VOIP of DECT bij Scarlet?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jodeaal
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:09
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,
we hebben momenteel een "gewoon" abbonnement voor een klassieke draadloze telefoonset bij Scarlet voor 5 euro/maand in de daluren + verbruik in de piekuren.
Nu zijn deze toestellen aan vernieuwing toe en ik wou eens weten welke alternatieven er zijn voor telefonie via een vaste lijn.
Op de website van Scarlet vindt ik er niet zo veel over (om te zeggen niets...behalve hun abbonementen).
Ik weet dat er op de modem ook een DECT lampje staat, waarvoor dient dit en hoe sluit men die dects aan?
Wat met VOIP? Is dit ook mogelijk bij Scarlet of niet?

Of brlijf ik beter bij mijn huidig abbonnement en koop ik gewoon weer klassieke draadloze toestellen?
Graag wat meet iformatie, alvast bedankt.

Johan
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Johan,

Ik ben ook scarlet klant.
Je kan een voip telefoon kopen (eens zoeken op gigaset ip dect)
Daar kan je je scarlet lijn op aansluiten en tevens via een voip provider bellen)
Ik gebruik OVH voor alle telefoontjes naar vaste lijnen. (kost 1,20 euro per maand en je naar 99 verschillende nummers bellen per maand. Vb 30 maal naar oma is 1 nummer, dus zeker voldoende) Is wel een Franse telecomoperator.
Voor gsm gebruik ik cheapBuzzer. (0,008 euro per min). Je kan je gsm nummer instellen als uitgaand nummer.
Je moet er het forum maar eens op nalezen voor meer info.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Koop een (tweedehands) FritzBox en eenmaal je je Scarlet gegevens hebt, kan je naar hartelust experimenteren met VOIP, genoeg vrijwilligers om je op weg te helpen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Ja, voor mij werkt fritzbox(heeft dect) icm fritzfon goed.... met gewone scarlet telefoonlijn, maar je zou hiermee ook kunnen experimenteren met andere voip providers....
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@jodeaal
Op de website van Scarlet vindt ik er niet zo veel over (om te zeggen niets...behalve hun abbonementen).
Ik weet dat er op de modem ook een DECT lampje staat, waarvoor dient dit en hoe sluit men die dects aan?
Wat met VOIP? Is dit ook mogelijk bij Scarlet of niet?

Cfr
https://www.scarlet.be/help/faq/847/59/ ... an-Scarlet
Je telefoontoestel wordt aangesloten op de groene Phone 1 uitgang achteraan de modem
= DECT basis wordt aangesloten op een groene poort van de BBOX/OBOX
https://www.scarlet.be/help/faq/852/59/ ... oestel-aan
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

fritzbox is een dect station, fritzfon is gewoon draadloze (dect)telefoon. Bij bbox moet je er zelf een dect station op aansluiten..
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

jodeaal schreef:Nu zijn deze toestellen aan vernieuwing toe en ik wou eens weten welke alternatieven er zijn voor telefonie via een vaste lijn.
Wat bedoel je met "de alternatieven" voor vaste telefonie. Wil je bij Scarlet blijven, of wil je andere telefonie providers overwegen?
jodeaal schreef:Wat met VOIP? Is dit ook mogelijk bij Scarlet of niet?
Scarlet is VoIP. Je hebt nu dus al VoIP van Scarlet via de B-box :wink:
jodeaal schreef:Of blijf ik beter bij mijn huidig abbonnement en koop ik gewoon weer klassieke draadloze toestellen?
Je verwart het abonnement met de toestellen: het ene heeft niets met het andere te maken
  1. het abonnement heeft alleen met de provider te maken
  2. er zijn verschillende manieren om toestellen aan te sluiten
Ik neem aan dat je bij Scarlet wilt blijven, en tevreden bent met je abonnement (5 EUR/maand, gratis gesprekken in daluren, volgens tarief in spitsuren), dan heb je volgende mogelijkheden:
  1. jouw huidig DECT basis station werkt nog, en je wil gewoon nieuwe toestellen: koop gewoon nieuwe handsets, en sluit deze aan (= pairen) op jouw bestaande DECT basis.
  2. een nieuwe DECT basis (met handsets) aansluiten op de groene TEL poort
  3. de B-box3V gebruiken als DECT basis: koop nieuwe compatieble handsets (CAT-iq 2.1), en sluit deze aan (pairen) op de B-box3V
    zie: https://www.proximus.be/manuals/nl/hand ... aansluiten
  4. last but not least: vervang de B-box3v door een Fritz!Box, die gelijktijdig modem, VoIP telefoon centrale en DECT basis is.
    Hiermee kan je ook alternatieve VoiP providers gebruiken (naast Scarlet)
PS
Ik ga er van uit dat je tegenwoordig bij Scarlet zowel jouw DSL als VoIP toegangsgegevens kan krijgen, anders kan je geen Scarelt telefonie gebruiken via de FritzBox ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 3 keer

PS
Ik ga er van uit dat je tegenwoordig bij Scarlet zowel jouw DSL als VoIP toegangsgegevens kan krijgen, anders kan je geen Scarelt telefonie gebruiken via de FritzBox
Ik ken mijn Scarlet gegevens van in de beginperiode.
Blijkbaar worden deze niet meer kenbaar gemaakt, heb ik hier gelezen.
Ken je de gegevens niet kan je niet zonder de BBbox van Scarlet
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zoek even een tweedehands FritzBox 7490 voor rond de 50€ (marktplaats.nl) en je kan naar hartelust experimenteren.
Als je verder zo goed als gratis kan bellen, verdien je die kost snel terug.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”