telenet whoppa, geen korting als je zelf digicorder bezit?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Goed nieuws! :-D Telenet juridische dienst zei dat ombudsman telecom dit wss. niet ontvankelijk zou verklaren. :eek:

@ r2504: moet ik nog bij JEP klacht indienen?

Moet ik mij klant maken nu, en hopen dat ze met terugwerkende kracht dit toekennen?

Soit, aangezien ze binnen de maand moeten reageren, kan ik nog kiezen ja/nee als ze de promo willen toekennen (nog geldig)...
Aanbod geldig van 01/05/2014 tot en met 30/06/2014

"De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft uw klacht van 22/05/2014, handelend over "Contractuele aangelegenheden - Promotie & campagnes" in goede orde ontvangen. Na onderzoek van de gegevens heb ik uw klacht ontvankelijk verklaard en in behandeling genomen. Uw dossierbeheerder van de Ombudsdienst voor
Telecommunicatie is *** *** ****** ********.

Ik heb uw klacht op 26/05/2014 verstuurd naar mevrouw A***** ** T***** van Telenet en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 26/06/2014. De operator heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.

Als ik in het bezit ben van het standpunt, zal ik u dit overmaken en zal ik u vragen om binnen de veertien dagen op dit standpunt te willen reageren.

De inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten die het voorwerp vormen van de klacht wordt door de operator opgeschort voor een periode van vier maanden vanaf het indienen van de klacht bij de Ombudsdienst. Dit betekent dat alle niet-betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden."
Laatst gewijzigd door satsurfer 26 mei 2014, 17:54, in totaal 1 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 1 keer

is het agheet van tuinen, indien zo mag je het vergeten, is een harde tante
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

indeed :-D da's haar job zeker? Zoals een controlegeneesheer?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

satsurfer schreef:Goed nieuws! :-D Telenet juridische dienst zei dat ombudsman telecom dit wss. niet ontvankelijk zou verklaren. :eek:
Tja, bluffen kan iedereen.
satsurfer schreef:@ r2504: moet ik nog bij JEP klacht indienen?
Dat is iets dat jij voor jezelf moet beslissen... mij leek de JEP alvast efficienter dan de Ombudsman voor Telecom.
satsurfer schreef:Moet ik mij klant maken nu, en hopen dat ze met terugwerkende kracht dit toekennen?
Ook dat is jou keuze... mij hebben ze toen een andere (grotere) compensatie gegeven omdat ik m'n initiële bestelling had geannuleerd.
satsurfer schreef:Ik heb uw klacht op 26/05/2014 verstuurd naar mevrouw A***** ** T***** van Telenet en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 26/06/2014. De operator heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden. Als ik in het bezit ben van het standpunt, zal ik u dit overmaken en zal ik u vragen om binnen de veertien dagen op dit standpunt te willen reageren.
TN gaat je klacht verwerpen (standaard procedure ook al hebben ze ongelijk)... maar jij hoeft niet akkoord te gaan met hun antwoord ! Het is hier wederom voor de zoveelste maal duidelijk dat er lacunes zitten in de promoties van TN... een volwassen bedrijf zou hier niet over vallen en ze gewoon toekennen (en daarna de lacune dichten).

Ik betreur het dus dat TN hier niet sportief mee kan omgaan... alvast veel succes met je procedure dus !
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer

Ik hoop dat uw doorzettingsvermogen iets gaat opleveren. Hou ons op de hoogte.
Het is al jaren zo dat telenet de mogelijkheid niet geeft om online te bestellen zonder digicorder. Uit ervaring weet ik dat het telenet center ook niet gaat..ze zeggen letterlijk dat ze een verkoopkanaal zijn en geen service.
Een aantal jaar geleden was het zo dat als je online analoge tv bestelde (wat verstopt zat) je de volle 50€ activatie betalen. Koos je digitale TV kreeg je 20€ korting en dat terwijl de technieker juist veel meer werk heeft met de activatie van digitale tv.Het zijn dus bewuste commerciële keuze's van telenet. Van mij mogen ze dus het kabeldecreet herschrijven en mogen ze in de steden overal hun kabel komen ingraven want dit is geen bedrijf van algemeen nut maar van puur commerciëel belang.

Hoewel jij volledig gelijk hebt denk ik dat de overheid weinig in handen heeft om telenet te verplichten het spel eerlijk(er) te spelen... Als je kijkt hoe de wholesale tarieven bepaald zijn voor de zogezegde concurrentie op de kabel dan merk je dat ze bitter weinig te zeggen hebben in telenet. (of ze de wil niet hebben om echte concurrentie toe te laten).
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 56 keer

Beste,

Dit is best grappig om te lezen want ik heb net hetzelfde voor gehad. Die korting van 8.35 wordt trouwens maar verwijdert zodra je aanlogd, als je de digicorder verwijdert voordat je aangelogd , dan blijft de korting wel zichtbaar.
Ik wil met internet, vaste telefoon en 2 GSM's overschakelen van BC naar TN, maar wou eigenlijk geen digicorder omdat ik een gekochte AD2000 heb.
Blijkbaar heb ik dus ook geen recht op die 8.35 euro korting ondanks dat ik zelfs naar 2 Kings ga waar je bij BC per smart 15 5 eruo kroting krijgt. Ik overweeg nu om alsnog op dat aanbod in te gaan en na 12 maanden die digicorder gewoon terug binnen te doen, dan heb ik er in totaal niets voor betaald en zit TN met een gebruikt toestel. uiteindelijk is dit mijn probleem niet en zij veroorzaken dit zelf. Mss zouden we dit meer moeten doen zodat TN zelf tot het besef komt hoe dom ze wel bezig zijn.
TN is een pak duurder dan BC maar heeft voordelen zoals bv snelheid, maar ja, wat baten kaars en bril als de uil niet ziene wil...
ik ga is bekijken of ik niet om de 12 maanden ga ping pongen. Als je zit welke kortingen je krijgt bij BC als nieuwe klant... pfff... Dat kan heel wat geld op brengen.

Tom
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 121 keer
Te Koop forum

Ik vind het triestig dat men zoveel moeite moet doen om iets waar je recht op hebt.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

satsurfer is het hoofd van kwaliteisopvolging.
Als je van haar een njet krijgt is er niet veel meer aan te doen.
En ze is heel zuinig met cadeaus te geven :bang:
mercedes e220 OML
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

beslissing jury JEP (http://www.jep.be/nl/)
27 mei bericht van ontvangst
4 juni: beslissing!
= zeer snel!

Ik begrijp toch dat ik gelijk krijg, ook van Telenet! :-D :-D :-D

Betreft: klacht inzake reclame voor Telenet Whoppa

Zoals aangekondigd, heeft de Jury deze reclame onderzocht rekening houdend met de argumenten van de betrokken partijen.

De Jury heeft er nota van genomen dat de klager over een tweedehandse Telenet-digicorder beschikte en een Whoppa-abonnement wenste aan te gaan op basis van de op de website aangekondigde promotie. De klager bleek evenwel geen aanspraak te kunnen maken op de 6 maanden lang €8,35 korting of op de €20 online korting. Ter verklaring werd hem door de klantendienst meegedeeld dat de promotie veronderstelt dat één van de vereiste drie nieuwe diensten digitale TV met inbegrip van de huur van een HD digicorder is.

De Jury heeft er vervolgens nota van genomen dat de adverteerder in eerste instantie meedeelde dat de promotie van 6 maanden lang €8,35 korting op Whoppa inderdaad slechts geldig was voor de optie waarbij een HD digicorder wordt gehuurd.

De Jury heeft er dienaangaande evenwel nota van genomen dat de promotie van 6 maanden lang €8,35 korting op Whoppa op de website ook toegankelijk is wanneer men opteert voor de aankoop van een digicorder of al een decoder van Telenet heeft. De Jury heeft er tevens nota van genomen dat op de website bij deze promotie de volgende voorwaarde werd vermeld: “Aanbieding 6 maanden lang €8,35 korting op Whoppa geldig bij het aangaan van een overeenkomst voor Telenet Whoppa met 3 nieuwe diensten (Telenet Digitale tv, Telenet vaste Telefonie en Telenet Internet).”.

In tweede instantie deelde de adverteerder mee dat de enige voorwaarde om van de promotie van 6 maanden lang €8,35 korting te kunnen genieten er wel degelijk slechts uit bestaat nieuwe Whoppa te worden met drie diensten en dat de klager dus wel degelijk recht heeft op de promotie.
Hij verduidelijkte hierbij dat standaard in de reclame op de website de hypothese van de huur van het toestel in de verf gezet wordt, maar dat de klant zijn hardware zelf kan kiezen.
De adverteerder deelde tevens mee dat dit het gevolg is van een recente wijziging die maakt dat de huur van het toestel geen verplichte voorwaarde meer is om van de promotie te kunnen genieten.

Zelfs indien dit laatste in werkelijkheid ook reeds het geval zou zijn geweest op het ogenblik dat de klager zijn bestelling probeerde te plaatsen, blijft het naar de mening van de Jury gelet op de hoger geschetste context echter nog steeds het geval dat de aankondiging van en de communicatie over deze promotie van ambiguïteit getuigen.

De Jury is van oordeel dat de marketingcommunicatie door toedoen van deze ambiguïteit van aard is om de gemiddelde consument te kunnen misleiden op het vlak van de draagwijdte van de betrokken promotie, wat strijdig is artikel 5 van de code van de Internationale Kamer van Koophandel.

De Jury heeft de adverteerder dan ook verzocht de nodige maatregelen te nemen om deze ambiguïteit weg te werken.

Na het verstrijken van de termijn voor hoger beroep, zullen wij u de samenvatting van dit dossier bezorgen. Voor de voorwaarden voor het instellen van hoger beroep verwijzen wij naar art. 5 van het JEP reglement (zie http://www.jep.be, rubriek “reglement”).

De beslissing van de Jury betreft alleen de reclame en slaat niet op de aangeboden producten en/of diensten. Deze mag in geen geval worden beschouwd als een garantie, want ingeval van geschil zijn uitsluitend de rechtbanken bevoegd.

Inmiddels verblijven wij,

met de meeste hoogachting.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

satsurfer schreef:Ik begrijp toch dat ik gelijk krijg, ook van Telenet! :-D :-D :-D
Inderdaad... proficiat alvast !

Voor TN... tijd dat jullie je eens gaan bezinnen over dergelijke reclame tactieken... dit is niet de eerste keer :evil:
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Netjes!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

Userbase - Telenet 2-0 ; of mistel ik? :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

en ga ik nu nog een brief van mevr. agheet van tuinen ontvangen, die mij 1 jaar gratis whoppa aanbiedt ter compensatie? :-D

Vanuit de ombudsdienst telecom blijft het verrassend stil.
donneo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Super, goed gedaan! Ik zei het al dat je gelijk had, maar er is altijd een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Nu, ik vind het fijn voor jou, maar waarom krijg je een jaar gratis Whoppa? Ik vind het eerlijk gezegd jammer dat Telenet zowel slaat als zalft. Bij de SD digicorders slaat ze, in dit geval zalft ze. Is er nu geen regel in dat bedrijf dat alle klanten min of meer gelijkwaardig kan behandelen?

Nu, ik hoop voor jou dat ze alles gratis geven, en dat je niet nog je auteursrechten zal mogen betalen. Hier hebben ze mij ooit een maand compensatie gegeven wegens problemen maar dat dekte ook heel de lading niet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@ slafes....dat was humor hé....

Ik heb gewoon gevraagd wat ze ADVERTEERDEN! niets meer, niets minder.... :eek:

Ik zie de link met ongelijke behandeling niet echt (bij mij gaat het om een promo)... als je niet tevreden bent bij TN, kan je altijd overstappen naar een operator die je wél 'gelijkwaardig' behandelt. :-D

Bovendien kan je online nog altijd niet uw eigen digicorder toevoegen en een bestelling plaatsen... :-(
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Secretariaat Dienst Coördinatie
Algemene Directie Economische Inspectie - DI

"Ik heb uw bericht goed ontvangen en aandachtig gelezen.

De Algemene Directie Economische Inspectie is belast met de opsporing en de vaststelling van de inbreuken op de economische wetgeving.

De in uw klacht vermelde feiten vormen echter geen inbreuk op de huidige economische wetgeving. Volgens onze mening zijn de voorwaarden waaronder Whoppa kan worden bekomen (huur of aankoop Digicorder enkel via hen / korting van 20 % enkel via een online aankoop te bekomen) immers weldegelijk vermeld op de website van Telenet.

Hoogachtend,

De directeur-generaal a.i., "

Goed gelezen hebben ze dit toch niet, ze hebben het zelfs over een korting van 20% (het moet 20 € zijn!) :bang:

Bruno ANDRIES
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik had de humor er van niet gezien eigenlijk. Mij leek het erop dat het werkelijkheid was... :)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

Als ik het goed lees hebben we nu dus 2 tegenstrijdige uitspraken?
Om maar te zwijgen van het feit dat je een digicorder idd van hen moet huren of kopen, maar dat er nergens staat dat je er eentje moet bijhuren/bijkopen als je er al eentje hebt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het antwoord van fod is wss van ene die dat vlug tegen zijn goesting bekeken heeft, kemels van fouten schrijft (20% ipv 20 eur), en een weinig onderbouwd discours levert. (2-3 zinnen) Maakt weinig indruk op mij persoonlijk. Als Telenet ZELF al zegt dat je gn digicorder van hen moet huren (ja, scroll efkes nr boven). Zo blijven we oeverloos discussieren....:oops:

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

vandaag heeft Telenet mij gebeld (51' :-D ). Ze hadden mij al 2 X proberen te contacteren tevergeefs.

Die mevrouw had mijn klacht gelezen en wilde een 'schikking' treffen. Ik heb dus Whoppa aangevraagd, en die 50,1 + 20 € online korting gekregen, zij het op een andere manier. Dit kon nl. niet zo.

Ze heeft voorgesteld 2 Maand gratis Whoppa te geven (- het kijk-en luistergeld à 3,7 € die daar inzit, ze zal wel auteursrechten bedoeld hebben) als compensatie. Dus in vervanging van die 6 maand 8,35 € + 20 € online korting.

voor 1 jaar is dat:
64,60 (-8,35 € gedurende 6 maand) = 56,25 € X 6= 337,5 + (6 X 64,60)= 725,1 - 20 € online korting= 705,1

Hun voorstel:
64,6-3,70 € auteursrechten) = 60,9 X 2 maand = 121,8 €.
(10X64,60) - 121,8= 646 € (1 jaar)

dus een 59 € compensatie.

Update: na een aantal vragen via é-mail belde ze mij terug en had ze via de online module zelf geprobeerd (wat niet lukte).
Ik zal blijkbaar dus 6 maand die 8.35 € toch krijgen, de online korting 20 € wss. niet, maar wel de 2 maand gratis whoppa (-auteursrechten).
56,25 € X 6= 337,5 + 258,4 + 3,7+3,7=603,3 € (= +/- 102 € korting + gratis inst. + activatie), komt op 50,25 €/maand. (quasi hetzelfde van 1 jaar snow + installatiekost) :-D
Mijn 2dehandse digicorder en tv met een kaartje zijn -met wat moeite- geregistreerd. Heb ook een modem only gevraagd (maar ze deed me twijfelen, daar je met die nieuwe ook de wifi kan uitzetten en een andere router op aansluiten....en ben er zelf nog niet zo uit....wil dus nog altijd voip incoming- en outgoing gebruiken)....

Ze gingen bekijken hoe het kwam dat je online niet kon registreren met een eigen decoder, alhoewel de huidige voorwaarden (huur digicorder is niet meer verplicht sinds de shake) dit toelaten. Er zal dus nog wat werk aan de winkel zijn....
zonet https://shop.telenet.be/shop/nl/index/a ... 10_atv_010

Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable

Guru Meditation:

XID: 1684278561

Varnish cache server

Vroeg ook of zij werkte op de dienst van Ageet Van Tuinen :-D . Ze zei dat dit de big chief was, en of ik haar moest hebben....Ik zei nee hoor: heb gehoord dat het nogal een harde tante is die op alles nee zegt. Maar ik voelde mij gesteund door het vonnis van de JEP :-D

Normaal moeten jullie dit ook gekregen hebben....

Zij had dit blijkbaar niet gekregen (of Ageet heeft het achtergehouden :-D ). Ik heb het dan doorgestuurd :-D
was toch een adres tn_***@staff.telenet.be

Had toch het gevoel dat ze me over de ganse lijn gelijk gaven en niet moeilijk deden. Ik zei ook dat ze consequent moeten zijn en doen wat ze zeggen en zeggen wat ze doen. Dit was nu niet het geval met deze actie.
Laatst gewijzigd door satsurfer 21 jun 2014, 17:22, in totaal 5 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

is al voorgevallen dat van tuinen het overrulde wat kwaliteitsopvolging gaf.
Maar met jep zal ze dat wel niet doen :-D
mercedes e220 OML
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

satsurfer schreef:Hun voorstel:
64,6-3,70= 60,9 X 2= 121,8 € + (6X64,60)=
767,8 €
Volgens mij is je rekensom niet correct... 2 x 3.7 + 10 x 64.60 = 653.4 (geen idee hoe je aan je 767.8 euro komt) ?
satsurfer schreef:Heb ook een modem only gevraagd (maar ze deed me twijfelen, daar je met die nieuwe ook de wifi kan uitzetten en een andere router op aansluiten....)
Ze blijven mensen bij hun neus nemen hé... WIFI uitschakelen kon je vanaf dag één, alsook een router achter je router zetten (al heb je dan dubbele NAT). Met de nieuwe HGW kan je dus niet meer of minder dan met de eerste HGW.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Aan **********
E mail : [email protected]
Website : www.ombudsmantelecom.be

Brussel, 20/06/2014

Betreft : Mededeling standpunt Telenet

Geachte **************,

Naar aanleiding van uw klacht heeft de Ombudsdienst voor Telecommunicatie het standpunt opgevraagd van
Telenet. U vindt dit standpunt hierna:

Standpunt van Telenet:

Hiermee verwijzen wij naar uw e mail van 26 mei 2014, aangaande de klacht van mijnheer ******.

Wij hebben telefonisch contact opgenomen met mijnheer en voor hem de registratie van een nieuw Whoppa
abonnement ingeboekt.
Op 30 juni 2014 wordt bij hem de installatie in orde gebracht en zal de klant kunnen genieten van de
beloofde promoties.

Wij zullen pas ons volledig standpunt kunnen overmaken van het moment dat wij antwoord hebben van
onze juridische dienst.

Op dit ogenblik neemt de Ombudsdienst voor Telecommunicatie enkel akte van het standpunt van Telenet en neemt
zelf nog geen standpunt in.

Ik zou het echter ten zeerste op prijs stellen uw reactie op het standpunt van Telenet te mogen vernemen
voor 05/07/2014.

Indien ik voor de gestelde datum geen schriftelijke of telefonische reactie van u krijg, dan besluit ik daaruit dat u
genoegen neemt met de informatie, die wij u via onze bemiddeling hebben verschaft en zullen wij onze
bemiddelingsopdracht met een minnelijke schikking afsluiten.

U kan uw reactie overmaken aan uw dossierbeheerder **************************.

Wij herinneren er u aan dat de inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten die het voorwerp vormen van de
klacht door de operator wordt opgeschort voor een periode van vier maanden vanaf het indienen van de klacht bij
de Ombudsdienst. Dit betekent dat alle niet betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden.

Voor meer informatie kan u zich wenden tot ************************** op telefoonnummer 02 209 ** ** of via het
mailadres ******************@ombudsmantelecom.be.

Inmiddels verblijf ik,

Met de meeste hoogachting,

Ombudsman
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Klachtnummer : 2014/****
Dossierbeheerder : *** *** ****** ********

Aan *********************
E mail : [email protected]
Website : http://www.ombudsmantelecom.be

Brussel, 08/07/2014

Betreft : Mededeling standpunt Telenet

Geachte *******,

Naar aanleiding van uw klacht heeft de Ombudsdienst voor Telecommunicatie het standpunt opgevraagd van Telenet. U vindt dit standpunt hierna:

Standpunt van Telenet:

Hiermee verwijzen wij naar uw e mail van 26 mei 2014, aangaande de klacht van mijnheer **********.

De klant meldt dat hij online een Whoppa abonnement wenst te bestellen en dat het enkel mogelijk is om de keuze te maken tussen huur HD Digicorder/box of de aankoop van een nieuw toestel. Mijnheer heeft een eigen digitaal toestel en deze keuze is jammer genoeg niet mogelijk om te selecteren. Hierdoor kan hij niet genieten van onze online deal, namelijk 4 maanden €5 korting.

Wij hebben dit onderzocht en er is een bug in ons systeem waardoor het spijtig genoeg niet mogelijk is om een eigen toestel te selecteren. Dit is doorgegeven aan de juiste afdeling en zal zo snel mogelijk worden opgelost.

Het is jammer te moeten vernemen dat mijnheer niet werd verdergeholpen door onze helpdeskmedewerkers en bieden hiervoor onze oprechte excuses aan. Dankzij feedback van onze klanten kunnen wij onze dienstverlening en diensten continue evalueren en bijsturen waar nodig. Wij danken mijnheer dan ook om
ons dit te melden.

Ondertussen hebben wij telefonisch contact opgenomen met de klant en voor hem alles in orde gebracht. De installatie van zijn Whoppa abonnement is doorgegaan op 30 juni 2014. De klant heeft volgende promoties toegekend gekregen:
• Gratis installatie ter waarde van €85
• Gratis activatie ter waarde van €50
• €8.35 korting per maand gedurende 6 maanden op Whoppa
? Deze promotie is ook van toepassing voor klanten die geen HD Digicorder huren
• Online voordeel: €20 korting per maand gedurende 4 maanden

Telenet biedt als zuiver commerciële tegemoetkoming de klant 2 maanden gratis abonnement aan voor tv, internet en telefonie.

Op dit ogenblik neemt de Ombudsdienst voor Telecommunicatie enkel akte van het standpunt van Telenet en neemt zelf nog geen standpunt in.

Ik zou het echter ten zeerste op prijs stellen uw reactie op het standpunt van Telenet te mogen vernemen voor 23/07/2014.

Indien ik voor de gestelde datum geen schriftelijke of telefonische reactie van u krijg, dan besluit ik daaruit dat u genoegen neemt met de informatie, die wij u via onze bemiddeling hebben verschaft en zullen wij onze bemiddelingsopdracht met een minnelijke schikking afsluiten.

U kan uw reactie overmaken aan uw dossierbeheerder *** *** ****** ********

Wij herinneren er u aan dat de inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten die het voorwerp vormen van de klacht door de operator wordt opgeschort voor een periode van vier maanden vanaf het indienen van de klacht bij de Ombudsdienst. Dit betekent dat alle niet betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden.

Voor meer informatie kan u zich wenden tot v** d** B***** M******* op telefoonnummer 02 209 ** ** of via het mailadres **************.*************@ombudsmantelecom.be.

Inmiddels verblijf ik,

Met de meeste hoogachting,

Ombudsman

telenet is wel supervriendelijk bij deze klacht, zeker naar de ombudsdienst toe (schrik om evt. zware boete te moeten betalen die hen boven het hoofd hangt? :-o )
Warenhuizen betalen boete na misleidende promoties
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140703 ... 5213020320

update: tot op heden kan je nog altijd niet zelf online uw eigen digicorder kiezen om een abbo te bestellen. zelf eens getest. Moet dit 2 maand duren om een 'bug' aan te passen? :cry:
Laatst gewijzigd door satsurfer 06 jan 2015, 10:04, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

de beslissing van de JEP staat nu ook online
http://www.jep.be/nl/beslissingen-van-d ... ision=4113

volledig Word document (Frans/Nederlands) :P
https://app.box.com/s/mpviwzwk0s7feb6ue02f
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

eventjes melden dat je nog altijd niet een bestelling kan plaatsen met een eigen digicorder of een product van hen (tv met een kaartje) :evil:
De 'staff' van Telenet had in juli nochtans beloofd dit in orde te brengen. De desbetreffende dienst was op de hoogte gebracht.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”