Scarlet en hun activatiekosten
-
- Elite Poster
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 27 keer
Beste,
Ik zit nu al een tijdje in discussie met Scarlet. Ze rekenen namelijk onterecht activatiekosten voor een lijn die al geactiveerd is. In minder dan een jaar ben ik overgestapt van Telenet naar Scarlet Trio... Bij deze overstap is de telefoonlijn niet op tijd overgeschakeld, na klacht bij de BIPT hebben ze de wettelijke schadevergoeding willen betalen.
Nu kreeg ik een goeie 1 maand terug een brief dat ze een prijsverhoging doorvoeren voor Trio en dat ik het recht had om gratis over te stappen. Ik ga daarop in en wil van Trio naar Loco. Hierbij rekenen ze me 50eur activatiekosten aan voor een lijn die al geactiveerd is. Als ik naar argumentatie vraag bij de klantendienst draaien ze zot.
1 medewerker vertelde me dat de activatie dient betaald te worden omdat het over een 'totaal nieuw product' gaat. Waarop ik zeg: 'als het om een totaal nieuw product gaat heb ik recht op de bijhorende commissies (peterprogramma/...). Deze medewerker bevestigd dit en zegt dat ik gewoon een nieuw klantennummer moet aanmaken. Ik kon mijn lach niet inhouden maar ik deed wat ze me vertelden, ik maak een heel nieuwe bestelling met nieuw klantennummer en geef 1 maand gratis aan mijn oude klantennummer waar oa ook een GSM abbo (Trio+GSM) is aan bevestigd. Na de bestelling kreeg ik 47eur aan commissies (dus 3eur activatie ging ik nog moeten betalen). Een medewerker ging komen op de gekozen datum om helemaal niets te doen?
Uiteraard besliste Scarlet om deze bestelling te weigeren nadat ik op papier heb hoe die medewerker dit beweerde, fout van de medewerker was de uitleg.
Daarop dien ik klacht in bij de BIPT omtrent dit probleem. BIPT gaat akkoord met de klacht en Scarlet heeft 10 dagen de tijd om te reageren. Ondertussen zijn we 20 dagen verder en contacteer ik Scarlet terug via mail (alles op papier is belangrijk, bellen naar hun heeft je niets van bewijs). Zij willen geen discussie meer met me aangaan en pas helpen NA ik de BIPT heb gecontacteerd omtrent hun antwoord. Ik bel naar BIPT en vertellen ze me daar dat Scarlet gefaald heeft binnen de 10 dagen te antwoorden en dat er een herinnering is gezonden 4 dagen geleden met nog steeds geen antwoord op de vraag: waarom reken je activatiekosten aan op een lijn die al geactiveerd is waarvan de activatiekost 11 maand geleden is betaald.
BIPT raad mij aan alle communicatie met Scarlet op te schorten tot ze een antwoord hebben gekregen. De ingebrekestelling staat op punt verzonden te worden.
Ik trek hier soms grote ogen hoe machteloos België is tegen zo praktijken, om dan maar te zwijgen over 'onbeperkt volume' niet onbeperkt is in België. Dit is zo frustrerend allemaal... Is er dan geen enkele manier (want zelf rechtzaken kunnen ze lang uitrekken) om deze maffia die vandaag de norm is geworden aan te pakken?
(extra: ik vroeg voor info ook aan Orange of je activatiekost moest betalen als je van pakket TV naar pakket Internet gaat en zij deden er lacherig over dat dit natuurlijk dan niet betaald moest worden).
Als deze discussie over is en die is op z'n Belgisch (en negatief voor mij) ben ik van plan om over te schakelen. Gek hoe Scarlet het geen probleem zou vinden mocht je met je volledige pakket (Trio+GSM Hot) vertrekken omdat ze hun dubbele activatiekost niet laten vallen.
Wordt vervolgd.
Ik zit nu al een tijdje in discussie met Scarlet. Ze rekenen namelijk onterecht activatiekosten voor een lijn die al geactiveerd is. In minder dan een jaar ben ik overgestapt van Telenet naar Scarlet Trio... Bij deze overstap is de telefoonlijn niet op tijd overgeschakeld, na klacht bij de BIPT hebben ze de wettelijke schadevergoeding willen betalen.
Nu kreeg ik een goeie 1 maand terug een brief dat ze een prijsverhoging doorvoeren voor Trio en dat ik het recht had om gratis over te stappen. Ik ga daarop in en wil van Trio naar Loco. Hierbij rekenen ze me 50eur activatiekosten aan voor een lijn die al geactiveerd is. Als ik naar argumentatie vraag bij de klantendienst draaien ze zot.
1 medewerker vertelde me dat de activatie dient betaald te worden omdat het over een 'totaal nieuw product' gaat. Waarop ik zeg: 'als het om een totaal nieuw product gaat heb ik recht op de bijhorende commissies (peterprogramma/...). Deze medewerker bevestigd dit en zegt dat ik gewoon een nieuw klantennummer moet aanmaken. Ik kon mijn lach niet inhouden maar ik deed wat ze me vertelden, ik maak een heel nieuwe bestelling met nieuw klantennummer en geef 1 maand gratis aan mijn oude klantennummer waar oa ook een GSM abbo (Trio+GSM) is aan bevestigd. Na de bestelling kreeg ik 47eur aan commissies (dus 3eur activatie ging ik nog moeten betalen). Een medewerker ging komen op de gekozen datum om helemaal niets te doen?
Uiteraard besliste Scarlet om deze bestelling te weigeren nadat ik op papier heb hoe die medewerker dit beweerde, fout van de medewerker was de uitleg.
Daarop dien ik klacht in bij de BIPT omtrent dit probleem. BIPT gaat akkoord met de klacht en Scarlet heeft 10 dagen de tijd om te reageren. Ondertussen zijn we 20 dagen verder en contacteer ik Scarlet terug via mail (alles op papier is belangrijk, bellen naar hun heeft je niets van bewijs). Zij willen geen discussie meer met me aangaan en pas helpen NA ik de BIPT heb gecontacteerd omtrent hun antwoord. Ik bel naar BIPT en vertellen ze me daar dat Scarlet gefaald heeft binnen de 10 dagen te antwoorden en dat er een herinnering is gezonden 4 dagen geleden met nog steeds geen antwoord op de vraag: waarom reken je activatiekosten aan op een lijn die al geactiveerd is waarvan de activatiekost 11 maand geleden is betaald.
BIPT raad mij aan alle communicatie met Scarlet op te schorten tot ze een antwoord hebben gekregen. De ingebrekestelling staat op punt verzonden te worden.
Ik trek hier soms grote ogen hoe machteloos België is tegen zo praktijken, om dan maar te zwijgen over 'onbeperkt volume' niet onbeperkt is in België. Dit is zo frustrerend allemaal... Is er dan geen enkele manier (want zelf rechtzaken kunnen ze lang uitrekken) om deze maffia die vandaag de norm is geworden aan te pakken?
(extra: ik vroeg voor info ook aan Orange of je activatiekost moest betalen als je van pakket TV naar pakket Internet gaat en zij deden er lacherig over dat dit natuurlijk dan niet betaald moest worden).
Als deze discussie over is en die is op z'n Belgisch (en negatief voor mij) ben ik van plan om over te schakelen. Gek hoe Scarlet het geen probleem zou vinden mocht je met je volledige pakket (Trio+GSM Hot) vertrekken omdat ze hun dubbele activatiekost niet laten vallen.
Wordt vervolgd.
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
BIPT? Of bedoel je de Ombudsman voor Telecom?bollegijs schreef:Daarop dien ik klacht in bij de BIPT omtrent dit probleem
Zij gaan nooit akkoord met de klacht, ze verklaren de klacht "ontvankelijk".bollegijs schreef:BIPT gaat akkoord met de klacht
Dat is de wettelijke procedure. Eens je klacht hebt ingediend bij de Ombudsman verloopt de communicatie via dat kanaal.bollegijs schreef:Zij willen geen discussie meer met me aangaan en pas helpen NA ik de BIPT heb gecontacteerd omtrent hun antwoord.
Zie hierboven. Zo is de procedure. Scarlet antwoordt (via Ombudsman), jij reageert op hun voorstel (via Ombudsman).bollegijs schreef:BIPT raad mij aan alle communicatie met Scarlet op te schorten tot ze een antwoord hebben gekregen.
Benieuwd hoe het verder afloopt ...
Intussen moet je die 50€ niet betalen (opschorting).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5082
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Over dat wisselen van trio naar loco kan ik wel bevestigen dat Scarlet die activatiekost aan iedereen aanrekent. Dit vanwege de administratieve last(of dat is hoe ik het me herinnerde aan de telefoon)
-
- Elite Poster
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 27 keer
Eerst en vooral sorry dat ik soms dingen door elkaar haal, het is voor een leek soms echt moeilijk. Vind het wel gek dat zo overheidsinstelling niet serieus wordt genomen door bedrijven als die mevrouw van Ombudsman voor Telecom al rappels moet schrijven...philippe_d schreef: Benieuwd hoe het verder afloopt ...
Intussen moet je die 50€ niet betalen (opschorting).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
Dat komt omdat de ombudsdienst geen wettelijk kader is. Ik heb al verschillende zaken gewonnen, en toch mijn geld niet gekregen. Ze kunnen een besluit van de ombudsdienst naast zich neerleggen. Als je dan toch je geld wil, moet je een rechtzaak starten. Dat is natuurlijk soms het sop van de kolen niet waard. Als je een rechtzaak start, dan zal de rechter wel rekening houden met het besluit van de ombudsdienst.
The power van multinationals, is moeilijk te kloppen. Thats how economics work
The power van multinationals, is moeilijk te kloppen. Thats how economics work
de koe zegt boe
-
- Pro Member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Modbreak:
fullquote verwijderd, zie ook PB
The word of the people is ook wat groter geworden met revieuwsites, Facebook, Twitter. Alleen hele slechte bedrijven die dat niks interesseert zijn daar ongevoelig voor (in het algemeen, ik weet niet hoe Scarlet hier mee omgaat verder).fullquote verwijderd, zie ook PB
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
Idd, al bij al wel tevreden over de meeste zaken die ik gewonnen heb. Voor de (nog geen) 10 euro die ik kwijgespeeld ben, bij een zaak (en toch gewonnen heb), heeft het bipt een fikse boete gegeven aan de operator. Ik krijg er nog altijd ne smile van tot achter mijn oren.
Bij veel dezelfde klachten gaat de ombudsdienst wel verder. Tis dus niet dat het niks uithaalt. We ( de klanten) zouden veel sneller principieel te werk moeten gaan.
En idd, die review sites helpen ook weeral
Bij veel dezelfde klachten gaat de ombudsdienst wel verder. Tis dus niet dat het niks uithaalt. We ( de klanten) zouden veel sneller principieel te werk moeten gaan.
En idd, die review sites helpen ook weeral
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
Die klachten zijn er al geweest. Zo'n klacht doe je bij het jepp. Ook ik heb daarover al een klacht gedaan, maar nog veel andere. Mijn klacht was half gewonnen ( of half verloren). Ze mochten het woord unlimited verder gebruiken, maar moesten wel de website aanpassen ( zodat het duidelijker werd).
https://www.jep.be/nl
Ik heb soms de indruk dat onze telecom nogal een loopje neemt met onze nederlandse taal.
Wat is het verschil tussen installatiekost en activeringskost?
Wij zijn het enigste land ter wereld die ze alletwee heeft. Hoe kan je geinstalleerd zijn, als het niet geactiveerd is?
Of hoe kan het geactiveerd zijn, als het niet geinstalleerd is?
Een beetje zoals de schilder, die zowel een borstelschoonmaakkost en een nieuweborstelkost tegelijk aanrekend?
https://www.jep.be/nl
Lijkt me ook maar een flutargument. Straks rekenen ze een activatiekost aan, als je je abbo stopzet wegens de administratieve last.Over dat wisselen van trio naar loco kan ik wel bevestigen dat Scarlet die activatiekost aan iedereen aanrekent. Dit vanwege de administratieve last(of dat is hoe ik het me herinnerde aan de telefoon)
Ik heb soms de indruk dat onze telecom nogal een loopje neemt met onze nederlandse taal.
Wat is het verschil tussen installatiekost en activeringskost?
Wij zijn het enigste land ter wereld die ze alletwee heeft. Hoe kan je geinstalleerd zijn, als het niet geactiveerd is?
Of hoe kan het geactiveerd zijn, als het niet geinstalleerd is?
Een beetje zoals de schilder, die zowel een borstelschoonmaakkost en een nieuweborstelkost tegelijk aanrekend?
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 3935
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
- Bedankt: 64 keer
Ik hoop dat U Uw gelijk kan halen,maar ik heb mijn twijfels.U veranderd nl van product,en daardoor moet er het een en ander aangepast worden,waardoor er (dure!!!) kosten worden aangestipt.
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Volgens het woordenboek van de Nederlandse taal (Van Dale) is er een duidelijk verschil:bambipower schreef:Ik heb soms de indruk dat onze telecom nogal een loopje neemt met onze nederlandse taal.
Wat is het verschil tussen installatiekost en activeringskost?
- - installatie = het monteren van (elektrische) toestellen.
- activatie = het activeren, m.n. het in werking stellen van software.
Maar hier gaat het niet over de correcte taalkundige betekenis van woorden, maar over transparantie.
Het echte probleem is dat providers niet altijd duidelijk communiceren over de kosten, en vooral over de "éénmalige" kosten, en of deze kosten er ook zijn bij het wijzigen van een product.
Anekdote:
7 jaar geleden (2012) waren de klanten van Telenet ook héél ontvreden over de chaos die er toen heerste in verband met de éénmalige kosten. Er waren allerlei verborgen kosten (vb: downgrade kost, upgrade was gratis, administratie kost, activatiekosten voor digitale TV terwijl klant reeds internet afnam, modem swaps, ... ).
We hebben toen met een delegatie van Userbase een meeting gehad in Mechelen (ja in die tijd spraken de providers nog met ons ), en daaruit is een mooi initiatief ontstaan, namelijk een "transparantie belofte".
Alle éénmalige kosten werden afgeschaft en vervangen door:
- een éénmalige activatie kost van 50 EUR voor de eerste digitale dienst (internet, telefonie of digitale TV).
- digitale klanten (dus klanten die al één digitaal product hebben) betalen geen enkele kost. meer bij het aanschaffen, annuleren of wijzigen van een digitale dienst: een klant die digitale TV heeft, en schaft zich een 2de decoder aan, of een CI+ kaartje, betaalt dus géén kosten om dit digitaal product te activeren.
- éénmalige "hardware swap" kost van 75 EUR indien dit op vraag van de klant (voorbeeld= modem swap).
- géén kost indien de swap technisch noodzakelijk is, of op initiatief van Telenet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
Idd phillipe, het is verschrikkelijk ingewikkeld
Nu was ik hier juist eens aan het testen om een zogezegd nieuw abbo af te sluiten bij scarlet. Fictief adres gebruikt, fictieve mail. En nergens kwamen de aansluit/actvatie kosten zichtbaar ( ook niet rechts in dat kader, zelfs integendeel, het bleef op 0 euro staan). Zou iemand ook eens willen testen?
Als ik juist ben, dan zou topicstarter wel eens kunnen gelijk hebben. En zouden ze volgens mij ook geen extra kost mogen aanrekenen. Dan zou ik daar als topicstarter zeker screenshots van nemen, en toevoegen aan de conversaties met de ombudsdienst.
Nu was ik hier juist eens aan het testen om een zogezegd nieuw abbo af te sluiten bij scarlet. Fictief adres gebruikt, fictieve mail. En nergens kwamen de aansluit/actvatie kosten zichtbaar ( ook niet rechts in dat kader, zelfs integendeel, het bleef op 0 euro staan). Zou iemand ook eens willen testen?
Als ik juist ben, dan zou topicstarter wel eens kunnen gelijk hebben. En zouden ze volgens mij ook geen extra kost mogen aanrekenen. Dan zou ik daar als topicstarter zeker screenshots van nemen, en toevoegen aan de conversaties met de ombudsdienst.
de koe zegt boe
-
- Pro Member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik ben paar maanden geleden overgeschakeld van scarlet duo (internet + telefonie) naa scarlet loco en moest ook de activatie kost betalen. Ik zei hun dat is toch niet normaal voor iets dat al geactiveerd is? Maar doordat ik al een tijdje klant bij hun was heb ik de activatiekost teruggekregen in de vorm van 10€/maand korting op mijn factuur gedurende 5 maanden (dus de 50€ activatiekost)
Waren heel vriendelijk en begrijpelijk bij mij....
Mvg
Waren heel vriendelijk en begrijpelijk bij mij....
Mvg
-
- Elite Poster
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 27 keer
Zit nu met Trio+GSM Hot abbo, en familie lid heeft ook Trio dankzij mij. Interesseert hen niet
Je moet geluk hebben bij de klantendienst!
Je moet geluk hebben bij de klantendienst!
Laatst gewijzigd door bollegijs 02 aug 2019, 22:33, in totaal 1 gewijzigd.
- antutu
- Pro Member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 37 keer
Bij de Scarlet klantendienst zijn ze sowieso liever lui dan moe.
Mijn pa heeft Scarlet Trio en bij Orange heeft hij Kolibrie (zeer pover, 100 MB, 90 mins, unlim. sms). Omdat ze nu bij Scarlet 'Red' aanbieden (ook €8 maar 500 MB en 150 mins en unlim. Sms) heb ik 2 maanden geleden gemaild om hem laten over te stappen van Orange naar Scarlet. Hij heeft er toch al tv/internet/vaste telefonie dus kan de GSM er even goed ook bij, met iets meer voordelen dan bij Orange voor dezelfde prijs.
2 maanden later nog steeds 0,0 antwoord. Is €8/maand te min misschien om moeite voor te doen? Man man man. Zou voor de grap eens moeten schrijven voor Scarlet Hot abo van 13 GB & unlim. calls en SMS voor €33/maand, er zal wel snel antwoord zijn.
En dat is nu eens het verschil tussen Orange en Scarlet. Mijn pa is ooit overgegaan indertijd van Proximus naar het Orange abo van €8 en Orange bewoog toen hemel en aarde om het z.s.m. in orde te brengen. Daar maakt het geen zier uit of je €8 of €60 per maand betaalt, je wordt er even goed en snel geholpen.
Mijn pa heeft Scarlet Trio en bij Orange heeft hij Kolibrie (zeer pover, 100 MB, 90 mins, unlim. sms). Omdat ze nu bij Scarlet 'Red' aanbieden (ook €8 maar 500 MB en 150 mins en unlim. Sms) heb ik 2 maanden geleden gemaild om hem laten over te stappen van Orange naar Scarlet. Hij heeft er toch al tv/internet/vaste telefonie dus kan de GSM er even goed ook bij, met iets meer voordelen dan bij Orange voor dezelfde prijs.
2 maanden later nog steeds 0,0 antwoord. Is €8/maand te min misschien om moeite voor te doen? Man man man. Zou voor de grap eens moeten schrijven voor Scarlet Hot abo van 13 GB & unlim. calls en SMS voor €33/maand, er zal wel snel antwoord zijn.
En dat is nu eens het verschil tussen Orange en Scarlet. Mijn pa is ooit overgegaan indertijd van Proximus naar het Orange abo van €8 en Orange bewoog toen hemel en aarde om het z.s.m. in orde te brengen. Daar maakt het geen zier uit of je €8 of €60 per maand betaalt, je wordt er even goed en snel geholpen.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
De topic waar je hier naar verwijst is een beschrijving hoe het er aan toe gaat bij de meeste callcenters, en is eigenlijk niet meer dan het natrappen van een (ex) werknemer? Niet zeer relevant in deze discussie!
Trouwens, deze topic gaat over de activatiekosten bij het wijziging van een abonnement, niet over volume limieten.
Indien iemand een discussie wilt over hoe limietloos "unlimited" is, gelieve hiervoor een nieuwe topic te starten (of beter nog: één van de vele eindeloze discussies die we er hier al hadden, terug te bumpen?
Nu graag terug on-topic please
Trouwens, deze topic gaat over de activatiekosten bij het wijziging van een abonnement, niet over volume limieten.
Indien iemand een discussie wilt over hoe limietloos "unlimited" is, gelieve hiervoor een nieuwe topic te starten (of beter nog: één van de vele eindeloze discussies die we er hier al hadden, terug te bumpen?
Nu graag terug on-topic please
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5785
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 1771 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Hoezo? De topicstarter stelt in z'n eerste bericht expliciet de vraag hoe we de bedrieglijke bewering "onbeperkt internet" kunnen bestrijden:philippe_d schreef:Trouwens, deze topic gaat over de activatiekosten bij het wijziging van een abonnement, niet over volume limieten.
En ik zou daar niet mogen op antwoorden in dit topic?bollegijs schreef:Ik trek hier soms grote ogen hoe machteloos België is tegen zo praktijken, om dan maar te zwijgen over 'onbeperkt volume' niet onbeperkt is in België. Dit is zo frustrerend allemaal... Is er dan geen enkele manier (want zelf rechtzaken kunnen ze lang uitrekken) om deze maffia die vandaag de norm is geworden aan te pakken?
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
@Raf1
Mijn opmerkingen zijn niet persoonlijk bedoeld, en ik wil niemand de mond snoeren, hier kan over alles gediscuteerd worden ...
Ik probeer gewoon nu en dan een kleine beetje orde te scheppen in de chaos op het Forum ...
En gezien een discussie over limieten (hoe gerechtvaardigd ook), toch een hele andere materie is dan de "éénmalige kosten", hoort die volgens mij beter thuis in een aparte topic, that's all ...
[Mod] discussie over "onbeperkt" afgesplitst, zie: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=55958
Mijn opmerkingen zijn niet persoonlijk bedoeld, en ik wil niemand de mond snoeren, hier kan over alles gediscuteerd worden ...
Ik probeer gewoon nu en dan een kleine beetje orde te scheppen in de chaos op het Forum ...
En gezien een discussie over limieten (hoe gerechtvaardigd ook), toch een hele andere materie is dan de "éénmalige kosten", hoort die volgens mij beter thuis in een aparte topic, that's all ...
[Mod] discussie over "onbeperkt" afgesplitst, zie: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=55958
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- timmermc
- Elite Poster
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 37 keer
Als de TS hierbij bedoelt dat in de brief letterlijk staat gratis overstap van Trio naar (ik vermoed) Loco, kan Scarlet het toch niet menen om je alsnog 50€ aan te rekenen? Kan toch niet duidelijker zijn, gratis is gratis....bollegijs schreef:Nu kreeg ik een goeie 1 maand terug een brief dat ze een prijsverhoging doorvoeren voor Trio en dat ik het recht had om gratis over te stappen. Ik ga daarop in en wil van Trio naar Loco. Hierbij rekenen ze me 50eur activatiekosten aan voor een lijn die al geactiveerd is.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 27 keer
Nee, hebben ze niet expliciet zo vermeld als ik het goed herinner. Ze bedoelden waarschijnlijk dat het gratis is om op te krassen.timmermc schreef:Als de TS hierbij bedoelt dat in de brief letterlijk staat gratis overstap van Trio naar (ik vermoed) Loco, kan Scarlet het toch niet menen om je alsnog 50€ aan te rekenen? Kan toch niet duidelijker zijn, gratis is gratis....
Update: Ombudsdienst wacht nog altijd op antwoord.
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Wat zij bedoelen weten wij niet, maar als jij niet meer weet wat er exact in die brief stond, en je dient klacht in op basis van die brief, hoe kan je dan je gelijk krijgen? Welke argumenten heb je dan?bollegijs schreef:Nee, hebben ze niet expliciet zo vermeld als ik het goed herinner. Ze bedoelden waarschijnlijk dat het gratis is om op te krassen.timmermc schreef:Als de TS hierbij bedoelt dat in de brief letterlijk staat gratis overstap van Trio naar (ik vermoed) Loco, kan Scarlet het toch niet menen om je alsnog 50€ aan te rekenen? Kan toch niet duidelijker zijn, gratis is gratis....
Het zou voor ons ook veel duidelijker zijn, als je deze brief of mail zou citeren in dit topic
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 27 keer
Philippe, zoals we beide aangaven moeten we wachten op de volledige antwoord van de ombudsman. Daarom dat deze thread "wordt vervolgd is" want er is tot nu toe geen enkele duidelijkheid (en die moet je van Scarlet ook niet verwachten).philippe_d schreef:Wat zij bedoelen weten wij niet, maar als jij niet meer weet wat er exact in die brief stond, en je dient klacht in op basis van die brief, hoe kan je dan je gelijk krijgen? Welke argumenten heb je dan?bollegijs schreef:Nee, hebben ze niet expliciet zo vermeld als ik het goed herinner. Ze bedoelden waarschijnlijk dat het gratis is om op te krassen.timmermc schreef:Als de TS hierbij bedoelt dat in de brief letterlijk staat gratis overstap van Trio naar (ik vermoed) Loco, kan Scarlet het toch niet menen om je alsnog 50€ aan te rekenen? Kan toch niet duidelijker zijn, gratis is gratis....
Het zou voor ons ook veel duidelijker zijn, als je deze brief of mail zou citeren in dit topic
Aub niet op de feiten vooruit lopen en geen duidelijkheid te verwachten tot dan, want Scarlet wil absoluut geen klare duidelijkheid geven (zie spelen met de NL woordenboek, dubbelzinnige antwoorden, ...)
Wanneer ik volledig antwoord heb van Ombudsman wordt deze integraal hier gepost en zal alle duidelijkheid wegvallen. Ook originele klacht van mij zal gepost worden.
Dank je voor het begrip, Philippe. Effe rustig aan ivm deze topic.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
Het is idd best om een klacht niet te veel openbaar te maken voor het afgehandeld is.
Meestal word je bij de conversatie tussen u en de provider ook gebombardeerd met de nodige disclaimers dat briefwisseling vertrouwelijk is, en niet openbaar mag gemaakt worden. In hoeverre je daar rekening mee MOET houden weet ik ook niet
Meestal word je bij de conversatie tussen u en de provider ook gebombardeerd met de nodige disclaimers dat briefwisseling vertrouwelijk is, en niet openbaar mag gemaakt worden. In hoeverre je daar rekening mee MOET houden weet ik ook niet
de koe zegt boe
- antutu
- Pro Member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 37 keer
Geldt dat niet enkel voor een 1:1 copy? Dus als je de hele prut zou kopiëren en plakken op Userbase? er over praten moet toch wel kunnen? Lijkt me niet veel verschil op te zitten tussen er hier over praten of tegen de bakker als je om je croissants gaat.bambipower schreef:Het is idd best om een klacht niet te veel openbaar te maken voor het afgehandeld is.
Meestal word je bij de conversatie tussen u en de provider ook gebombardeerd met de nodige disclaimers dat briefwisseling vertrouwelijk is, en niet openbaar mag gemaakt worden. In hoeverre je daar rekening mee MOET houden weet ik ook niet
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
- timmermc
- Elite Poster
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 37 keer
"Mijn gedacht" zou Boma zeggen.antutu schreef: Lijkt me niet veel verschil op te zitten tussen er hier over praten of tegen de bakker als je om je croissants gaat.
Deze topic en commentaar van de TS begint nu wel voor wat verwarring te zorgen, althans voor mij .
Ik ga dan ook in 'sleep mode' hier.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Als je abonnement minstens 6 maanden oud is, rekent EDPNet waarschijnlijk geen kosten.
Gezien de min. abonnementsduur van 6 maanden, verwacht ik dat EDPNet misschien wel kosten aanrekent voor een downgrade van XL naar XS (vooral als je bij je XL gebruik hebt gemaakt van de modem aan verminderde prijs)?
Gezien de min. abonnementsduur van 6 maanden, verwacht ik dat EDPNet misschien wel kosten aanrekent voor een downgrade van XL naar XS (vooral als je bij je XL gebruik hebt gemaakt van de modem aan verminderde prijs)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
- Bedankt: 548 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Er zijn enkel kosten van XL naar XS als je binnen de 6 maanden zou downgraden, tenzij je 20Mbps sync snelheid haalt (want dan heeft XL geen meerwaarde). Dus als je niet zeker bent van je sync snelheid zou je steeds kunnen starten met XS en upgraden naar XL, dit kan heel snel, en er zijn geen kosten aan verbonden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 27 keer
UPDATE: Scarlet weigert na 2de rappel te antwoorden dus heeft dossierverantwoordelijke vandaag maar eens de telefoon genomen. Bij Scarlet komen ze (weeral) uit te lucht gevallen en konden ze nog niet antwoorden op de vraag van de Ombudsdienst. De medewerkster van Ombudsdienst kon wel meedelen dat er een grote vergadering met Scarlet aankomt om alles eens te bespreken want er loopt 'serieus iets verkeerd intern' en de klachten stapelen zich op.
Wordt vervolgd.
Zucht.
Wordt vervolgd.
Zucht.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
Weer een pluim voor de ombudsdienst. Ze doen wat ze kunnen
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 27 keer
Hmm bij mij zie ik toch wel duidelijk die activatiekosten:bambipower schreef:Idd phillipe, het is verschrikkelijk ingewikkeld
Nu was ik hier juist eens aan het testen om een zogezegd nieuw abbo af te sluiten bij scarlet. Fictief adres gebruikt, fictieve mail. En nergens kwamen de aansluit/actvatie kosten zichtbaar ( ook niet rechts in dat kader, zelfs integendeel, het bleef op 0 euro staan). Zou iemand ook eens willen testen?
Als ik juist ben, dan zou topicstarter wel eens kunnen gelijk hebben. En zouden ze volgens mij ook geen extra kost mogen aanrekenen. Dan zou ik daar als topicstarter zeker screenshots van nemen, en toevoegen aan de conversaties met de ombudsdienst.
https://ibb.co/B4dxzYn (screenshot)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
Vreemd, dan hebben ze het aangepast. Heb 3x geprobeerd toen
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 27 keer
UPDATE: Plots gaat het wel zeer snel allemaal. Beknopte reactie van Scarlet is dat het klopt dat er 50eur activatiekosten worden aangerekend, maar zonder enige nadelige erkentenis, mag de klant overschakelen en geven we die 50eur terug in de vorm van een korting. Dit is het.
Ben ik nu verkeerd of is dit helemaal geen antwoord op men vraag? In mijn ogen is dit: 'ja je hebt gewonnen, hier 50eur korting en zwijgen!'.
Na alles is afgehandeld krijg jullie de volledige versies van de klacht zoals beloofd.
Ben ik nu verkeerd of is dit helemaal geen antwoord op men vraag? In mijn ogen is dit: 'ja je hebt gewonnen, hier 50eur korting en zwijgen!'.
Na alles is afgehandeld krijg jullie de volledige versies van de klacht zoals beloofd.
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 14441
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
- Bedankt: 1194 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dat betekent: we gaan niet toegeven dat we een fout maakten maar we gaan je wel schadeloos stellen. Dit is het beste wat je gaat kunnen krijgen, ik zou er tevreden mee zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3935
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
- Bedankt: 64 keer
Proficiat met deze uitslag,dit had ik echt niet verwacht,maar ben wel blij dat U het gehaald heeft.Natuurlijk probeert men dit op een manier te verkondigen zodat iedereen er als winnaar kan uitkomen.bollegijs schreef:UPDATE: Plots gaat het wel zeer snel allemaal. Beknopte reactie van Scarlet is dat het klopt dat er 50eur activatiekosten worden aangerekend, maar zonder enige nadelige erkentenis, mag de klant overschakelen en geven we die 50eur terug in de vorm van een korting. Dit is het.
Ben ik nu verkeerd of is dit helemaal geen antwoord op men vraag? In mijn ogen is dit: 'ja je hebt gewonnen, hier 50eur korting en zwijgen!'.
Na alles is afgehandeld krijg jullie de volledige versies van de klacht zoals beloofd.
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
het is inderdaad het beste wat hij (individueel) kan krijgen, maar ik zou hiermee niet tevreden zijn, en teruggaan naar de Ombusdsman, met de vraag:Goztow schreef:Dat betekent: we gaan niet toegeven dat we een fout maakten maar we gaan je wel schadeloos stellen. Dit is het beste wat je gaat kunnen krijgen, ik zou er tevreden mee zijn.
- - of deze uitspraak dan ook geldig is voor alle Scarlet gebruikers die overgaan van Scarlet Trio naar Loco?
- of zij met Scarlet kunnen afspreken dat deze kost in de toekomst niet meet aangerekend wordt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik heb net officieel gereageerd op het antwoord van Scarlet, en ik ben (verlopig) nog niet akkoord met het antwoord en vroeg bijkomende info/argumentatie op. Dat Philippe oa aangaf heb ik ook gevraagd. Nu alleen hopen dat het niet terug 20 dagen duurt voor ik antwoord krijg.