Snelheidsprobleem (verschil s'avonds vs s'ochtends)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Hacky

smorgens 4300 kbit, savonds 1.4 kbit enig idee
Modbreak:
The Oddity
Topic verplaatst. Lijkt mij vrij duidelijk dat snelheidsproblemen in dit forum staan en niet in Test. Titel aangepast. Indien dit naar Scarlet probleem verwijst wordt dit geclosed.
hologic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Welke provider, waar, hardware enz...

Het is een beetje te weinig om er iets mee kunnen aan te vangen.

Als het gaat om adsl2fit, scarlet of planet internet moet je maar eens even gaan kijken in de thread adsl2fit 1 Mbit down

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... sc&start=0
Gast

hologic schreef:Welke provider, waar, hardware enz...

Het is een beetje te weinig om er iets mee kunnen aan te vangen.

Als het gaat om adsl2fit, scarlet of planet internet moet je maar eens even gaan kijken in de thread adsl2fit 1 Mbit down

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... sc&start=0
Telenet, realtek lan cart, oostende
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Ik weet dat je bij Telenet de bandbreedte deelt met iedereen in je straat.
'S avonds zijn er wsl meer mensen online dan 's morgens, maar een snelheid van 1,4kbit is wel echt weinig.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Of het moest al zijn dat je veel hebt gedownload gedurende de dag. Telenet heeft ook een "dag" limiet van max 1Gb ofzo dacht. En dan word je op smallband gezet. En ja ... zelfs die moet je delen met de rest van de gebruikers in de straat.

In ieder geval lijkt me dit geen pc probleem, maar eerder een TN probleem. Misschien even bij hen horen. Zij kunnen perfect zeggen waarom het 's avonds trager is en/of dit te wijten is aan overmatig verbruik. Enfin, als ze zin hebben ...

MVG,

Siske
Gast

siske schreef:Of het moest al zijn dat je veel hebt gedownload gedurende de dag. Telenet heeft ook een "dag" limiet van max 1Gb ofzo dacht.
Siske,
Ik zou niet weten waar je die informatie vandaan haalt.
Ik haal op een dag soms 3GB binnen en ik sta dan niet op smallband of zo. Die info is zeker fout.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Telenet heeft inderdaad geen dag limiet, maar om je 10 GB netjes te kunnen downloaden met de glijdende Telemeter zou je dagelijks maar een 300 MB mogen downloaden.

Je kan echter perfect 3GB downloaden op een dag... maar dan zal je dit moeten compenseren met de andere dagen.

Trouwens wat de Speedtest betreft... heb de laatste dagen wel wat problemen gemerkt met de hosting van deze site (op bepaalde momenten was hij zelfs niet bereikbaar... en mijn speedtest gaf toen ook maar iets van een 50 KB/s aan). Op hetzelfde moment echter naar andere sites gesurfed en gedownload aan prima snelheden.

Staar je dus ook niet altijd blind op de Speedtest !
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Wel, de site wordt gehost in de VS. Er zijn afgelopen week eens problemen geweest om de site te bereiken. Er was een probleem in een tussenliggend netwerk, maar dit is nu van de baan. Normaal zou het probleem opgelost moeten zijn.

Maar normaal mag de speedtest geen problemen geven, want de bestanden voor de speedtest staan op een Belgische server. Dus die komen niet van de VS, maar van max 200km :) Maar je weet nooit dat er wat storingen zijn. Je doet best altijd verschillende testen. Onze speedtest, die van speedtest.nl of een FTP-download van belnet ofzo. Mogelijkheden genoeg.

Cheers
Afbeelding
Gast

mja er zijn zeker drie mensen met telenet in mijn gebouw, smorgens 4200 kbit per sec met ne ping van 30-40 als ik game, savonds 1400 met ne ping van 90-100, kzou graag veranderen van provider als iemand ideeen heeft?
Hacky

Dit is vandaag 14.01 :'( telenet

1984kbit/s
120kbit/s
Gast

Een makkelijke verklaring:
Drie mensen die dezelfde Telenet lijn gebruiken.
Als er ene tussenzit die veel download, en dat 's avonds. Dan heb je onmiddellijk je verklaring.

Informeer eerst eens naar het surfgedrag van je medebewoners.
Hacky

maar kzou graag andere provider zoeken dan hoe werkt adsl dan anders in da opzicht? , khad laats zon reclame gezien van adsl die nor schijnt eel snel is morja :x . als iemand enkele ideeen kan geven doe mo :lol:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Wat is het grote verschil tussen kabel en ADSL (volgens mij althans) ?
Bij kabel zit je op een "lus" tot aan een centraal punt. De totale bandbreedte van deze lus wordt gedeeld door het aantal gebruiker die op deze lus aangesloten zijn.
Bij ADSL zit je als gebruiker alleen tot aan dat centraal punt. Dus moet je je bandbreedte met niemand delen.


PS. en als ik nog een bijkomende tip mag geven : probeer een beetje meer AN te gebruiken, het is zo al moeilijk genoeg om elkaar te begrijpen :wink:
If you can't beat them, confuse them.
Hacky

zijn er dan nie verschillende soorten adsl ofzo? en wat is hun snelheid?
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

bij adsl ligt het iets moeilijker dan bij telenet, zo heb je bij adsl bv verschillende providers, terwijl je bij telenet alleen Pandora hebt,

ook zijn er verschillende soorten adsl, deze worden aan geduid met de snelheid, 8 mbit adsl is dus 8mbit down :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Euhm, wat bedoel je met "verschillende soorten ADSL" ?
Er is één techniek, and that's it.

Er zijn inderdaad verschillende snelheden, maar dit hangt meer af van wat de provider wilt aanbieden, als dat het van iets anders afhangt.
Het is nl. zo dat één van de factoren die de snelheid beïnvloedt de afstand tot de centrale is. Dus hoe meer mensen je als provider wilt kunnen bereiken + een comfortabele snelheid geven, hoe "lager" je de snelheid zet.
Zo heeft Belgacom Skynet (toch wel de grootste ADSL provider - voor zover ik weet) ervoor gekozen om een snelheid aan te bieden die maximaal 3.3Mbit down en 128Kbit up is (voor zijn GO abonnement).

Nu de snelheden variëren dus van provider tot provider... en gaan van
- down : 128Kbit/s over 256Kbit/s tot 512Kbits/s
- up : 3.3Mbit/s over 4Mbit/s tot 8Mbit/s

Dit zijn de synchronisatiesnelheden wel-te-verstaan, de echte down- en uploadsnelheden zijn een ietsje lager. (kijk misschien ook eens op het speedtest gedeelte van de UserBase)


Nu, als je echt voor snelheid wilt gaan, dan blijf je volgens de providermonitor van Clickx magazine beter bij Telenet, want gemiddeld is Telenet altijd sneller dan ADSL.
If you can't beat them, confuse them.
Gast

welke providers eb je dan bij adsl die een goede snelheid hebbe en betaalbare prijs zoals telenet tarif iets van 42 euro geloof ik?

*bij mij gaat telenet eel traag smiddags en savonds 1400 kbit per sec, daarom zou ik naar adsl willen overschakelen
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01

SeNsEi Ze0n schreef:bij adsl ligt het iets moeilijker dan bij telenet, zo heb je bij adsl bv verschillende providers, terwijl je bij telenet alleen Pandora hebt,
ter info, pandora wordt enkel nog gebruikt voor email en enkele nieuwsgroepen, het product wordt niet meer verkocht als pandora
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

r2504, wat onze speedstest betreft, indien je ons bereikt via www.adslbox.be zal je ons zeker kunnen bereiken. Wat betreft hosting voor Userbase, die wordt in het voorjaar 2004 naar België gehaald.
Zoals we zelf altijd zeggen: staar je niet blind op onze test.. maar doe er steeds een stuk of 3 (ftp-test, speedtest.nl en wij) zo heb je referentie..
Maar kom, genoeg off-topic.

Wat betreft die lage snelheid van TN, hebben jouw medebewoners dit ook?
Indien je even belt naar TN kunnen ze dat zeker nagaan. En indien dit te wijten is aan onvoldoende beschikbare bandwidth op die lijn.. zetten ze in sommige gevallen een extra versterker..(ken er geen details van)

Wat betreft omschakeling naar adsl: zoek eens in ons forum.. staan ettelijke topics over omschakelingen..
I love it when a plan comes together!
Gast

thx zal eerst en bellen naar de manne van telenet, ik kan eigenlijk nie zoveel klagen over die snelheid van me downloads meer over men ping , als ik kijk naar andere op een server steek ik er altijd toch ferm boven uit waar mensen gemiddeld 40 ebbe eb ik 85-90...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”