Verbruiksmeter Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Zijn er nog mensen met scarlet waarvan de verbruiktsmeter niet meer werk. Was al zo voor vast internet, nu ook voor gsm.
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 maa 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 34 keer

Ik ben sinds een paar weken stadia aan het gebruiken en wou ook wel eens weten hoeveel ik nu extra verbruik,
maar idd, voor vast internet kan ik nergens zien hoeveel ik verbruik. Het is zelfs zo dat deze blijft aangeven dat ik nog 500GB te gaan heb.
Bij de oude facturen werd ook duidelijk vermeld hoeveel je bebruik was van afgelopen maand, maar ook dit is verdwenen, enkel een verwijzing naar mijn.scarlet.be en dan specifiek voor je verbruiks minuten.

Misschien dan een andere vraag, heeft er nog iemand een melding gekregen van te hoog verbruik?
Misschien dat het vrije verbruik, dat ze sinds corona ingesteld hebben, nog steeds aktief is?
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive / Reverb G2 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
CyberThijs
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 18 jan 2011, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 15 keer

Voor zover ik weet is de limiet nog niet terug ingevoerd. Ik vermoed dat de achterliggende systemen voor het monitoren van deze limiet gewoon uitgeschakeld zijn, en dus ook geen informatie aan de verbruiksmeter kunnen doorgeven.

Hier ook een tevreden Stadia-gebruiker trouwens. Doen ik mijn verbruik enkele maanden geleden al eens wou bekijken kon ik dit ook niet aflezen uit de Scarlet klantenzone.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Windows 10 heeft een tellerke voor het verbruikte volume van de voorbije 30 dagen (in Network & Internet Settings). Er zijn ook apps om netwerkgebruik per programma bij te houden.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Hier ook al sinds nov. 2020 (ruim een jaar) geen verbruik meer zichtbaar in de klantenzone en de snelheid werd ook niet meer vertraagd.
Vooral op het einde begon ik vaak tegen die 500 GB te lopen, en deze maand ben ik er zéker al overheen gegaan, maar blijft op 50/4 staan.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”