Decoder begeeft het - 5 euro opleg

jodeaal
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 Jan 2007
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Berichtdoor jodeaal » 28 Aug 2020, 00:25

Ik ben reeds 12 jaar klant bij Scarlet en ga sinds de COVID wel eens over de "onbeperkte" 500 GB.
Deze week is het weer het geval. Nu heb ik niet meer GB's bij gevraagd omdat we morgen met vakantie vertrekken. Vandaag zetten we 1 van de 2 decoders op en de helft van de kanalen is verdwenen (toevallig o.a. alle nederlandstalige HD's). Anders waren er geen toestellen online.
Ik heb gebeld naar Scarlet en blijkbaar is dit normaal wanneer je met "slechts" 3 Mbts tot het einde van de maand moet doen. Tegelijk werd mij vriendelijk gevraagd om maandelijks 5 euro meer te betalen en altijd 500 GB meer te nemen. Er is gewoon te weinig bandbreedte om alles te laten functioneren meldde die nederlandstalige dame zonder enige gevoel voor klantenservice.
Ik heb die 500 GB dan maar voor 1 dag bijbesteld. Het surfen gaat weer sneller, maar de kanalen op de decoder?? Die blijven afwezig.
Waarom heb ik weer het gevoel dat Scarlet zijn trouwe klanten nogmaals in het zak wil zetten?
Ik dacht dat Belgacom televisie volledig los stond van internet?
Ik ben ooit bij Wanadoo gegaan voor de goede service....dat is reeds lang verleden tijd.
Dit is weerom een mooi voorbeeld van belgische onderkruiperij om de mensen toch weer iets meer te laten betalen, ongeacht ze trouwe klant zijn.
De betaling is binnen de minuut geregeld, de service daarentegen...daar mag je naar fluiten.

Goztow
Erelid
Erelid
Berichten: 13073
Lid geworden op: 14 Nov 2006
Locatie: Brussel
Bedankt: 805 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1311 keer
Contact:

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Berichtdoor Goztow » 28 Aug 2020, 07:23

Wat je zegt, klopt. Je zenderprobleem is niet gelinkt aan je terugval van bandbreedte. Heb je al een hard reset van de decoder gedaan?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

jodeaal
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 Jan 2007
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Berichtdoor jodeaal » 28 Aug 2020, 10:37

Goztow schreef:Wat je zegt, klopt. Je zenderprobleem is niet gelinkt aan je terugval van bandbreedte. Heb je al een hard reset van de decoder gedaan?


Ik heb alles gereset en het probleem blijft.
Dit ging "binnen de 2 uur" opgelost zijn als we bij betaalden. We zijn nu 17 uur verder en het probleem bestaat nog steeds.
Ik heb Scarlet opnieuw gecontacteerd en ze gaan de klassieke "lijnmeting" uitvoeren, blijkt dat de HD zenders gewoon geblokkeerd zijn. Dit terwijl wij hoegenaamd niets hebben gewijzigd in de instellingen.
De oplossing is de instellingen opnieuw wijzigen op de decoder en nogmaals resetten.
Dit heeft het probleem opgelost.

Die kerel van Scarlet heeft idd.bevestigd dat dit twee totaal verschillende zaken zijn, die hoegenaamd niets met elkaar te maken hebben.
Het is duidelijk dat dit weer een goedkope truc is die Scarlet vanop afstand uitvoert om mensen meer te doen betalen.
Principieel heb ik gevraagd dat ze mij die 5 euro crediteren.
Indien ik meer GB wil, dan kies ik dit zelf wel en wordt ik niet verplicht om het te nemen om uiteindelijk dezelfde service te krijgen.

Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2019
Lid geworden op: 14 Nov 2008
Locatie: Brugge
Bedankt: 130 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer

OT: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Berichtdoor Sinna » 28 Aug 2020, 10:40

Sinds wanneer wordt het verkeer wat door de decoder gegenereerd wordt bij die 500GB geteld? Ik dacht dat dat buiten 'bundel' was aangezien dat op een eigen WAN VLAN gezet wordt.
Computer(k)nul

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4503
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 503 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 473 keer

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Berichtdoor Joe de Mannen » 28 Aug 2020, 10:52

jodeaal schreef:Het is duidelijk dat dit weer een goedkope truc is die Scarlet vanop afstand uitvoert om mensen meer te doen betalen.


Ja, echt.
Scarlets' businessmodel is erop gestoeld om hun klanten zo ontevreden mogelijk te maken, om ze tegen hen in het harnas te jagen. Ze hebben daar zelfs bonussen voor helpdeskmedewerkers die klanten zover kunnen drijven dat ze kwaad de telefoon dichtsmijten.
Ja, echt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...

Goztow
Erelid
Erelid
Berichten: 13073
Lid geworden op: 14 Nov 2006
Locatie: Brussel
Bedankt: 805 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1311 keer
Contact:

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Berichtdoor Goztow » 28 Aug 2020, 11:53

Je bent gewoon bij een onbekwame helpdeskmedewerker terecht gekomen. Die 5 € gaat voor hen het verschil niet maken hoor.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1549
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Berichtdoor WalterB1 » 28 Aug 2020, 12:03

Joe de Mannen schreef:Ja, echt.
Scarlets' businessmodel is erop gestoeld om hun klanten zo ontevreden mogelijk te maken, om ze tegen hen in het harnas te jagen. Ze hebben daar zelfs bonussen voor helpdeskmedewerkers die klanten zover kunnen drijven dat ze kwaad de telefoon dichtsmijten.
Ja, echt.
J.


Ik wil dit geloven...
https://www.youtube.com/watch?v=vbHqUNl8YFk

Maar er is toch wel enige concurrentie op de Belgische markt. Wat zou de commerciële logica zijn voor Scarlet om hun klanten zo te behandelen?
Internet: VDSL EDPnet via Mixtus
Televisie: Netflix, Prime Video, VRTnu, VTM Go via Xiaomi Mi Box S
Telefoon: vast OVH, GSM JimMobile, tablet data-SIM MobileVikings

Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2019
Lid geworden op: 14 Nov 2008
Locatie: Brugge
Bedankt: 130 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Berichtdoor Sinna » 28 Aug 2020, 12:18

Ik vrees dat TS 'gewoon' een slechtgezinde helpdeskmedewerker aan de lijn had.
Als er al commerciële logica achterzit: Scarlet-klanten naar een duurder abo pushen bij mama Proximus.
Computer(k)nul

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6476
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 325 keer
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Berichtdoor proximusboyke » 28 Aug 2020, 12:27

best dat dit niet bij een telenet tread staat.
We zouden heel andere antwoorden lezen :-D
iphone 8+ : orange arend
iphone xs : max 512gb orange arend
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb orange extra surf

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3012
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Berichtdoor boonpwnz » 28 Aug 2020, 12:37

Concurrentie kan toch niet van eigen product. Je kan het aanbod van scarlet niet vergelijken met proximus + hun kostenmodel is volledig integraal(proximus + scarlet).

Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1567
Lid geworden op: 31 Jul 2005
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Berichtdoor Block » 28 Aug 2020, 13:35

Volgens mij het rechtstreeks gevolg van blijvend bezuinigen op de helpdesks. Zeker niet alleen bij Scarlet het geval.

Wij gaan bijna iedere maand over de limiet, maar nog nooit tv problemen mee gehad.
Scarlet one

Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2487
Lid geworden op: 18 Dec 2004
Locatie: 053 Aalst
Bedankt: 168 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 459 keer

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Berichtdoor cptKangaroo » 28 Aug 2020, 16:27

Was er (vroeger?) geen limitering op het aantal decoders dat HD kon tonen -- ik dacht 2 maximaal? Check eens in één van de menus waar je je lijnnummer moet ingeven of er geen meerdere items staan (maar misschien kan dit ook bij Scarlet foutlopen).

Je kan ook zelf de HD zenders afzetten in een van de submenus. Mogelijk is dat accidenteel gebeurd?

Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1228
Lid geworden op: 10 Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 58 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Berichtdoor Devilzown » 28 Aug 2020, 18:35

TV telt niet mee voor je internet limiet, die 3mbit cap is op je ppp sessie. Heeft niks te maken met je data volume.
Het lijkt me eerder dat je op een soort repair profiel zit of een lage synchro snelheid hebt.
Lijnmeting zou veel moeten duidelijk maken.


Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast