Info VPN.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

-Ik heb sinds gisteren eens een VPN aangeschaft , ik lees altijd meer en meer over hacks en dat ze u bespioneren en meekijken en dergelijke meer.
-Ik heb expressvpn en op de smartphone en laptop heb ik het kunnen installeren en werkt het ook maar natuurlijk zijn er nog problemen en wat bedoel ik dermee; mijne tv heeft ook internet, daar staat ook van alles en nog wat op, en ik heb ook nog eens een nassysteem en je kan het al raden; mijn nassysteem floept weg op de laptop als ik die vpn aanzet en iedereen kan nog steeds zien wat ik bv via mijne tv bekijk zoals websites en al die andere bazaar die erop zit enz.... Dusja, wat ben je dermee als je smartphone en laptop beschermd zijn maar niet uw 2-4 tal andere apparaten?

-Maar veel ken ik er dus niet van en ik weet ook niet hoe dat zit bij telenet?
-Ik lees bv ook dat een router tussen plaatsen (switch heb ik en gebruik ik nu al) die vpn insteken heeft dat zou oplossen en zo meteen al uw toestellen zou beschermen, is dat zo?
-+ Ik lees ook dat er verschillen opzitten tussen de routers; dan zie ik sta vpn bij de goedkopere router 55mbps download, bij een duurdere 88mbps download enz....

-Mijn bedoeling is om binnen x tal maanden ervoor te zorgen dat ik alles kan blijven connecteren zonder problemen (en niet zoals nu waar maar 2 apparaten beschermd zijn) en dus ook beveiligd ben met diene vpn.

-Nog een voorlopig laatste vraagske; expressvpn zegt 3 verbindingen terzelfdertijd maarja, hoe bekijkt die dat dan als jullie zouden besvetigen je het het beste via een router allemaal instelt? Je hebt mijne laptop, mijn smartphone, mijn tv dat zijn er dan al 3 toch? En rekent die dan mijn nassysteem dan als nr 4 aan want zo heb je dan toch ook nog een probleem dat je dan al met 4 verbindingen zit inplaats van 3? Mss dan toch een vpn aanschaffen die bv 5 verbindingen ofzo ondersteunt?

-Heel wat vragen maar ik ben der een leek in maar ik wil gewoon geen pottenkijkers of ander gedoe, het gaat een ander niet aan waar ik naartoe surf enz....

Dank bij voorbaat.

Update; er is helaas wel 1 nadeel aan diene VPN; inplaats van ik bv 190mbps download snelheid behaal behaal ik maar 60mbps meer soms eens 70 of 100mbps maar veelal rond de 65Mbps. Beetje vervelend maar alles blijft wel tot mijn verbazing vlot werken.
Laatst gewijzigd door Eekhoorn 11 okt 2017, 20:16, in totaal 5 gewijzigd.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Je hebt inderdaad routers (of bv dd-wrt op een router) die een ingebouwde VPN cliënt hebben. Die zet je achter je Telenet modem. Alle apparaten die verbinden met de router lopen over die VPN. Dit geldt als 1 connectie/apparaat.
Binnen je lan zal je dan wel nog aan alle apparaten geraken bv je nas.

Ik heb bijvoorbeeld nu een vps bij Fusa waar OpenVPN server op staat en die heb ik ingesteld in dd-wrt als client. Hiervoor gebruikte ik de OpenVPN configuratie van Windscribe in mijn dd-wrt router.

Zie https://www.expressvpn.com/support/vpn- ... h-openvpn/ voor de configuratie
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

BertG3 schreef:Je hebt inderdaad routers (of bv dd-wrt op een router) die een ingebouwde VPN cliënt hebben. Die zet je achter je Telenet modem. Alle apparaten die verbinden met de router lopen over die VPN. Dit geldt als 1 connectie/apparaat.
Binnen je lan zal je dan wel nog aan alle apparaten geraken bv je nas.

Ik heb bijvoorbeeld nu een vps bij Fusa waar OpenVPN server op staat en die heb ik ingesteld in dd-wrt als client. Hiervoor gebruikte ik de OpenVPN configuratie van Windscribe in mijn dd-wrt router.

Zie https://www.expressvpn.com/support/vpn- ... h-openvpn/ voor de configuratie
Maar dan heb ik toch de foute vpn mss aangeschaft? (en begin maar eens een goeie te vinden die zeker 5 verbindingen terzelfdertijd aanvaard en ongelimiteerd data). Ik heb maar 3 verbindingen? Laptop/smartphone, nassysteem + mijne tv, kem ook nog een andere box al gebruik ik die wel niet zoveel maar ook die telt mss ook nog eens mee dat zijn al 5 verbindingen? hm.
Laatst gewijzigd door Eekhoorn 11 okt 2017, 20:07, in totaal 3 gewijzigd.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Nee dat wou ik juist zeggen. De verbinding van je router naar je VPN geldt als 1 (!!!) Verbinding. Dus je verbruikt maar 1 van je 3 verbindingen voor AL je toestellen die aan je router zijn aangesloten.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

BertG3 schreef:Nee dat wou ik juist zeggen. De verbinding van je router naar je VPN geldt als 1 (!!!) Verbinding. Dus je verbruikt maar 1 van je 3 verbindingen voor AL je toestellen die aan je router zijn aangesloten.
Ow, niet opletten ze , ik heb maar 3-4 uurkes geslapen :-). Dat is wel zeer goed nieuws dan.

2 vraagskes dan nog;Heb jij ook zoveel snelheidsverlies? Want ik heb al heel wat andere locaties genomen maar een echte verbetering is er niet echt, op zich kan het geene kwaad maar meer snelheid is altijd beter bij iets te downloaden enz....

En ik zie dus ook verschillen in routers; de duurdere met vpn op zijn ook hoger in download enzo.... Ken je daar wat van?
https://www.expressvpn.com/nl/vpn-software/vpn-router

De duurdere is dan de beste? Hogere downloadsnelheid enzo?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je gaat via een omweg... snelheid zal dus altijd lager liggen, zeker indien de VPN server verder staat.

Je moet maar eens een Speedtest doen op een Amerikaanse site (zonder VPN)... ook dan zal je zelden je maximale snelheid halen.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

r2504 schreef:Je gaat via een omweg... snelheid zal dus altijd lager liggen, zeker indien de VPN server verder staat.

Je moet maar eens een Speedtest doen op een Amerikaanse site (zonder VPN)... ook dan zal je zelden je maximale snelheid halen.
Oke maar daar kan ik nog mee leven ze, zolang alles zoals nu vlotjes blijft werken ist goed, tis alleen mijn tv en nassysteem dat nu nog geene vpn hebben dus ik zal binnen x tal tijd een router moeten kopen, mss jij der wat van kent van de link die ik heb gepost? Is dat belangrijk dat je die duurdre koopt aangezien die meer download vpn snelheid ofzo heeft, ik ken der niks van van die dingen maar ik leer wel bij ;).
Laatst gewijzigd door Eekhoorn 11 okt 2017, 20:08, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zolang je geen "speciale" dingen doet op internet zie ik totaal niet in waarom iemand geld zou willen geven aan een VPN.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

r2504 schreef:Zolang je geen "speciale" dingen doet op internet zie ik totaal niet in waarom iemand geld zou willen geven aan een VPN.
Iedereen download toch wel eens wat? Wat ik nog vergeten bijzetten was dat is dat downloaden niet illegaal is, het is pas illegaal als de zaken die jij hieronder nog hebt gepost maar er zijn zovele andere zaken die je wel legaal download. En bij sommige zaken vergeten mensen dat ze ook zonder ze het weten mee uploaden terwijl dat niet de bedoeling is en neen, ik gebruik geen torrents.
Uiteraard is dit niet de enige reden, ik wil gewoon niet dat iedereen kan zien naar welke sites en dergelijke meer ik surf enz...Heeft niemand zakens mee vind ik + op zeg maar onbeveiligde wifi netwerken is ook niet safe, ik ben wel nog niks tegen gekomen maar tmoet maar eens gebeuren, dus een vpn zorgt er ook voor dat je daar meer safe inzit.
Laatst gewijzigd door Eekhoorn 11 okt 2017, 20:24, in totaal 4 gewijzigd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Vanwaar haal je je informatie of waar heb je je op gebaseerd om zo'n VPN in te stellen voor de verbinding van je thuisnetwerk naar het internet? Welk probleem specifiek wil je door zo'n VPN opgelost zien?

Ik denk dat hier op userbase niemand constant over een VPN zit te surfen, en hier zitten toch wel wat geavanceerde gebruikers bijeen...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Eekhoorn schreef:Iedereen download toch wel eens wat? En bij sommige zaken vergeten mensen dat ze ook zonder ze het weten mee uploaden.
Oh, je bent dus een torrent gebruiker die films/series uit illegale bron download :lol:
Eekhoorn schreef:Uiteraard is dit niet de enige reden, ik wil gewoon niet dat iedereen kan zien naar welke sites en dergelijke meer ik surf enz...
Wie zou iedereen dan zijn... trouwens nu geef je je naam en gegevens aan een onbekende VPN provider zodat hij alles weet wat je doet :eek:
Eekhoorn schreef:op zeg maar onbeveiligde wifi netwerken is ook niet safe
Zolang jij correct omgaat met SSL zal er geen probleem zijn... denk je trouwens dat men je op een onbeveiligde WIFI niet naar een fake VPN endpoint kan sturen ?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:
Eekhoorn schreef:Uiteraard is dit niet de enige reden, ik wil gewoon niet dat iedereen kan zien naar welke sites en dergelijke meer ik surf enz...
Wie zou iedereen dan zijn... trouwens nu geef je je naam en gegevens aan een onbekende VPN provider zodat hij alles weet wat je doet :eek:
Ik dacht net hetzelfde. Voor meer privacy gaan, maar wel al je verkeer via 1 partij sturen. Kan je het iemand nog eenvoudiger maken?
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Als ik nu de overheid zou zijn en ik wil weten wie er precies op die illegale websites zit dan zou ik eerst eens langsgaan bij die VPN leverancier.
Want waarom moeite doen om alle IP adressen wereldwijd na te kijken als je er een mooie selectie van kan krijgen bij de VPN leverancier?
Die leverancier zal perfect legaal zijn want zij zijn niet verantwoordelijk voor de data trafiek, dus welke garantie heb je dat zij uw gegevens niet doorspelen? Allez, dat is mijn persoonlijke mening. Iedereen zal wel eens wat downloaden maar ik denk niet dat de FBI / CIA daarvan wakker ligt. :cop:
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

De reden waarom bij mij alles over VPN loopt is omdat de plaats waar ik het meeste tijd doorbrengen een internetverbinding heeft die veel te veel zaken blokkeert. En zaken die niet illegaal zijn bv de chat-app Telegram, TeamViewer,...

Zelfs de standaard OpenVPN poort is geblokkeerd dus laat ik dit lopen over UDP443
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

diepvries schreef:Als ik nu de overheid zou zijn en ik wil weten wie er precies op die illegale websites zit dan zou ik eerst eens langsgaan bij die VPN leverancier.
Want waarom moeite doen om alle IP adressen wereldwijd na te kijken als je er een mooie selectie van kan krijgen bij de VPN leverancier?
Die leverancier zal perfect legaal zijn want zij zijn niet verantwoordelijk voor de data trafiek, dus welke garantie heb je dat zij uw gegevens niet doorspelen? Allez, dat is mijn persoonlijke mening. Iedereen zal wel eens wat downloaden maar ik denk niet dat de FBI / CIA daarvan wakker ligt. :cop:
Vele mensen zeggen wel van ze doen maar maar dat is een foute mentaliteit vind ik; in Amerika heeft men ook al gaat het over wat anders maar heeft men eens beelden op het net getoond van een bekende zanger met een vrouw derbij, zo'n scanner ofzo vanuit een helicopter enzo die door de muren enzo gaat en ze hadden der misbruik van gemaakt en hadden die op het net gezwierd, die man was in alle staten, sry, privacy moet zeer belangrijk blijven voor de mensen ook al doe je geen vlieg kwaad.
Laatst gewijzigd door Eekhoorn 11 okt 2017, 20:10, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

En wie zijn "ze" dat "ze" jouw surfgedrag gaan bekijken?
Wie denk je te pesten met je VPN? (behalve jezelf door je snelheid te snoeren).

Een VPN om regio block te omzeilen versta ik, maar verder? :???:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Eekhoorn schreef:-Downloaden is slechts 1 onderdeel en is niet de hoofdreden wrm ik een vpn gebruik
Persoonlijk zou ik net wel snappen moest dat de hoofdreden zijn... al de rest heeft een groot alu-hoedjes gehalte.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Voor legaal privégebruik heeft het in mijn ogen niet veel nut. Surf je echter veel op openbare publieke netwerken of netwerken met veel blocks heeft het zeker wel een nut !
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

cadsite schreef:En wie zijn "ze" dat "ze" jouw surfgedrag gaan bekijken?
Wie denk je te pesten met je VPN? (behalve jezelf door je snelheid te snoeren).

Een VPN om regio block te omzeilen versta ik, maar verder? :???:
-Mijn topic was gewoon bedoeld om info in te winnen en over of het niet beter is ik een router koop met vpn enzo op en welke de beste router ervoor is en ik heb nog geen antwoord gekregen of die duurdere doordat die hogere vpn download heeft of die dan ook echt beter is enz... Mijn topic ging daarover , niet dat mensen hier de moraalridders komen uithangen :-).
-Neen ik heb nikske te verbergen daar gaat het hem dus niet om maar ik ben op privacy gesteld en een ander hoeft niet te weten wat ik doe en ik ben het ook al tegen gekomen dat ik op een wifi netwerk zit en met vervelende beperkingen zit, die vpn omzeilt dat en ook dat is dus een reden wrm ik eens zo'n vpn aan het testen ben.
-Een regio block kan ook handig zijn ja.
Laatst gewijzigd door Eekhoorn 11 okt 2017, 20:34, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik spreek over pesten omdat VPN gewoon een extra beveiligingstrap kan zijn, maar geen zekerheid.
Als iemand je echt wil volgen zullen ze dat wel doen, het is alleen wat lastiger. (Als je 't goed aanpakt met de juiste partner)
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

cadsite schreef:Ik spreek over pesten omdat VPN gewoon een extra beveiligingstrap kan zijn, maar geen zekerheid.
Als iemand je echt wil volgen zullen ze dat wel doen, het is alleen wat lastiger. (Als je 't goed aanpakt met de juiste partner)
Nu heb ik wel nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen ivm die routers die ik mss binnen x tal maanden zou kopen?
Laatst gewijzigd door Eekhoorn 11 okt 2017, 20:12, in totaal 1 gewijzigd.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

cadsite schreef:Ik spreek over pesten omdat VPN gewoon een extra beveiligingstrap kan zijn, maar geen zekerheid.
Als iemand je echt wil volgen zullen ze dat wel doen, het is alleen wat lastiger. (Als je 't goed aanpakt met de juiste partner)
Als je een OpenVPN connectie (dus met certificaten) over poort 443 wil gaan sniffen mag je al sterk je best doen. Dit doe je enkel als er sporen zijn dat er iets interessant over die lijn loopt (politie, gerecht,...)

Tenzij jij perfect weet hoe je dit snift, maar ik vermoed dat jij en je omgeving dat toch niet zo makkelijk zullen doen?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Een VPN gaat je niet beschermen van vervolging. De Belgische politie ga je er nog wel mee rond de tuin leiden, maar de FBI vindt je wel. Als anonimiteit het doel is ga je eerder richting Tor moeten denken (of een combinatie van Tor en VPN).

Soit, ik snap de drang van sommigen hier niet om altijd maar de keuzes van anderen in vraag te stellen. Daarom terug naar de techniek. Inzake router: ik heb al eens gepost hierover in een andere topic, maar het komt erop neer dat je toch eerder naar de topmodellen moet kijken, want voor OpenVPN heb je nood aan CPU-kracht voor de encryptie/encapsulatie en daarnaast uiteraard ook een OpenVPN client. Dat is meteen ook het meest beperkende in de consumentenrouters vandaag. Daarnaast moet je echter niet per se gaan voor dualcore modellen of meer, want OpenVPN kan maar 1 core gebruiken. Dus hoe krachtiger de CPU, hoe beter de router geschikt is.

Inzake de trage throughput: dat ga je altijd hebben als je gebruik maakt van een commerciele VPN dienst waarbij je de infrastructuur moet delen met anderen. Wil je sneller dan kan je best een VPS met een eigen OpenVPN server opzetten, daar ga je veel minder gelimiteerd zijn. Maar natuurlijk gaat al het verkeer dan van die VPS te tracen zijn, en dat gaat de Belgische politie nog wel aankunnen.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Omdat ik - zoals reeds gezegd - op een netwerk zit dat heel wat zaken blockt heb ik een 'oude' router genomen (DIR-825) om hier dd-wrt op te plaatsen en een OpenVPN client op te zetten. Netwerk is sterk geblokkeerd en daarom werd ook de hostname van Windscribe tegengehouden. Nu heb ik dus een OpenVPN server op een VPS bij Fusa en hieronder mijn resultaat.

Afbeelding

Zoals je ziet klopt wat CCatalyst zegt. De DIR-825 loopt tegen het maximum van zijn CPU aan en kan dus niet echt veel snelheid bieden. Echter is dit voor mij voldoende.

Zal hier straks eens plaatsen wat je krijgt van snelheid met de OpenVPN client op Windows.

EDIT: Speedtest met OpenVPN client op Windows
Afbeelding

Speedtest met Windscribe WinClient (Brussels)
Afbeelding

Windscribe (WinClient) Amsterdam:
Afbeelding

Zo zie je maar hoe het fluctueert tussen verschillende providers (upload spontaan beter dan download). Uiteraard zijn de beste waarden met m'n Fusa VPS
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Dus: op een openbaar forum ga je vragen voor oplossingen voor ‘illegale’ dingen... gepost met een account, via een te traceren IP- adres...
denk dat ‘als’ er ook maar iemand interesse zou hebben in je surfgedrag, nu zeker de interesse gewekt is...
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

axs schreef:Dus: op een openbaar forum ga je vragen voor oplossingen voor ‘illegale’ dingen... gepost met een account, via een te traceren IP- adres...
denk dat ‘als’ er ook maar iemand interesse zou hebben in je surfgedrag, nu zeker de interesse gewekt is...
Voor talloze redenen (en niet zozeer voor wat jij post) en de grootste reden is dan nog dat ik graag eens iets nieuw bijleer en wil testen. Morgen kan het zijn dat ik weer iets vind dat me mss aanspreekt en ik ook eens legaal download en eens uittest. (Vpn gebruiken is ook legaal).
Het is ook een foute denkwijze vind ik om te gaan denken dat als je een vpn wil gebruiken dat je iets ernstigs zou willen verbergen, wat dus niet zo is, ik zou het hier anders ook niet posten moest ik dat willen gebruiken voor iets ernstigs, ik zou het volledig uit mezelf uitpluizen.
En nog iets; is er wat fouts mss aan userbase dan? ;)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het valt me wel meer en meer op dat privacy tegenwoordig te commercieel gebruikt word om vpn of anoniem surfen te verkopen. Alleen bestaat dat niet op het internet, hoe goed dat ge ook moeite doet. Nu goed, ik heb weinig verstand over vpn-providers, omdat ik ook die niet vertrouw. Zeker de goedkope hebben als doel wat met je datatraffiek te doen. Mss lijkt het wel alsof ik een alu-hoedje opheb, maar als het gratis is op internet, dan ben jij het Product, zo simpel is het.

Je snelheid zal echter beperkt zijn omdat je een verbinding deelt met anderen, dus je zal nooit je 200 Mbit halen, en je kan je modem als vpn cliënt instellen om je ganse netwerk te privatiseren. Dus als je kan leven met beperkingen is een vpn aan te raden, maar je betaald voor iets dat je niet nodig hebt, tenzij je illegale dingen doet die het daglicht niet mogen zien.

Edit, nu als het is om te testen, dan kan je best starten met een vpn met thuis op te stellen, zodat je van overal je eigen netwerk privaat bereikt
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

mailracer schreef:Het valt me wel meer en meer op dat privacy tegenwoordig te commercieel gebruikt word om vpn of anoniem surfen te verkopen. Alleen bestaat dat niet op het internet, hoe goed dat ge ook moeite doet. Nu goed, ik heb weinig verstand over vpn-providers, omdat ik ook die niet vertrouw. Zeker de goedkope hebben als doel wat met je datatraffiek te doen. Mss lijkt het wel alsof ik een alu-hoedje opheb, maar als het gratis is op internet, dan ben jij het Product, zo simpel is het.

Je snelheid zal echter beperkt zijn omdat je een verbinding deelt met anderen, dus je zal nooit je 200 Mbit halen, en je kan je modem als vpn cliënt instellen om je ganse netwerk te privatiseren. Dus als je kan leven met beperkingen is een vpn aan te raden, maar je betaald voor iets dat je niet nodig hebt, tenzij je illegale dingen doet die het daglicht niet mogen zien.

Edit, nu als het is om te testen, dan kan je best starten met een vpn met thuis op te stellen, zodat je van overal je eigen netwerk privaat bereikt
Tot eergisteren kende ik vpn nog niet eens, het is gewoon wat prutsen en testen dat ik doe, kan zijn ik het binnen een paar dagen nimmer gebruik ze ;).
Maar ik leer gewoon weer wat bij, gisteren nog wat bijgeleerd over het interne in een laptop enz... Die gratis vpn's dat weet ik dat je daar niet zoveel mee bent, de betalende en zeker meerdere duurde die zijn wel oke.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik vind het zelf wel tof dat leergierige mensen willen bijleren door zelfstudie 8) . Nu lijkt me de ideale test wel dat je xpenology virtueel draait en van hieruit vpnplus gebruikt op vpn in te stellen voor private toegang tot je eigen netwerk.
PewPat101
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2017, 16:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Eekhoorn schreef:-Ik heb sinds gisteren eens een VPN aangeschaft , ik lees altijd meer en meer over hacks en dat ze u bespioneren en meekijken en dergelijke meer.
-Ik heb expressvpn en op de smartphone en laptop heb ik het kunnen installeren en werkt het ook maar natuurlijk zijn er nog problemen en wat bedoel ik dermee; mijne tv heeft ook internet, daar staat ook van alles en nog wat op, en ik heb ook nog eens een nassysteem en je kan het al raden; mijn nassysteem floept weg op de laptop als ik die vpn aanzet en iedereen kan nog steeds zien wat ik bv via mijne tv bekijk zoals websites en al die andere bazaar die erop zit enz.... Dusja, wat ben je dermee als je smartphone en laptop beschermd zijn maar niet uw 2-4 tal andere apparaten?

-Maar veel ken ik er dus niet van en ik weet ook niet hoe dat zit bij telenet?
-Ik lees bv ook dat een router tussen plaatsen (switch heb ik en gebruik ik nu al) die vpn insteken heeft dat zou oplossen en zo meteen al uw toestellen zou beschermen, is dat zo?
-+ Ik lees ook dat er verschillen opzitten tussen de routers; dan zie ik sta vpn bij de goedkopere router 55mbps download, bij een duurdere 88mbps download enz....

-Mijn bedoeling is om binnen x tal maanden ervoor te zorgen dat ik alles kan blijven connecteren zonder problemen (en niet zoals nu waar maar 2 apparaten beschermd zijn) en dus ook beveiligd ben met diene vpn.

-Nog een voorlopig laatste vraagske; expressvpn zegt 3 verbindingen terzelfdertijd maarja, hoe bekijkt die dat dan als jullie zouden besvetigen je het het beste via een router allemaal instelt? Je hebt mijne laptop, mijn smartphone, mijn tv dat zijn er dan al 3 toch? En rekent die dan mijn nassysteem dan als nr 4 aan want zo heb je dan toch ook nog een probleem dat je dan al met 4 verbindingen zit inplaats van 3? Mss dan toch een vpn aanschaffen die bv 5 verbindingen ofzo ondersteunt?

-Heel wat vragen maar ik ben der een leek in maar ik wil gewoon geen pottenkijkers of ander gedoe, het gaat een ander niet aan waar ik naartoe surf enz....

Dank bij voorbaat.

Update; er is helaas wel 1 nadeel aan diene VPN; inplaats van ik bv 190mbps download snelheid behaal behaal ik maar 60mbps meer soms eens 70 of 100mbps maar veelal rond de 65Mbps. Beetje vervelend maar alles blijft wel tot mijn verbazing vlot werken.

Hallo. U kunt uw vpn op uw router configureren en daarna kunt u vpn gebruiken op al uw apparaten (zelfs 4 +!)
en snelheidsdruppels zijn gebruikelijk met vpns als er beperkte servers zijn. ik gebruik alleen vpn om de lucht te laten gaan, omdat het ontoegankelijk is in Rusland zonder een vpn
https://www.ivacy.com/blog/how-to-watch ... utside-uk/
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5080
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat is zo en daarom vind ik het goed dat we een keuze hebben. Ga je voor goedkoop of gratis weet je de gevolgen. Dan moet je niet staan janken dat ze je tracken etc.

Als je zou betalen voor iets vind ik dat de aanbieder verplicht is om dan trackings enzo uit te schakelen.

Het is een mes die aan 2 kanten snijd.
Mr.Toma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 okt 2017, 07:39
Bedankt: 1 keer

Een vpn is doch enkel van nut om te bereiken het interne netwerk van bij u?

Voor vreemde wifi het is toch in orde te werken via https.

Want wat is nut van vpn om dan naar facebook te gaan, alwaar men u tracked. Of eender welke andere website die verdient van uw privé data?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”