PPPOE: Connection terminated

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
johnEcash
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ben al een aantal jaar tevreden klant bij scarlet maar sinds geruime tijd valt men internet vaak weg, als ik dan ga kijken op de router statuspagina blijkt dat vlan10 niet verbonden is en in de log staat volgende status: PPPOE: Connection terminated.

Vaak duren de disconnects niet lang, maar komen meermaals per dag voor, de router die scarlet in der tijd geinstalleerd heeft is volgens mij de sagem F@st3464.

Telefonie en tv blijven gewoon werken, het is enkel het internet dat vaak weg valt

Iemand die dezelfde problemen heeft of gehad heeft?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Die Sagem is al een oud beestje: probeer eens de voeding te vervangen. Vaak is dat het eerste wat bij die toestellen sneuvelt...
Computer(k)nul
johnEcash
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

die sagem hebben we inderdaad al een tijdje, zal eens een andere voeding proberen, al lijkt dat me niet het probleem, het is namelijk enkel de pppoe verbinding dat wegvalt.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

johnEcash schreef:die sagem hebben we inderdaad al een tijdje.
Bel, zo nodig herhaaldelijk, naar de klantendienst van Scarlet om dit technisch probleem te melden. Klaag, klaag en klaag en als dat niet helpt, klaag. Als zij inderdaad in de logs kunnen zien dat er een probleem is, zal Scarlet gratis een technieker ter plaatse sturen die waarschijnlijk, als hij uw oude modem ziet, een nieuwe modem plaatst en dat is dan meestal een Bbox 3. Niet snel opgeven, deze service is inbegrepen in uw abonnementsgeld. Wees dus volhardend.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik had dit ook voor met de BBOX2 bij Scarlet vorig jaar, en toen ik in een ticket vroeg of dit een router bug is, hebben ze meteen voorgesteld om een BBOX3 op te sturen. De oude router kan je dan in dezelfde doos terugsturen (kosteloos).
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”