Telecomprovider edpnet legt klacht neer bij BIPT tegen Proximus en Mobile Vikings wegens oneerlijke concurrentie

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Freec schreef:Edpnet is ook geen concurentie... uiteindelijk niet veel meer dan een reseller

Mobile vickings is wel een prijsbreker... edpnet, nu met hun klacht geen prijsbreker meer, integendeel, ze willen een hogere prijs bij hun concurentie
Maar idd, de politiek en bipt zorgen voor een duopolie.
Als je nu naar MV overstapt draag je zelf bij aan die duopolie. Dan heb je ook geen recht tot klagen.
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij edpnet draag je ook bij aan het duopolie :roll:
Of denk je dat een reseller de markt zal openbreken?

Bij edpnet sponser je de russen 8)
Laatst gewijzigd door Freec 17 jun 2022, 12:15, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Freec schreef:Bij edpnet draag je ook bij aan het duopolie :roll:
Of denk je dat een reseller de markt zal openbreken?
Sorry, maar wat een debiele redenering.

De énige reden dat Px zo laag gaat met de prijs van MV is puur en alleen omdat EDPnet bestaat. Als EDPnet wegvalt heeft Px geen enkele reden meer om goedkoop internet aan te bieden. De strategie is dus onder de prijs van EDPnet gaan óm EDPnet weg te krijgen, en als alle concurrentie is uitgemoord is Px als echte monopolist helemaal vrij om de prijs de lucht in te jagen. Wie gaat daar iets aan doen als alle concurrentie weg is?

Amazon en andere quasimonopolisten gebruiken dezelfde strategie, trouwens. Aan u om daar niet in te trappen en zelf te graven aan het graf van schappelijke prijzen.

Edit: en als ze EDPnet niet wegkrijgen is er altijd plan B: EDPnet klein dus ongevaarlijk houden.
Laatst gewijzigd door JamesEarlGray 17 jun 2022, 12:20, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het zou uiteraard mooi zijn mocht er een 4e speler komen voor GSM (5G) maar daarmee blijft het probleem van de vaste netwerken bestaan, men gaat het altijd bij de eigenaar van de infrastructuur tegen vrij hoge tarieven moeten huren.

En ik zie het niet echt beter worden met de komst van glasvezel aangezien die investeringen ook betaald moeten worden door uiteindelijk de eindgebruiker. En dat is natuurlijk het excuus dat je altijd hoort, investeringen, werkgelegenheid.. terwijl Proximus en Telenet nog altijd winstmarges van 50-70% hanteren, dus ja: er is inderdaad nog veel ruimte tot verbetering.

Maar als ik van de andere kant mag kiezen tussen een betrouwbaar snel netwerk, zowel vast als mobiel, dan betaal ik liever ietsje meer maar dan wel kwaliteit en goede dienstverlening. Ik wil maar zeggen, de prijs zegt ook niet alles natuurlijk. Sinds Corona en voor velen het deels blijvend thuiswerk, we zijn er toch maar blij mee dat het werkt.

Maar om dan bij EDPnet te blijven: hardware aankopen waarvan je niet weet hoe lang je die nog nodig hebt.. die dure instapkosten die amper zijn terug te verdienen: nee dat is commercieel gewoon niet interessant.
Laatst gewijzigd door Ptoeneigh 17 jun 2022, 12:18, in totaal 1 gewijzigd.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Als Orange nu eens een deftig 4/5G thuisinternet (hun eigen masten/antennes, volledig(?) aparte infra van TN/PX) abbo zou aanbieden he...
Dat zou EDPnet ook mogelijk kunnen resellen, wat ze nu al voor mobile doen.
Maar nee, Orange blijft steken bij hun flybox 150GB(50GB tijdens piekuren) max 4G prutaanbieding. Zelfs TN heeft met tadaam al iets beter.
Alsof ze het duopolie instand willen houden...
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

JamesEarlGray schreef:
Freec schreef:Bij edpnet draag je ook bij aan het duopolie :roll:
Of denk je dat een reseller de markt zal openbreken?
Sorry, maar wat een debiele redenering.
En waarom dat? Edpnet betaald aan proximus per klant een bedrag (ik dacht voor fiber 28 euro/maand), met de overschot moeten ze de overige kosten betalen (zoals bvb de russische helpdesk, etc).
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Het is ondertussen meer dan duidelijk dat er daar een Russische tak van is en wat jouw mening daarover is. Primeert het voor jou om dat in elke reactie opnieuw te vermelden? Heb je schrik dat mensen het anders niet zullen weten?
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Oooh, sorry om u te kwetsen... maar edpnet afschilderen als onze vrijheidsstrijder lijkt me toch ook ongepast.
Van mij doet iedereen wat hij zelf wil, ik ook. Waar mijn prioriteiten liggen, mag ik toch ook ventileren?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

JamesEarlGray schreef:De énige reden dat Px zo laag gaat met de prijs van MV is puur en alleen omdat EDPnet bestaat. Als EDPnet wegvalt heeft Px geen enkele reden meer om goedkoop internet aan te bieden. De strategie is dus onder de prijs van EDPnet gaan óm EDPnet weg te krijgen, en als alle concurrentie is uitgemoord is Px als echte monopolist helemaal vrij om de prijs de lucht in te jagen. Wie gaat daar iets aan doen als alle concurrentie weg is?
Ik zou liever een volledig onafhankelijk aanbod hebben, met aparte kabels (zoals Scarlet had).
Maar met een BIPT zonder tanden is EDPnet de beste concurrentie die we in België kunnen krijgen.
We kunnen EDPnet dan afzeiken over waar hun aanbod beter kan, of we kunnen hen omarmen als the last man standing in de strijd met het duopolie.

En het zal niet snel veranderen.
Alle partijen hebben wel een reden om niets te doen aan het BIPT:
- ofwel willen ze zelf teveel lekkers uit de winst die het duopolie genereert
- ofwel willen ze niet ingrijpen om zeker het personeelsbestand niet te doen krimpen
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

JamesEarlGray schreef:
Freec schreef:Bij edpnet draag je ook bij aan het duopolie :roll:
Of denk je dat een reseller de markt zal openbreken?
Sorry, maar wat een debiele redenering.
Ik begrijp de opmerking van Freec wel ergens, maar jouw opmerking natuurlijk ook.
Met Fiberklaar hadden ze een kans om los te breken, maar dat is niet gebeurd (ik neem aan dat ze de rekening daarvan wel zullen opgemaakt hebben). Dat vond ik zeer zeer spijtig. Maar, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als edpnet ’zou’ failliet gaan, of gewoon stopt... omdat het niet meer rendabel is, dan pas zal het bipt in actie moeten schieten.
Wsl door de wholesale prijzen te laten dalen.

Want dat is de taak van het bipt : zorgen voor concurentie. Nu wijzen ze naar edpnet ’zie, er is concurentie’

Hoe erg het ook is voor edpnet, wij als klant zouden er voordeel uit halen.
In de praktijk heeft het BIPT meer bepaald als opdracht:

de concurrentie te bevorderen;
https://www.bipt.be/consumenten/het-bipt
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

splinterbyte schrijft ...Alsof ze het duopolie instand willen houden...

Dat is inderdaad de vraag: wil Orange een "tripolie" helpen vormen, of gaan zij via 5G eindelijk de strijdbijl bovenhalen!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Freec schreef:Als edpnet ’zou’ failliet gaan, of gewoon stopt... omdat het niet meer rendabel is, dan pas zal het bipt in actie moeten schieten.
Wsl door de wholesale prijzen te laten dalen.

Want dat is de taak van het bipt : zorgen voor concurentie. Nu wijzen ze naar edpnet ’zie, er is concurentie’

Hoe erg het ook is voor edpnet, wij als klant zouden er voordeel uit halen.
In de praktijk heeft het BIPT meer bepaald als opdracht:

de concurrentie te bevorderen;
https://www.bipt.be/consumenten/het-bipt
Neen, de opdracht is concurrentie bevorderen. Wachten tot ze dood zijn en dan in actie schieten als het dus te laat is, is compleet in tegenspraak met de opdracht. Ze moeten die prijzen herzien en toezien dat iedereen zich aan de regels houdt.

Zonder concurrentie is er geen nood om prijzen te verlagen en door bedrijven als EDP failliet te laten gaan zal het ook niet zorgen dat anderen kandidaat gaan willen zijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Niet akkoord, het is niet de taak van het bipt, om te zorgen dat edpnet de goedkoopste is.

En momenteel zie ik geen enkele reden, om te denken dat mv een extra korting krijgt, een korting die onder de vastgelegde tarieven van het bipt zijn.
Als dat toch is, dan is het idd de taak van het bipt om dat aan te pakken.
Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen, dat mv (of proximus) hun huiswerk niet gemaakt hebben. Maar idd, edpnet heeft zeker wel het recht om te laten onderzoeken. Tzou me niet verbazen dat edpnet van een kale reis terugkomt. We zien wel...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
Freec schreef:Niet akkoord, het is niet de taak van het bipt, om te zorgen dat edpnet de goedkoopste is.

En momenteel zie ik geen enkele reden, om te denken dat mv een extra korting krijgt, een korting die onder de vastgelegde tarieven van het bipt zijn.
Als dat toch is, dan is het idd de taak van het bipt om dat aan te pakken.
Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen, dat mv (of proximus) hun huiswerk niet gemaakt hebben. Maar idd, edpnet heeft zeker wel het recht om te laten onderzoeken. Tzou me niet verbazen dat edpnet van een kale reis terugkomt. We zien wel...
Uiteraard ben je niet akkoord want wat jij zegt heb ik ook niet beweerd. De concurrentie bevorderen is niet zorgen dat iemand specifiek de goedkoopste is maar wel dat de regels voor iedereen gelden. De prijzen/voorwaarden moeten zodanig zijn dat concurrentie mogelijk is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is edpnet die moet zorgen dat ze concurentiewaardig zijn, zodat ze een kans hebben op bestaan. Desnoods moet edpnet besparen...

Er schiet nog altijd 17 euro (28+17=45 euro)over, voor een fiber aansluiting. Dan moeten ze maar zorgen, dat ze dat bedrag kunnen verlagen. Zodat de prijs daalt... of ze weer een intressant aanbod hebben.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Het is het BIPT dat moet zorgen dat er concurrentie is.
Het is niet ondenkbeeldig, ik druk me voorzichtig uit, dat zowel Scarlet als MV geen deal hebben die "at arm's length" tot stand is gekomen. Als dat het geval is - wat heel waarschijnlijk is - moet het BIPT optreden.
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

En waarom denk je dat dat ’heel waarschijnlijk’ is? Want ik zie het niet...
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Freec schreef:Het is edpnet die moet zorgen dat ze concurentiewaardig zijn, zodat ze een kans hebben op bestaan. Desnoods moet edpnet besparen...
In een markt van volkomen concurrentie moet EDPnet inderdaad volledig zelf zorgen dat ze concurrentiewaardig zijn.

In onze huidige oligopolistische markt is dat echter onmogeljik, dus moet de overheid ingrijpen door middel van regulering. BIPT zou dat moeten doen, maar doet helaas veel te weinig.

Dus nee, absoluut niet akkoord met uw stelling.

Rant: monopolisten, quasimonopolisten en oligopolisten zijn de vloek van de kapitalistische maatschappij en moeten keihard de kop ingedrukt worden door de overheid, want de slachtoffers van zo een situatie is echt iederéén behalve de mono-/oligopolist, dus alle consumenten en alle concurrerende bedrijven. Niemand wilt zulke scheve machtsverhoudingen en parasieten, dus ze mogen niet bestaan en mogen ook niet handelen alsof ze mogen bestaan.

Helaas is de enige reden dat ze tóch bestaan meestal te wijten aan het feit dat ze gigantisch veel geld hebben (dankzij hun positie) en een klein deel van dat geld investeren in wettelijke* omkoping dmv lobbying, en onwettelijke omkoping dmv smeergeld bij politiekers.

(*: what's in a name, want uiteindelijk bepalen grote bedrijven mee de wetten van een land en is het uiteindelijk zo dat alles wat zij doen, hoe amoreel het ook is, "wettelijk" is)
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zolang de local loop in handen blijft van proximus of telenet, blijft er een duopolie. Maar dat zijn dingen waaraan de overheid schuldig is, en niet het bipt. Het bipt moet zich ook aan de regeltjes houden, en kan daar niet van afwijken.

Het zou wel mooi zijn, mocht het bipt dit aanklagen bij de overheid, dus idd, op dat vlak schieten ze zeker tekort. Zelf ben ik ook geen fan van het bipt, die slagen er zelfs in om een getal te plakken op onbeperkt.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Het is niet per sé slecht dat het netwerk in handen is van 1 partij. Het zou nog inefficiënter en duurder zijn mochten er meerdere netwerken parallel in de grond steken. Dat is ook niet het probleem of de schuld van het BIPT.
Wat wél de schuld van het BIPT is, onder druk van politici (en niet omgekeerd), is dat ze niet deftig reguleren.
mocht het bipt dit aanklagen bij de overheid
Het BIPT werkt binnen het kader van de overheid, niet andersom.
De politiek moet dus een stamp krijgen, om het BIPT zijn werk goed te kunnen laten doen.
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Meerdere netwerken is idd overbodig. Maar een onafhankelijk bedrijf dat instaat voor de local loop, zou het probleem oplossen.
Dan betalen alle providers evenveel (ook telenet en proximus) om van de local loop gebruik te maken.
Het is een domme zet geweest om de local loop te verkopen. Dat is nu al heel lang geleden, maar heeft ’ons internet’ duur gemaakt.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Of je dat nu verkoopt of niet, maakt niet per sé het grote verschil.
Het lokale distributienet is wél nog in overheidshanden, nl van de gemeenten, en daar betalen we ook zeker veel te veel.

Het is niet de eigendomstructuur die het duur of goedkoop maakt, wel de overheidsregulering.
Geen/weinig overheidsregulering = oligopolievorming en dus hoge tarieven
Stricte overheidsregulering, binnen een mandaat = gereguleerde toegang en dus de mogelijkheid tot concurrentie
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Meerdere netwerken is net zeer belangrijk. Anders krijgt ge gewoon een echt monopolie op het netwerk, waarbij de netwerkbeheerder kan vragen wat hij wil en qua investeringen gewoon doet wat hij noodzakelijk acht, maar daarvoor niet het beste is.

De reden waarom Proximus nu volop investeert in fiber, zelf of via partnerships met Fiberklaar/Eurofiber/Ethias) is net omdat ze met hun kopernetwerk niet meer meekunnen met de coax en er andere fiber kapers zoals Fluvius/Hermes telecom/the last mile op de kust liggen.

Maak er 1 netwerk van en de kans is groot dat we nu nog allemaal aan 30Mb zaten te surfen, want dat was lang de Europese richtlijn van wat het minimum moest zijn.

Fluvius is trouwens het beste bewijs dat een netwerkmonopolie rampzalig is. Al jaren weten ze dat alles meer en meer electrisch wordt, maar doen er niets aan. Ondertussen keren ze wel hun winsten volop uit. En nu komen ze in de problemen en komen ze 4 miljard vragen om toch te kunnen moderniseren.
Idem met die Hollandse netwerkbeheerder die nu geen industrie meer toelaat.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

wied schreef: Dat is inderdaad de vraag: wil Orange een "tripolie" helpen vormen, of gaan zij via 5G eindelijk de strijdbijl bovenhalen!?
aangezien Orange Voo heeft opgekocht(voor wie het vergeten is, wij zijn gelukkig nog één land :wink: ) maken zij defacto deel uit van het tripolie.
Los daarvan denk ik dat het praktisch onrealistisch is om te hopen op een telecommarkt met veel aanbieders, de instapkosten zijn vrij hoog.
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Maar het bipt heeft wel een richtlijn nodig, wat de local loop kost, om wholesale prijzen te bepalen.
Dat moeten ze dan doen met de info die proximus of telenet geven. En die hebben dan weer belang, dat die prijzen zo hoog mogelijk geplafoneerd zijn.
Daarom dat een beheerder van de local loop, geen internet aanbieder zou mogen zijn. En ook maar een max aan winst mogen maken (anders wil die ook de wholesaleprijzen zo hoog mogelijk).

Maar wat ik zelf schrijf, is wishfull thinking. Dat zal nooit gebeuren, i know. Tis te laat...
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Freec schreef:Oooh, sorry om u te kwetsen... maar edpnet afschilderen als onze vrijheidsstrijder lijkt me toch ook ongepast.
Van mij doet iedereen wat hij zelf wil, ik ook. Waar mijn prioriteiten liggen, mag ik toch ook ventileren?
Kwetsen? Je bent gewoon een doordrijver.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

maar wat houd jullie tegeneen eigen netwerk op te zetten.
putjes maken kabeltjes leggen en ge zijt vertrokken.

Maar nee ze willen allemaal de lusten maar niet de lasten.
Ze willen poen scheppen maar zelf niks investeren.
ze zouden bipt moet verbieden.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Neen: er zitten al genoeg netwerken naast elkaar onder de grond. Mocht alle providers tegen dezelfde voorwaarden aan de meet moeten komen, dan pas kan er echte concurrentie zijn. Een beetje zoals Infrabel en de NMBS, maar dan zonder elkaar continu tegen te werken.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja sust ier in kuurne 5 winkels op 1 vierkante km en alles is nog duur.
Vroeger electrabel aleen maar er moeten er meer komen alles zal veel goedkoper komen jajaja

wat moet het bipt zich moeien met prijzen. Iedereen vraagt wa ze willen, is het te duur moeten ze maar eigen netwerk doen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

proximusboyke schreef:Ze willen poen scheppen maar zelf niks investeren.
ze zouden bipt moet verbieden.
Wat doet de frontman van de VOKA hier eigenlijk?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

proximusboyke schreef:Vroeger electrabel aleen maar er moeten er meer komen alles zal veel goedkoper komen jajaja
De stroomprijs is ook effectief goedkoper gekomen.
Daar is het een ander probleem. Transport is nu een monopolie en daar wordt degoutant op doorgerekend en bijkomend is de energierekening een belastingsbrief.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Freec schreef:Het is edpnet die moet zorgen dat ze concurentiewaardig zijn, zodat ze een kans hebben op bestaan. Desnoods moet edpnet besparen...

Er schiet nog altijd 17 euro (28+17=45 euro)over, voor een fiber aansluiting. Dan moeten ze maar zorgen, dat ze dat bedrag kunnen verlagen. Zodat de prijs daalt... of ze weer een intressant aanbod hebben.
Bovenop die 28 euro moet ook nog capaciteit ingekocht worden, BTW betaald worden en op hetgeen overschiet belastingen. Ik geloof zelfs dat er nog een eenmalige kost moet betaald worden aan proximus voor de activatie.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Freec schreef:Eigenlijk is het dan geen klacht tegen mobile vickings of proximus... maar een klacht tegen het bipt, die de prijzen te hoog plafoneerd
Vikings
plafonNeerT (tegenwoordige tijd) :-D
Steven7 schreef:MV biedt ook geen easy switch aan. Dacht dat dat wettelijk verplicht was.
https://www.bipt.be/consumenten/faq/easy-switch
juli 2017:
"De Easy Switch-procedure, die door de Belgische overheid wordt opgelegd, verplicht operatoren om de overstap op zich te nemen. Het enige dat je nog zelf moet doen, is aangeven bij je toekomstige operator dat je wil veranderen van provider. Deze operator zal hierna al het werk op zich nemen. Voor vaste en mobiele telefonie bestond al een soortgelijke regeling."
Freek schreef:U verkoopt Edpnet met een serieuze korting en modem, dat is toch algemeen geweten
Mobile vikings doet hetzelfde voor proximus
Waarom mag u dit wel verkopen (wetende dat u en edpnet nog winst maken op die scherpe prijs) maar zou dit voor mobile vikings ineens verboden moeten zijn
'Iets goedkoper', is niet hetzelfde als niet alleen broek laten zakken, maar ook onderbroek, hemd, en onderhemd. En eens de concurrentie doodgeknepen is, de prijzen terug optrekken.

Is vooral die 'alles gratis' bij aankoop, die niet eerlijk is. Ze hebben eerst 130 MILJOEN euro voor MV geboden, sluiten mensen volledig gratis aan en gratis hardware, en gaan dan nog eens dubbele/x5 speeds aanbieden voor prijs van EDp. :eek:
Een klein kind kan zien dat dit gewoon boerebedrog is.
Waarom is SNOW gestopt denk je? Staat bij Orange water aan de lippen en verplichten ze een mobiel abbo erbij te nemen?
Echt veel marge hebben ze niet, wat jij natuurlijk gaat ontkrachten met te zeggen: 'ze moeten maar zorgen dat ze competitief zijn'. Tja, als uw wholesaleprijs al veel te hoog is, en je enkel moet slikken wat ze U opleggen qua prijs.
Freec schreef:Edpnet is ook geen concurentie... uiteindelijk niet veel meer dan een reseller
Mobile vickings is wel een prijsbreker... edpnet, nu met hun klacht geen prijsbreker meer, integendeel, ze willen een hogere prijs bij hun concurentie
Maar idd, de politiek en bipt zorgen voor een duopolie.
concurRentie
Mobile Vikings :-D
Tja, en Hey! is prijsbreker, doet zelf uw geliefde MV verbleken met hun bullshit Viking Deals, crappy netwerkbeheerder Transatel en hun Viking Clan en zelfs nog geen VoWIFI/VoLTE. Maar wel 'poneren' dat ze prijsbreker zijn.
Hoe zou dat komen? Ze moeten Orange & Transatel betalen, en zitten in zelfde schuitje als EDp bij Proximus.
Hopelijk kraken ze onder de mooie deals van Hey! :-D Koekje van eigen deeg. :-D
Freec schreef:En waarom dat? Edpnet betaald aan proximus per klant een bedrag (ik dacht voor fiber 28 euro/maand), met de overschot moeten ze de overige kosten betalen (zoals bvb de russische helpdesk, etc).
betaalT (tegenwoordige tijd)
Russische
Freec schreef:Oooh, sorry om u te kwetsen... maar edpnet afschilderen als onze vrijheidsstrijder lijkt me toch ook ongepast.
Van mij doet iedereen wat hij zelf wil, ik ook. Waar mijn prioriteiten liggen, mag ik toch ook ventileren?
Misschien eens volgende Thread -een paar keer goed- lezen in uw geval. :-D
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=62128
Freec schreef: Tzou me niet verbazen dat edpnet van een kale reis terugkomt. We zien wel...
Ook al helderziende capaciteiten? :-D
Freec schreef:Het is edpnet die moet zorgen dat ze concurentiewaardig zijn, zodat ze een kans hebben op bestaan. Desnoods moet edpnet besparen...
concurrentiewaardig
Wat stel je voor? Helpdesk vanuit Bangladesh? Gaan we die mensen NedeLlands laten praten? :-D
Of jou aan het roer zetten? Dan heb je na 1 maand een staking.
proximusboyke schreef:maar wat houd jullie tegeneen eigen netwerk op te zetten.
putjes maken kabeltjes leggen en ge zijt vertrokken.
Die putjes zijn al 30 jaar gegraven met overheidsgeld. Een private operator kan onmogelijk dit doen. Beetje realistisch blijven.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

glasvezel heel wa anders, en ze krijgen geld genoeg de overheid ook jaarlijks dus al lang terug betaald.

Als ik de zaterdag naar de colruyt ga staat daar vol met
Modbreak:
nee
habdoulas
mensen voor hun nachtwinkel en bij mijn weten bestaat er ook geen organisatie die het allemaal gaat regelen hoeveel de colruyt mag vragen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Proximusgastke, raciest moat, kunde ni beter uw best doen in argumenteren? Het is hier niet uw stamcafé waar ze ondanks het belachelijk niveau altijd aan uw lippen hangen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

proximusboyke schreef:bij mijn weten bestaat er ook geen organisatie die het allemaal gaat regelen hoeveel de colruyt mag vragen.
Dat is ook niet nodig.

Er zijn massa's concurrenten voor Colruyt: allerhande grote ketens, kleinere supermarkten, marktkramers, boerenmarkten, ... die maken dat "de markt" behoorlijk gefragmenteerd is. Als Colruyt morgen prijzen verhoogt, dan prijzen ze zichzelf gewoon uit de markt.
Als Proximus de prijs verhoogt, doet Telent lekker mee. Of vice versa.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

proximusboyke schreef: bij mijn weten bestaat er ook geen organisatie die het allemaal gaat regelen hoeveel de colruyt mag vragen.
Neen, maar er is voldoende concurrentie in de voeding sector.

In telecom land is er geen enkele concurrentie. Proximus verhoogt, Telenet verhoogt - Telenet verhoogt, Proximus verhoogt.

De tarieven die Orange, EDPnet, .... moeten betalen om diensten op het netwerk van Proximus en/of Telenet af te nemen zijn zo gemaakt dat ze er amper aan uit geraken. Met dank aan een BIPT die vol zit met politiekers (M/V/X) en stro mannen (M/V/X) van Proximus en Telenet.

Door dit systeem zitten we hier in het centrum van Europa, met de duurste telecom tarieven. (we weten allemaal dat we op nummer 1 staan in alle ranglijsten waar we als land het slechts/duurst/corrupts in scoren).

Dit kan enkel in een land / situatie waar er 0.0 concurrentie aanwezig is. En duopolisten (Proximus en Telenet) een politieke hand boven het hoofd worden gehouden. Met dank aan een BIPT die als regulator naar de pijpen danst van de duopolisten.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

het punt dat ik wil maken is in belgie leven we in een vrij land. Bij mijn weten zal de regering U niet tegenhouden om een eigen telecommerk op te richten. Ge doet de Infrastructuurwerken doe nodig zijn en ge zijt nie afhankelijk van telenet enof proximus en je kan vragen wat ge wilt. Tis nie moeilijk tis gemakkellijk
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Gaan we echt die simpele toer op? :roll:
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”