Scarlet weigert Fritzbox op het netwerk

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Bij mij wordt ze wel hersteld maar duurt soms uren .... (ook na een reset) en daarom vul ik ook mij PPPoE login gegevens zelf in.
Laatst gewijzigd door jackho 10 jun 2018, 20:55, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Wel straf dat Scarlet door de ombudsdienst niet op de vingers wordt getikt voor alle gevallen maar slechts 1 moet 'oplossen' ...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
brice3010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 aug 2018, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 1 keer

Zonet een Scarlet techieker na afspraak over de vloer gehad: zij zouden bij ons de omzetting van ADSL naar VDSL mogelijk maken (Gent). Echter toen die gast mijn technische ruimte zag had die direct door dat het geen standaard jobke ging worden. Ik heb een Fritzbox 7490 en een hoop gerelateerd "materiaal", die technieker zei dat hij een Bbox moest plaatsen voor de omzetting en dat ik daarna mijn zin mocht doen met mijn Fritzbox. Letterlijk.
Ik zei hem dat er geen sprake was van hier een BBox te zetten, hij daarop even informeren per telefoon, kwam terug met de melding dat die Fritzbox toch niet geschikt was voor VDSL etc...

Ik was toen helemaal niet op de hoogte van deze problematiek en heb gelukkig deze site gevonden met dit topic! Geweldig interessante info hier gelezen.

Hij dan maar vertrokken zonder meer.

Ik heb zonet dan even gebeld met EDP-Net na inzage op hun website en tot mijn verbazing lees ik dat al die alternatieve modems cfr Fritzbox ect.. voor hen geen probleem vormen. Uiteraard verander ik direct van provider.
Maar ik kan mij evengoed inbeelden dat Proximus et. al. geen zier geven om alles wat niet huis-tuin-keuken installaties zijn.

Ik hoop dat 1. alternatieve providers als EDP-Net de komende jaren niet worden overgenomen en 2. dat deze toestanden van verplicht provider-geleverde modems niet blijven duren (al heb ik daarover geen illusies).
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

brice3010 schreef:2. dat deze toestanden van verplicht provider-geleverde modems niet blijven duren (al heb ik daarover geen illusies).
Misschien komt dat nog wel. Lees hierover ook eens deze topics dan :wink: :
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=49054
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=55753
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Hoe kan je dit ww toch te weten komen ? Er was ergens een handleiding voor op userbase
GinoD
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jun 2016, 17:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Als iedere klant van Scarlet die een Fritz wil gebruiken de weg klantendienst ( die antwoorden toch niet ) ombudsman , en als klacht aanvaard is gebruik maakt van het recht om het niet betalen van het betwiste deel dus internet , dan zal Scarlet rap zijn , want daar dossier bij ombudsman is kunnen ze niet dwingen om te betalen , en als we dan nog voet stijf houden dat ze deze gegevens moeten geven zonder technieker krijgen we ze ineens allemaal .

Wij geen codes Scarlet geen centjes .....

Of via BIPT , die werken in sommige gevallen heel goed mee ( ooit een provider geweten welke weigerde nummer vrij te geven voor overdracht , na klacht bij BIPT heeft dit 1 uur geduurd , en dat op een vrijdag in de late namiddag , BIPT had hun heel duidelijk gemaakt dat dat nummer die dag moest vrijgegeven worden , )

Of Economische inspectie , of Privacy commissie , aangezien ze GDPR durven gebruiken
Ze hebben de codes , dus via GDPR weg opvragen en ze hebben een probleem .
Ga volgende week Scarlet op hun systeem werken , en hopen dat ze stoppen met hun idioot "onwettelijk" gedrag .
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Zo simpel is het niet hoor.

Een provider kan de beslissing van de ombudsdienst naast zich neerleggen. U moet dan zelf verder 'strijden' via de gerechtelijke weg. Niet betalen kan enkel mits goedkeuring en steun van de ombudsdienst. En dan nog kan de provider ze'n oude weg volgen... u moet het dan maar oplossen via het gerecht.

Het is wel zo, dat als de ombudsdienst je gelijk geeft, je sterk staat via de juridische weg. Maar zekerheid is er nog steeds niet.

In ieder geval, zie ik maar weinig mensen het zo ver drijven.
De Ombudsman heeft een statuut dat over het algemeen geregeld is door een wet. Die wet bepaalt wat hij mag doen, wat hij aan wie mag vragen, … .

Hij zal proberen het probleem in der minne te regelen, op voorwaarde dat de partijen al een eerste poging hebben ondernomen om het geschil bij te leggen, zonder succes. Hij zal informatie verzamelen en een advies uitbrengen.

Zijn adviezen zijn niet bindend. Dat betekent dat de aangeklaagde onderneming niet verplicht is zijn advies te volgen. Doet ze dat niet, dan moet ze wel uitleggen waarom.

Over het algemeen zijn er termijnen vastgesteld voor het hele verloop van de procedure.

Het is mogelijk dat het verdere verloop van het geschil bevroren wordt (vb. inningsprocedure) voor de periode waarin de ombudsman zich over het probleem buigt. Over het algemeen mag die termijn een vooraf bepaald maximum niet overschrijden. Het is dus het beste zich op voorhand te informeren.

Mislukt de tussenkomst van een ombudsman, dan is het nog altijd mogelijk voor arbitrage te kiezen of naar de rechtbank te gaan.

De diensten van een ombudsman zijn gratis.
Bron fod
de koe zegt boe
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

GinoD schreef:Ga volgende week Scarlet op hun systeem werken , en hopen dat ze stoppen met hun idioot "onwettelijk" gedrag .
Keepon dreaming ....
Success!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

hou ons vooral op de hoogte, this can be fun...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
GinoD
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jun 2016, 17:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BIPT Gaat het mee onderzoeken....

Dus er is hoop,
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”