Scarlet E-mail Outlook 2016 alias vraagje

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hoi iedereen,

Ik ben er probleemloos in geslaagd een 2de alias aan te maken op "Mijn Scarlet" en die werkt.
Ook heb ik mijn Outlook 2016 geconfigureerd zodat ik e-mails kan sturen en ontvangen met mijn nieuwe alias. Dat werkt ook.
De nieuwe alias heb ik aangemaakt om er enkel radioamateur-club berichten in te ontvangen, niet meer niet minder.

Wat ik nu gedaan probeer te krijgen is om daadwerkelijk al die mails in een apart gegevensbestand te krijgen in mijn Outlook 2016.
Dat lukt me nu ondanks zoeken en proberen niet echt.
Ik zie mijn 2 accounts in Outlook maar momenteel ontvangen ze beiden alles hetzelfde in hun "Postvak IN".

Vraag is simpel ... hoe krijg ik dat gescheiden ?

gr Jan.
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Je kan dit het best doen met een regel in outlook.
Stel de regel zo in dat het berichten welke werden verstuurd naar een specifiek adres, worden verplaatst naar een andere map.

Meer informatie over regels kan je terugvinden op de volgende microsoft pagina: https://support.microsoft.com/en-us/off ... 0704d66c59

Vr gr
Dries
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ok die snap ik en dat is idd interessant om te doen binnen een bepaald e-mail adres.
Rules maken ken ik ... doe ik ook maar nu wil ik echt alles van mijn nieuwe alias/account in Outlook 2016 in een compleet apart .pst bestand in Outlook hebben.
Ik heb in mijn Outlook 2016 nu 2 aparte accounts en alle ontvangen en verzonden items daarvan wil ik nu volledig gescheiden krijgen.
En dat lijkt me niet echt te lukken.

;)

edit:

En ik ben bij het zitten prutsen met mijn outlook gegevensbestanden .pst ... blijkbaar ook al mijn "Postvak IN" mails kwijt gespeeld. :bang:
En ik vrees dat ik ze dus ook vd scarlet server heb verwijderd want via scarlet webmail vind ik ze ook niet meer terug ...
Alles wat ik met regels naar mappen heb verstuurd heb ik wel nog. Ook de map "verzonden" is nog intact.

Kan er iemand mijn vermoeden bevestigen ? Dan weet ik meteen dat ik hier niks meer moet proberen ze terug te halen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Waarschijnlijk begrijp je het verschil niet tussen een e-mail account en een alias?
Wat jij nu hebt is één e-mail account met 2 aliassen (= 2 e-mail adressen).

Je hebt in Outlook 2 aparte accounts aangemaakt, maar beide gebruiken dezelfde login/paswoord.
Met andere woorden: je hebt 2 keer dezelfde account aangemaakt in jouw e-mail programma.

Voor een echte scheiding heb je 2 e-mail accounts nodig, niet 2 aliassen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Bedankt voor de reactie.

Tja ik vrees dat ik daar idd de mist ben in gegaan en ik heb een groot vermoeden dat ik ook daardoor al mijn "Postvak IN" mails ben kwijtgeraakt :-(
Kan je mijn vermoeden bevestigen ?

Groetjes Jan
j
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

In verband met je postvak-in probleem, kan ik niets bevestigen. Ik heb geen idee wat er is gebeurd.
Wat is het idee achter de 2 pst bestanden, waarom wil je dit op deze manier gebruiken?

Om verder te gaan op het voorstel van Philippe, en misschien helpt je dit verder;
Bij pop3 wordt typisch e-mail gedownload en na het downloaden gewist van de server, de verzonden items zijn niet gesynchroniseerd met de server.
Bij imap blijft e-mail op de server staan, ook de verzonden items, alle berichten zijn op deze manier op alle toestellen synchroon.

Het voordeel van pop3 is dat het account op de server steeds leeg is voor nieuwe e-mail,
bij imap dien je op regelmatige basis oude e-mail te archiveren om te voorkomen dat het account volloopt.

Indien je alles gescheiden wil houden, kan je beter een apart account aanmaken.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ok ... effe toelichten.

Ik gebruik overal IMAP.
Mensen die beweren dat IMAP niet werkt bij Scarlet ... fout ... ik heb nooit anders gewerkt.
IMAP werkt ondanks dat Scarlet op hun site beweerd van niet.

Waarom IMAP.
Ik gebruik een laptop en daarnaast ook een standalone PC.
Op beide wil ik mijn emails zien en van beide ook onder mijn beide aliassen kunnen verzenden en ontvangen.
Ik wil ze dus niet in POP3 hebben aangezien dan idd de mails vd server verwijderd worden en zo dus niet meer naar de 2de Outlook geraken.
Ik zou dan op de laptop mails zien die ik op de standalone zal zien en omgekeerd. Wil ik dus niet. Alles gelijk ... simpel.

Daarvoor moet ik dus in mijn beide Outlooks ... laptop versie 2010 en PC versie 2016 ... 2 accounts aanmaken.
Daarna kan ik dus idd prima met regels gaan werken zodat alle emails verzonden aan mijn éne alias in een aparte map komen.
Uiteindelijk blijven alle mails van beide blijkbaar naar éénzelfde gegevensmap te gaan ... lukt blijkbaar niet anders.
Scarlet laat je idd toe aliassen te maken op een bestaande account maar laat je niet toe meerdere accounts aan te maken.
Dit is de enige mogelijkheid om vanaf beide aliassen emails te kunnen versturen.

Ik heb dus een bepaald gegevensbestand per ongeluk verwijderd op 1 van mijn apparaten ... alles heeft zich gesynchroniseerd met elkaar en hup ... overal alles kwijt ... ook op de webmail ... en het is dus dat wat er vrees ik gebeurd is.

De standalone staat terug geconfigureerd zoals ik het wil. Nu nog wat dingen uitzoeken op mijn laptop.
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

Xplod schreef:.....
Scarlet laat je idd toe aliassen te maken op een bestaande account maar laat je niet toe meerdere accounts aan te maken.
...
???????
Bij Scarlet kan je tot 5 mailboxen gratis krijgen bij je scarlet abonnement (Internetopties)
Aliassen kan je dan toevoegen via de klantenzone mijn.scarlet.be

En ik kan ook nog eens bevestigen dat IMAP bij scarlet werkt,
Er was wel een probleem dat ik vroeger al eens aangekaart heb met de app Outlook voor Android waar de IMAP niet kon ingesteld worden voor scarlet maar dit is ondertussen opgelost.
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

alfa_ajx732 schreef: Bij Scarlet kan je tot 5 mailboxen gratis krijgen bij je scarlet abonnement (Internetopties)
Aliassen kan je dan toevoegen via de klantenzone mijn.scarlet.be
Aha ... dat moet ik zeker eens uitzoeken.
Via de klantenzone gaat het idd niet.

edit: Klopt ... had ik nog niet gevonden. Meteen een 2de bij besteld, uiteraard gratis :p

edit 2:
Dacht ik bij mezelf. Hehe , de oplossing voor wat ik wil is gewoon een 2de email aanmaken, de alias verwijderen op mijn 1ste email hoofdaccount en gebruiken op mijn 2de email-account ... krijg ik dit te zien in de FAQ na een heleboel pogingen te hebben ondernomen ....

FAQ vraagstelling:
Kan ik een bestaande e-mail alias overzetten naar één van mijn andere mailboxen of een bestaande mailbox overzetten naar een ander abonnement?
Momenteel is het helaas niet mogelijk om een bestaande alias over te zetten naar een andere mailbox of om een mailbox over te zetten naar een ander abonnement.


Lap ... terug naar af :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”