Raw copper

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
traagtragertraagst
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jun 2017, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Hallo,

Ik heb eens rondgekeken en het lijkt alsof raw copper niet meer bijbetaald hoeft te worden. Nu wil ik echter toch eens checken of dat klopt zodat ik de persoon die ik EDPnet aanraad toch geen onverwachte kosten geef.
Vroeger was dat toch een 10euro per maand. (ik denk dat dit een jaar geleden nog het geval was)

Hoe lang duurt het voor een adres wordt "aangesloten" waar op dit moment geen internet is (wel een telefoniekabel)?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dit is al een hele tijd niet meer het geval. Als ik me goed herinner was het ook gratis als je er edpnet telefonie bij nam maar ondertussen is deze ook gewoon gratis geworden dus :banana:
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
traagtragertraagst
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jun 2017, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

fryelectro schreef:Dit is al een hele tijd niet meer het geval. Als ik me goed herinner was het ook gratis als je er edpnet telefonie bij nam maar ondertussen is deze ook gewoon gratis geworden dus :banana:
Ik had wel geen telefonie aangezien ik de laatste 10 jaar geen vaste telefoon meer heb gebruikt :) Dus als je dan telefonie bij nam betaalde je er uiteindelijk toch wel voor.
Toch nog goed nieuws in 2020 ^^

Ik zit nog met een bijkomende vraag: als de beschikbaarheidstester aangeeft dat edpnet beschikbaar is op het adres wil dat automatisch ook zeggen dat er een telefonielijn aanwezig is? (is niet in mijn huis en ik weet niet wat er daar wel en niet aanwezig is, maar telefoniedraad lijkt me wel redelijk standaard en EDPnet zou beschikbaar zijn).
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eigenlijk weet ik dat niet maar ik kan mij niet inbeelden dat je een tool gaat maken om te testen op aansluitbaarheid zonder te beginnen met de database van waar er analoge telefoonaansluitingen zijn . En idem met fiber-aansluiting voor zover van toepassing.

Natuurlijk, zo'n database gaat enkel informatie hebben dat er ooit daar een telefoonlijn is aangebracht die zover geweten officieel nog bestaat. Wat de situatie is in praktijk dat is iets anders.

Wonende in een gebouw met telefoniebekabeling van meer dan 50 jaar oud heb ik moeten ondervinden dat daar potentieel voor problemen mee is.
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Net gekeken om EDPnet in huis te halen als 2de isp.
Ik verschoot van de installatiekost. Net geen 150 euro. Vroeger Dommel gehad (8 jaar geleden). Koperaansluiting etc is er nog allemaal maar dan moet ik nog steeds een PX technieken laten langskomen. Vind het dan toch prijzig om EDP te nemen
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

De manier om dit te omzeilen: Proximus bestellen met gratis installatie. Daarna edpnet aanvragen.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”