Modem only (SBV6120e) vervanging nodig voor Fibernet 150?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Hallo,

ik ben onlangs overgeschakeld van Fibernet 60 naar Business Fibernet 150.

De download is redelijk ok tegen 115 Mbps.

Echter de upload snelheid blijft steken op 3.8 Mbps (approx). aangezien de upload voor mij de voornaamste reden van de upgrade was is dit nogal jammer.

Ik heb zojuist met de helpdesk gebeld, en daar zei men mij dat mijn modem vervangen moet worden.

Dit lijkt mij heel erg straf. De Sbv6120e kan 200 Mbps aan in beide richtingen, dat deze niet meer dan 4 Mbps up aan zou kunnen lijkt mij een drogreden om mij die HGW nogmaals te proberen aansmeren.

Is er een meer recentere modem die ze installeren dan de SBV6120e?
Kan ik nog andere manieren van contact proberen, want ik denk echt niet dat een modem vervanging aan de orde is.

(ps, alle metingen zijn met laptop direct gekoppeld aan de modem, geen router, switch oid er tussen)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1895
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb je als business-klant niet het recht om een modem-only te eisen?
Bij "particuliere"-abonnementen is het inderdaad een gunst-maatregel.
cityboy
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2015, 19:48
Bedankt: 11 keer

Een business klant heeft gewoon recht op een modem only.
Laat technieker gewoon 'n nieuwe plaatsen als het daar aan ligt.
docsis3.1 loert om de hoek :beerchug:
http://tweakers.net/nieuws/100657/broad ... lheid.html
Telenet snelheid over coax sluipend omhoog.'Krisken' dat moet jou toch pijn doen,niet
Bijlagen
sluipend omhoog.jpg
Laatst gewijzigd door cityboy 08 apr 2015, 14:12, in totaal 1 gewijzigd.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

De SBV6120e kan maximaal 4 kanalen bundelen (zowel down- als upstream), bij de CV6181e zijn dat er 8 down- en 4 upstream. 4 kanalen downstream betekent maximaal 200 Mbit in de veronderstelling dat je één klant zijn volledige kanaalbreedte zou laten gebruiken. Ik kan uit ervaring zeggen dat dat een zeer slecht idee is...
cityboy
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2015, 19:48
Bedankt: 11 keer

Fibernet 240/20 plus werkt met Motorola / CV6181E (DOCSIS)modem only.Of een HGW.
Docsis3.1 zal er snel komen indien nodig.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zie hier direct een hgw debat ontstaan, maar heeft de helpdesk expliciet gezegd dat je modem vervangen moest worden door een hgw, of gewoon dat je modem vervangen moest worden? Er is nl een recenter model van modem-only, en het zou dus goed kunnen dat je die krijgt.

Zoiezo, pertinent de hgw weigeren, want ze pushen hem idd nog altijd zo hard mogelijk.
Hoewel ik persoonlijk ook nog de "monolith" heb, en het intussen toch al een hele tijd geleden is dat telenet me nog gebeld heeft met "we willen uw modem vervangen door ons nieuwere model, met wifi" (op zich al een zeer misleidende tekst ;-) ).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Ik wou geen HGW/niet HGW discussie starten.

De helpdeskmedewerker drong hier wel op aan, maar ik drong sterkter terug, vandaar dat ik dat wel even vermeld had in mijn post want ik ben dat opdringen beu.

Er moest gewoon een upgrade gebeuren volgens haar. En ik lees inderdaad dat er een meer recentere modem only is. Het staat ook genoteerd dat ik geen HGW wil van de technieker, en ze zouden een modem only technieker op pad sturen. We'll see dus.

Ik vindt het wel frustrerend dat je als technisch betere klant zo op je hoede moet zijn, want voor je het weet heb je een HGW in je maag gesplitst gekregen.
Tazmanian79
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 13 keer

Met de SBV6120 is er idd een probleem dat deze geen hogere down of uploadprofielen aankunnen. Is al meermaals naar boven gekomen.

Bij overschakeling naar 160 (nu dus 200) heb ik een nieuwe modem gevraagd (CV6181E ) en gekregen. Snelheden die ik met de 6120 niet haalde haal ik met de 6181 zonder problemen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

boran_blok schreef: Er moest gewoon een upgrade gebeuren volgens haar. En ik lees inderdaad dat er een meer recentere modem only is. Het staat ook genoteerd dat ik geen HGW wil van de technieker, en ze zouden een modem only technieker op pad sturen. We'll see dus.
Een modem-only technieker bestaat niet. Hij heeft ze namelijk bijde in de wagen steken; en hij zal maar wat tevreden zijn dat hij enkel een modem moet voorzien. Minder werk voor hem trouwens omdat de wifi en andere zaken niet geconfigureerd moeten worden. Gewoon toezien en eisen dat je modem-only verkiest omdat je al een router hebt.
hoefs
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2014, 09:50

En voor particulieren is het inderdaad een gunst maar ze doen het wel... Als je de juiste snaren bespeelt :-)

Ik heb een whoppa met laatste modem-only optie (lijkt op een kleine versie van de modem/router versie) en ik haal makkelijk 10Mbps IP (juist getest op wifi iphone)
webside007
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Tazmanian79 schreef:Met de SBV6120 is er idd een probleem dat deze geen hogere down of uploadprofielen aankunnen. Is al meermaals naar boven gekomen.

Bij overschakeling naar 160 (nu dus 200) heb ik een nieuwe modem gevraagd (CV6181E ) en gekregen. Snelheden die ik met de 6120 niet haalde haal ik met de 6181 zonder problemen.
En is er iets bekend over de SBV6220E?
Ik heb deze namelijk... .
Is deze beter dan de SBV6120? Of zou ik ook beter een CV6181E vragen?
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

De SBV6220 is dezelfde modem als de SBV6120, maar dan met een ingebouwde batterij. Zelfde beperking dus, voor de hoogste producten zal die vervangen moeten worden door een CV6181. Ik geloof dat men tegenwoordig een aparte UPS plaatst als je een battery backup nodig hebt.
webside007
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

@SpecialK: ik heb nu Whop.
Ik haal de max down van 100Mbit ongeveer wel, maar de up van 6Mbit niet (max. 3,75Mbit).

Zou dit aan de SBV6220E kunnen liggen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nee, want zelfs één enkel kanaal onder Eurodocsis 2.x/3.x kan al 30 Mbits upstream aan.

Aangezien de marge veel te groot is neem je best contact op met TN.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Ik zie hetzelfde als webside007 hoor. 115 Mbps down maar ongeveer 3.8 Mbps up. Met de SBV6120e

Ik denk dat hoewel technisch gezien één enkel kanaal 30 Mbps aankan. Telenet de upload verspreid heeft over meerdere kanalen. Of zo iets technisch implementatie specifiek waardoor je toch de nieuwere modem nodig hebt om de volle 10 Mbps upload te halen.
alleyoop
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2011, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Idem voor mij, dit weekend overgestapt van het oude Fibernet naar Fibernet100 maar de upload blijft ondanks meervoudige power-cycles hangen op 3,7Mbps met een SBV6120E.
Mailtje naar helpdesk met vraag naar omwisselingdoor een CV6181E en vandaag kreeg ik iemand aan de telefoon die me wist te zeggen dat de 6120 inderdaad aan vervanging toe was. In eerste instantie werd er natuurlijk gepusht voor de WiFi-versie maar na wat uitleg over de complexiteit van mijn routering gingen ze zorgen dat de CV6181E geïnstalleerd werd.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Ter info, vandaag is de modem vervangen en ik haal nu quasi de volle 150 Mbps/10Mbps snelheden. Dus een modem vervanging was voor mij allesinds de oplossing.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”