robokat schreef: ↑2 maanden geleden
Het zijn dus de schuldeisers die een verlies gaan lijden? Misschien daarom dat de grootste schuldeiser zijn dividend gaat halveren
Ik ben geen expert, maar met het geld van de overname zullen vermoedelijk wel wat schuldeisers betaald worden
ivob schreef: ↑2 maanden geleden
Dat de (of sommige) eindklant voor zichzelf dat financiële risico als te verwaarlozen beschouwt is iets anders.
Ik moet zeggen dat ik het contrast best wel grappig vind. Aan de ene kant mensen voor wie het een erezaak is dat ze al 10+ jaar klant bij edpnet zijn en helemaal meestappen in het David-tegen-Goliath-verhaal. Aan de andere kant mensen die zichzelf heel pienter vinden omdat ze constant op DEFCON-1 niveau zitten m.b.t. de mogelijkheid dat ze 33 Euro zouden kunnen verliezen met een factuur voor diensten die mogelijk niet meer geleverd gaan kunnen worden.
robokat schreef: ↑2 maanden geleden
Het zijn dus de schuldeisers die een verlies gaan lijden? Misschien daarom dat de grootste schuldeiser zijn dividend gaat halveren
Ik ben geen expert, maar met het geld van de overname zullen vermoedelijk wel wat schuldeisers betaald worden
Kan die schuldeiser meteen de hopelijk gepeperde rekening / boete voor het uitbuiten van hun arbeiders via schimmige onderaannemers betalen.
stefan1234 schreef: ↑2 maanden geleden
Ik moet zeggen dat ik het contrast best wel grappig vind. Aan de ene kant mensen voor wie het een erezaak is dat ze al 10+ jaar klant bij edpnet zijn en helemaal meestappen in het David-tegen-Goliath-verhaal. Aan de andere kant mensen die zichzelf heel pienter vinden omdat ze constant op DEFCON-1 niveau zitten m.b.t. de mogelijkheid dat ze 33 Euro zouden kunnen verliezen met een factuur voor diensten die mogelijk niet meer geleverd gaan kunnen worden.
Kan.
Alleen vind ik het n deze het nu niet precies eenduidig "David tegen Goliath".
Er is daar wel wat meer aan de hand dan de onschuldige kleine David tegen de stoute Goliath. Maar soit, ieder zijn visie en zijn conclusies.
Ik ben al heel lang aan het twijfelen om fiber binnen te halen, maar 'het werkt nu' en de perikelen houden me tegen.
Ik zal dan toch eens een overstap van koper naar glas wagen zeker?
Was hier relatief pijnloos. Meeste tijd is gekropen in mijn eigen router juist configureren (en niet VLAN 10 intern gebruiken ). Niet aan twijfelen zou ik zeggen.
cadsite schreef: ↑2 maanden geleden
Ik ben al heel lang aan het twijfelen om fiber binnen te halen, maar 'het werkt nu' en de perikelen houden me tegen.
Ik zal dan toch eens een overstap van koper naar glas wagen zeker?
Je moet een beetje zien wat je nu hebt hé. Ik ben van 100/40 VDSL naar 500/100 glasvezel gegaan en ik moet zeggen dat het verschil underwhelming is. Bij gewoon gebruik is het verschil totaal niet merkbaar. Ik upload vaak wel grote zaken en daar zie je wel een verschil in. Maar voor huis-, tuin- en keukengebruik is het eigenlijk z'n geld niet waard. Misschien als je constant 5 streams tegelijk wilt bekijken, maar of dat nu een realistisch gebruikspatroon is voor de meeste mensen is maar de vraag...
Kom je van een 20/1 lijn dan sure, dan is het zeker de moeite waard.
Wees gerust dat ze hun kopernetwerk niet zo snel gaan afbouwen. Ze hebben hier 5 jaar geleden fiber in de grond gestoken ... maar wanneer ze die gaan opgraven en aansluiten is hét grote vraagstuk ...
serialchiller schreef: ↑2 maanden geleden
Je kán ook fiberXS nemen(150/50).
Wanneer je op glas zit, zit je natuurlijk wel al op het netwerk dat in de toekomst wél gaat blijven bestaan...
Dat is inderdaad waar ik naar kijk.
Ik zit nu op koper en heb 85/30. Mooi, dus geen klagen.
Maar de installateur had al lang zo geen oude kabel meer gezien toen hij de aansluiting kwam maken. Ik heb hier nog eentje in lood.
Ik betaal nu €34, dus het zou een prijsstijging van €2 zijn. Dat maakt niet zoveel uit, maar de €50 activatie en de (halve?) dag verlof voor het binnentrekken van fiber houden me tegen.
fmcstaartmees schreef: ↑2 maanden geleden
Wees gerust dat ze hun kopernetwerk niet zo snel gaan afbouwen. Ze hebben hier 5 jaar geleden fiber in de grond gestoken ... maar wanneer ze die gaan opgraven en aansluiten is hét grote vraagstuk ...
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Hier in het Antwerpse kregen we in Q2 een brief van Proximus dat we zouden worden overgezet met een infomoment in het Wijnegem shopping center begin van de zomer. Ik heb niet op dat infomoment gewacht en ben in juli op glas overgestapt (van VDSL2 XL naar Fiber XS (150/50) bij EDPnet). Als ik naar de lijst van Fallschirmjaeger kijk dan was er welgeteld één wijk in Antwerpen die in 2021 werd afgesloten, maar eind 2022 zijn er daar aardig wat bijgekomen bv.
Joachim schreef: ↑2 maanden geleden
Misschien kan ik wat extra duiding geven.
....
We blijven in elk geval hard werken om de service te geven zoals jullie van ons gewend zijn!
In elk geval ongelofelijk bedankt om ons te blijven steunen.
Kijk, dat is bewonderenswaardig en slim: inkijk geven in de stand van zaken!
Chapeau EDPnet!!!
satsurfer schreef: ↑1 maand geleden
Nog max 2 nachtjes slapen eer meer nieuws?
Zal pas meer nieuws komen tegen 15 maart hoor.
Maar alles ligt nu in de handen van de advocaten die aangesteld zijn of die echt willen zoeken naar een overnemer en of ze al dan niet iemand vinden die de schulden wilt overnemen. Dus EDPNET kan nu zelf niemand meer zoeken en moet dus hopen op een goede afloop.
[quote=B.Kafka post_id=952385 time=1675012296 user_id=29796]iemand postte op de vorige pagina dat het verlengd is tot 15 maart. Dus waarom meer nieuws op 1 Februari?[/quote]
Sorry, niet gelezen
satsurfer schreef: ↑1 maand geleden
Nog max 2 nachtjes slapen eer meer nieuws?
Zal pas meer nieuws komen tegen 15 maart hoor.
Maar alles ligt nu in de handen van de advocaten die aangesteld zijn of die echt willen zoeken naar een overnemer en of ze al dan niet iemand vinden die de schulden wilt overnemen. Dus EDPNET kan nu zelf niemand meer zoeken en moet dus hopen op een goede afloop.
Mischien moet je nog heel even lezen wat onze COO Joachim Slabbaert hier een weekje geleden heeft verduidelijkt...
Als de schulden niet mee overgenomen worden zoals u COO zegt neemt de overnemer enkel de klanten en personeel mss over en niet de activiteiten want daar zaten en zitten nog altijd de schulden op dus eigenlijk een lege doos zoals ze zeggen.
Dat klopt niet wat u hier zegt. Bij een gerechtelijke reorganisatie door overdracht onder gerechtelijk gezag worden de activiteiten mee overgedragen. Schuldeisers worden (gedeeltelijk) betaald met het bedrag van de overname. Dit levert doorgaans meer op dan bij een faillissement waarbij de activa worden verkocht en is dus in het voordeel van alle partijen.
Best eens twee keer nadenken en uzelf correct informeren vooraleer nog wat paniek te gaan zaaien.
nickz schreef: ↑1 maand geleden
Dat klopt niet wat u hier zegt. Bij een gerechtelijke reorganisatie door overdracht onder gerechtelijk gezag worden de activiteiten mee overgedragen. Schuldeisers worden (gedeeltelijk) betaald met het bedrag van de overname. Dit levert doorgaans meer op dan bij een faillissement waarbij de activa worden verkocht en is dus in het voordeel van alle partijen.
Best eens twee keer nadenken en uzelf correct informeren vooraleer nog wat paniek te gaan zaaien.
Als de lopende overeenkomsten met proximus mee overgenomen worden moeten de schulden wel meegenomen worden. Is al een wet van 2018.
Wat houdt de bieder dan tegen om dan het bedrag van de schulden van z'n overnamebudget af te trekken en aan de schuldeiser(s) te geven in plaats van aan de vorige eigenaar?
Zo'n overdracht gebeurd via een notaris, en die is verplicht eerst de schuldeisers te betalen alvorens de, eventuele, rest uit te keren aan de voormalige eigenaar.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Was nog van plan om over te stappen van Proximus naar edpnet maar is dat nu wel verstandig, afwachten of iets anders zoeken? Wat denken jullie van Fastfiber.be?
Data technicus schreef: ↑1 maand geleden
Als de lopende overeenkomsten met proximus mee overgenomen worden moeten de schulden wel meegenomen worden. Is al een wet van 2018.
Bij een overname via deze weg zal EDPNET NV hoe dan ook ophouden te bestaan en zullen de activiteiten worden ondergebracht in een nieuwe juridische entiteit (zoals hier ook reeds vermeld door Joachim).
Ik neem aan dat er dan ook gewoon een nieuwe overeenkomst met Proximus kan worden aangegaan. Die overeenkomsten zijn geen gunst van Proximus, maar een wettelijke verplichting waar het BIPT op toeziet.
Het bedrijf kan in delen verkocht worden, soms wordt dit toegelaten zoals beschreven hierboven, als de kans is op meer opbrengst, werkzekerheid wordt deze piste wel eens gevolgd. Klein beetje is het in mijn ogen een sterfhuisconstructie, maar dan eentje om zo een klein mogelijke put achter te laten ipv een krater.
Wat bv kan - puur theoretisch. Een andere provider is geinstresseerd in de particuliere klanten - deze neemt deze klanten over, maar niet bv de servers en de bandbreedte want dat heeft hij zelf met zijn eigen netwerk. Een andere partij de business klanten. De proximus overeenkomst moet niet noodzakelijk over, als de nieuwe partij ook een wholesaler is zou deze een migratie kunnen doen van het Edpnet contract naar zijn overeenkomst. Maar dat is allemaal theoretisch.
In de praktijk hangt alles er van af hoe iedereen meewerkt, ik gok dat de gerechtsmandatarissen ook zullen inzetten om zo weinig mogelijk te splitsen, en vooral ook te gaan voor jobs. Zie naar metro - een bod waar veel personeel blijft is veel waard uit de ogen van de overheid.
Goede moed gewenst aan alle EDPnet-medewerkers in lastige tijden! Ik hoop van harte dat er een bevredigende oplossing uit de bus komt, in de eerste plaats voor jullie als medewerkers.
Als klant vist iemand mij wel op. Ik hoop stilletjes dat ik nog steeds bij een iets of wat onafhankelijke opvolger van edpnet klant kan blijven.
schuideleet
P.S. De bende gangsters die indertijd Dommel in de vernieling gereden heeft zou ik nooit op deze manier steunen. Ik was beschaamd klant te zijn toen ik vernam wie daar de laatste periode aan de touwtjes trok. Als ik een uiterst integere vriend in de isp-wereld mag geloven is dat bij jullie wel even anders.
Vandaag hebben we weer een rekening gekregen (we hebben VDSLXL) die we manueel moeten betalen. Dit is nu al een geruime tijd.
Kan nu iemand uitleggen wat er precies aan de hand is en of we moeten veranderen van provider?
Want ondertussen gaat dit nu al zolang door zonder een oplossing. En zonder enige communicatie naar ons toe.
Kan iemand zeggen wanneer er enige duidelijkheid komt van de situatie?
Goztow schreef: ↑4 weken geleden
Zoek eens naar de berichten van @Joachim in dit topic. Hij geeft meer informatie.
Mja, maar dat is enkel toepasbaar voor mensen die dit forum vinden. Ik snap de kreet van @bliman001 wel. Voor de gebruikers die niet via dit forum info krijgen is het echt triest: het enige wat je weet uit de media is dat EDPNet waarschijnlijk failliet is en ondertussen blijven de maanden maar aanslepen dat er "bankproblemen" zijn. Voor de gewone klant heeft dit echt de perceptie van een zinkend schip ... . Die domicilie was vergeefbaar voor een paar keer, maar nu blijft alles toch structureel aanslepen. EDPNet houdt me nu aan dankzij de geleverde kwaliteit, maar het doet een mens toch twijfelen om te springen.
Laatst gewijzigd door MartenBE3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
MartenBE schreef: ↑3 weken geleden
Voor de gebruikers die niet via dit forum info krijgen is het echt triest: het enige wat je weet uit de media is dat EDPNet waarschijnlijk failliet is en ondertussen blijven de maanden maar aanslepen dat er "bankproblemen" zijn. Voor de gewone klant heeft dit echt de preceptie van een zinkend schip ... . Die domicilie was vergeefbaar voor een paar keer, maar nu blijft alles toch structureel aanslepen.
Het maakt het ook moeilijk om nog nieuwe klanten aan te brengen. Dit weekend nog met iemand aan het praten geweest die een internet aansluiting zocht voor een airbnb. VDSL XS zou daar het ideale product voor zijn, snel genoeg om Netflix te streamen en geen volume limiet. (Vorige huurder had er in geslaagd de limiet voor de hele maand op te souperen in een weekend) Maar dat je de facturen niet automatisch kon laten betalen ging bij deze persoon er echt niet in gaan.
EDPnet is jammergenoeg het momentum aan het missen. Op dit moment zijn heel veel mensen aan het overstappen naar internet only abonnementen. Mobile Vikings pikt het meerendeel van die cordcutters in.
Goztow schreef: ↑3 weken geleden
Dat klopt, we moeten die mensen naar userbase weten te krijgen
De meevaller is dat als je googlet op "edpnet schuldeisers", dit topic nog net op pagina 1 van de resultaten tevoorschijn komt.
Gewoon op edpnet googlen nog niet, spijtig genoeg.
Maar als je dus topics de juiste titels geeft en de juiste woorden gebruikt, krijg je dat wel gestuurd
Sorry for the radio silence maar ons team is druk in de weer om jullie nog altijd zoals het moet de service die je als klant van ons gewend bent, te verlenen. Binnenkort kunnen we weer meer vertellen. Maar no panic, trust us. We zullen, van zodra we kunnen en mogen, communiceren. En dan zullen alle klanten een persoonlijk bericht ontvangen. Geduld moet je in onze huidige situatie hebben. Dat heeft ons team zeker geleerd, en jullie ook.