Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5628
Lid geworden op: 27 Feb 2007
Locatie: Antwerpen 2
Bedankt: 464 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 701 keer

Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor TiTanium » 21 Feb 2016, 12:53

Ik heb bij telenet een aanrekening die totaal niet juist is. Telenet kennende moet ik weer eerst alles betalen en dan wordt dit gecrediteerd. Er staat nog een creditnota open en er komt alweer een nieuwe bij. Ik zie het niet zitten om weer veel te veel te moeten betalen en omdat dit weer in maanden terug te krijgen...

Uw Telenet-abonnement…

We stopten uw Play Sports en Play op 21 januari 2016.

Play Sports 16/02 - 15/03 27,4501

Daar heb ik nog geen correctie op ontvangen dus die sta ook nog open...

HD XL Pack 16/02 - 15/03 5,5001
Extra bijdrage HD XL Pack 16/02 - 15/03 5,5001

HD XL pack krijg ik niet gedeactiveerd via mijn telenet. Ook printscreen genomen indien er iets verder van komt... Ik had mijn extra diensten opgezegd via hun site. Ze laten mij dus 2x betalen voor hetzelfde...

Mijn maandelijkse bijdrage is alleen de kabel nog. Dus ik ga wel 3~4 maanden een "0" rekening krijgen, maar ik vind dit persoonlijk niet correct... Als de volgende dan weer fout is dan blijft dit aanslepen.

Bij proximus hebben ze mijn foute factuur teniet gedaan en een nieuwe opgemaakt die wel correct is. Kan ik dit ook eisen van telenet?
Laatst gewijzigd door TiTanium op 21 Feb 2016, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst logischer gezet
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet Wigo 35 ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung Note9 Ultimate 1TB

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 19172
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 963 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1826 keer
Contact:

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor krisken » 21 Feb 2016, 13:13

Dergelijke discussies heb ik ook al gehad met Base : ze hadden een goeie 20 euro teveel aangerekend. Ze erkenden de fout maar wouden dit niet crediteren en een nieuwe factuur opmaken. Ze gingen dit in mindering brengen met mijn volgende facturen.

Op zich blijft het uiteindelijk allemaal hetzelfde. Maar als je verder denkt is dit een zeer winstgevende zaak, vooral vroeger.
Op pakweg €2 ga jij als particulier amper rente hebben. Echter als een bedrijf met 2 miljoen klanten bij alle klanten even €2 extra gaat aanrekenen dan hebben ze €4 miljoen aan inkomsten die ze niet mogen hebben. Uiteraard geven ze braaf die €4 miljoen terug aan de burger in de vorm van mindering op de volgende factuur. Dus ze hebben een paar maand wel "wat minder" inkomsten. Maar bereken eens wat voor rente ze krijgen op die €4 miljoen op een maand?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Intense Smartphone + Scarlet Red
TV = App TV + Netflix + Disney+
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 217 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor nickz » 21 Feb 2016, 13:20

Ik heb ook al foute facturen gehad van Telenet en na een telefoontje naar de klantendienst werd dit steeds gecorrigeerd. Een creditnota wordt inderdaad niet altijd onmiddellijk aangemaakt, maar de medewerker kan jou normaal gezien wel zeggen hoeveel euro je nog moet overschrijven. Meestal wordt ook het openstaand saldo op Mijn Telenet hieraan aangepast dacht ik (ondanks dat er nog geen creditnota's zichtbaar zijn). Je moet in ieder geval nooit te veel overschrijven als de factuur foutief is.

TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5628
Lid geworden op: 27 Feb 2007
Locatie: Antwerpen 2
Bedankt: 464 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 701 keer

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor TiTanium » 21 Feb 2016, 13:33

Dat is nu het probleem, als de medewerker het foute bedrag in rekening brengt moet telenet geld aan mij. Das de 2é maand op rij dat het fout gaat. Ik ga niet elke maand te veel betalen om er dan maanden over te moeten doen om mijn centen terug te zien. Als het nu over een eenmalige fout gaat ben ik akkoord. Maar eerst was het 29 in correctie... Nu is het weer bekan 50€ dat verkeerd is. Dat zijn geen enkele euro's meer hé. Ze lossen het altijd op met een creditnota maar nu vind ik het bedrag te hoog.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet Wigo 35 ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung Note9 Ultimate 1TB

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 217 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor nickz » 21 Feb 2016, 13:37

Dan heb je de vorige keer reeds te veel betaald waardoor je nu een negatief openstaand saldo hebt? In dat geval moet je uiteraard niets betalen en kan je zelfs aan Telenet vragen om dat saldo op je bankrekening terug te storten. Normaal gezien zijn ze verplicht om daar aan te voldoen als je dat vraagt.

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4826
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1509 keer
Uitgedeelde bedankjes: 232 keer

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor raf1 » 21 Feb 2016, 13:50

TiTanium schreef:Kan ik dit ook eisen van telenet?

Natuurlijk. Dien gewoon schriftelijk klacht in over de aanrekening die je betwist. Vermeld duidelijk de identificatie en het totaalbedrag van de aanrekening. Vermeld welk bedrag je betwist en waarom je dat betwist. Betaal voorlopig alleen het overige deel van de aanrekening waarmee je akkoord bent.
De schriftelijke klacht kan je via volgend formulier sturen: https://www.telenet.be/formhandler/form ... &locale=nl

TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5628
Lid geworden op: 27 Feb 2007
Locatie: Antwerpen 2
Bedankt: 464 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 701 keer

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor TiTanium » 21 Feb 2016, 14:01

Aanrekening januari:
Correctie Play sports: 13,80 [(16,45 / 31 dagen)x 26 dagen correctie] -> niet gecrediteerd
Correctie Play : 8.38 [(10,00 / 31 dagen)x 26 dagen correctie] -> gecrediteerd
Correctie telenet freephone + internet fiber 200: € 21.49 -> gecrediteerd
Aanrekening februari:
HDXL grap 11€ te crediteren (of te halveren)
huur decoder 8.85 -> te crediteren
play sports -> 27,45 -> te crediteren

Zonder rekening te houden met de HDXL fout zit ik aan € 50,1 euro dat niet correct is.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet Wigo 35 ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung Note9 Ultimate 1TB

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6549
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 326 keer
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor proximusboyke » 21 Feb 2016, 14:15

Als ik bel voor iets dergelijks zeg ik altijd, als ze een goedkope lening willen dat ze maar bij ing kbc belfius desnoods bij het ocmw moeten aankloppen.
als je dan inhaakt en terugbeld en je kiest optie administratie iets van fakturen en dan iets van openstaand bedrag dan hoor je altijd het bedrag - het teveel bedaalde bedrag.
dit schrijf ik dan over met de gestructureerde mededeling van de foutieve faktuur.
Dit is al altijd gelukt. ( Laatste keer was 2 weken geleden)
na een dag of 2,3 een keer terug bellen of het openstaand bedrag op 0 staat en dan ben je zeker.
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 21 Feb 2016, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : orange arend
iphone xs : max 512gb orange arend
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb orange extra surf

TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5628
Lid geworden op: 27 Feb 2007
Locatie: Antwerpen 2
Bedankt: 464 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 701 keer

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor TiTanium » 21 Feb 2016, 14:24

raf1 schreef:
TiTanium schreef:Kan ik dit ook eisen van telenet?

Natuurlijk. Dien gewoon schriftelijk klacht in over de aanrekening die je betwist. Vermeld duidelijk de identificatie en het totaalbedrag van de aanrekening. Vermeld welk bedrag je betwist en waarom je dat betwist. Betaal voorlopig alleen het overige deel van de aanrekening waarmee je akkoord bent.
De schriftelijke klacht kan je via volgend formulier sturen: https://www.telenet.be/formhandler/form ... &locale=nl


Ik heb via deze weg de klacht ingediend. Morgen zal ik nog eens bellen ook. Ik ga dit niet laten aanslepen. Slechtste geval via een telenet center.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet Wigo 35 ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung Note9 Ultimate 1TB

Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 Mei 2007
Bedankt: 390 keer
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor Lord Utopia » 21 Feb 2016, 21:13

krisken schreef:Dergelijke discussies heb ik ook al gehad met Base : ze hadden een goeie 20 euro teveel aangerekend. Ze erkenden de fout maar wouden dit niet crediteren en een nieuwe factuur opmaken. Ze gingen dit in mindering brengen met mijn volgende facturen.

Op zich blijft het uiteindelijk allemaal hetzelfde. Maar als je verder denkt is dit een zeer winstgevende zaak, vooral vroeger.
Op pakweg €2 ga jij als particulier amper rente hebben. Echter als een bedrijf met 2 miljoen klanten bij alle klanten even €2 extra gaat aanrekenen dan hebben ze €4 miljoen aan inkomsten die ze niet mogen hebben. Uiteraard geven ze braaf die €4 miljoen terug aan de burger in de vorm van mindering op de volgende factuur. Dus ze hebben een paar maand wel "wat minder" inkomsten. Maar bereken eens wat voor rente ze krijgen op die €4 miljoen op een maand?

Die "rente" is verwaarloosbaar. Ik ken het factuatiesysteem van BASE niet, maar denk er es aan dat het ook gewoon onmogelijk is om een nieuwe factuur op te maken voor de klachtenbehandelaar.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 19172
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 963 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1826 keer
Contact:

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor krisken » 21 Feb 2016, 22:11

En dat is mijn probleem omdat? Dat de klachtenbehandelaar dat niet kan is zijn probleem. Hij moet het dan escaleren naar een persoon of dienst die dat wel kan. Simple as hell...

En rente verwaarloosbaar? Ik ben er zeker van dat je die rente maar al te graag eens op je rekening wilt.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Intense Smartphone + Scarlet Red
TV = App TV + Netflix + Disney+
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti

dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 622
Lid geworden op: 30 Dec 2009
Bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor dragonflo » 22 Feb 2016, 01:30

Lord Utopia schreef:Die "rente" is verwaarloosbaar. Ik ken het factuatiesysteem van BASE niet, maar denk er es aan dat het ook gewoon onmogelijk is om een nieuwe factuur op te maken voor de klachtenbehandelaar.
In mijn ogen is dat niet te verwaarlozen. Stel nu dat dit systematisch gebeurt, wat vrij aannemelijk is. Daarom niet per se elke maand bij klant a, maar afwisselend bij klant b, c etc.
Er zal dan elke maand een minimaal aantal klanten getroffen. Neem nu dat het minimaal aantal getroffen klanten minstens 100 000 bedraagt en het gemiddelde bedrag 2 euro is. Dan voorzien de klanten, Telenet permanent van een krediet van 200 000 euro renteloos.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 19172
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 963 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1826 keer
Contact:

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor krisken » 22 Feb 2016, 04:19

Kijk iemand die t door heeft. En dan spreken we nog ALS telenet braaf is en de "fout" zelf vind en de euro'tjes terug stort naar de klant hé (uit eigen beweging). Voor hetzelfde geld wachten ze gewoon tot de klant lastig komt doen, maar betaalde deze al maanden teveel! Zeker als je regelmatig een film huurt of belt met de vaste lijn dan valt een euro meer of minder niet zo snel op daar dit telkens (per maand) een ander bedrag is .

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Intense Smartphone + Scarlet Red
TV = App TV + Netflix + Disney+
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1995 keer
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor ubremoved_539 » 22 Feb 2016, 10:45

krisken schreef:Maar bereken eens wat voor rente ze krijgen op die €4 miljoen op een maand?


Vandaag de dag niet veel meer vrees ik.

powaq
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 Sep 2008
Bedankt: 43 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor powaq » 22 Feb 2016, 17:54

Lord Utopia schreef:
krisken schreef:Dergelijke discussies heb ik ook al gehad met Base : ze hadden een goeie 20 euro teveel aangerekend. Ze erkenden de fout maar wouden dit niet crediteren en een nieuwe factuur opmaken. Ze gingen dit in mindering brengen met mijn volgende facturen.

Op zich blijft het uiteindelijk allemaal hetzelfde. Maar als je verder denkt is dit een zeer winstgevende zaak, vooral vroeger.
Op pakweg €2 ga jij als particulier amper rente hebben. Echter als een bedrijf met 2 miljoen klanten bij alle klanten even €2 extra gaat aanrekenen dan hebben ze €4 miljoen aan inkomsten die ze niet mogen hebben. Uiteraard geven ze braaf die €4 miljoen terug aan de burger in de vorm van mindering op de volgende factuur. Dus ze hebben een paar maand wel "wat minder" inkomsten. Maar bereken eens wat voor rente ze krijgen op die €4 miljoen op een maand?

Die "rente" is verwaarloosbaar. Ik ken het factuatiesysteem van BASE niet, maar denk er es aan dat het ook gewoon onmogelijk is om een nieuwe factuur op te maken voor de klachtenbehandelaar.

De rente is misschien verwaarloosbaar maar het is wel een mooi extra volume aan cashflow. En cashflow is belangrijk.

Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 07 Mei 2011
Bedankt: 58 keer
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor Fallschirmjaeger » 22 Feb 2016, 18:03

krisken schreef:En dat is mijn probleem omdat? Dat de klachtenbehandelaar dat niet kan is zijn probleem. Hij moet het dan escaleren naar een persoon of dienst die dat wel kan. Simple as hell...

En rente verwaarloosbaar? Ik ben er zeker van dat je die rente maar al te graag eens op je rekening wilt.


Rente heeft daar niets mee te maken. In uw geval moest je nog minstens 1 maand klant blijven om het bedrag op te gebruiken en heeft Base daar geen verlies op gemaakt. Hadden ze u een creditnota gegeven, dan kon je de dag nadien opzeggen en eisen dat ze het bedrag terugstorten. Dus €20 verlies voor Base.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 19172
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 963 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1826 keer
Contact:

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor krisken » 22 Feb 2016, 18:40

Was ik de dag erna klant geworden bij Base dan waren zij nog steeds wettelijk verplicht om mij dat geld terug te storten. Dus wettelijk gezien maakt dit geen verschil.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Intense Smartphone + Scarlet Red
TV = App TV + Netflix + Disney+
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti

Goztow
Erelid
Erelid
Berichten: 13156
Lid geworden op: 14 Nov 2006
Locatie: Brussel
Bedankt: 810 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1324 keer
Contact:

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor Goztow » 22 Feb 2016, 22:12

Leuk weetje, momenteel krijg je nog zo'n 0,35 % als je als onderneming een miljoen € gewoon op een spaarekening zet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5628
Lid geworden op: 27 Feb 2007
Locatie: Antwerpen 2
Bedankt: 464 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 701 keer

Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Berichtdoor TiTanium » 22 Feb 2016, 22:25

Met wat moeite, ga ik afwachten wat er mijn richting uitkomt. Deze maand is het al een 0€ factuur. Ze hebben wel de fouten er afgehaald. Maar eerst mijn bevestiging krijgen voor ik het geloof. Niet de eerste keer dat het niet goed gaat.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet Wigo 35 ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung Note9 Ultimate 1TB


Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten