Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jodeaal
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:09
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben reeds 12 jaar klant bij Scarlet en ga sinds de COVID wel eens over de "onbeperkte" 500 GB.
Deze week is het weer het geval. Nu heb ik niet meer GB's bij gevraagd omdat we morgen met vakantie vertrekken. Vandaag zetten we 1 van de 2 decoders op en de helft van de kanalen is verdwenen (toevallig o.a. alle nederlandstalige HD's). Anders waren er geen toestellen online.
Ik heb gebeld naar Scarlet en blijkbaar is dit normaal wanneer je met "slechts" 3 Mbts tot het einde van de maand moet doen. Tegelijk werd mij vriendelijk gevraagd om maandelijks 5 euro meer te betalen en altijd 500 GB meer te nemen. Er is gewoon te weinig bandbreedte om alles te laten functioneren meldde die nederlandstalige dame zonder enige gevoel voor klantenservice.
Ik heb die 500 GB dan maar voor 1 dag bijbesteld. Het surfen gaat weer sneller, maar de kanalen op de decoder?? Die blijven afwezig.
Waarom heb ik weer het gevoel dat Scarlet zijn trouwe klanten nogmaals in het zak wil zetten?
Ik dacht dat Belgacom televisie volledig los stond van internet?
Ik ben ooit bij Wanadoo gegaan voor de goede service....dat is reeds lang verleden tijd.
Dit is weerom een mooi voorbeeld van belgische onderkruiperij om de mensen toch weer iets meer te laten betalen, ongeacht ze trouwe klant zijn.
De betaling is binnen de minuut geregeld, de service daarentegen...daar mag je naar fluiten.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wat je zegt, klopt. Je zenderprobleem is niet gelinkt aan je terugval van bandbreedte. Heb je al een hard reset van de decoder gedaan?
jodeaal
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:09
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Goztow schreef:Wat je zegt, klopt. Je zenderprobleem is niet gelinkt aan je terugval van bandbreedte. Heb je al een hard reset van de decoder gedaan?
Ik heb alles gereset en het probleem blijft.
Dit ging "binnen de 2 uur" opgelost zijn als we bij betaalden. We zijn nu 17 uur verder en het probleem bestaat nog steeds.
Ik heb Scarlet opnieuw gecontacteerd en ze gaan de klassieke "lijnmeting" uitvoeren, blijkt dat de HD zenders gewoon geblokkeerd zijn. Dit terwijl wij hoegenaamd niets hebben gewijzigd in de instellingen.
De oplossing is de instellingen opnieuw wijzigen op de decoder en nogmaals resetten.
Dit heeft het probleem opgelost.

Die kerel van Scarlet heeft idd.bevestigd dat dit twee totaal verschillende zaken zijn, die hoegenaamd niets met elkaar te maken hebben.
Het is duidelijk dat dit weer een goedkope truc is die Scarlet vanop afstand uitvoert om mensen meer te doen betalen.
Principieel heb ik gevraagd dat ze mij die 5 euro crediteren.
Indien ik meer GB wil, dan kies ik dit zelf wel en wordt ik niet verplicht om het te nemen om uiteindelijk dezelfde service te krijgen.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Sinds wanneer wordt het verkeer wat door de decoder gegenereerd wordt bij die 500GB geteld? Ik dacht dat dat buiten 'bundel' was aangezien dat op een eigen WAN VLAN gezet wordt.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6311
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

jodeaal schreef:Het is duidelijk dat dit weer een goedkope truc is die Scarlet vanop afstand uitvoert om mensen meer te doen betalen.
Ja, echt.
Scarlets' businessmodel is erop gestoeld om hun klanten zo ontevreden mogelijk te maken, om ze tegen hen in het harnas te jagen. Ze hebben daar zelfs bonussen voor helpdeskmedewerkers die klanten zover kunnen drijven dat ze kwaad de telefoon dichtsmijten.
Ja, echt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je bent gewoon bij een onbekwame helpdeskmedewerker terecht gekomen. Die 5 € gaat voor hen het verschil niet maken hoor.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Joe de Mannen schreef: Ja, echt.
Scarlets' businessmodel is erop gestoeld om hun klanten zo ontevreden mogelijk te maken, om ze tegen hen in het harnas te jagen. Ze hebben daar zelfs bonussen voor helpdeskmedewerkers die klanten zover kunnen drijven dat ze kwaad de telefoon dichtsmijten.
Ja, echt.
J.
Ik wil dit geloven...


Maar er is toch wel enige concurrentie op de Belgische markt. Wat zou de commerciële logica zijn voor Scarlet om hun klanten zo te behandelen?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik vrees dat TS 'gewoon' een slechtgezinde helpdeskmedewerker aan de lijn had.
Als er al commerciële logica achterzit: Scarlet-klanten naar een duurder abo pushen bij mama Proximus.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

best dat dit niet bij een telenet tread staat.
We zouden heel andere antwoorden lezen :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Concurrentie kan toch niet van eigen product. Je kan het aanbod van scarlet niet vergelijken met proximus + hun kostenmodel is volledig integraal(proximus + scarlet).
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 3 keer

Volgens mij het rechtstreeks gevolg van blijvend bezuinigen op de helpdesks. Zeker niet alleen bij Scarlet het geval.

Wij gaan bijna iedere maand over de limiet, maar nog nooit tv problemen mee gehad.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Was er (vroeger?) geen limitering op het aantal decoders dat HD kon tonen -- ik dacht 2 maximaal? Check eens in één van de menus waar je je lijnnummer moet ingeven of er geen meerdere items staan (maar misschien kan dit ook bij Scarlet foutlopen).

Je kan ook zelf de HD zenders afzetten in een van de submenus. Mogelijk is dat accidenteel gebeurd?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

TV telt niet mee voor je internet limiet, die 3mbit cap is op je ppp sessie. Heeft niks te maken met je data volume.
Het lijkt me eerder dat je op een soort repair profiel zit of een lage synchro snelheid hebt.
Lijnmeting zou veel moeten duidelijk maken.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”