klachtmail telenet na downloaden torrent

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
mercutio
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2009, 15:00

Ik doe deze post voor een vriendin van me deze kreeg vandaag een mail van telenet nadat ze mp3's van Belgian Ascociality had gedownload via bittorrent. Telenet zegt daarin dat ze netettiquette geschonden heeft en vraagt of ze contact wil opnemen met Telenet. Is dat iets waar ze gevolg aan moet geven of kan ze gewoon niks doen, ze heeft schrik dat ze haar internet toegang gaan aflsuiten. Heeft er hier iemand ervaring mee of wat moet zij juist doen.
Afbeelding
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

zeker van dat die van telenet komt?
dit lijkt met toch raar hoor.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Telenet weet wat je downloadt, maar dat ze u een brief sturen waarin ze toegeven dat ze jouw netwerkverkeer monitoren, dat is inderdaad fel :D
Gebruikersavatar
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie

Die Fake mails bestaan wel echt, ik kreeg onlangs ook zo'n mail(ivm betaling factuur) en ben zelfs (nog)
geen klant bij Telenet. Ik heb die doorgemaild naar "Abuse" van Telenet maar nooit geen antwoord gekregen.

Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Lord Utopia schreef:Telenet weet wat je downloadt, maar dat ze u een brief sturen waarin ze toegeven dat ze jouw netwerkverkeer monitoren, dat is inderdaad fel :D
Hier wordt niet gesproken van een brief maar van een Mail!

Er zouden idd valse mails de ronde doen.
dus niet op ingaan
Laatst gewijzigd door Patje 16 apr 2009, 19:59, in totaal 3 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Patje schreef:
Lord Utopia schreef:Telenet weet wat je downloadt, maar dat ze u een brief sturen waarin ze toegeven dat ze jouw netwerkverkeer monitoren, dat is inderdaad fel :D
Er wordt niet gesproken van een brief maar van een Mail!
Uiteindelijk is het hetzelfde hè: elektronische post versus klassieke post. Gij kunt toch serieus miereneuken he...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Lord Utopia schreef:
Patje schreef:
Lord Utopia schreef:Telenet weet wat je downloadt, maar dat ze u een brief sturen waarin ze toegeven dat ze jouw netwerkverkeer monitoren, dat is inderdaad fel :D
Er wordt niet gesproken van een brief maar van een Mail!
Uiteindelijk is het hetzelfde hè: elektronische post versus klassieke post. Gij kunt toch serieus miereneuken he...
Nee jij moet beter leren lezen alvorens een reactie te plaatsen :wink:
als een e-mail en een brief hetzelfde is :eek: .... (e-mail komt toch binnen op de pc?)
kheb je gisteren al gezegd dat je ook in de politiek moet gaan, want de laaste tijd sla je nogal vaak de bal mis! :P

*Sorry voor het beetje offtopic bericht*
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Patje schreef: Nee jij moet beter leren lezen alvorens een reactie te plaatsen :wink:
als een e-mail en een brief hetzelfde is :eek: .... (e-mail komt toch binnen op de pc?)
kheb je gisteren al gezegd dat je ook in de politiek moet gaan, want de laaste tijd sla je nogal vaak de bal mis! :P

*Sorry voor het beetje offtopic bericht*
wtf
waar jij over zaagt :s
wat denk je dat e-mail voor staat? e-post, wat is post? Een brief, wat is brief via internet? E-brief, een brief via internet = e-mail.

Ik sla de bal niet mist, uw visie komt gewoon niet overeen met die van mij.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

kga die topic niet helemaal vervuilen, kheb mijn gedacht gezegd!
een brief krijg je met de post aan uw deur (aan de straatkant), e-mail krijg je op de pc (is wel een groot verschil).
praat dan gewoon over een e-mail he en niet over een brief, dat het wat duidelijker is voor de mensen. we zitten hier wel in de computerwereld/taal.
Laatst gewijzigd door Patje 16 apr 2009, 20:15, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie

Lord Utopia schreef:
Patje schreef: Nee jij moet beter leren lezen alvorens een reactie te plaatsen :wink:
als een e-mail en een brief hetzelfde is :eek: .... (e-mail komt toch binnen op de pc?)
kheb je gisteren al gezegd dat je ook in de politiek moet gaan, want de laaste tijd sla je nogal vaak de bal mis! :P

*Sorry voor het beetje offtopic bericht*
wtf
waar jij over zaagt :s
wat denk je dat e-mail voor staat? e-post, wat is post? Een brief, wat is brief via internet? E-brief, een brief via internet = e-mail.

Ik sla de bal niet mist, uw visie komt gewoon niet overeen met die van mij.
Discuteer over jullie mening via PM maar bevuil deze topic niet met verwijten naar mekaar toe.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

mercutio schreef:Ik doe deze post voor een vriendin van me deze kreeg vandaag een mail van telenet nadat ze mp3's van Belgian Ascociality had gedownload via bittorrent. Telenet zegt daarin dat ze netettiquette geschonden heeft en vraagt of ze contact wil opnemen met Telenet. Is dat iets waar ze gevolg aan moet geven of kan ze gewoon niks doen, ze heeft schrik dat ze haar internet toegang gaan aflsuiten. Heeft er hier iemand ervaring mee of wat moet zij juist doen.
Bel naar telenet vraag of dit effectief zo is, .. en anders ..

Klacht indienen dat telenet onrechtmatig jouw privacy geschonden heeft, elke log zonder toezicht van een deurwaarder zijn waardeloos. Ik kan ook logs typen !
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Erhmm ... op een brief moet je een postzegel plakken, een mail kost quasi niets ... groot verschil dus lijkt me ;)

Ik denk niet dat er veel phishers zouden overblijven als ze morgen alles via de post moeten doen ... ze gaan allemaal failliet 8)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

Kijk eens in de headers van die email waar die vandaan komt; weet je direct of die echt of fake is.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”