan hebben en b) die zodanig weinig in aantal zijn dat het verwaarloosbaar is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Uiteraard spreek ik niet "voor" iedereen.
Met "hier" bedoelde ik uiteraard niet hier op Userbase, maar wel hier in Vlaanderen.
En "iedereen" is inderdaad een veralgemening, waarmee ik bedoelde dat de grote meerderheid van de mensen een tv koopt waarvan hij enkel het scherm gebruikt, omdat de tuners ongebruikt blijven. Ook voor de audio doen mensen beroep op externe versterking, soundbar, etc.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Je kunt ook een CI+ module ("TV met een kaartje" / AntenneTV / TV Vlaanderen module) inzetten.
TV makers moeten daar natuurlijk ook rekening mee houden, en niet alleen met de grote massa.
Stel je maar eens voor dat ze TV's zonder interne tuners noch CI+ slots zouden leveren, dan zou er gemor zijn dat zij in de kaart spelen van Proximus/Telenet, en dat je dan wel verplicht bent een externe box in te zetten.
Nu bieden ze die wel, en is het ook weer niet goed.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Jack Daniels schreef:Ten vierde is het gros van de consumenten niet eens geïnteresseerd in al die tuners. Die laat het decoderen wel over aan zijn Proximus of Telenet bakje.
Je moet wel intellectueel eerlijk zijn, het gros van de consumenten wordt gedwongen een bakje bij Proximus of Telenet te huren. Het duopolie is helemaal iets anders dan de vrije markt die in onze buurlanden bestaat. Proximus of Telenet verhinderen dat het gros van de consumenten hun tv-toestel gebruiken waarvoor het bedoeld is: tv-signalen weergeven.

Achterlijk Vlaanderen:
Belgacom wil tv-decoder overbodig maken
Innoverend Wallonië:
L'appli VOOmotion sur les smart TV
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

raf1 schreef:het gros van de consumenten wordt gedwongen een bakje bij Proximus of Telenet te huren.
En het grappige :cry: is dat je wel je eigen hardware mag gebruiken (bijvoorbeeld een ci+ module van telenet), maar dat je in de meeste bundels (genre whop & co) die huurprijs blijft houden, want die zit zogezegd in de bundelkorting - maar staat wél apart op de factuur.

Hetzelfde geldt trouwens voor de vaste lijn. Wil je die niet, dan blijf je dezelfde prijs betalen, want ook dàt zit in de bundelkorting. Zou je desondanks zeggen dat je die vaste lijn toch niet wil, dan vervalt je bundel en betaal je méér dan wie de vaste lijn blijft houden :lol:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Grappig!? Er is helemaal niks grappig aan een duopolie :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

phil48 schreef:
raf1 schreef:het gros van de consumenten wordt gedwongen een bakje bij Proximus of Telenet te huren.
En het grappige :cry: is dat je wel je eigen hardware mag gebruiken (bijvoorbeeld een ci+ module van telenet), maar dat je in de meeste bundels (genre whop & co) die huurprijs blijft houden, want die zit zogezegd in de bundelkorting - maar staat wél apart op de factuur.

Hetzelfde geldt trouwens voor de vaste lijn. Wil je die niet, dan blijf je dezelfde prijs betalen, want ook dàt zit in de bundelkorting. Zou je desondanks zeggen dat je die vaste lijn toch niet wil, dan vervalt je bundel en betaal je méér dan wie de vaste lijn blijft houden :lol:
Volgens mij betaal je 9.20 euro minder als je geen digicorder neemt of terug doet, zit dus niet in de bundelkorting...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Lijkt me inderdaad nog steeds mogelijk, enkel word dat nergens meer vermeld op de productpagina en je kan het dus ook niet meer bestellen online. Een mooi poging weer van telenet om he bestaan van de CI+ module verborgen te houden voor de grote massa :evil:
HD Digicorder met opnamemogelijkheden* Inbegrepen

* Liever een andere hardware oplossing? Contacteer dan onze Klantendienst of ga langs bij een Telenet-winkelpunt in je buurt.
Over een paar jaar kunnen ze dan de verkoop en ondersteuning van de CI+ module stopzeggen wegens 'niet genoeg interesse' of 'percentage CI+ module-kijkers te laag', dezelfde truc als de VRT uitgehaald heeft met DVB-T.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

dbiphoner schreef:
Volgens mij betaal je 9.20 euro minder als je geen digicorder neemt of terug doet, zit dus niet in de bundelkorting...

Dat lees ik hier wel vaker, maar het is altijd "volgens mij" en "naar ik heb gehoord".

Graag eens de bevestiging van iemand waarbij dit op zijn factuur inderdaad zo gebeurt :-)
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Ik weet dat het zo is bij een kameraad van me, en ik heb zelf ook telenet whoppa besteld zonder decoder dus ik zal het binnenkort met zekerheid kunnen zeggen...
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

phil48 schreef: Dat lees ik hier wel vaker, maar het is altijd "volgens mij" en "naar ik heb gehoord".
Graag eens de bevestiging van iemand waarbij dit op zijn factuur inderdaad zo gebeurt :-)
Jouw reactie is anders ook niet echt onderbouwd.
Ik huur geen toestellen en Whoppa kost bij mij €71,98 i.p.v. €81,18. Indien je een digicorder huurt, wordt deze apart op de factuur vermeld.
Ik ga hier niet 1:1 mijn factuur online gooien, maar hieronder zie je hoe dit er concreet uitziet.
Afbeelding
Indien je een digicorder erbij zou huren is dit een apart onderdeel op de factuur, voor alle duidelijkheid, dit komt niet van mijn factuur.
Afbeelding

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat Telenet de laatste tijd er blijkbaar alles aan doet om de keuze tot het kopen van de hardware te verdoezelen. Het zou goed kunnen dat de volgende decoder opnieuw enkel te huren wordt. Weet dat kopen bij Proximus ook al enkele jaren niet meer mogelijk is.
Een CI+-module van 'slechts' €69 huren, dat zie ik echter niet gebeuren.

Maar goed, we zijn wat off-topic aan het gaan hiermee...
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Amazor schreef:
Maar goed, we zijn wat off-topic aan het gaan hiermee...
Aangezien de probleemstelling van deze topic reeds lang werd opgelost (er zijn talrijke 4K bronnen ergo het gemis aan een klassieke zender is theoretisch) kan je wat mij betreft in alle richtingen off-topic’en Afbeelding
Gebruikersavatar
edon
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 jul 2011, 23:27
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 10 keer

Zonet even mijn factuur van Orange er bij genomen. Ik zie daar ook de huur van de digicorder staan aan 9 euro. Aangezien we hier eigenlijk bitter weinig gebruik van maken toch maar even gevraagd aan Orange of je deze kan binnen brengen en dan korting krijgt op je factuur!

Ik hou jullie op de hoogte.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

edon schreef:Zonet even mijn factuur van Orange er bij genomen. Ik zie daar ook de huur van de digicorder staan aan 9 euro. Aangezien we hier eigenlijk bitter weinig gebruik van maken toch maar even gevraagd aan Orange of je deze kan binnen brengen en dan korting krijgt op je factuur!

Ik hou jullie op de hoogte.
En hoe ga jij dan TV kijken zonder decoder? Orange werkt tot tegenstelling van Telenet niet met CI+ modules.
Gebruikersavatar
edon
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 jul 2011, 23:27
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 10 keer

Via Stievie en VRTnu. Al enkele maanden aan het testen en werkt behoorlijk goed!
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

De "Huur" van de digicorder kost je op jaarbasis 114 euro! Dat is 100% weggesmeten geld! Voor 114 euro kijk ik een heel jaar Tv met Tv Vlaanderen!
Daar heb ik geen "digicorder" of "decoder" voor nodig, enkel een CI+ smartcard.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

satellitetv schreef:De "Huur" van de digicorder kost je op jaarbasis 114 euro! Dat is 100% weggesmeten geld! Voor 114 euro kijk ik een heel jaar Tv met Tv Vlaanderen!
Daar heb ik geen "digicorder" of "decoder" voor nodig, enkel een CI+ smartcard.

Dat eerste klopt, de rest is dikke bullshit hé

Je kan met die Antenne tv niks opnemen, het is tv kijken zoals in je grootmoeders tijd.

Of bedoel je basic lite (satelliet) waarvoor je wel degelijk een decoder nodig hebt, plus een smartcard en/of module (rond 100 euro) én een schotel (vanaf 40 euro, plus installatie - rond 50 euro per uur). Wie zei er dat sat kijken goedkoop was :beerchug:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

phil48 schreef:
satellitetv schreef:De "Huur" van de digicorder kost je op jaarbasis 114 euro! Dat is 100% weggesmeten geld! Voor 114 euro kijk ik een heel jaar Tv met Tv Vlaanderen!
Daar heb ik geen "digicorder" of "decoder" voor nodig, enkel een CI+ smartcard.

Dat eerste klopt, de rest is dikke bullshit hé

Je kan met die Antenne tv niks opnemen, het is tv kijken zoals in je grootmoeders tijd.

Of bedoel je basic lite (satelliet) waarvoor je wel degelijk een decoder nodig hebt, plus een smartcard en/of module (rond 100 euro) én een schotel (vanaf 40 euro, plus installatie - rond 50 euro per uur). Wie zei er dat sat kijken goedkoop was :beerchug:
Basic Lite kost al 14,90€/maand, het verschil qua prijs met "TV met een kaartje" bij Telenet dat ook met een CI+ module werkt, en ook zonder decoder
is niet al te groot, maar je krijgt daar veel meer interessante zenders in het basispakket.
Maar ja, satellitetv vergelijkt liever appels met peren natuurlijk...

Ik wacht trouwens nog altijd op die gigantische lijst van 4K kanalen die ik kan ontvangen op mijn 4K satellietontvanger.
Als ik satellitetv zou moeten geloven moet ik nu in het TV paradijs zijn en moeten de 4K zenders mij om de oren vliegen, alleen merk ik daar niet zo heel veel van.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

phil48 schrijft: ...Wie zei er dat sat kijken goedkoop was...

Triax88 schotel, coaxkabel, LNB koppen, disecq schakelaar... Meer is niet nodig om FTA zenders te bekijken op mijn Sony Bravia met ingebouwde DVB-S2 tuner. Goedkoper is haast niet te bedenken :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Even vlug vlug gerekend:
1 Triax schotel 88cm (tweedehands): 20 à 25 euro
1 LNB: 10 à 12 euro
1 diseqc switch: 15 euro
1 multifeedhouder Triax: 20 euro (plaats voor 4 LNB)
coaxkabel: prijs per meter bij willekeurige DHZ
1 Vu+ Zero ontvanger (in mijn geval): 99 euro
Is een éénmalige investering. Indien je een 4K ontvanger wilt, dan gaat je ontvanger duurder zijn. Maar LNB, schotel, coax, diseqc switch, multifeedhouder... gaan een leven lang mee, ongeacht de nieuwe technologieën die op de markt komen. enkel de ontvanger zal aan vervanging toe zijn mocht er ooit 4K, 8K of andere technologie op de markt komen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jack Daniels schreef:Even vlug vlug gerekend:
1 Triax schotel 88cm (tweedehands): 20 à 25 euro
1 LNB: 10 à 12 euro
Tweedehands materiaal, en dat ga je dan vergelijken met een nieuw gekochte digibox/corder, zeker?
1 LNB : dus je gaat moeten kiezen tussen TV Vlaanderen zenders op 23.5°E of bijv. de BBC zenders op 28.2°E, of de Duitse zenders op 19.2°E of de Waalse zenders op 13°E?
Ook je aantal 4K zenders zal dan serieus beperkt zijn...
Jack Daniels schreef:Is een éénmalige investering. ... Maar LNB, schotel, coax, diseqc switch, multifeedhouder... gaan een leven lang mee, ongeacht de nieuwe technologieën die op de markt komen.
Dat zijn allemaal zaken die je bij andere technologieën gewoon niet nodig hebt, en dus ook niet moet geld voor uittrekken.

Heeft je VU+ Zero ook een harddisk voor die 99€, of ga je nooit iets opnemen?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jack Daniels schreef:Even vlug vlug gerekend:
1 Triax schotel 88cm (tweedehands): 20 à 25 euro
1 LNB: 10 à 12 euro
Tweedehands materiaal, en dat ga je dan vergelijken met een nieuw gekochte digibox/corder, zeker?
1 LNB : dus je gaat moeten kiezen tussen TV Vlaanderen zenders op 23.5°E of bijv. de BBC zenders op 28.2°E, of de Duitse zenders op 19.2°E of de Waalse zenders op 13°E?
Ook je aantal 4K zenders zal dan serieus beperkt zijn...
Jack Daniels schreef:Is een éénmalige investering. ... Maar LNB, schotel, coax, diseqc switch, multifeedhouder... gaan een leven lang mee, ongeacht de nieuwe technologieën die op de markt komen.
Dat zijn allemaal zaken die je bij andere technologieën gewoon niet nodig hebt, en dus ook niet moet geld voor uittrekken.

Heeft je VU+ Zero ook een harddisk voor die 99€, of ga je nooit iets opnemen?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Nieuwe schotel dan, 45 euro of zo. En niet selectief lezen Boulder. Ik vernoemde een multifeedhouder met plaats voor 4 LNB. Die kan je naar believen uitrichten. Dus ook geen issues meer bij het kiezen van de satelliet positie en de boeketten die je wilt ontvangen. En een extern USB schijfje van een euro of 20 bij Ali hangt er bij mij aan. Puur uit gemak. Neem ik iets op? Nooit.
Voordeel van een harde schijf aan een sat ontvanger? De opnames kan ik zonder kwaliteitsverlies en zonder gedoe converteren naar DVD formaat en op een schijfje branden. Kortom, ik heb zelf de volledige controle over mijn opnames.
En wil je een nog groter aanbod van satellieten? Dan plaats je toch gewoon een draaibare opstelling of je gaat voor een wavefrontier.
En die kosten heb je inderdaad niet bij Proximus of Telenet. Maar die kosten verdien je snel terug. Goedkoopste tv abonnement bij TV Vlaanderen is 17,99. Bij Telenet 27,90. Scheelt al gauw 120 euro per jaar. Daarmee is je satelliet investering zo goed als betaald op 1 jaar tijd. Voor de jaren daarna steek je die 120 euro in je zakken.
Bij Proximus zit je aan 59 euro per maand maar daar is internet inbegrepen. Trek ik daar bv. de kost van mijn internet start af (27,50) dan kost tv 21,50 per maand bij Proximus.
De doorsnee sat kijker heeft genoeg aan een multifeed opstelling met 4 LNB. De freak gaat voor wavefrontier of draaibaar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Kan iemand mij uitleggen wat die hele discussie hier (satelliet versus Telenet versus Proximus) te maken heeft met de deze topic?
De OT ging over 4K televisies en 4K zenders ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”