Reactivatie opgezegde internetverbinding

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
cwauters
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 maa 2020, 16:45

Gezien de huidige situatie heb ik mijn intrek genomen in het huis dat ik aan het verbouwen ben. Hier had ik ooit een Scarlet trio abonnement dat ik heb opgezegd. De bbox 2 staat hier nog. Aan de binnenkomende kabel is ook niets veranderd.

Kan Scarlet (of Proximus) mijn internetverbinding niet van op afstand terug activeren?
De commerciële dienst zei dat er sowieso iemand zou moeten langskomen (wat nu niet mogelijk is) omdat er nu een nieuwe modem moet geplaatst worden, maar kan de bbox2 niet nog steeds gebruikt worden?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Dat kan kloppen inderdaad.
Wie zegt dat ze uw las niet ondertussen op een ander adres in gebruik genomen hebben?
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 69 keer

Klopt, er zal een technieker moeten komen.
Maar voorlopig door het Corona virus worden installaties uitgesteld.

Enkel dringende installaties worden uitgevoerd. (Ziekenhuizen, banken,......)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Verhuis wordt normaal door providers beschouwd als "dringende installatie".
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

technieker schreef:Maar voorlopig door het Corona virus worden installaties uitgesteld.
Dat gaat in tegen de coronaregelgeving die telecominfrastructuur en -diensten als een essentiële dienst beschouwt. Telewerk is momenteel wettelijk verplicht, dus zouden de providers alle mogelijke belemmeringen om een internetverbinding in werking te stellen, moeten opheffen.

Andere sectoren doen wel hun best om de coronamaatregelen strikt na te leven, maar de providers plegen schuldig verzuim door doe-het-zelfinstallaties, activering vanop afstand en vrije modemkeuze te blijven blokkeren!
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 69 keer

Ik ga er van uit dat de topicschrijver een gewone install wil en dat hij niet thuiswerkt. Zo'n installaties worden uitgesteld.
De verhuizen worden idd nog uitgevoerd.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Best eens een kijkje nemen bij www.tadaam.be

Zij leveren de dag na de bestelling de modem en kan je onmiddellijk aan de start gaan, 4G dekking van BASE is wel vereist.
Voor het overige geen limiet en is 50mbps up / down mogelijk.

Mvg
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Jelly schreef:Voor het overige geen limiet en is 50mbps up / down mogelijk.
Mvg
In order to offer all TADAAM customers the best possible internet experience without having to intervene unnecessarily with volume restrictions, a Fair Use policy could be in place if your internet usage exceeds 300GB. Don’t worry though, even for the most demanding streamer 300GB should be more than enough. Your volume will stay unlimited, we will only intervene if we notice that other TADAAM customers are experiencing difficulties.

Dus die 'unlimited' is een FUP - gewoon daar bewust van zijn.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Waar zou eigenlijk het verschil zitten tussen tadaam hun 4G modem waar internet en TV mogelijk is en bij Proximus hun MPTCP 4G/dsl modem waar alleen internet en geen TV mogelijk is?
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

jackho schreef:Waar zou eigenlijk het verschil zitten tussen tadaam hun 4G modem waar internet en TV mogelijk is en bij Proximus hun MPTCP 4G/dsl modem waar alleen internet en geen TV mogelijk is?
Tadaam is van Telenet en het andere is van Proximus. Beide toestellen leveren enkel internet en Tadaam biedt daarboven op iptv(dus streaming over internet) aan.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het wordt dringend tijd dat internet door de overheid als een gewone nutsvoorziening wordt beschouwd, zoals electriciteit, water, en gas.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

devilkin schreef:Dus die 'unlimited' is een FUP - gewoon daar bewust van zijn.
Correct, wel met de nuance dat het een FUP is die Tadaam zover geweten niet toepast. Toch via niet wat betreft de Tadaam-gebruikers die hier op userbase rondhangen.

In praktijk lijkt het te zijn dat men niet echt schrik moet hebben van die 300gb limiet. Maar ook dat dit duidelijk niet het product is om een verbruik te hebben dat men kan uitdrukken in TB.

Als Tadaam-gebruiker zit ik zowat steeds tegen de 500gb-700gb.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”