http://nl.avm.de/actueel/nieuws-van-fri ... zbox-4080/
of
http://www.netgear.com/home/products/ne ... D7800.aspx
De ideale oplossing zou zijn dat ze de mogelijkheid bieden aan de klant op de modem om te schakelen naar bridge.proximusboyke schreef:ik bedoel misschiien gaan ze stoppen met modem only en maken dat deze ook een vast ip adres aankunnen.
Dat zou al veel technische irritaties oplossen, zeker als de switch onmiddelijk gebeurd en niet in aantal keer beperkt is. Een voordeel is dan dat je geen extra switch meer nodig hebt voor de interactiviteit van digitale TV.philippe_d schreef: De ideale oplossing zou zijn dat ze de mogelijkheid bieden aan de klant op de modem om te schakelen naar bridge.
....
Dat heeft m.i. vele voordelen, zowel voor de klant als voor Telenet:....
- einde van het gezaag "router versus modem-only"
Je moet niet te ver gaan zoeken, klanten met eigen routers zijn telenet altijd al een doorn in het oog geweest.philippe_d schreef:Geen idee waarom Telenet daar zo moeilijk over doet, terwijl dit al jaren kan bij hun zustermaatschappijen.
In ieder geval is de hgw hierop reeds voorzien, alleen een kwestie van activeren ...
Ja, maar dit geldt toch ook voor de kabelproviders in het buitenland? Ze gebruiken meestal dezelfde hardware, hetzelfde "ecosysteem", enz ...MaT schreef:Je moet niet te ver gaan zoeken, klanten met eigen routers zijn telenet altijd al een doorn in het oog geweest.
Vroeger omdat het aantal IP's per abonnement beperkt was. Nu omdat ze hun eigen ecosysteem, waarin de klant volledig afhankelijk is van hen, willen uitbouwen.
Eens je hgw omgezet naar bridge mode, gedraagt deze zich als een modem-only, en wordt alle verkeer geregeld door je eigen router.MaT schreef:Telenet kan potentieel nog steeds neuzen en prutsen in zaken waar ze zich niet mee moeten bemoeien mijn inziens. Ik kan niet zeggen of en hoeveel dat nu echt gebeurd, maar de gedachte alleen al dat het potentieel er is, is voor mij al voldoende.
Natuurlijk... maar voor sommige is TN bashen leuker.philippe_d schreef:Wat neuzen en prutsen betreft, dat kan Proximus toch ook in zijn B-box3?
En heb ik ooit gezegd dat ik een fan ben van de BBOX?philippe_d schreef:Wat neuzen en prutsen betreft, dat kan Proximus toch ook in zijn B-box3?
Ik reageerde enkel op dat ene puntje van philippe_d. Het is niet de bedoeling om een HGW vs BBOX discussie te starten in een topic over nieuwe telenet modems.r2504 schreef:Natuurlijk... maar voor sommige is TN bashen leuker.
Gelukkig is de BBOX firmware zo open en perfect geschrevenraf1 schreef:Probeer dit toch niet te ontkennen, wat voor zin heeft dat? Bij Telenet hang je steeds volledig vast aan closed source hardware met neus-en-prutsfirmware.
Ik doe toch ook niet belachelijk door te stellen dat je geen 6360 achter een VDSL2 lijn kan hangen ? Ik heb geschreven dat je een eigen router achter een HGW kan plaatsen... niet dat dit zomaar kan voor iedere router, de uitgang van een HGW is bij nader order nog steeds een ethernet poort (al laten veel Fritboxen toe dat je een LAN poort kan gebruiken als WAN poort en dan is het wel mogelijk zelfs al kan ik niet bevestigen dat dit voor een 6360 het geval is). Je kan trouwens ook niet zomaar iedere FB aan een VDSL2 lijn hangen... daar zijn hier al genoeg topics over geschreven (soms moet je zelf nog kijken welke specifieke firmware je gebruikt).raf1 schreef:Je kan bijvoorbeeld geen FRITZ!Box 6360 aansluiten op de kabelaansluiting, bij Proximus kan je wel een FRITZ!Box 7360 aansluiten op de VDSL2-aansluiting.
Inderdaad... ik dacht trouwens dat trollen verbannen werden van dit forum ?Sylvester schreef:Allé we zijn weer vertrokken.
Dat zegt natuurlijk genoeg... als je je al niet kan inleven in de klant z'n nodenfernand schreef:Ze vragen zich af waar dat goed voor is.
Laten we hopen dat je mij niet bedoelt?r2504 schreef:Inderdaad... ik dacht trouwens dat trollen verbannen werden van dit forum ?Sylvester schreef:Allé we zijn weer vertrokken.
Juist wel, zij, en zij alleen, bepalen vandaag dat je Wifi 802.11n krijgt in de bezemkast, garage of kelder. Terwijl er al enige tijd een verbeterde versie, Wifi 802.11ac op de markt beschikbaar is en 95%+ van de klanten hun Wifi het intensiefst gebruikt in de living en niet in de bezemkast, garage of kelder.AndRo555 schreef:Proximus en Telenet doen helemaal niet zomaar hun zin.
Oh, stoere taal... terwijl 95% totaal geen probleem heeft... de regulator en wetgever gaan springen denk ik als ze horen hoe vijf man en een paardenkop niet tevreden zijn met een commercieel aanbod (wat niemand je verplicht te nemen).johann schreef:Proximus en Telenet willen altijd hun zin doen en alleen hun zin. Wel, dan moet je een regulator en een wetgever hebben die sterk genoeg in de schoenen staat om duidelijk te maken dat er limieten zijn, dat die limieten snel bereikt zijn en men zich ernaar kan schikken of hun zaakje opdoeken.
Ja, alsof iemand met een miljoen van die toestellen van vandaag op morgen op de nieuwste versie gaat springen (waar de AC trouwens lange tijd geen officiele standaard was). HGW zijn geen huis-tuin-en-keuken toestellen dus TN is eveneens afhankelijk van een leverancier al kan ik daar niet over oordelen hoelang die reeds Wifi AC in z'n aanbod heeft, noch wat de test periodes zijn.raf1 schreef:Juist wel, zij, en zij alleen, bepalen vandaag dat je Wifi 802.11n krijgt in de bezemkast, garage of kelder. Terwijl er al enige tijd een verbeterde versie, Wifi 802.11ac op de markt beschikbaar
Waar haal je die nonsens toch vandaan... enkele postings hierboven schrijf je dat het bij Proximus totaal geen probleem is om je eigen hardware te plaatsen, en ik kan je vertellen dat het dat bij TN ook niet is achter een HGW (en als dat niet voldoende is achter een modem-only). Moet ik nu ook gaan schreeuwen dat ik geen eigen gas of electriciteitsmeter kan plaatsen, dan dit nefast is voor onze economie ?raf1 schreef:Dit betekent dus dat alle bedrijven die Wifi 802.11ac toestellen ontwerpen, produceren, verkopen of installeren,etc.. uit de markt geduwd worden door Telenet en Proximus.
TN en PX maken die toestellen ook niet zelf... die kopen ze ook aan op de vrije markt... waar is dus je schending ?raf1 schreef:Dit betekent een flagrante schending van de vrije markt. Hetzelfde verhaal geldt voor een handvol andere sectoren die door Telenet en Proximus worden geduopoliseerd.
Dat is niet waar. Op dit moment is dat de standaard omdat de markt dat verlangt. Telenet (of proximus) zou gewoon een simpele modem of zelfs niets van apparatuur leveren als ze daar geen klanten mee zouden verliezen.raf1 schreef:Juist wel, zij, en zij alleen, bepalen vandaag dat je Wifi 802.11n krijgt in de bezemkast, garage of kelder.AndRo555 schreef:Proximus en Telenet doen helemaal niet zomaar hun zin.
Proximus heeft ac bbox3's.Terwijl er al enige tijd een verbeterde versie, Wifi 802.11ac op de markt beschikbaar is en 95%+ van de klanten hun Wifi het intensiefst gebruikt in de living en niet in de bezemkast, garage of kelder.
Totaal niet waar, want de apparaten die TN en Px gebruiken moeten ook ontworpen en geproduceerd worden. Dat zijn ook gewoon OEM's die aparatuur maken die ook als consument te krijgen is.Dit betekent dus dat alle bedrijven die Wifi 802.11ac toestellen ontwerpen, produceren, verkopen of installeren,etc.. uit de markt geduwd worden door Telenet en Proximus.
Is dat iets slecht? (echt schenden is het niet imho)Dit betekent een flagrante schending van de vrije markt.
Op ISP vlak ben ik akkoord. Twee spelers is te weinig voor een goed concurrentieel klimaat. (xDSL resellers zijn niet echt concurrentie meer sinds het gaan van Snow)Hetzelfde verhaal geldt voor een handvol andere sectoren die door Telenet en Proximus worden geduopoliseerd.
Zo'n duopolie is echt nefast voor onze economie.