Aanvragen EDPNET

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallo, hopelijk kan iemand mij helpen met onderstaande vragen ivm aanvraag Edpnet VDSL XL of XS:

Huidige situatie:
Op mijn domicilie is momenteel een proximus abbo afgesloten op naam van mijn zus.
Binnenkort verhuist zij terug en wordt proximus dus opgezegd.
Wanneer ik terug kom, wil ik dus Edpnet aanvragen.

1) Nu vraag ik mij af of ik dan makkelijk via een "doe het zelf installatie (0 euro)" over kan schakelen naar edpnet?
(Ik vermoed dat alles reeds voorzien is aangezien er momenteel proximus beschikbaar is op het adres.)

2) Is er een bepaalde "procedure" die ik best volg? Eerst edpnet aanvagen en dan proximus opzeggen? of maakt dit niet uit? (ik dacht gelezen te hebben dat er grote vertragingen kunnen zijn bij omschakeling van proximus naar edpnet, vandaar...)

3) Ik neem Edpnet VDSL XL (34,95 euro) en krijg de modem ter waarde van 49,95 euro ipv 99,95 euro
Minimum contractduur 6 maand
Na 6 maand schakel ik over naar Edpnet VDSL XS (24,95 euro)
Is hier bij de overschakeling terug een extra kost aan verbonden?

Alvast bedankt voor de hulp :)
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

fjskmdl schreef: Na 6 maand schakel ik over naar Edpnet VDSL XS (24,95 euro)
Is hier bij de overschakeling terug een extra kost aan verbonden?
Na 6 maand is een downgrade kosteloos werd onlangs door EDPnet bevestigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

fjskmdl schreef:1) Nu vraag ik mij af of ik dan makkelijk via een "doe het zelf installatie (0 euro)" over kan schakelen naar edpnet?
(Ik vermoed dat alles reeds voorzien is aangezien er momenteel proximus beschikbaar is op het adres.)
Je kan de bestelling on-line doen, en tijdens de bestelling kan je kiezen voor de optie "zelf installatie" aan 0 EUR.
Gezien er bij jouw al een NTP hangt en aangesloten is, zou een self-install theoretisch mogelijk moeten zijn, maar soms gebeurt het dat deze optie niet beschikbaar is (en je dus verplicht moet kiezen voor een "telecom installatie" aan 49 EUR).

Mijn advies is dat je dan het veld "Opmerkingen" moet invullen, en hierin toch aandringen voor een self-install.
Alleen als het veld "Opmerkingen" is ingevuld, komt jouw bestelling terecht bij een medewerker van EDPnet, die de bestelling dan kan wijzigen.

Als je het veld "Opmerkingen" niet hebt ingevuld, wordt jouw bestelling automatisch verwerkt en doorgestuurd naar Proximus, en ben je te laat om deze nog te wijzigen (en heb je onnodig 50 EUR aan je broek :(
fjskmdl schreef:2) Is er een bepaalde "procedure" die ik best volg? Eerst edpnet aanvagen en dan proximus opzeggen? of maakt dit niet uit? (ik dacht gelezen te hebben dat er grote vertragingen kunnen zijn bij omschakeling van proximus naar edpnet, vandaar...)
Bij wijziging van operator kan je normaal gebruik maken van Easy switch. Hierbij zorgt de nieuwe operator automatisch voor de opzeg.
In jouw geval is Easy switch niet van toepassing, gezien het ook een wijziging van eigenaar is (van jouw zus naar jou).

Hier weet ik niet wat het beste advies is, misschien eens vragen aan joachim?
  • - indien Proximus (op naam van je zus) niet opgezegd wordt, heb je het risico dat een nieuwe EDPnet aansluiting geweigerd wordt (gezien er geen 2de koperpaar beschikbaar is)
    - indien Proximus (op naam van je zus) wel eerst opgezegd wordt, heb je het risico dat een self-install geweigerd wordt?
bollegijs schreef:
fjskmdl schreef:Na 6 maand schakel ik over naar Edpnet VDSL XS (24,95 euro)
Is hier bij de overschakeling terug een extra kost aan verbonden?
Na 6 maand is een downgrade kosteloos werd onlangs door EDPnet bevestigd.
Inderdaad :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

= bij Proximus een "administratieve" overdracht van uw zus naar u laten uitvoeren (overname bestaande installatie - overdrachtsdocument te ondertekenen door bij partijen, in een Px center of aan te vragen via bv. 080022800)
&
vervolgens na bv. 1 maand een easy switch naar Px naar EDP vragen (via EDP)
wisentje
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2019, 21:04
Bedankt: 1 keer

Ter info; Als je de Easy Switch gebruikt voor alleen internet bij een andere provider te nemen en je hebt bv internet en tv van Proximus of Telenet,
kan het gebeuren dat je huidige provider ook je tv afsluit (wat ik dus voorhad).

Ik had internet en tv bij Telenet, en ben overgeschakeld naar internet bij EDPnet. Helaas heeft Telenet mijn tv abbo toen ook stopgezet :)
Ze hebben dit uiteraard wel kosteloos opgelost.
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

M_016 schreef:= bij Proximus een "administratieve" overdracht van uw zus naar u laten uitvoeren (overname bestaande installatie - overdrachtsdocument te ondertekenen door bij partijen, in een Px center of aan te vragen via bv. 080022800)
&
vervolgens na bv. 1 maand een easy switch naar Px naar EDP vragen (via EDP)
Bedankt voor de reacties.

Het is wel zo dat mijn zus haar huidige abbo terug wil "meenemen" naar nieuwe woonplaats.
Kan ik trouwens na 1 maand bij proximus de switch naar edpnet dan doen? Wordt het niet als nieuw abbo aanzien?
Ik wil natuurlijk een oplossing die voor mij zus zo weinig mogelijk problemen met zich meebrengt ook ;)
Jorinde
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2019, 17:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Waarom start je met een XL als je nadien op een XS zal overstappen?

6 maanden 10 euro ‘teveel’ betalen voor 50 euro korting op de modem?
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@fjskmdl
Het is wel zo dat mijn zus haar huidige abbo terug wil "meenemen" naar nieuwe woonplaats.
Kan ik trouwens na 1 maand bij proximus de switch naar edpnet dan doen? Wordt het niet als nieuw abbo aanzien?


Bovenstaande is uiteraard wel een ander verhaal
ik vermoed dat uw zus dan haar huidig contract van haar huidige locatie op haar nieuwe locatie laat overzetten op datum x
en u op haar oude locatie aan aanvraag voor een nieuw contract indient voor datum x+1 (met expliciete schriftelijke vermelding dat op de betrokken locatie tot verhuis klant xyz een aansluiting aanwezig is/was tot datum x)

Tenzij u zou kiezen voor één of andere (web)deal (pack) zijn de contracten van Proximus van onbepaalde duur (opzegtermijn 1 maand) maar vrees ik dat u zo wie zo ook installatiekosten zult moeten betalen
https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/pa ... enten.html
en dus derhalve misschien best direct opteert voor EDP
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Jorinde schreef:Waarom start je met een XL als je nadien op een XS zal overstappen?

6 maanden 10 euro ‘teveel’ betalen voor 50 euro korting op de modem?
Het komt op hetzelfde neer. In totaal betaal ik 10 euro meer, maar heb ik 6 maand vlugger internet, dan wanneer ik meteen voor de XS kies...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”