BBox-3 vs Fritz 7490 vs Fritz 7530

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Michel72
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2019, 09:43

Hi,

Mijn Fritz box gebruik ik alleen als modem, de ppp-sessie bouw ik op vanuit mijn mikrotik.

Maakt het dan qua haalbare snelheid nog iets uit of je een bbox 3, Fritz box 7490 (mijn eigen modem) of een Fritz Box 7530 gebruikt?

Momenteel heb ik een 7530 (v7.12) te leen, met de volgende waarden:
Greenshot 2019-11-15 18.26.25.png
Greenshot 2019-11-15 18.26.55.png
Mvg,

Michel
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Je maximum beschikbare snelheid hangt af van je abbo, maar aangezien je bij edpnet zit zal je (indien je VDSL XL hebt) sync snelheid gelijk zijn aan de maximaal haalbare snelheid.

Indien je niet meer dan ~50-60Mbit haalt tijdens drukke momenten kan je best even bij edpnet zelf een ticket aanmaken, met de vraag of de VLAN niet verzadigd is.

Er zit wel verschil tussen modems en driver versies, maar best hou je je met je Fritz op de juiste firmware. Al heb je geluk dat 7.12 net whitelisted is.
Het is niet dat je opeens van 20Mbit up naar 40Mbit up gaat gaan met je huidige waarden eigenlijk. 100/35 zou misschien nog lukken, maar meer niet.
Het overschot dat je momenteel hebt voor 35 is ook niet uitermate hoog eigenlijk.

Long story short: nee, het maakt niet uit welke modem je gebruikt voor je mikrotik, maar je hebt wel het voordeel dat je de lijnwaarden kan nakijken op je FB tegenover de BBox welke je dan bij edpnet zou moeten voor horen.
Let gewoon op dat je je aan de whitelisted firmware en DSL driver houdt en je zit safe.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”