Telenet iets van plan?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
- Bedankt: 1599 keer
Vertel eens iets nieuws MaT... Telenet heeft dit al altijd gedaan !MaT schreef:Dus blijf vooral idealistisch geloven in strikte definities van termen en dat deze nooit iets met elkaar te maken kunnen hebben in de praktijk.
Mensen voor wie P2P belangrijk is zitten dan ook al lang bij een andere provider.
Je hebt tientalle xDSL providers... waarom zou je bij TN zelf moeten blijven ?r2504 schreef:Zoals de aanbiedingen van de provider zelf wil je bedoelen? Wat toevallig interessant zeg voor diezelfde provider
Play is via DVB-C... dat heeft niets met netneutraliteit te maken als ze er al zou zijn.fluppie schreef:Ik vraag me af of Telenet zijn limieten(150 gb op Whop) ook tellen als men Telenet Play erbij neemt?
Ik ben trouwens 200% voorstander van netneutraliteit... alléén hadden we het vroeger niet en nu ook niet... voor Belgie veranderd er dus weinig in tegenstelling tot Nederland. De ganse stemming is trouwens zo'n beetje een voorbeeld van MaT z'n princiepes kwesties... mensen roepen op de afschaffing van de roaming kosten (en terecht daar mag iets aan gebeuren maar voor Jan Modaal heeft hij er misschien 2 a 3 weken per jaar een probleem mee) en offeren ondertussen een vrijheid op die veel belangrijker is !
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 12 nov 2015, 10:24, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Komaan r2504
Het valt duidelijk op dat ISP's met een TV-aanbod de randjes er aan het aflopen zijn en zich indekken met limieten om de klant te forceren een tv aanbod te nemen. Want op smallband zou je perfect nog Netflix en Youtube kunnen kijken en je gaat mij niet zeggen dat ik met 5mbps een capaciteit probleem vorm. Ik als klant wordt geforceerd mijn entertainment elders te gaan zoeken liefst in de vorm van hun TV aanbod.
Het valt duidelijk op dat ISP's met een TV-aanbod de randjes er aan het aflopen zijn en zich indekken met limieten om de klant te forceren een tv aanbod te nemen. Want op smallband zou je perfect nog Netflix en Youtube kunnen kijken en je gaat mij niet zeggen dat ik met 5mbps een capaciteit probleem vorm. Ik als klant wordt geforceerd mijn entertainment elders te gaan zoeken liefst in de vorm van hun TV aanbod.
-
- Deel van't meubilair
Dat ontken ik ook niet... maar P2P afknijpen dat slechts 5% gebruikt is geen probleem... Netflix afknijpen dat 30% (of meer) gebruikt is wel degelijk een probleem.8balljunkie schreef:Het valt duidelijk op dat ISP's met een TV-aanbod de randjes er aan het aflopen zijn
Providers kunnen dit heus niet ongestraft doen hoor, maar ik had ook liever netneutraliteit gezien ipv roaming (waar ik zelden een voordeel van heb).
Als je dus princiepes kwesties hebt... gebruik ze dan nuttig en wijs... niet voor iets waar 99% niet van wakker ligt !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 225 keer
Afknijpen is een probleem, of het nu 100%, 30% of 5% is.
Als het je niet kan schelen omdat je er zelf geen voordeel bij hebt zwijg dan gewoon ipv er tegen in te gaan.
Als het je niet kan schelen omdat je er zelf geen voordeel bij hebt zwijg dan gewoon ipv er tegen in te gaan.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Pro Member
Dat is juist tegen de net neutraliteit in:
Capaciteit problemen is gelijk aan alles: zowel de 5% P2P als de 30% Netflix.
Maar mijn simultaan http verkeer gaat wel snel vooral als ik aan het inloggen ben op de website van Telenet om blokken bij te kopen.
Capaciteit problemen is gelijk aan alles: zowel de 5% P2P als de 30% Netflix.
Maar mijn simultaan http verkeer gaat wel snel vooral als ik aan het inloggen ben op de website van Telenet om blokken bij te kopen.
-
- Deel van't meubilair
Leer eens lezen MaT wat er effectief staat ! Het percentage slaat niet op hoeveel afknijpen maar op het aantal geimpacteerde klanten.MaT schreef:Afknijpen is een probleem, of het nu 100%, 30% of 5% is.
Het gaat erom dat hoe meer mensen een bepaalde dienst gebruiken hoe moeilijker een provider erop zal kunnen ingrijpen wegens protest.
-
- Pro Member
500GB livestream twitch of 500GB livestream Netflix of 500GB youtube of 500GB torrents.Het gaat erom dat hoe meer mensen een bepaalde dienst gebruiken hoe moeilijker een provider erop zal kunnen ingrijpen wegens protest.
Wat is het verschil. Waarom zou 1 dienst erger zijn dan de andere.
-
- Deel van't meubilair
Dat zeg ik ook nergens... begrijpend lezen blijkt enorm moeilijk te zijn.8balljunkie schreef:Wat is het verschil. Waarom zou 1 dienst erger zijn dan de andere.
Ik zeg alléén dat je als provider je je kan veroorloven om 5% klanten te pesten, maar niet om 30% of meer klanten te pesten.
En trouwens is er wel degelijk verschil... niet alle netwerk verkeer is evenwaardig (en dat is zelfs een onderdeel van netneutraliteit !).
-
- Pro Member
Eens over de limiet kan ik toch geen Netflix meer kijken want enkel http verkeer gaat voorruit en de rest niet.Ik zeg alléén dat je als provider je je kan veroorloven om 5% klanten te pesten, maar niet om 30% of meer klanten te pesten.
Dus als ik jou letterlijke woorden neem voor smallband:
Netflix moet nog werken, want ik behoor tot de groep 30%.
Torrents moeten amper werken want behoor maar tot de 5%.
Ik verwijs weer naar dit topic dat duidelijk laat aanzien dat het niet zo is in alle gevallen behalve voor het normale http verkeer.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=45011
Dit is tegen de netneutraliteit in:
wow...kijk eens aan geen van de pot gerukte commentaar, deftige voorbeelden met bewijzen en citaten.Verkeersbeheersmaatregelen die verder gaan dan dergelijke redelijke verkeersbeheersmaatregelen doordat zij specifieke inhoud, toepassingen of diensten, of specifieke categorieën inhoud, toepassingen of diensten blokkeren, vertragen, wijzigen, beperken, ermee interfereren, degraderen of daartussen discrimineren, moeten worden verboden, behoudens de in deze verordening opgenomen gerechtvaardigde en nader omschreven uitzonderingen.
allé r2504 ik verwacht een grafiekske dat Netflix goed werkt op smallband.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 310 keer
- Bedankt: 134 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Vroeger had ik basicnet, met dus een smallband van 1mbps.
Door netflix regelmatig over de 100GB gegaan, maar dan netflix kijken ging toch nog wel.
OK, het duurde even voor de stream te zien was, en ook geen goede kwaliteit. Zeker voor de kids, de animatiefilms, was het goed te doen.
Als er echt nog veel dagen waren voor de reset, heb ik ook wel volume bijgekocht aan 5€ / 25GB.
(nu heb ik whoppa, omdat men werk ervoor betaalt
)
Door netflix regelmatig over de 100GB gegaan, maar dan netflix kijken ging toch nog wel.
OK, het duurde even voor de stream te zien was, en ook geen goede kwaliteit. Zeker voor de kids, de animatiefilms, was het goed te doen.
Als er echt nog veel dagen waren voor de reset, heb ik ook wel volume bijgekocht aan 5€ / 25GB.
(nu heb ik whoppa, omdat men werk ervoor betaalt

-
- Deel van't meubilair
Is het nu echt zo moeilijk om begrijpend te lezen ? Lees eens eerst terug wat ik geschreven heb...8balljunkie schreef:Dus als ik jou letterlijke woorden neem voor smallband:
Netflix moet nog werken, want ik behoor tot de groep 30%.
Torrents moeten amper werken want behoor maar tot de 5%.
Aangezien ik dat nergens beweer zie ik niet in waarom ik grafiekjes moet geven.8balljunkie schreef:allé r2504 ik verwacht een grafiekske dat Netflix goed werkt op smallband.
-
- Pro Member
klopt ddd uit bronnen heb ik vernomen dat je behoort tot 30% van het totale aandeel van waar de klanten van Telenet naar surft en kan je dus perfect Netflix kijken. Maar geen torrents downloaden, dan behoor je maar tot 5%! Dus jij en je kinderen moeten geen zorgen maken.ddd schreef:Vroeger had ik basicnet, met dus een smallband van 1mbps.
(nu heb ik whoppa, omdat men werk ervoor betaalt)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
- Bedankt: 58 keer
Daar ben ik mee eens,de uitzending voor hetzelfde geld heeft trouwens bewezen dat ook de call centers van Telenet beweren dat bijv. netflix kijken niet zou gaan met een trage lijn(ten onrechte!).Met Play daarentegen verloopt alles perfect8balljunkie schreef:Komaan r2504

-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 213 keer
Pffff. Die Telenet vs Proximus discussies. Iedereen neemt wat hij wil.
Over Proximus:
- Stabiliteit: nog nooit zonder internet gezeten (volgens dit topic zou dit niet zo zijn, maar dit hangt toch ook af van de binnenbekabeling als ik hier lees over repair-profielen)
- Snelheid: tja met vectoring maximum 100/10 wat ik persoonlijk al zeer goed vindt. Ik vraag mij af wat het merendeel van de TN klanten met 200 down doen... Bij mij: Scarlet 50/4, persoonlijk vind ik dit meer dan voldoende
- Volume: zeker voldoende
- Prijs: aanvaardbaar
Over Telenet:
- Stabiliteit: Volgens dit topic perfect, is op de kabel wel te vertrouwen
- Snelheid: overschot aan snelheid, als er veel trafiek is in de straat verlaagt dit maar is zeker nog voldoende hoog
. Ik persoonlijk heb die snelheid totaal niet nodig, maar de gamers van tegenwoordig
. Ook Netflix kan perfect op een véél lagere snelheid.
- Volume: beperkter en onbeperkt in zeer dure pakketen bv Whoppa.
- Prijs: Vind ik persoonlijk te duur. Natuurlijk als je BI pakt valt dit al meer mee.
Beide providers hebben voor- en nadelen en ieder neemt de provider naar zijn goesting. Je hebt nog vele andere xDSL providers en met een beetje geluk binnenkort ook een concurrent op de kabel. Hiermee heb ik míjn mening gezegd en ik trek geen partij voor één van deze providers. Zo heb ik ook mijn reactie geschreven op waarschijnlijk nog veel komende topics
Groeten,
BertG3
Over Proximus:
- Stabiliteit: nog nooit zonder internet gezeten (volgens dit topic zou dit niet zo zijn, maar dit hangt toch ook af van de binnenbekabeling als ik hier lees over repair-profielen)
- Snelheid: tja met vectoring maximum 100/10 wat ik persoonlijk al zeer goed vindt. Ik vraag mij af wat het merendeel van de TN klanten met 200 down doen... Bij mij: Scarlet 50/4, persoonlijk vind ik dit meer dan voldoende
- Volume: zeker voldoende
- Prijs: aanvaardbaar
Over Telenet:
- Stabiliteit: Volgens dit topic perfect, is op de kabel wel te vertrouwen
- Snelheid: overschot aan snelheid, als er veel trafiek is in de straat verlaagt dit maar is zeker nog voldoende hoog

- Volume: beperkter en onbeperkt in zeer dure pakketen bv Whoppa.
- Prijs: Vind ik persoonlijk te duur. Natuurlijk als je BI pakt valt dit al meer mee.
Beide providers hebben voor- en nadelen en ieder neemt de provider naar zijn goesting. Je hebt nog vele andere xDSL providers en met een beetje geluk binnenkort ook een concurrent op de kabel. Hiermee heb ik míjn mening gezegd en ik trek geen partij voor één van deze providers. Zo heb ik ook mijn reactie geschreven op waarschijnlijk nog veel komende topics

Groeten,
BertG3
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 73 keer
U verwart 2 zaken : downloadsnelheid en ping-snelheid. De laatste is uitgedrukt in msec en van belang voor gamers, niet de downloadsnelheid.BertG3 schreef:
Over Telenet:
- Snelheid: overschot aan snelheid, als er veel trafiek is in de straat verlaagt dit maar is zeker nog voldoende hoog. Ik persoonlijk heb die snelheid totaal niet nodig, maar de gamers van tegenwoordig
.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 137 keer
Is dit hele topic nu gebaseerd op een site van Telenet die af en toe eens nukkig deed?
Vandaag stond ik voor het Bancontact toestel en zag gelijkaardige problemen : scherm zag er identiek uit (maar dan zonder Telenet prijzen). Zouden ze iets van plan zijn bij de bank?
Zouden we vanaf vandaag 100 euro krijgen voor elke bestelde 50 euro?
Vandaag stond ik voor het Bancontact toestel en zag gelijkaardige problemen : scherm zag er identiek uit (maar dan zonder Telenet prijzen). Zouden ze iets van plan zijn bij de bank?
Zouden we vanaf vandaag 100 euro krijgen voor elke bestelde 50 euro?
-
- Elite Poster
Eigenlijk komt het daar wel op neer ja..
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 213 keer
En wat moet die ping dan wel niet zijn voor die gasten ? Ik zit met een ping van 19ms is dat dan nog niet voldoende voor hen ?lucdec schreef:U verwart 2 zaken : downloadsnelheid en ping-snelheid. De laatste is uitgedrukt in msec en van belang voor gamers, niet de downloadsnelheid.BertG3 schreef:
Over Telenet:
- Snelheid: overschot aan snelheid, als er veel trafiek is in de straat verlaagt dit maar is zeker nog voldoende hoog. Ik persoonlijk heb die snelheid totaal niet nodig, maar de gamers van tegenwoordig
.
Ik heb al veel gamers horen zeggen dat enkel Telenet voldoende is voor hen, behalve één die PX Comfort heeft en die heeft blijkbaar geen problemen

-
- Elite Poster
Dat is de marketingmachiene van telenet die goed werk aflevert in combinatie met een gebrek aan technische kennis 

Bron
Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 93 keer
Telenet heeft objectief gezien nu eenmaal vaak een lagere ping van PX. Dat sommige mensen daar dan voor kiezen heeft weinig met marketing te maken, eerder met hun eigen overtuiging van het belang van enkele ms verschil in ping.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 269 keer
- Bedankt: 245 keer
Hangt er van af wat je wil doen. Bepaalde servers zullen een lagere ping hebben vanaf TN terwijl er ook zullen zijn waar PX voordeel bij heeft. Netflix laad sneller (en ook sneller hogere bitrates) over een Proximus connectie (70Mbps) dan over een Telenet 240Mbps connectie.gm123 schreef:Telenet heeft objectief gezien nu eenmaal vaak een lagere ping van PX. Dat sommige mensen daar dan voor kiezen heeft weinig met marketing te maken, eerder met hun eigen overtuiging van het belang van enkele ms verschil in ping.
-
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
- Bedankt: 932 keer
Kom kom, die pingsnelheid is inderdaad van belang voor gamers maar tis niet dat iemand met vdsl niet kan gamen hé. Vergeet niet dat er zelfs met ADSL games werden gespeeld...lucdec schreef:U verwart 2 zaken : downloadsnelheid en ping-snelheid. De laatste is uitgedrukt in msec en van belang voor gamers, niet de downloadsnelheid.BertG3 schreef:
Over Telenet:
.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 52 keer
Hier zelfs lagere ping op VDSL dan op Telenet, dus idd, mensen met VDSL kunnen ook perfect gamen.. 

- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 693 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Voor gaming/shooters is een gemiddelde ping het beste (gemiddeld tov de andere spelers op de server), tenzij de rest allemaal veel hogere pings heeft.
-
- Elite Poster
ADSL? Hier nog shooters gespeeld met een goeie ouwe v.92 modem. Die call of duty baby's van vandaag weten niet hoe verwend ze zijnkrisken schreef:Vergeet niet dat er zelfs met ADSL games werden gespeeld...

Bron
Bron
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1475 keer
- Bedankt: 1345 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Tsjen toen ik battlefield speelde was mijn ping altijd lager dan die van telenet games en ik zat op adsl2. Maar of het enig verschil maakte? Ik betwijfel het.
[
Post made via mobile device ]
[