Nieuwe klantenzone Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

De klantenzone van Scarlet steekt vanaf vandaag in een nieuw jasje!
Best een leuke interface, ook al was de vorige no-nonsense-interface ook niet slecht, naar mijn mening. ;)

Ook hun administratie- en facturatiesysteem werd vernieuwd - wat nog een beetje een zootje is: als je de klantendienst belt, hoor je gewoon de telefoon overgaan, waarna de verbinding verbreekt.
Maar waar ik nu wel wat van sta te kijken in mijn klantenzone, is dit:

Afbeelding

Met de "€0" die aan de rechterbalk staat, laten ze blijken dat er overage charges zouden zijn? Dat is niet echt hoe ik de mail had geïnterpreteerd...
Vind toch dat ze dat iets beter hadden kunnen weergeven, trouwens. Nu lijkt er echt een limiet van 500 GB te zijn, i.p.v. aan te geven dat de eerste 500 GB aan de volle snelheid van het abonnement zijn. Tenzij dit echt wijzigt, of de meter gewoon op €0 blijft staan bij meer verbruik, en enkel het bedrag aangeeft van een optie die de klant activeert, o.i.d.
Op de website noemt het nog altijd 'onbeperkt* surfen'. :p

Maar misschien ook interessant nieuws: onder internetinstellingen vind je 'inloggegevens voor je internetverbinding'. Zou Scarlet nu eindelijk haar klanten toegang tot hun PPPoE-gegevens geven?! Ga ik straks even uitproberen. :D
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
verf
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2014, 18:36

Het lijkt er inderdaad op dat Scarlet de PPPOE-gegevens vrij heeft gegeven, op zich goed nieuws.

Afgelopen vrijdagavond was ik aan het prutsen met een Pi Hole. Omdat ik de DHCP-instellingen niet juist doorvoerde, leidde dit tot een IP-conflict.
Geen enkel toestel raakte nog ingelogd op m'n netwerk, dus deed ik een fabrieksreset. Sindsdien geen internetverbinding meer. Mijn PPPOE-gegevens zijn opeens leeg in m'n modem (BBOX 3).

Zaterdag zeiden ze aan de lijn dat het intern system plat lag door vernieuwing. Toen ik deze ochtend tot m'n verbazing de gegevens zag staan in hun nieuwe systeem, dacht ik dat m'n probleem verholpen was. Helaas. Modem kan geen verbinding maken. Klantendienst zegt dat het een gekend probleem is, ze slagen er niet meer in de configuratiegegevens naar de modems te pushen. Ik zou niet de enige zijn. Proximus is op de hoogte en dit zou tot 48 uur kunnen duren...
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 9 keer

Het is me niet duidelijk. Wat verstaat men onder de overage charges?
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nog niet alles werkt precies op de website
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

zaf schreef:Het is me niet duidelijk. Wat verstaat men onder de overage charges?
Pas op, we weten nog niet of er ècht wordt aangerekend voor te veel verbruik. Ik geef enkel aan dat het, op eerste zicht, voor mij zo overkomt. De meeste Trio-klanten zijn misschien minder geïnteresseerd in zo'n zaken, en dus ook sneller in de war.

Misschien blijft het balkje op '€0' staan, en vult het zich gewoon terwijl je aan 3 Mbps verdersurft.
Of misschien vult het balkje zich enkel als je 1TB datavolume bijkoopt, en komt er '€5' te staan?

In het tweede geval zou het ook kunnen betekenen dat je, bij het activeren van een extra bundel, het volledige volume van die bundel kan gebruiken. Tot voordien vergrootte dat enkel je limiet. Als je dus al 200 GB op 'smallband' had verbruikt, kreeg je nog maar 800 GB aan volle snelheid, i.p.v. 1TB, zodat je 500 GB + 1 TB kon verbruiken in totaal.
Dat zou misschien een logischere verklaring kunnen zijn! :)
honda4life schreef:Nog niet alles werkt precies op de website
Klopt, gelukkig al een stuk beter dan daarnet, maar facturen geven nog een serverfout bij mij. :(
Bij de klantendienst loopt ook nog niet alles op rolletjes: de creditnota voor mijn verkeerde factuur kunnen ze al een week lang niet opmaken, zelf vandaag nog niet...
Het is precies een moeilijke migratie, als je zoals @verf hierboven al een paar dagen met een modem zit die geen verbinding kan maken... amai! :p
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Scarlet schakelde dit weekend over van administratief systeem er werd gevraagd ook om geen telefoonnummers te migreren dit weekend.
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

Balk loopt dus van rechts naar links, even wennen en het aantal dagen die nog resten is ook niet te zien .
Wat is overage?
Bijlagen
scarlet.jpg
verf
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2014, 18:36

Zijn er toevallig hier nog klanten met hetzelfde probleem als ik? Namelijk dat de modem weigert verbinding te maken, het DSL-lampje brand wel. TV werkt ook.

Scarlet zegt dat Proximus er mee bezig is, maar ik word er stilaan gek van.
masked
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 maa 2011, 15:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

verf schreef:Scarlet zegt dat Proximus er mee bezig is, maar ik word er stilaan gek van.
Probeer anders eens je PPPOE-gegevens manueel in de modem in te geven. De gebruikersnaam op de klantenzone is wel niet helemaal juist.
Het is niet [email protected], maar wel gebruikersnaam@SCARLET (enkel scarlet in hoofdletters, zonder .be).
verf
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2014, 18:36

masked schreef:
verf schreef:Scarlet zegt dat Proximus er mee bezig is, maar ik word er stilaan gek van.
Probeer anders eens je PPPOE-gegevens manueel in de modem in te geven. De gebruikersnaam op de klantenzone is wel niet helemaal juist.
Het is niet [email protected], maar wel gebruikersnaam@SCARLET (enkel scarlet in hoofdletters, zonder .be).
Dat probeerde ik al, ook op de manier waarop je het zegt. Maar tevergeefs..
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

franjo schreef:Wat is overage?
Het deel 'buiten de bundel', zeg maar. Je kan nu overigens ook het verbruik van je vaste diensten in hun mobiele app bekijken, waar het je nog ietsje verwarrender wordt voorgeschoteld.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Raar, bij men pa staat er al 23 cent overage, maar hij heeft nog 0 berichten gestuurd, 40 minuten maar gebeld en 0MB verbruik want geen gsm met bruikbaar internet. Te hopen dat op factuur staat wat het is dan.

Het was ook wel een gedoe om te registreren opnieuw, de S van de klamtennummer is een 1 plots, standaard komen facturen weer niet meer met de post zonder verwittigen dus men ouders waren er op aan het wachten, etc...
owilleke
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2020, 22:45
Bedankt: 1 keer

Vandaag ook ontdekt dat je niet per se je laatste factuurnummer moet opgeven bij de (her)registratie: ik had er eentje opgegeven van augustus en ben terug geregistreerd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

wou nudat het telefoon-fraude verhaal weer hip is even kijken om oproepen naar het buitenland te blokkeren op de gsm van mijn moeder...
kan dus blijkbaar nergens ingesteld worden in de (nieuwe) klantenzone...
verder zou ze ook al een goede 5mb data verbruikt hebben.... op een gsm waar data niet actief is.
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 9 keer

Nog mensen waar de facturatie niet juist is? Er werd enkel mobile aangerekend en mijn trio pack nog niet...

Fout in facturatie of verschuiving van facturatie datum voor sommige producten?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

Scarlet schreef:Vanaf nu zal het abonnement voor vaste producten op het einde van je facturatieperiode aangerekend worden in plaats van in het begin. Op deze manier zijn je abonnementskosten en je verbruikskosten van een bepaalde periode altijd op dezelfde factuur.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ha, goed dat ik hier nog eens keek, ik moest van men pa ook bellen naar Scarlet voor de factuur maar dus niet nodig :). Die van november hebben ze trouwens wel ontvangen zoals altijd maar staat niet zichtbaar in de klantenzone om een of andere reden (die van de rest van het jaar dan weer wel).
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”