Scarlet account in Outlook for Android

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

Sinds het begin van Outlook for Android probeer ik mijn Scarlet account bij te voegen, zonder resultaat!
Scarlet stuur mij naar Outlook en vice versa.
Het lukt om de IMAP scarlet mail in te stellen bij alle andere mail app's zowel op Android (mail en gmail enz..) als in Windows 10 (office Outlook)
Ik gebruik de gewone IMAP instellingen
incoming: imap.scarlet.be, port 993, encryption ssl/tls
outgoing: smtp.scarlet.be, port 465, encryption ssl/tls (met port 587 of encryption STARTTLS werkt het ook niet bij andere mail app)

Mijn andere emails accounts zoals @hotmail.com, @gmail.com, @belgacom.net zijn zonder problemen in Outlook for Android in te brengen
Maar @scarlet.be NO WAY

Een mogelijk probleem zie ik bij incoming (imap.scarlet.be) en outgoing (smtp.scarlet.be) moet bij scarlet een Username ingegeven worden (bij mij is dat tsi61175), bij andere email accounts moet het email adres ingegeven worden bij Username

Vooreerst mijn vraag: Is er iemand al in geslaagd zijn scarlet IMAP email in Outlook for Android in te brengen?
Ben benieuwd.
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

IMAP moet eerst aangezet worden in je account: https://www.scarlet.be/help/faq/593/59/ ... -activeren
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

raf1 schreef:IMAP moet eerst aangezet worden in je account: https://www.scarlet.be/help/faq/593/59/ ... -activeren
Staat aan
Let wel scarlet IMAP werkt bij alle andere email app's maar niet bij Outlook voor Android.
En dat zeggen ze ook bij Scarlet: "Het werkt ... dus ga maar elders blèten". Bij Outlook ondersteuning weten ze het ook niet meer.
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Heb je al onder username je volledig adres eens ingevuld : tsi61***@scarlet.be ?
Ik herinner mij dat ik dit ooit ook moest doen voor mijn skynet.be login bij een mailprogramma (welk???), het werkte ook niet met alleen de username zonder de toevoeging @skynet.be
My 2 cents.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

timmermc schreef:Heb je al onder username je volledig adres eens ingevuld : tsi61***@scarlet.be ?
Ja heb ik al gedaan, in feite heb ik alle mogelijke combinaties al geprobeerd.

Ondertussen toch weer een reactie van Outlook op mijn vraag dat Scarlet een Username verlangt!
"Outlook works best with email adress"

Denk dat daar het probleem ligt, Scarlet vraagt een gebruikersnaam, met email adres werkt het niet, en outlook wil een email adres.
Waarom ze dan in de setup naar "Username" vragen is mij onklaar.
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik heb het getest op Android, Scarlet e-mail werkt perfect met TypeApp

Het probleem ligt dus bij Outlook. Je zou tenminste een betekenisvolle foutmelding moeten krijgen als een verbinding met een server mislukt. In TypeApp krijg ik die foutmelding, zoals het hoort, als ik probeer te verbinden met onjuiste gegevens.

Ondersteuning van andere e-mailadressen is voor Outlook blijkbaar niet belangrijk. Trek dus je conclusies: ofwel Outlook verwijderen ofwel overstappen op een e-mailadres van Microsoft.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Ondersteuning van andere e-mailadressen is voor Outlook blijkbaar niet belangrijk.
Blijft een raar fenomeen. Ik heb op mijn telefoon Outlook voor Android en probleemloos Gmail, Ymail, AOL, Skynet en Outlook.be lopen.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

alfa_ajx732 schreef:Denk dat daar het probleem ligt, Scarlet vraagt een gebruikersnaam, met email adres werkt het niet, en outlook wil een email adres.
Een IMAP-gebruikersnaam kan verschillen van het e-mailadres. Als Microsoft dat niet ondersteunt, dan is Outlook waardeloos:
https://answers.microsoft.com/en-us/mso ... 49ecc6032c
https://www.tenforums.com/microsoft-off ... count.html
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

Geen enkel probleem in Outlook 2019; user name: tsi61xxx en verschillend van email naam.

Ook met email adres [email protected] (dan is username hetzelfde als email name) weigert outlook for android het account.
Als reactie komt ofwel:
Inlog fout
Controleer je e-mailadres en wachtwoord en probeer het opnieuw

ofwel
Kan niet aanmelden
De service is momenteel offline. Probeer later opnieuw. Neem contact op met de klantenservice als het probleem zich blijft voordoen (701)
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

OPGELOST

Na meer als een jaar over en weer gemail/gechat tussen Microsoft Outlook for Android en Scarlet mail klantendienst is het dan eindelijk mogelijk om een scarlet email account als IMAP in de Outlook for Android in te voeren.
Wie het uiteindelijk opgelost heeft zal ik nooit weten, ik heb zelfs een compensatie van 20€ gekregen van Scarlet omdat het nog altijd niet opgelost was.
Dit wou ik toch even laten weten
en het onderwerp mag dan ook gesloten worden.
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Marcvo
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 maa 2021, 12:01

Mijn identiek probleem is nog niet opgelost.
Hoe heb je de installatie afgewerkt?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”