advies gevraagd verhuis Proximus - Scarlet

scampi
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 Sep 2006

advies gevraagd verhuis Proximus - Scarlet

Berichtdoor scampi » 3 weken 5 dagen 2 uur geleden (06 Nov 2020, 10:26)

Ik zit met een vervelend probleem bij een verhuis. Heb nu enkel vaste lijn bij Proximus, maar wil op nieuw adres (in zelfde zone) Scarlet Trio laten installeren. Bij bestelling zei Scarlet dat nummeroverdracht geen probleem zou zijn. We maakten dus een afspraak voor de installatie. Een weken later (nog voor de installatie) kreeg ik een mail dat de nummeroverdracht mislukt is wegens andere naam en/of adres (duh, was duidelijk aangegeven). Ze hebben meteen een nieuw nummer toegewezen, en voegden toe dat het oude nummer na de installatie alsnog kan worden overgedragen. Aan de telefoon stelden ze nog voor om eerst bij Proximus te vragen om het adres te veranderen, zodat de overdracht toch nog kan plaatsvinden voor de installatie. Een medewerker van Proximus zei me daarna echter dat dat niet gaat, en meent ook dat een overdracht na de installatie niet meer mogelijk zal zijn. Zij stelde voor om eerst de lijn van Proximus te verhuizen. Dat kan echter niet meer voor de installatie van Scarlet, die ik niet kan uitstellen. Ik voel mij behoorlijk belogen door twee medewerkers van Scarlet die garandeerden dat de nummeroverdracht geen probleem zou zijn. Iemand advies hoe dit op te lossen en niet zonder vaste lijn te vallen in deze moeilijke tijden?

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4821
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1508 keer
Uitgedeelde bedankjes: 232 keer

Re: advies gevraagd verhuis Proximus - Scarlet

Berichtdoor raf1 » 3 weken 5 dagen 2 uur geleden (06 Nov 2020, 11:04)

1) Nooit je oude operator contacteren wanneer je bij een nieuwe operator een nummeroverdracht hebt aangevraagd. Als je je telefoonnummer wil behouden moet de nieuwe operator alles regelen!
2) Telefoonabonnement op oud adres blijven doorbetalen. Bij opzeg, verlies je je telefoonnummer. Als de nummeroverdracht bij de nieuwe operator gelukt is, stopt je oud telefoonabonnement automatisch.

3) Nummeroverdracht kan alleen als de naam van de abonnee hetzelfde is op oud en nieuw adres. Check eventuele typefouten. Anders mag je het vergeten.

4) Scarlet contacteren om nummeroverdracht te regelen. Als dat niet lukt ==> http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 23 Aug 2017
Bedankt: 51 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: advies gevraagd verhuis Proximus - Scarlet

Berichtdoor M_016 » 3 weken 5 dagen 2 uur geleden (06 Nov 2020, 11:23)

@raf1 & scampi
het probleem is zoals aangehaald dat het Proximus telefoonnr op het oude adres staat en het Scarlet trio abo op het nieuwe adres komt
nummeroverdracht bv. via easyswitch is mijns inziens niet mogelijk
de Scarlet medewerker heeft inderdaad een fout gemaakt

er zijn slechts 3 mogelijkheden vermoed ik (indien het behoud van het telefoonnr belangrijk is)
het telefoonnr op het oude adres van Proximus naar Scarlet overbrengen (nummeroverdracht) en dit nr vervolgens bij verhuis in het trio pakket opnemen (Scarlet-verhuiskosten!)
het telefoonnr op het oude adres door Proximus naar het nieuwe adres laten overbrengen (Proximus verhuiskosten) en vervolgens laten opnemen in Scarlet trio mist nummeroverdracht op het nieuwe adres
Scarlet trio nemen op het oude adres met nummeroverdracht telefoonnr Proximus en vervolgens dit trio pakket verhuizen (Scarlet verhuiskosten)

misschien is de 1e mogelijkheid de meest voor de hand liggende (en kunnen de verhuiskosten van het telefoonnr door Scarlet voor rekening Scarlet blijven omwille van de door de medewerker gemaakte fout .... een nee hebt u een ja kunt u krijgen)

Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 02 Mar 2007
Locatie: Belgium
Bedankt: 24 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: advies gevraagd verhuis Proximus - Scarlet

Berichtdoor Pico » 3 weken 5 dagen 1 uur geleden (06 Nov 2020, 11:43)

Het is natuurlijk ook te zien hoe uw verhuis eruit ziet: moet je tegen een bepaald moment buiten zijn op uw oude adres of niet.

Wat je eventueel ook kan doen als noodoplossing is uw Proximus nummer op uw oude adres laten porteren naar een voip provider zoals
voiptiger of weepee om zeker uw oude nummer niet kwijt te spelen.
Eens geporteerd, een adreswijziging doorgeven aan de voip provider en dan eventueel terug contact opnemen met Scarlet
om uw voip nummer te porteren naar hen.

https://www.voiptiger.com/nl/nummers
https://voice.weepee.io/

scampi
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 Sep 2006

Re: advies gevraagd verhuis Proximus - Scarlet

Berichtdoor scampi » 2 weken 4 uur 43 seconden geleden (18 Nov 2020, 09:23)

Bedankt voor jullie suggesties. Ik besloot uiteindelijk om Scarlet het voordeel van de twijfel te geven en hen het te laten oplossen met het tijdelijke nummer. Het probleem van de nummeroverdracht bleek uiteindelijk maar een kleintje.
Op de dag van de installatie-afspraak kwam immers geen installateur opdagen. Na 6 uur te zitten wachten, belde ik zelf naar Scarlet. Daar wist men mij doodleuk te melden dat ze op mijn adres niet kunnen aansluiten en dat ze verder niets voor mij kunnen betekenen. Ik heb nog een tweede keer gebeld in de hoop iemand anders aan de lijn te krijgen die meer uitleg kon geven, maar dat leverde niets op.
Uiteindelijk heb ik naar Proximus gebeld, waar men mij na heel wat gezoek wist te zeggen dat Scarlet niet kon installeren omdat er enkel fiber ligt in het nieuwe gebouw. Goed om weten, zo drie weken na de bestelling... :evil:
Ik moet nu dus opnieuw wachten tot Proximus de vaste lijn komt installeren. Scarlet mag ik vergeten, dus het goedkoopste aanbod waar ik voor kan tekenen is dat van Proximus, dat bijna dubbel zo duur is.
Ik zal mijn bevindingen overmaken aan de ombudsdienst, maar verwacht daar niet veel van.


Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast