Hey
Nu ik zowel thuis 'onbeperkt' internet heb van Telenet als op mijn kot onbeperkt internet van Scarlet vroeg ik mij af of het mogelijk was om op mijn kot Yelo te kijken door mijn verbinding via thuis om te leiden. Ik heb daar een Raspberry Pi staan dus ik kan daar wel wat services op installeren die always on zijn. Heeft iemand een idee? Ik heb de gewone Telenet all-in-1 router/modem/access point en gebruik die ook als router.
Yelo op afstand?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 884 keer
- Bedankt: 252 keer
De 2 simpelste dingen die in mij opkomen:
-Een vpn opzetten naar thuis en je internet verkeer daarover routeren
-Een proxyserver opzetten thuis, en die instellen in je browser/yelo app
Ik weet wel niet of de upstream snelheid van je internet verbinding thuis voldoende is om schokvrij beeld te geven met yelo.
-Een vpn opzetten naar thuis en je internet verkeer daarover routeren
-Een proxyserver opzetten thuis, en die instellen in je browser/yelo app
Ik weet wel niet of de upstream snelheid van je internet verbinding thuis voldoende is om schokvrij beeld te geven met yelo.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
- Bedankt: 36 keer
Portforwarding is voldoende voor openvpn. En ik heb iemand het zien doen: met een VPN op het netwerk van de hogeschool naar yelo kijken. Dat was helemaal in de begindagen van yelo.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 884 keer
- Bedankt: 252 keer
Hangt ervan af hoe je het opzet, een PPTP verbinding is vrij easy te forwarden met zowat elk routertje, en elk (ok, ja bijna) os heeft wel PPTP ondersteuning. Alleen vermoed ik wel dat telenet poort 1723 (de PPTP poort) dichtzet op particuliere abo's.SamuelDebruyn schreef:Lol, de upstream van Telenet is sneller dan de download van Scarlet
Moet je voor VPN geen rare trukjes met een router uithalen?
Alternatief is een proxy server (squid) over een ssh tunneltje.
Heb het net even getest, en als ik op iOs de vpn connectie naar thuis start, kan ik via mijn Generation Connect perfect Yelo live streams bekijken. Dus het is een viable optie.
(gebruik trouwens dezelfde setup al een tijdje met VPS in the uk om bbc te kunnen streamen)
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Starter
Kan er iemand een korte handleiding maken hoe je yelo bvb. In je hotel in het buitenland toch kan bekijken?
Ik denk dat dit een fantastische hulp zou zijn voor velen onder ons.
Ik ben regelmatig in het buitenland en zou dus graag via mijn ipad naar yelo kijken.
ik heb thuis een telenetlijn, een dlinkrouter en heb een 3g via mobistar.
Pc draait op win7.
Dank bij voorbaat.
[
Post made via mobile device ]
Ik denk dat dit een fantastische hulp zou zijn voor velen onder ons.
Ik ben regelmatig in het buitenland en zou dus graag via mijn ipad naar yelo kijken.
ik heb thuis een telenetlijn, een dlinkrouter en heb een 3g via mobistar.
Pc draait op win7.
Dank bij voorbaat.
[

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
- Bedankt: 1599 keer
Ik vrees dat dat een beetje tegen de ethiek van dit forum is... dat het mogelijk is is één ding, het ook nog eens gaan documenteren is een beetje "aanzetten tot" lijkt me.
-
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 664 keer
Goh, in deze tweak je enkel je eigen mogelijkheden eh, het is niet dat je op deze manier onterecht naar die video kan kijken... Je moet nog steeds authenticeren, hebt nog steeds je telenetlijn en abo nodig, en je gaat vanuit praktisch oogpunt dit niet kunnen delen met anderen...
-
- Starter
Iets meer uitleg dan dit zou me al kunnen helpen.FlashBlue schreef:Hangt ervan af hoe je het opzet, een PPTP verbinding is vrij easy te forwarden met zowat elk routertje, en elk (ok, ja bijna) os heeft wel PPTP ondersteuning. Alleen vermoed ik wel dat telenet poort 1723 (de PPTP poort) dichtzet op particuliere abo's.SamuelDebruyn schreef:Lol, de upstream van Telenet is sneller dan de download van Scarlet
Moet je voor VPN geen rare trukjes met een router uithalen?
Alternatief is een proxy server (squid) over een ssh tunneltje.
Heb het net even getest, en als ik op iOs de vpn connectie naar thuis start, kan ik via mijn Generation Connect perfect Yelo live streams bekijken. Dus het is een viable optie.
(gebruik trouwens dezelfde setup al een tijdje met VPS in the uk om bbc te kunnen streamen)
Misschien moet ik de vraag als volgt stellen: hoe zet je een vpn thuis op zodanig dat het werkt met de ios vpn
[

-
- Starter
Achaos,
kun je in het kort beschrijven hoe je dit voor mekaar hebt gekregen.
Welke software op je pc of router ?
Welke instellingen op je router van telenet aanpassen ?
Welke software op je ipad ?
kun je in het kort beschrijven hoe je dit voor mekaar hebt gekregen.
Welke software op je pc of router ?
Welke instellingen op je router van telenet aanpassen ?
Welke software op je ipad ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 9 keer
Blijkbaar was de vorige video niet volledig geüpload.
Hierbij een nieuwe link:
straks zal ik een kleine howto posten
Mijn router is een fonera-router met aangpaste software met openvpn.
Hierbij een nieuwe link:
straks zal ik een kleine howto posten
Mijn router is een fonera-router met aangpaste software met openvpn.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb op volgende link een kleine howto staan, vermits die openvpn voor meerdere dingen kan dienen.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=9&t=36544
Ik heb een modem-only , ik weet niet of het werkt met de wireless-modem (met ingebouwde firewall).
mvg,
achaos
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=9&t=36544
Ik heb een modem-only , ik weet niet of het werkt met de wireless-modem (met ingebouwde firewall).
mvg,
achaos