EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 615
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 41 keer
Recent bedankt: 1 keer

dovo schreef: 1 maand geleden Zou opzeggen per mail volstaan?
Ik heb bestelling geannuleerd, doch moet modem nog terugbetaald krijgen.
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 615
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 41 keer
Recent bedankt: 1 keer

EDPnet biedt zijn internetdiensten aan via het netwerk van Proximus. Het moet daarvoor groothandelstarieven betalen, maar is zijn verplichtingen dus niet nagekomen. Hoeveel de schuld concreet bedraagt, zegt Proximus niet. Het zou om een aanzienlijke som gaan.

Bron: DataNews
dovo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 3 keer

streulma schreef: 1 maand geleden
dovo schreef: 1 maand geleden Zou opzeggen per mail volstaan?
Ik heb bestelling geannuleerd, doch moet modem nog terugbetaald krijgen.
Ik heb ook bestelling per e-mail geannuleerd. En voor de fritzbox, die nu vastzit bij bpost bij staking, mogen ze mij gerust een factuur van 50 EUR sturen compensatie koppelverkoop met VDSL XL. Zelfs als ze 50 EUR extra aanrekenen voor cancelen plaatsen NTP2007 - welke ik nog niet eens een datum voor had dus volgens hun AV kunnen ze dit nog niet aanrekenen - dan zal ik ook deze betalen.
Mijn situatie is simpel: ik ga alleen wonen en voor het werk doe ik veel online meetings, waarvan veel met de USA. Op het tijdstip 18u-22u kan ik mij dus absoluut geen hoge latency - en al helemaal geen hoge packet los veroorloven. Zelfs als ze UDP verkeer zouden voorrang geven dan had ik het nog hoop gegeven, echter RIPE atlas zegt ook hier: Bufferbloat it is (gemaakt met gnuplot en bashbingo, was niet van plan deze online te zetten).
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 660
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 42 keer
Recent bedankt: 2 keer

VOiD schreef: 1 maand geleden De vraag is in hoeverre dit geralateerd is aan hun bankrekening die plots wijzigde en alle SEPA mandaten die sindsdien mislopen...
Ik lees dit bericht nu pas. Maar ja... dat verklaart alles. Er zal een bank zijn relatie opgezegd hebben. En een andere zal niet staan springen om alles over te nemen. Gerede gok.

Via Twitter dit artikel gevonden:

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/ed ... 1668020284
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1420
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 8 keer

Tomsworld schreef: 1 maand geleden Proximus gaat hoe dan ook de continuïteit niet in gedrang brengen. Bij een worst case scenario dus faillissement zie ik proximus gewoon de klanten overzetten naar een van hun merken. Zoals al vermeld ze gaan echt geen klanten x tijd zonder DSL zetten.
Hoe doen ze dat dan? Alle klanten voorzien van nieuwe login-gegevens?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 779
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 24 keer

Edpnet(provider) kan aanmelden op jouw modem. Ik ga er vanuit dat er manieren zijn om dit op te lossen.

Wou je niet dit linken jutuiz?

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/in ... 13347.html
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2538
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 214 keer
Recent bedankt: 1 keer

ygeffens schreef: 1 maand geleden
Tomsworld schreef: 1 maand geleden Proximus gaat hoe dan ook de continuïteit niet in gedrang brengen. Bij een worst case scenario dus faillissement zie ik proximus gewoon de klanten overzetten naar een van hun merken. Zoals al vermeld ze gaan echt geen klanten x tijd zonder DSL zetten.
Hoe doen ze dat dan? Alle klanten voorzien van nieuwe login-gegevens?
Bijvoorbeeld maar in een eerste fase kunnen ze bv gewoon een dump nemen van de radius van Edpnet en usernames & paswoorden doen werken @ hun radiussen. Technisch is dit allemaal niet het einde van de wereld.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 13900
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1504 keer
Bedankt: 1044 keer
Recent bedankt: 11 keer

Sasuke schreef: 1 maand geleden
CCatalyst schreef: 1 maand geleden Wie zal de hosting van Userbase overnemen?
Userbase wordt niet (reeds geruime tijd) meer gehost bij EDPNET.
Meer info over onze sponsors vind je hier: app.php/sponsors
dovo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 3 keer

Goztow schreef: 1 maand geleden
Sasuke schreef: 1 maand geleden
CCatalyst schreef: 1 maand geleden Wie zal de hosting van Userbase overnemen?
Userbase wordt niet (reeds geruime tijd) meer gehost bij EDPNET.
Meer info over onze sponsors vind je hier: app.php/sponsors
De link naar fusiontek.be heeft een verlopen ssl-certificaat en verwijst door naar https://office-it.be/ . Misschien moet dit aangepast worden?
AndrewBourgeois
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

Ze hebben mijn creditnota na mijn Easy Switch naar Proximus op 18 oktober nog niet uitbetaald op mijn rekening.

Hopelijk komt het goed met dat bedrijf want in in mijn ogen deden ze het veel beter dan Proximus op vlak van service en prijs.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5129
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 357 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:

dovo schreef: 1 maand geleden De link naar fusiontek.be heeft een verlopen ssl-certificaat en verwijst door naar https://office-it.be/ . Misschien moet dit aangepast worden?
Goed opgemerkt ... blijkbaar oude versie teruggezet tijdje geleden waardoor de cert auto renew het niet meer deed. Merci voor de heads-up, is aangepast met een correct certificaat en cover page nu. De redirect is nu opt-in (als in ... ge moogt zelf klikken ... of niet :) )
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 1 keer

Idem. Ik vrees dat ik mijn 56 euro niet meer zal zien…
Inderdaad goede klantendienst. Ik vraag me af of de problemen kwamen door de agressieve prijszetting van Mobile Vikings of door hun eigen toedoen…
AndrewBourgeois schreef: 1 maand geleden Ze hebben mijn creditnota na mijn Easy Switch naar Proximus op 18 oktober nog niet uitbetaald op mijn rekening.

Hopelijk komt het goed met dat bedrijf want in in mijn ogen deden ze het veel beter dan Proximus op vlak van service en prijs.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2536
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 229 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 11 keer

bvhalst schreef: 4 weken geleden Ik vraag me af of de problemen kwamen door de agressieve prijszetting van Mobile Vikings of door hun eigen toedoen…
Edpnet is toch niet in de problemen geraakt omdat ze de prijszetting van MV gevolgd zijn?
Wanneer ze daardoor in de problemen komen is de oorzaak niet te zoeken bij MV of de prijszetting van een andere concurrent maar gewoon het gevolg van de "eigen klanten" die bij de eerste de beste gelegenheid switchen naar de goedkoopste aanbieder en service en kwaliteit dus ondergeschikt vinden aan de prijs.
Sol Invictus!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6780
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 377 keer
Recent bedankt: 9 keer

EDP heeft wel degelijk last van MV. Ze bieden het netwerk van de dure monopolist tegen een lagere prijs. Logisch dat klanten die al grotendeels kozen voor de lagere prijs, overstappen. Signalen daarvan waren hier al lang voor deze ontwikkelingen te lezen. De huidige berichten zullen die stroom enkel versterken en wie gaat er nu nog aan beginnen?

Neen, de zet van PX om MV zo uit te spelen bleek succesvol. Het feit dat ze nu berichten over de achterstallige betalingen is een extra steek. Ze maken de klanten bang en die gaan lopen. Aangezien PX met MV en scarlet een groot deel van de alternatieven aanbiedt is het gemakkelijk raden wie erbij wint. Dat krijg je als de markt ziek is en de toezichtshouder alles doet behalve toezicht houden.
-----------------------------------------------------------------------
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
novie
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Het feit dat Edpnet geen sociaal tarief aanbiedt speelt ook wel in hun nadeel.
Als je het sociaal tarief hebt is Mobile Vikings interessanter dan Edpnet.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1998
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 84 keer
Recent bedankt: 3 keer

Denk dat merendeel van de werkende mens hier geen recht op heeft?

Hoop vooral dat de eigenaar alles goed op orde heeft zodat ze goed kunnen verder gaan dit zal de tijd uitwijzen
Internet = Scarlet Loco
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Fragrag
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 maand geleden
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer

9livesuni schreef: 1 maand geleden
Fragrag schreef: 1 maand geleden

Ik heb op 28 oktober een bestelling gedaan en ik heb nog steeds geen opvolging van gekregen.

Ik wil het niet doen maar ik ga toch kijken naar Mobile Vikings want twee weken wordt toch veel te lang. Alle chance dat ik bezig geweest ben met mijn verhuis en ik kan even voort op TelenetWifree hotspots.
Alles moet blijkbaar instant de dag van vandaag. Ja het duurt een tijd bij EDP. misschien moeten ze dat ook gewoon duidelijk kenbaar maken aan ongeduldige klanten.
Dit zal mijn vierde locatie zijn waar ik een EDPnet verbinding zal afsluiten. Voordien was alles afgerond op twee weken max. Als ik naar het e-mail vekeer van mijn vorige locatie kijk, zie ik dat ik op 5 april 's avonds een verbinding heb besteld, de dag erop heb ik een e-mail ontvangen dat de bestelling ontvangen is en de verbinding twee weken later zou geactiveerd worden.
Ik heb ook in september een verbinding moeten overzetten naar een andere eigenaar. Ook deze interactie ging vlot en op een week tijd was het in orde.

Nu heb ik op 28 oktober mijn bestelling gedaan en ik heb zelfs nog steeds geen reactie gekregen of de bestelling zelfs ontvankelijk is. Op mijn account staat er nog steeds "Afwachten goedkeuring bestelling" voor de onderdelen van de bestelling en zijn mijn tickets nog steeds onbeantwoord. Dit is toch wel vrij uitzonderlijk en baart mij toch wat zorgen. Nu met het bericht dat ze in schulden staan bij Proximus, vraag ik me af of ze nog nieuwe verbindingen mogen opendoen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5204
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 419 keer
Recent bedankt: 15 keer
Contacteer:

Blijkbaar hebben 500.000 (!!) Belgische huishoudens er recht op. Er zijn net geen 5.000.000 huishoudens.
1 op 10 heeft dus recht op het sociale tarief.
(alweer een bevestiging dat allerhande steunmaatregelen compleet fout in elkaar zitten)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6780
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 377 keer
Recent bedankt: 9 keer

Of een bevestiging dat men niet beseft hoeveel mensen het niet zo geweldig hebben. Ben nog nooit jaloers geweest op iemand met sociaal tarief noch wens ik men hen te ruilen.
-----------------------------------------------------------------------
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 36 keer

Dizzy schreef: 4 weken geleden Of een bevestiging dat men niet beseft hoeveel mensen het niet zo geweldig hebben. Ben nog nooit jaloers geweest op iemand met sociaal tarief noch wens ik men hen te ruilen.
Gisteren nog bij iemand geweest die sociaal tarief verloor omdat ze 4 uur per week meer ging werken.
Ze heeft gevraagd om terug minder te gaan werken omdat ze o.a. dan terug haar sociaal tarief en andere subsidies kan krijgen.
Het huidige systeem zet niet aan om te werken, integendeel.

Ik kan fout zijn, maar sociaal tarief kan een MV volgens mij ook niet aanbieden. Dit is enkel als je een volledig pakket neemt.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2536
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 229 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 11 keer

cadsite schreef: 4 weken geleden Blijkbaar hebben 500.000 (!!) Belgische huishoudens er recht op. Er zijn net geen 5.000.000 huishoudens.
1 op 10 heeft dus recht op het sociale tarief.
(alweer een bevestiging dat allerhande steunmaatregelen compleet fout in elkaar zitten)
Heb je daar een bron van dat 500.000 Belgische huishoudens recht hebben op het BIPT sociaal tarief?
En wat de oorzaak van dit recht is? Leeftijd, inkomen, handicap,.....

Het is trouwens het BIPT die het sociaal telecom tartief toekent. De aanvraag verloopt via de operator.
Laatst gewijzigd door ivob 4 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 660
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 42 keer
Recent bedankt: 2 keer

500.000 met sociaal tarief? Jawadde. Zou het dan niet makkelijker zijn om het allemaal om te keren en dat net zoals de gewone snelwegen, dat de digitale snelwegen best gemeenschappelijk bekostigd en georganiseerd worden? Ben niet zo socialistisch aangelegd, maar dat duopolie gedoe (en de machtspositie die Px nu uitoefent bvb.) is ook niet ideaal.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2536
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 229 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 11 keer

Wat verschil maakt dat in de praktijk?
Dan gaat een deel meer bijdragen en een deel minder of niets om het "gemeenschappelijk" uitgebaat project te bekostigen.
Laatst gewijzigd door ivob 4 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1998
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 84 keer
Recent bedankt: 3 keer

Systeem is helemaal niet meer van deze tijd … 10% is erg veel. Eigenlijk kunnen ze beter de laagste inkomens minimum belasten en zo hun levenskwaliteit helpen verbeteren. Deels dan toch.

Iemand die de correctie info heeft wanneer je onder sociaal tarief valt? Hoeveel inkomen per jaar?

Heb zelfs al verhalen gehoord via via dat sommigen buren hun internet abb delen door alle hogen kosten enz. Uiteraard in theorie mag dit niet maar kan je ze ongelijk geven…
Internet = Scarlet Loco
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2536
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 229 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 11 keer

buthead schreef: 4 weken geleden Iemand die de correctie info heeft wanneer je onder sociaal tarief valt? Hoeveel inkomen per jaar?
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_l ... e_name=wet
https://www.vlaanderen.be/sociaal-tarie ... t-internet
https://www.bipt.be/consumenten/sociaal-tarief
Sol Invictus!
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5204
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 419 keer
Recent bedankt: 15 keer
Contacteer:

ivob schreef: 4 weken geledenHeb je daar een bron van dat 500.000 Belgische huishoudens recht hebben op het BIPT sociaal tarief?
Bron:
https://tweakers.net/nieuws/203202/rege ... udens.html
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2536
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 229 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 11 keer

buthead schreef: 4 weken geleden Systeem is helemaal niet meer van deze tijd … 10% is erg veel. Eigenlijk kunnen ze beter de laagste inkomens minimum belasten en zo hun levenskwaliteit helpen verbeteren. Deels dan toch.
Trek gewoon voor iedereen het inkomen vrijgesteld van belastingen op tot een minimum (al zeker gelijk aan het bestaandsminimum + een deel daarbij om werken aantrekkelijk te maken) en je kan die hele rimram van (eenmalige) steunmaatregelen, cheques, premies, salarisauto's, fiscale voordelen..... opheffen.
Maar waarom iets eenvoudig en transparant maken als het ook moeilijk en ondoorzichtig kan? Een van de antwoorden is al te vinden in het feit dat de gerechtigden van een sociaal tarief niet allemaal dat recht uitoefenen. Het zijn meestal de mensen die recht hebben op een matheuseffect die weten hoe ze daar ten volle gebruik van kunnen maken.

Toegevoegd na 3 minuten 48 seconden:
cadsite schreef: 4 weken geleden
ivob schreef: 4 weken geledenHeb je daar een bron van dat 500.000 Belgische huishoudens recht hebben op het BIPT sociaal tarief?
Bron:
https://tweakers.net/nieuws/203202/rege ... udens.html
Ik lees nergens dat 500.000 huishoudens daar nu recht op hebben.
Wel dat er "een plan" is om dat tegen 2024 uit te breiden naar 500.000 rechthebbenden.
Zolang dat plan niet gestemd en in uitvoering is gebracht is het niet meer dan dat. Een plan.
Momenteel zijn er 300.000 minder rechthebbenden.

En zelfs dat plan moet je nuanceren. Het gaat dan om "In het internetabonnement zit 150GB data en het heeft een snelheid van ten minste 30Mbit/s. Ook moet het mogelijk worden om een combipakket van internet en digitale televisie af te sluiten voor maximaal 40 euro". Ik betaal op de reguliere markt zonder sociaal tarief nu al minder dan dat bedrag en aan betere voorwaarden.
Sol Invictus!
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5235
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 176 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Graag terug on topic :) De discussie mbt sociaal tarief kan eventueel in een eigen topic verder gezet worden.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 13576
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 450 keer
Bedankt: 908 keer
Recent bedankt: 5 keer

We kunnen nu allen EDPnet gaan opzeggen en dan is het bedrijf zeker failliet. Geen cashflow is dodelijk.
In het slechtste geval stoppen ze ook met internet, vanaf 15/12 dan en werk ik van thuis via 4G tot MV de lijn overgenomen heeft. Dat zal wel geen weken duren zeker?
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 21 keer

heist_175 schreef: 4 weken geleden Geen cashflow is dodelijk.
Luchtvaartdromen ook...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1521
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 215 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik zit een beetje met een dilemma. Zoals ik eerder schreef heb ik op 26 oktober de omschakeling van VDSL naar Fiber aangevraagd, o.a. vanwege instabiliteit van de VDSL-verbinding. De eerste fiber installatie (intropunt) zal pas op 2 december plaatsvinden. Daarna volgt er nog een tweede installatie door een andere technieker (fibermodem). Hier is echter een activatiekost van 50 euro van toepassing. Als dit nu allemaal wordt geïnstalleerd en gefactureerd en enkele dagen later blijkt dat er geen minnelijke schikking kon worden getroffen met Proximus en EDPnet helaas in faling gaat, dan heb ik die 50 euro ook nog voor niets betaald.
Wat zouden jullie in mijn geval doen? Fiber installatie annuleren en de VDSL-lijn nog laten herstellen (is toch op kosten van Proximus) en voorlopig verder blijven gebruiken totdat er meer zekerheid is over het voortbestaan van EDPnet? Probleem is wel dat de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen ondertussen net verlopen is.
Nu al overstappen naar een ander doe ik in ieder geval niet. Ik ben tevreden over EDPnet en wil hen niet verder de dieperik in duwen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5221
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 239 keer
Bedankt: 1602 keer
Recent bedankt: 7 keer

nickz schreef: 4 weken geledenAls dit nu allemaal wordt geïnstalleerd en gefactureerd en enkele dagen later blijkt dat er geen minnelijke schikking kon worden getroffen met Proximus en EDPnet helaas in faling gaat, dan heb ik die 50 euro ook nog voor niets betaald.
Die redenering klopt niet. Internet is een nutsvoorziening, bij vorige faillissementen van alternatieve operatoren is er steeds een ordentelijke oplossing gevonden.
Als EDPnet failliet gaat, dan wordt er een curator aangesteld die de activiteiten verder zet tot er een overnemer gevonden is.
Er zijn voldoende geïnteresseerden die 46 000 internetklanten willen overnemen.
nickz schreef: 4 weken geledenWat zouden jullie in mijn geval doen?
Doen alsof er niets aan de hand is. Geen enkele curator gaat 46 0000 internetklanten (waaronder véél bedrijven) zonder internet zetten. Proximus zal de dienstverlening in extremis wel meteen overnemen.
Laatst gewijzigd door raf1 4 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1521
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 215 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hebben Dommel-klanten destijds ook geen andere provider moeten zoeken (en desgevallend opnieuw activatiekosten moeten betalen)? Als Proximus het zou overnemen en ik een voorstel krijg voor één van hun abonnementen, dan ben ik toch weg naar een ander alternatief. Ik heb op zich geen probleem om die 50 euro te betalen voor de omschakeling, als ik daar dan tenminste voor langere tijd goed mee ben.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1887
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 327 keer
Bedankt: 148 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ook weinig zin om holderdebolder over te stappen naar een andere internetprovider. Tot pakweg september altijd heel tevreden geweest. Gunstige prijs en bijna nooit down. Tot dan toe bij mij ook geen lag trouwens op ip tv. Misschien hadden ze hun prijsverhoging wat hoger moeten nemen. Hopelijk komt het nog goed en lossen ze ook de huidige technische problemen op.
Betrouwbare verbinding nodig, overdag thuiswerk, 's avonds ip tv ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 13576
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 450 keer
Bedankt: 908 keer
Recent bedankt: 5 keer

En los van de huidige problemen met de domiciliëring: nooit gedoe met facturatie.
Dat was wel anders bij UPC/Telenet met hun kotnet in den tijd en veel gedoe gehad met Belgacom/Proximus facturatie ook. Wat een miserie.

Wat mij betreft één van de onderbelichte voordelen van "unlimited": een factuur met maar 1 lijntje, dat niet verandert tussen verschillende maanden.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1342
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 146 keer

jutuiz schreef: 4 weken geleden 500.000 met sociaal tarief? Jawadde. Zou het dan niet makkelijker zijn om het allemaal om te keren en dat net zoals de gewone snelwegen, dat de digitale snelwegen best gemeenschappelijk bekostigd en georganiseerd worden? Ben niet zo socialistisch aangelegd, maar dat duopolie gedoe (en de machtspositie die Px nu uitoefent bvb.) is ook niet ideaal.
De "grote" providers (niet edpnet) betalen dit sociaal tarief zelf, (en rekenen dit door aan de andere klanten)
De overheid komt hier niet in tussen.

Ik vraag mij af waar iemand het haalt dat proximus verantwoordelijk zou zijn voor de ondergang van EDPnet, dat ligt volledig aan hun eigen onkunde (verkeerde prijszetting/gebrek aan buffer) en in de 2de plaats aan de klanten die wellicht zeer mobiel zijn.

Ja, het is crisis en de mensen letten op hun centen terwijl de kosten voor providers alleen maar toenemen, dan gaan de kleintjes er als eerste van tussen.
novie
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

buthead schreef: 4 weken geleden Denk dat merendeel van de werkende mens hier geen recht op heeft?
2Miljoen Belgen hebben momenteel recht op sociaal tarief, dat lijkt me iets meer dan het merendeel van de werkende mens.

Wetende dat je bij MV 3euro korting krijgt als je er ook al je mobiel hebt staan dan zou je voor vast internet op 35euro per maand uitkomen (zonder korting 38euro per maand) en daar gaat dan nog de korting voor ‘t sociaal tarief vanaf.
Toch beduidend goedkoper als de 35,95euro die EDPnet vraagt.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 4 keer

Gray schreef: 4 weken geleden Ja, het is crisis en de mensen letten op hun centen terwijl de kosten voor providers alleen maar toenemen, dan gaan de kleintjes er als eerste van tussen.
Gekke redenering, EDPNet was één van de goedkoopste op de markt, als de mensen meer op hun centjes gaan letten zou net EDPNet daar van moeten kunnen profiteren. Je zag ook effectief dat er meer en meer intresse kwam vanuit de media (mijntelco bv)

Het is niet noodzakelijk 'slecht bestuur' als je plots grote schulden hebt bij je networkprovider. Proximus kent genoeg (smerige) truukjes om zulke kleine resellers als EDPNet dood te duwen indien het moet/als het het uitkomt/wanneer ze té succesvol worden. Dat zijn allemaal legale truukjes die waarschijnlijk als uitzonderingen in het resellercontract staan. (bv plots voorafbetalingen eisen. Als dat (bewust ?) samen valt met een slecht georganiseerde overgang van bank zit men vlug waar EDPNet nu zit...)

Ben ook EDPNet klant en ik ga mee in de redenering van Raf : Internet is een nutvoorziening, men gaat nooit 46 000 mensen en bedrijven zomaar zonder internet zetten.

PS. Indien het echt fout gaat met EDPNet (wat ik nog steeds een kleine kans acht) zou het misschien een mooie overname voor Youfone kunnen zijn: ineens een 'vliegende start'.
AndrewBourgeois
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

heist_175 schreef: 4 weken geleden En los van de huidige problemen met de domiciliëring: nooit gedoe met facturatie.
Dat was wel anders bij UPC/Telenet met hun kotnet in den tijd en veel gedoe gehad met Belgacom/Proximus facturatie ook. Wat een miserie.
'k ben 5 oktober terug overgestapt naar Proximus omdat de werkgever dan betaalt.
We zijn 10 November en ik heb nog steeds geen werkend MyProximus account. Ik kan mijn aanrekeningen dus niet eens bekijken.

En toen ze mijn installatie kwanen doen hebben ze 2u zitten sukkelen omdat ze mijn Fiber UTAC niet in de lijst zagen in hun wizard.

Bij edpnet werkte het gewoon. 5 minuten na het inpluggen van de router was ik vertrokken en voor de aanrekeningen was een e-mail met een PDF en dan via Bancontact betalen.
Toen ik eens een technisch probleem had was ik binnen de 5 minuten gedepanneerd door iemand net kennis van zaken.

Moest België loon niet platbelasten waardoor werkgevers "Packs for Employees" aan werknemers moeten geven om het wat redelijk te houden dan was ik 100% bij edpnet gebleven.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 13576
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 450 keer
Bedankt: 908 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik krijg van mijn werkgever een internetvergoeding, zonder dat het beperkt is tot het duopolie.
En bij EDPnet dekt die internetvergoeding meer dan de helft van het abonnement :).
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”