switch op 1 decoder

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jodeaal
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:09
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

mijn echtgenote haar ouders (+ 85 jaar -WO2 nog meegemaakt als kind) gaan begeleid wonen.
Aangezien haar vader bedlegerig is zal hij waarschijnlijk niet altijd voor de televisie in de woonkamer kunnen zitten en een eigen televisie op de slaapkamer hebben.
Van de zekerheid uitgaande dat ze altijd naar hetzelfde programma gaan kijken, hebben ze 2 decoders nodig of kunnen ze het signaal delen op 2 televisies met een switch?
Hoe gaat dit in zijn werk?

Proximus wil uiteraard 2 decoders en zegt dat het onmogelijk is om het signaal te delen.
Graag een antwoord vooraleer we beslissen wat we gaan doen.
Alvast dikke merci.
matthiasdb
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 aug 2016, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Je kan perfect het beeld aan de uitgang van de decoder splitsen met een HDMI splitter.
Beide tv's kijken dan gewoon hetzelfde beeld.

Alleen zal je dan met 1 HDMI van de decoder naar de 2de televisie moeten geraken.
Veel zal dus afhangen hoe de situatie is qua bekabeling...

Neem best een actieve splitter als het een lange(re) afstand betreft.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Of een 2e hands v5 decoder kopen, dan heb je het comfort van 2 decoders maar betaal je geen huur.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

jodeaal schreef: Proximus wil uiteraard 2 decoders en zegt dat het onmogelijk is om het signaal te delen.
U vermeldt Proximus als provider, maar post dit in het Scarlet gedeelte van het forum.
Als Scarlet uw provider is, dan is het goedkoopste en gemakkelijkste een tweedehands extra decoder te kopen. Dat kan zowel een V4 zijn (oudste type) of een V5. Beide worden ondersteund door Scarlet. De decoders worden regelmatig aangeboden op de tweedehands-sites. Wel goed navragen of er een afstandsbediening en voeding wordt meegeleverd. Heb zelf ooit meegemaakt dat dit niet zo was. Normaal moet je vanaf ongeveer 25 (V4) euro een tweedehandsdecoder kunnen kopen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
jodeaal
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:09
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

U heeft idd.gelijk, maar het is niet voor mijzelf. Ik heb twee decoders.
Het zou voor een Proximus aansluiting zijn die overeengekomen is voor alle bewoners van een gebouw bij familie.
Als ik het goed begrijp: netwerkkabel van de modem > switch van 1 naar 2 > 2 netwerkkabels in twee verschillende decoders (waarvan 1 2dehands) en via HDMW aansluiten op de televisies.
En dat zou moeten lukken?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Neen dat zal niet noodzakelijk lukken want proximus tv werkt niet met alle decoders. Ofwel 2 kabels vanuit modem naar decoders ofwel wireless via een booster.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@Goztow
Neen dat zal niet noodzakelijk lukken want proximus tv werkt niet met alle decoders
Ik veronderstel dat u bedoelt niet noodzakelijk met alle types van switches
-> switch met IGMP snooping ondersteuning
https://en.wikipedia.org/wiki/IGMP_snooping
bv.
https://www.coolblue.be/nl/product/8311 ... nformation
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja, klopt, maar ik had hier toch ook al gelezen dat zelfs switches met die ondersteuning soms problemen gaven.
jodeaal
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:09
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Goztow schreef:Ja, klopt, maar ik had hier toch ook al gelezen dat zelfs switches met die ondersteuning soms problemen gaven.
ik denk dat ik het zekere voor het onzekere ga nemen en gewoon een hdmi splitter koop om het signaal dat vertrekt uit de decoder naar beide TV's te splitsen.
Men moet dan wel naar hetzelfde programma kijken, maar ik denk niet dat het een probleem is voor +80 jarigen (die heel hun leven naar hetzelfde hebben gekeken).
Tips i.v.m. de HDMI splitter die ik zou moeten weten of in een "huis-tuin en keukensplitter" van den action genoeg?
Bedankt voor de antwoorden.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”