Geen telefoonansluiting in appartement

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
yever
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2021, 17:47

Dag allemaal

Ik ben recent verhuisd naar een huis die is omgevormd tot 3 appartementen.
Ik woon nu op de bovenste verdiep maar ik heb hier geen telefoonkabel liggen, enkel coax.

Mijn onderbuurvrouw is eigenaar van de kelder en door wat doorvragen ben ik achtergekomen dat de lijn van buiten tot bij haar binnenkomt in de kelder. Ik wil natuurlijk heel graag edpnet klant zijn maar zit dus met het probleem dat de kabel niet tot bij mij komt.

Nu mijn vraag is wat kan ik het beste doen, is er mogelijkheid om de lijn die binnenkomt te laten splitsen? Of kan er maar 1 abonnee op 1 lijn?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er komt dus maar één koperpaar binnen in die voormalige eengezinswoning. Of en tegen welke voorwaarden het mogelijk is extra inkomende telefoonlijn(en) te laten aanleggen is een vraag voor Proximus.

Die aansluiting is individueel. Natuurlijk , als de twee andere geen telefoonlijn hebben/wensen te hebben dan hoeft dat geen probleem te zijn.

Als dat een ex-huis dan is het mogelijk relatief eenvoudig om een kabel naar boven te trekken. Door de houten vloeren, langs de buizen van de riolering/waterleiding/centrale verwarming.

Als de eigenaars van de kelder die telefoonlijn niet nodig heeft en van goede wil is het volgende scenario denkbaar;
Sluit een abonnement af op uw naam voor dat koperpaar. Indien mogelijk installeer een stijgleiding naar uw verdiep. Een telefoonkabel naar boven. De eigenaar van het 2de verdiep zal dan waarschijnlijk ook moeten meewerken. Dan kunt u boven uw VDSL-modem zetten.

Als het niet lukt een kabel te trekken en eigenaar van de kelder ziet dat zitten; neem een abonnement, installeer de VDSL-modem in de kelder of indien mogelijk op het gelijkvloers. Bouw een wifi-brug. Zeker als het houten vloeren zijn moet dat goed gaan. Het platform van Fritzbox leent zich heel goed daarvoor.

Ik werk zo, met wifi-brug. - Niet ideaal maar werkt wel. Slecht voor de latency. Koop de AVM FRITZ!WLAN Mesh Repeater 2400. De AVM FRITZ! WLAN Mesh Repeater 3000 is ook te overwegen.

Doe dat enkel als je heel goed overeenkomt met de bewoner van de kelder/gelijkvloers. Betaal voor het stroomverbruik van de VDSL-modem.

Aanvulling;
Ik wil wel benadrukken dat de 'oplossing' van een wifi-brug een route kan zijn maar echt een twijfelachtige. - Ik zit ook op een 3de. Weliswaar een echt appartementsgebouw, dus met betonnen vloeren. Om een stabiele verbinding mogelijk te maken heb ik een wifi repeater in een plastieken doos op mijn balkon staan met een draadloze thermometer om in oog te houden dat die repeater het niet te warm of te koud heeft. - Het werkt goed zo maar zeer nipt. Reden dat die op de balkon staat. Zet ik de repeater binnen dan ben ik ook verbonden maar de snelheden zijn veel variabeler en vallen soms onder minimaal aanvaardbare snelheden. Ik heb het best signaal via de buitengevel. Fritzbox staat bij buitenvenster op het gelijkvloers. Signaal door de twee vloeren heen is veel zwakker. - Er is geen garantie dat het gaat werken en hoe goed. Probeer deze oplossing te voorkomen indien mogelijk.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”