EDPnet down = 3 dagen wachten op hulp?!

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Ghost_27
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2010, 16:08
Bedankt: 1 keer

Vrijdag rond 11u plots onze DSL lijn down, Fritzbox 7530 geeft aan dat DSL verbinding is verbroken, na uitvoeren ingebouwde DSL kabeltest krijg ik melding 'op de eerste 200m kabel vanaf de Frizbox is geen probleem vastgesteld'

Alle voorstellen op de website gevolgd (modem herstarten, inpluggen rechtstreeks aan proximus aansluitpunt,...) en uiteindelijk helpdesk gebeld wegens geen verandering in de situatie.

Daar doorlopen ze terug alle stappen zoals ik via de website al had uitgevoerd en kunnen ze ook het probleem niet vaststellen.
Ik geef ook nog mee dat we hier te midden wegenwerken zitten in onze straat, wat natuurlijk verdacht is als op dat moment ook onze verbinding weg is.
Op basis van die info wordt Proximus gecontacteerd maar daar komt de feedback dat er in onze straat geen enkel probleem is en er meerdere klanten nog online zijn.

Uiteindelijk wordt ik doorverwezen naar de technische dienst waar ik te horen krijg dat er woensdag een technieker kan langskomen.

We zitten hier met 2 fulltime thuis te werken en nu dus met de handen in het haar hoe we deze periode gaan overbruggen.
Internet van de buren raakt niet tot bij ons, dus daar even vragen als we login mogen lenen is geen optie.
GSM abbo is absoluut niet zwaar genoeg om in te schakelen voor telewerken zonder risico op hoge extra data kosten, waar we uiteraard geen zin in hebben.

2 vraagjes richting de rest van de community hier:
- ik begrijp dat je als particuliere klant bij een budget provider geen fantastische service kan verwachten, maar dit vind ik toch wel extreem dat hier 5 dagen/3 werkdagen moeten over gaan.Zijn er anderen met gelijkaardige ervaring?

- zijn er nog testen die je zelf kan uitvoeren om eventueel verder probleem te gaan bepalen, of kan je in zo'n geval niks anders doen dan wachten op technieker en hopen dat deze het woensdag wel opgelost krijgt? De Fritzbox 7530 is nog maar nieuw, ik veronderstel dat er via de ingebouwde test ook een melding naar voor zou komen als er met de modem zelf een probleem is? (we zitten amper 3 maanden bij EDPmet en direct dit voor... mooie start)

testen met een andere modem is helaas geen optie, hebben we niet en ook geen kennissen gevonden die kunnen helpen (allemaal telenet adepten helaas)

Grtn
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Geen idee wat je werk juist omvat, maar ik kan zeggen dat voor een dag telewerk ik er zelf ongeveer 1gb doordraai. Inclusief conference calls - video Moet je dan wel achterwege laten.

Dus worst case kan je nog even een prepaid nemen om te overbruggen (15e/8gb bij mobile vikings)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Zen issue op een vrijdag is inderdaad vervelend en dan moet je inderdaad het weekeind overbruggen, dat is alvast bij alle consumenten abbo's.
Vervolgens nog een aantal dagen wachten op een technieker is inderdaad ook vervelend, zeker in thuiswerktijden, maar dat is ook bij alle providers het geval. Je hebt namelijk geen SLA bij een consumenten abonnement dus je zal geholpen worden volgens beschikbaarheid.

Zelf kan je je interne verbindingen controleren en eventueel stekkers opnieuw inpluggen.
Je kan ook de spanning tussen de 2 kabels in het paar meten, normaal krijg je dan 32 VDC. Als dat er niet op zit is je verbinding in het straat onderbroken.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Evt bij buren polsen die ook DSL gebruiken om een beter beeld te krijgen...
Heppie NY!
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het enige wat je kunt doen is u voorbereiden op wat te doen bij downtime.
- verplaatsen naar backup-locatie met internet
- verplaatsen naar kantoor
- backup internet activeren
--> spullen klaar houden om indien nodig te activeren; 4G router en sim-kaart die kan gebruikt worden of geactiveerd worden als data-sim
--> extra abonnement nemen als backup; via alternative verbindingsroute natuurlijk, zoals kabel als primair het via VDSL is.

Naar gelang uw situatie en de waarde van uw uren en de gevolgen van eventueel downtime lijkt mij een backup internetabonnement het beste.

De goedkoopste optie die ik ken voor zover voldoende signaal op locatie is Internet@home van Orange. 15 euro per maand voor 15gb via 4G. En indien nodig kun je dan snel de boostfunctie activeren voor meer data gedurende 1 cyclus voor 5 euro extra.

Waarschijnlijk ga je dan meestal voor niets betalen. Maar 15 euro per maand is niet onredelijk. Beschouw het als een verzekeringspremie tegen downtime.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ghost_27 schreef:- ik begrijp dat je als particuliere klant bij een budget provider geen fantastische service kan verwachten, maar dit vind ik toch wel extreem dat hier 5 dagen/3 werkdagen moeten over gaan. Zijn er anderen met gelijkaardige ervaring?
Met eender welke particuliere verbinding ? zeker, dan is het wachten (tenzij er een hele wijk uitligt, dan gaat het sneller)
Ghost_27 schreef:- zijn er nog testen die je zelf kan uitvoeren om eventueel verder probleem te gaan bepalen, of kan je in zo'n geval niks anders doen dan wachten op technieker en hopen dat deze het woensdag wel opgelost krijgt? De Fritzbox 7530 is nog maar nieuw, ik veronderstel dat er via de ingebouwde test ook een melding naar voor zou komen als er met de modem zelf een probleem is? (we zitten amper 3 maanden bij EDPmet en direct dit voor... mooie start)
Uitmeten met een voltmeter eventueel zoals al eerder vermeld, en met Proximus had je net hetzelfde gehad...

Eind jaren tachtig toen mijn ouder nog een zaak hadden, en een duur Pro abo bij de voorganger van Belgacom hadden (RTT) lag de lijn er op vrijdag er ineens uit. Dus ze konden niet meer bellen of faxen of inkomende zaken ontvangen op het antwoord apparaat.
Toen hebben ze vanuit een telefooncel naar RTT gebeld en een uur of 2 later stond daar iemand met een soort ven enorm GSM toestel van 3killo met handvat. Hier werden toen onze toestellen op aangesloten, en ze konden weer verder. :bdaysmile:
maandag werd dit terug opgehaald want dan was onze lijn hersteld.

Bij EDPnet heb je ook abbo's met 7/7 support eventueel nog met een 4G backup. (4G sim in de router neemt de verbinding dan over)
https://www.edpnet.be/nl/business/internet.html

Nu zijn jullie natuurlijk gewoon particuliere werknemers, en kan je niet verplicht worden om een dergelijk abbo te nemen.
en voor maandag ga je toch niet meer aan een extra sim geraken (tijdelijk je GSM abbo verhogen is een optie maar daar zijn jullie niet toe verplicht)

Ik zou maandag jullie werkgevers contacteren (of nu al een bericht sturen) en de situatie uitleggen.
- In het slechtste geval moeten jullie een paar dagen naar kantoor wegens overmacht. :-(
- in het beste geval hebben jullie een paar dagen betaald verlof wegens overmacht. :-D

Bij mijn vorige werkgever hadden we om die reden een GSM abo met veel data. Was dit niet voldoende maakte ze een ticketje bij hun de Proximus agent en had je binnen het uur terug voldoende data. :-)
Greetz cyberbug

Afbeelding
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb er hier 2 maal uitgelegen, denk dat de threads hier nog misschien zijn als ik ze al gepost heb.

De laatste keer 7 dagen of langer, ben het al vergeten, was moeilijk om iedereen ervan te overtuigen dat die uiteengerukte kabel in de bouwput wel daadwerkelijk mijn kabel was terwijl een paar weken voorheen hetzelfde was gebeurd(toen heeft het 4 dagen geduurd, over het weekend).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

cyberbug schreef:Ik zou maandag jullie werkgevers contacteren (of nu al een bericht sturen) en de situatie uitleggen.
- In het slechtste geval moeten jullie een paar dagen naar kantoor wegens overmacht. :-(
- in het beste geval hebben jullie een paar dagen betaald verlof wegens overmacht. :-D
- of Corona technisch werkloos @70% ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Ik vind dat in dit geval de werkgever moet tussenkomen in de kosten.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

In zulke geval is bij ons de richtlijn dat we naar kantoor kunnen gaan na melding bij teamlead.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

devilkin schreef:Dus worst case kan je nog even een prepaid nemen om te overbruggen (15e/8gb bij mobile vikings)
idem bij Orange hoor. :-) Tempo Giga. En dan denk ik betrouwbaarheid nog iets hoger dan MV (geen Transatel die de boel kan verk****, en MV die het op Orange steekt)
https://eshop.orange.be/nl/mobiel/herlaadkaarten

een extra BBOX/Fritzbox in de kast hebben liggen vind ik ook een goede verzekering. Uitsluiten dat er geen defect in de router zit.
Bbox 3V heb je voor een 15 € op 2dehands. :-D

SLA kan je als particulier wel bij Edpnet krijgen. Ik kon het via mijn reseller, maar niet gedaan. Was ook niet overdreven duur. Maar tegenwoordig genoeg alternatieven, en ik werk niet van thuis uit (momenteel)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als backup voor echt internet kan ik niet MobileVikings aanbevelen. Het is goed om online te zijn maar de snelheden, zeker de upload, is veel minder dan met andere. Niet bruikbaar voor mij om te thuiswerken.

Sim van Lycamobile werkte wel goed.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

De N43 wordt opnieuw aangelegd en we hebben hierdoor regelmatig uitval van de nutsvoorzieningen. Mijn vrouw en ik werken beide thuis en zijn zware Teams, TeamViewer en VPN verbruikers en gebruiken beide onze hotspot op onze telefoon als backup. Mijn vrouw heeft PX en ik MV. Beide zijn goed maar ik moet mijn telefoon wel aan een raam leggen om een goede ontvangst binnen te hebben.

Als we een beetje oppassen komen we met 1GB per persoon per dag toe om te werken.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

WalterB1 schreef:Sim van Lycamobile werkte wel goed.
ik zie de voordelen niet hoor. :eek: Bovendien is het afhankelijk via welke mast je surft en wordt uw verkeer via UK omgeleid.
En qua GDPR vertrouw ik die mannen al helemaal niet.
lyca.jpg
lyca2.jpg
or_unl.jpg
krisken schreef:Wat downloadsnelheden betreft : ik begin ook te merken wat hier al eens is geopperd : het lijkt alsof er een cap is op 15Mbps down, 10Mbps up. Alleen is dit duidelijk niet overal zo. Het is alsof het verschillend is van mast tot mast. Ik heb downloadspeeds via speedtest.net van +90Mbps en uploadspeeds van +40Mbps.
proximusboyke schreef:vandaag eens veel tijd, 3 iphones naar huis genomen de iphone 6s en orange base en lycamobile speedtest gedaan :-D
eerst nieuw kaartje besteld bij lyca wantja na 2 jaar kon ik niet meer opladen.

kortrijk groeninge poort
orange 20 22.93 15.66
base 26 33.45 12.44
lyca 68 15.93 6.31 geen 4g enkel H+

kortrijk lange steenstraat (heel druk) winkelstraat solden
orange 16 83.09 46.96
base 22 43.45 23.84
lyca 78 15.52 6.00

kortrijk grote markt
orange 12 102.94 47.96
base 16 78.54 28.87
lyca 69 15.40 6.33

kortrijk station
orange 18 96.94 44.29
base 26 41.21 17.84
lyca 76 5.18 7.03 geen 4G enkel H+

Sorry krisken maar voor mij is en blijft dat rommel !!!!
gewone man is da voldoende maar ik vinnet vel te hoge schommelingen in resultaten.
Wat ge ook heel veel ziet het begint hoog maar daalt zienderogen.
dus mijn conclussie is en blijft surf je graag goed en vlo blijf er zo ver mogelijk van weg.
Je bent beter met giga van orange of mv die veel data geeft dan dit hier.
Als je een A-Tier operator mét onbeperkt bellen erbij voor 30 €/maand kan hebben, zou ik zo niet 'klooien'. Ieder zijn goesting. :eek:
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

satsurfer schreef:ik zie de voordelen niet hoor. :eek:
Je had tot voor kort bij hun sims van €5 voor 35 GB, daarvan had ik er regelmatig 1 op voorraad in case of...... zoals hier. Zijn dermee gestopt, voor data zelf zijn ze heel duur, dan pak je beter een nationale bundel.

Maar de vergelijking met Orange is ook niet helemaal correct : je gaat in zo een geval niet je tariefplan aanpassen toch, maar op zoek naar een data simkaart (bv. Orange Tempo giga met alle voordelen, mv €15 8gb,..)

Als je tariefplannen vergelijkt betaal je bij lyca €60 voor 3 maanden ' ' onberperkt' ' met sterretje, FUP na 35 GB ( ik had vorige maand zelf 41 Gb) ipv 30 bij Orange.
De 512 kb/s daarna is in realiteit bijna onbruikbaar, geen idee bij Orange. Dus 5 gb meer voor dan €20. + netwerk Telenet wat voor mij persoonlijk over het algemeen beter is dan Orange, maar verschilt van persoon tot persoon.

Hoe het zit met uw privacy, daar heb ik ook twijfels bij :lol: maar denk eerlijk niet dat die zelf kunnen zeggen wie je bent als klant..... elke keer bij herladen moet je je naam ingeven (ik vul gewoon abc in ), onder 'registred address.' staat bij mij helemaal niks, enz enz. steekt dus niet zo nauw.
Dat gezegd hebbende, met Orange ook wel AL-tijd administratieve problemen, zoals vandaag nog wééér geen 1,5 GB kunnen opladen met belkrediet. Zo'n kleine prutsen heb ik daar al jaren voor.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

satsurfer schreef: ik zie de voordelen niet hoor. :eek:
Ik ben ook geen fan van Lycamobile hoor.
Maar;
- Ik stak mijn MobileVikings-sim in een 4G router en ik was wel verbonden maar met zeer magere snelheden.
- ik kocht als 'nieuwe klant' een een Lycamobile sim voor 5 euro met 35gb data en dat werkte perfect, hoge snelheden (*)

En beide zitten op het BASE-netwerk (Telenet). Dus zelfde plek, zelfde 4G router. Zelfde fysiek netwerk. Andere virtuele provider. Stelde ik minstens bij 2 pogingen met een paar weken tussen vast.

(*) tijdens de periode april- augustus hebben diverse keren een nieuwe sim gekocht voor 5 euro als 'nieuwe klant'. Als het krediet op was nieuwe sim in dienst genomen. In die zin was Lycamobile een goede (back-up) provider voor mij.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Indigiswe schreef: Je had tot voor kort bij hun sims van €5 voor 35 GB, daarvan had ik er regelmatig 1 op voorraad in case of...... zoals hier. Zijn dermee gestopt, voor data zelf zijn ze heel duur, dan pak je beter een nationale bundel.
WalterB1 schreef:- ik kocht als 'nieuwe klant' een een Lycamobile sim voor 5 euro met 35gb data en dat werkte perfect, hoge snelheden (*)
mega deal.

Helaas vind ik het niet terug.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Was enkel voor de eerste maand hé. Enkel was het voor mij telkens 'de eerste maand'.

...en ja, ze bieden dat niet meer aan. Hoe zou dat komen.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

satsurfer schreef:
Indigiswe schreef: Je had tot voor kort bij hun sims van €5 voor 35 GB, daarvan had ik er regelmatig 1 op voorraad in case of...... zoals hier. Zijn dermee gestopt, voor data zelf zijn ze heel duur, dan pak je beter een nationale bundel.
Helaas vind ik het niet terug.
Helaas, pindakaas. Hun deals komen en gaan voortdurend .... deze heeft toch vrij lang geduurd hoor, denk van eind 2019 tot augustus ofzo.. nadeel wel elke maand een nieuw kaartje nodig, maar poepsimpel te registreren en werkte meteen, had er een stuk of 7 in de kast liggen, handig in case of emergency als backup.
Beste deals waren €1 = 5GB en €5 = 35 GB. Nu weer weg omdat hun 3 month plans het nieuwe product zijn.

Bij mij overal heel snel, véél beter dan Orange en mv die precies veel meer enkel band 20 4g doen in de gemeentes rond mij. Met Lyca makkelijk 100 down, 60 up (100 down lijkt cap, begint altijd aan 140+ en eindigt rond de 105, altijd thuis en ook op meerder plekken gemerkt ) .
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik ga niet om de 3 maand van gsmnr. veranderen hoor.
Dan gebruik je 3 maand plan enkel voor data?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

satsurfer ge moet nie iets posten van 4 5 jaar geleden :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

satsurfer schreef:Dan gebruik je 3 maand plan enkel voor data?
Ah nee sorry, ik dacht dat je de €5 voor 35 Gb bedoelde. Dat moest elke keer opnieuw, en is geen slecht idee voor backup data (zoals de TS zou kunnen gebruikt hebben).
Dit was een 'welkomstbonus ' die je gewoon elke keer opnieuw kreeg. Voor enkel data maakt het nummer dat je krijgt niet uit, maar elk kaartje dus wel een nieuw nummer.
Vandaar dat het in dit topic pastte.

Het 3 maand plan moet je elke 3 maanden betalen. €60 voor 3 maand is duurste, met "ongelimiteerd" (maar wel FUP van 35 GB). Gebruik ik als gsm abonnement met mijn nummer waarop ik bereikbaar moet zijn dus. Die bundels vind je hier ..
Offer was eerst valid tot 31/10, daarna 30/11, nu 31/12.... :lol: blijft Lycamobile he, offers come and go (en komen meestal terug ook). Zit aan mijn laatste maand, hopelijk kan ik op 2 januari opnieuw bestellen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

WalterB1 schreef:...en ja, ze bieden dat niet meer aan. Hoe zou dat komen.
Hand in eigen boezem steken?
:wink:

@Indigiswe
en auto-renewal 'OFF'
en elke keer ander adres/naam/mailadres?

enkel voor data gebruiken dan...tja, toch handiger 1 sim die alles kan.

dus 1 week voor vervaldatum, nieuwe sim aanvragen?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Toen ik de bestellingen plaatste gebruikte ik steeds mijn echte gegevens. Is trouwens nutteloos daarover te liegen. Je moet de sim koppelen aan een identiteit met eID. Wel steeds een ander e-mailadres omdat ik een login wou voor elke sim apart om de sim te beheren, zeker te zijn de auto-herladen uit staat, en om het dataverbruik op te volgen.

Voor wie dat nog niet zou weten; gmail gaat punten in een gmailadres negeren.
Dus;
azery AT gmail.com
a.zerty AT gmail.com
az.erty AT gmail.com
etc.

Is voor de website waar je dat adres ingeeft allemaal verschillende e-mailadressen. Maar die komen allemaal in dezelfde mailbox uit.

Meerdere bestellingen vlak achter elkaar plaatsen was trouwens ook geen probleem.
... maar we dwalen af ...
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

satsurfer schreef:@Indigiswe
Auto renewal was geen probleem want dat werkte niet zomaar, dus na 30 dagen verviel je bundel gewoon, en na 6 maand inactiviteit het nummer.
Adres mocht hetzelfde blijven, zelf email adres (login met nummer). Je registreert met eID maar ik durf er bijna zeker van zijn dat zij amper weten wie welke klant is....

Daarmee bedoelde ik, om 3 dagen te overbruggen gaan de meesten wss niet hun tariefplan bij bv orange omzetten naar iets met meer data, zoals TS.
Als je wel liever een all in one oplossing hebt voor zoiets (ik tether bv meer dan dat ik data op mijn gsm gebruik) , is een unlimited wel slim in zo een geval, en dan is lyca de goedkoopste ( zeg niet de beste, maar wel goedkoopste ) met 20 euro per maand.
Dan zet je auto renewal idd niet aan ( want dan krijg je de niet kortingprijs na de 3 maanden ) en betaal je opnieuw voor de volgende 3 maanden, ook direct gegarandeerd dat die voorwaarden dan 3 maand blijven gelden, want hun aanbod verandert ook. wel eens ..... maar dan behoud je wel hetzelfde nummer en simkaart enzo he , heb de lyca sim in mijn gsm al ruim 2 jaar nu , je activeert gewoon de prepaid bundel die jij wil
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Hallo, deze topic gaat over EDPNet.
Ervaringen met Lycamobile zijn hier volledig off-topic :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Snap niet goed waarom je dinigrerend doet tov edpnet.
Bij Telenet kan je ook 3 werkdagen wachten als je pech hebt.

Ik heb om die reden al heel de corona periode Telenet en Edpnet.
En bij mij lag Telenet er al 3 keer uit sinds Maart en niet de “budget” provider. Daar kon ik altijd op rekenen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Hallo, deze topic gaat over EDPNet.
Ervaringen met Lycamobile zijn hier volledig off-topic :-(
we zochten backup alternatief bij een mogelijkse panne, zoals de TS voorheeft. :eek:
Ghost_27
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2010, 16:08
Bedankt: 1 keer

Ondertussen is het probleem alsnog verder uitgeklaard en blijkt het nu toch een Proximus/wegenwerken probleem te zijn. Zeer vreemd dus terwijl Proximus vrijdag nog ontkende dat er een probleem was met hun kabel, geven ze vandaag plots de info dat er werken zouden zijn aan hun infrastructuur gelinkt aan de wegenwerken en dat er pas woensdag namiddag ten vroegste terug signaal zal zijn :?

Alweer een staaltje van schitterende communicatie dus...
EDPnet heeft hierover alvast klacht ingediend bij Proxiumus. Maar daar zijn wij weinig mee vooruit natuurlijk, gewoon ondergaan en hopen dat het woensdag wel gefixt raakt.

Verder heeft EDP duidelijk gemaakt dat ik van hun kant niets meer moet verwachten, mijn vraag voor extra mobiele data (1 van onze GSM abbo's zit eveneens bij EDP) is 'voorgelegd aan het management', werd vervolgens afgewezen en een creditnota op de factuur voor de downtime kan ik via de commerciële dienst aanvragen nadat het probleem is opgelost, maar ook daarover geen garanties gekregen van de persoon die ik aan de lijn had.

Bedankt voor de tips ivm 4G backup oplossing, eentje om over na te denken als toekomste backup 'verzekering' inderdaad.
Vroeger nooit over nagedacht omdat onze vast internet nooit essentieel is geweest, eens een weekendje niet kunnen surfen of TV kijken is voor mij geen drama.

Nu door corona ligt dit tijdelijk anders natuurlijk. Maar gezien mijn werkgever elke tussenkomst in de thuiswerkkosten weigert, ben ik ook weinig geneigd om zelf nog meer extra kosten te maken.

Ondertussen alternatieve werklocatie gevonden met internet, dus dat probleem is van de baan.
amedeeus schreef:Snap niet goed waarom je dinigrerend doet tov edpnet.
Bij Telenet kan je ook 3 werkdagen wachten als je pech hebt.

Ik heb om die reden al heel de corona periode Telenet en Edpnet.
En bij mij lag Telenet er al 3 keer uit sinds Maart en niet de “budget” provider. Daar kon ik altijd op rekenen.
Ja ik ben (uiteraard) gefrustreerd door het 5 dagen wegvallen van mijn internet, maar verder heb ik mijn post zo neutraal mogelijk opgesteld denk ik, weet niet wat je er denigrerend aan zou vinden. Dat je je bij een budget provider niet kan verwachten aan 1e klasse serivce is gewoon economische realiteit, geen denigrerende opmerking.

Ik ben al klant geweest bij Belgacom, Dommel, Scarlet, Telenet, Proximus en dan vergeet ik er misschien nog. Het langste wat ik ooit offline ben geweest door een technisch probleem was misschien 1 of 2 dagen in al die jaren bij alle verschillende providers. Dus ja ik was verrast dat ik nu 5 dagen moet wachten op een (mogelijke) oplossing. Blijkbaar heb ik in het verleden dan gewoon veel geluk gehad. Hier dus weer bijgeleerd dat dit niet abnormaal is en ook niet specifiek aan EDP ligt.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Onze langste downtime was meer dan een maand bij dommel, toen overgestapt van telenet + dommel naar proximus...
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ghost_27 schreef:Maar gezien mijn werkgever elke tussenkomst in de thuiswerkkosten weigert, ben ik ook weinig geneigd om zelf nog meer extra kosten te maken.
In zo'n geval zou ik zelfs geen moeite doen om zelf een alternatief te vinden.
"Baas, internet ligt er hier uit, los het op want ik kan niets doen en ik ga geen geld besteden om te "mogen" werken"... :evil:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Wireless bridge naar de buren? (als ze willen).
Eventueel te lenen bij iemand.
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Had je dus bij proximus geweest had je er ook 5 dagen uitgelegen.
Swat voor 5 dagen uit te zijn op een abbonement van 35 euro. Wa tracht je te krijgen als compensatie 4€/5€ ?
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Ik denk dat we hier vooral willen aanklagen dat er een verschil in behandeling is wanneer je bij EDPnet klant bent of rechtstreeks bij Proximus.

Als je als Proximus klant in deze situatie een klacht indient, moeten ze blijven zoeken naar de oorzaak tot ze gevonden is. Dan moeten ze je ook op de hoogte houden van de vorderingen (in het onderzoeken van de oorzaak).

Nu hebben ze in het beste geval de klacht genoteerd, en moet EDPnet blijven vragen naar de situatie aan Proximus. Extra effort dus, en meer verloren tijd.

Proximus langs zijn kant moet het probleem onderzoeken binnen een bepaalde tijd, en dan pas communiceren aan EDPnet. Ik kan me voorstellen dat ze uit concurrentieel oogpunt niet 'snel' zullen antwoorden aan EDPnet, en eerder 'tot het laatste moment' willen wachten. Dat hierdoor de herstelling verder weg in de tijd wordt geschoven zou me niet verbazen.

EDPnet langs haar kant is dan weer heel voorzichtig om geen technieker te bij de klant te laten komen omdat ze die bij een fout aan de installatie van de klant zelf moeten betalen. De risico is er bij Proximus ook niet. Ze sturen wel een technieker, maar ze dragen 'slechts' de uurloonkost. EDPnet moet de volle pot betalen aan Proximus. Die voorzichtigheid werkt vertragend (in communicatie naar Proximus, maar zeker ook naar de klant). EDPnet moet eerst de klant sterk en lang bevragen over de huidige situatie. Proximus kan sneller een technieker sturen, die op zijn buurt vaststelt dat het probleem niet bij de klant ligt, en mogelijks nog dezelfde dag de boodschap doorgeeft aan een andere dienst om de situatie in de straat te bekijken.

EDPnet staat hier machteloos en moet lijdzaam toezien hoe eigenlijk Proximus met haar voeten speelt en het de concurrent niet makkelijk maakt.

Het is hier al eens geopperd geweest, waarom splitsen we niet het netwerk en de operator? Naar analogie bij de spoorwegen. Daar heb je (misschien niet altijd te goede, maar toch) de NMBS die met de treintjes mag spelen, en Infrabel die moet zien dat de slagbomen en wissels werken.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het contract is inderdaad met Edpnet getekend, maar uiteindelijk betaal je als klant wel degelijk voor de proximuslijn. Destijds werd dat nog op de factuur en in het abonnementsaanbod vermeld en was iets van een 10 euro. Als je telefonie nam van ,jawel, 10 euro moest je die huur van de lijn niet betalen. En zo werd de commerciële connectie tussen Proximus en de Edpnetgebruiker minder zichtbaar.

Ik dacht dat Edpnet ook zelf techniekers hebben die ook aan de xDSL installatie buitenshuis mogen werken maar een diagnose op afstand is makkelijker en goedkoper. Maar als er daar niks te vinden is, is het bijna altijd een koperpaar issue en krijg je het gezever van PX over je nek.

Maar het is hier al meermaals herhaald dat je voor een particuliere aansluiting geen 24/7 bijstand kan verwachten. Voor zover mijn ervaringen zal Edpnet actief mee zoeken naar een oplossing en PX daar uiteraard in betrekken maar dat dat tijd in beslag neemt is redelijkerwijs te verwachten.

Wat het werkgever issue betreft. Door de huidige crisis worden veel mensen in telewerk geduwd zonder deftige overeenkomst. Veel werkgevers beroepen zich dan maar op het dwingende karakter van de invoering er van en lappen alle bestaande overeenkomsten aan hun laars. Lees daar CAO 85 en 85 bis op na van de Nationale arbeidsraad en dan vooral artikel 9 :
De werkgever is verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen, het installeren en het onderhouden van de voor telewerk benodigde apparatuur. De werkgever vergoedt of betaalt uitsluitend de kosten van de verbindingen en de communicatie die verband houden met het telewerk. Indien de telewerker zijn eigen apparatuur gebruikt, zijn de aan het telewerk verbonden kosten inzake installatie van informaticaprogramma's, werking en onderhoud alsook de kosten inzake afschrijving van de apparatuur, voor rekening van de werkgever.

Je hebt dus wel degelijk recht op een vergoeding mocht je bijvoorbeeld de 4G optie gebruikt hebben.
Natuurlijk hangt er veel af van de machtsverhouding, de gemaakte afspraken en de goede of slechte relatie met de werkgever. Velen zullen die kost zelf betalen om geen gezever te krijgen, spijtig genoeg...
Ghost_27
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2010, 16:08
Bedankt: 1 keer

Je post is er inderdaad recht op @ygeffens.

Het blijft in België kiezen tussen beperkt/duur aanbod bij deze die de lijn in handen heeft, ofwel gaan voor de budget optie waar je je op voorhand al moet neerleggen bij een veel slechtere service, niet perse omdat de provider van kwade wil is, maar omdat ze zelf op alle mogelijke manieren, subtiel of minder subtiel, worden tegengewerkt.

Splitsing van fysieke kabel en dienstverleners in aparte bedrijven zou misschien een goed idee zijn, maar dan stel ik wel voor dat ze dit doen naar een meer succesvol voorbeeld dan NMBS - Infrabel, anders gaat de service en beschikbaarheid er straks nog meer op achteruit na de splitsing :lol: .
petrol242 schreef: Wat het werkgever issue betreft. Door de huidige crisis worden veel mensen in telewerk geduwd zonder deftige overeenkomst. Veel werkgevers beroepen zich dan maar op het dwingende karakter van de invoering er van en lappen alle bestaande overeenkomsten aan hun laars. Lees daar CAO 85 en 85 bis op na van de Nationale arbeidsraad en dan vooral artikel 9 :
De werkgever is verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen, het installeren en het onderhouden van de voor telewerk benodigde apparatuur. De werkgever vergoedt of betaalt uitsluitend de kosten van de verbindingen en de communicatie die verband houden met het telewerk. Indien de telewerker zijn eigen apparatuur gebruikt, zijn de aan het telewerk verbonden kosten inzake installatie van informaticaprogramma's, werking en onderhoud alsook de kosten inzake afschrijving van de apparatuur, voor rekening van de werkgever.

Je hebt dus wel degelijk recht op een vergoeding mocht je bijvoorbeeld de 4G optie gebruikt hebben.
Natuurlijk hangt er veel af van de machtsverhouding, de gemaakte afspraken en de goede of slechte relatie met de werkgever. Velen zullen die kost zelf betalen om geen gezever te krijgen, spijtig genoeg...
Ik ben geen expert in arbeidsrecht, maar hoe komt het dat zo'n CAO afspraken dan toch niet algemeen kunnen worden afgedwongen? Mijn werkgever is zeker een groot bedrijf te noemen, waar ze altijd wel correct omgaan met de wetgeving. Maw, is iets wettelijk verplicht dan houden ze zich er strikt aan, maar gaat het over 'optionele' bijdragen buiten hetgeen afgesproken in de arbeidsovereenkomst, dan is dit niet bespreekbaar want kostenbesparing blijft punt nummer 1 op de agenda.

Gezien ze op vlak van thuiswerken momenteel zowat elke bijdrage weigeren (behalve telefonie kosten voor mensen zonder werk gsm), dan veronderstel ik dat er op dit vlak nog steeds geen bindende rechtspraak bestaat die hun hiertoe verplicht, anders zou er bij ons wel een regeling worden gecommuniceerd waarbij de minimum verplichte vergoeding wordt toegepast.

Kosten voor apparatuur zijn niet aan de orde, elke werknemer heeft een laptop en als een 2e scherm/randapparatuur kan worden uitgeleend. Maar dan blijft er het punt van de kosten van de verbindingen.

Of mag de werkgever er zomaar vanuit gaan dat elke werknemer tegenwoordig standaard al een internet aansluiting heeft en dat er hier bovenop geen extra kosten van toepassing zijn waarin de werkgever moet tussenkomen?

En met enkel verbinding/communicatie kosten stopt het niet natuurlijk voor de werknemer. De apparatuur moet van stroom worden voorzien, de chauffage draait 40u/week meer,... ook daarvoor helaas (nog) geen enkel wettelijk kader blijkbaar. Misschien komt daar in de toekomst verandering in als reactie op huidige situatie.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Kantoorvergoeding vragen? Of die ook toegekend zal worden is uiteraard een ander paar mouwen, maar wie niet waagt niet wint.
Computer(k)nul
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Als ik wil dat netwerk goedkoper wordt (niet volledig terug betaald) moet ik naar proximus. Ik betaal liever :lol:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

????
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”