BBox-3

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Hallo,

Een 2-tal weken geleden zijn er hier in de straat problemen geweest met de elektriciteit. Het komt er op neer dat de stroom er hier in huis enkele keren enkele ms is uitgevallen en terug opkwam.

De versterker/tv viel soms heel even uit om daarna onmiddellijk terug op te starten. Andere apparaten hadden er dan weer geen last van.

Nu, om een lang verhaal kort te maken: mijn internetverbinding is de laatste dagen verre van stabiel. Ik dacht eerst dat mijn Unifi AP ook last had van die korte aan/uit momenten maar nu werk ik op de kabel rechtstreeks op de momdel en ook daar valt mijn SSH verbinding naar enkele servers ook te pas en onpas uit.

Als ik een ping doe naar 192.168.1.1 en 8.8.8.8 dan valt die nooit weg, doch heeft de SSH verbinding (naar verschillende servers/ip's) er wel steeds last van en valt die weg.

Ik vind echter in de Bbox3 niet onmiddellijk een logging pagina terug waar ik eventueel packet-loss of andere info kan uithalen. Iemand een idee?
Als ik bel naar Scarlet morgen dan heb ik toch al iets van evidence dat er iets fout is/kan zijn met de lijn/modem ;-)

Thanks!
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Gisterennacht lag onze Scarlet internetverbinding er hier (Aalst) ook enkele uren uit. DSL signaal bleef wel nog aanwezig.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Hmm, misschien wacht ik dan best nog even met support te bellen. Vanavond eens zien of het onderstussen stabiel(er) is geworden.
Het vreemde is dat ik geen enkele ping verloor. Maar connectie gevoelige verbindingen: SSH naar verschillende publieke IP's en de Bitcoin Exchange Binance werkten niet naar behoren.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”