EDPnet aanvragen niet mogelijk na vooraanleg px

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Dag Userbasers,

Vraagje ivm een nieuwbouwwoning en proximus vooraanleg & EDPnet: ik heb iemand kunnen overtuigen om voor EDPnet te kiezen. De persoon in kwestie heeft een tijd geleden Proximus vooraanleg laten uitvoeren (dus NTP plaatsen & laswerken in de staat zijn gebeurd). Hij wil EDPnet online aanvragen, maar zijn adres kan niet gevonden worden in de edpnet lijntest (die noodzakelijk is om te kunnen bestellen). Hij heeft een ticket aangemaakt bij EDPnet, en zij vertellen hem dat hij eerst klant moet worden bij Proximus, om dan proximus op te zeggen en EDPnet te nemen (of easyswitch toe te passen).

Mij lijkt het nogal straf dat EDPnet geen nieuwe lijnen kan opleveren? Of is eerst proximus nemen om vervolgens EDPnet te nemen de enige optie?

Hij heeft bij de vooraanleg geen CID of lijnrr gekregen.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Hier indertijd perfect kunnen aanvragen op mijn adres. Jaren geleden was de lijn wel actief. Gaat hier wellicht ook om een nieuw adres in nieuwe wijk?
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Geen nieuwbouwwijk, er stond ooit een woning op dat adres, maar dat adres bestaat dus (nog) niet in de px database..

Ik heb destijds hetzelfde gedaan (vooraanleg) en enkele jaren later edpnet aangevraagd, dat ging ook perfect, maar dat was een bestaand adres.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Roygenz schreef:Hij heeft een ticket aangemaakt bij EDPnet, en zij vertellen hem dat hij eerst klant moet worden bij Proximus, om dan proximus op te zeggen en EDPnet te nemen (of easyswitch toe te passen).
Het is zeer ongeloofwaardig dat de EDPNet helpdesk de klant in dit geval heeft aangeraden om eerst Proximus te nemen.
Volgens mij moet EDPnet gewoon contact opnemen met Proximus (gezien nieuwbouw staat dit adres nog niet in de Database).

Het advies om eerst klant te worden bij Proximus, is meestal om de kosten te vermijden in die gevallen waar er nog laswerken moeten gebeuren (SNA). Deze worden anders doorgerekend (450 EUR excl BTW).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

EDPnet heeft inderdaad aangeraden eerst contact op te nemen met proximus, of een abonnement te nemen bij Proximus, waarschijnlijk dus om die SNA kosten te vermijden... Maar, er is een vooraanleg gebeurd, dus volgens mij moet toch alles gelast zijn dan?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

1924 bellen op die aansluiting? indien antwoord met CID, dat dan doorgeven aan EDP???
Heeft een koperpaar altijd een CID, ook al is er nog nooit een dienst actief op geweest?
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Geprobeerd, maar er zit 0v op die lijn, dus die is gewoon niet aangesloten :?
Ik vermoed dat er tijdens de vooraanleg iets is misgelopen, maar ben niet meer zeker of die lijn bij een vooraanleg al een CID & lijnnr krijgt (en er dus kan gebeld worden naar 1924) of niet.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 27 keer

Toen ik bij een nieuwbouw een vooraanleg had, werd er alleen op de straat gelast, koper binnengebracht en die aansluitdoos geplaatst.
In de straatkast hadden ze geen aansluiting gedaan, dat werd gedaan als ik echt een abo gevraagd had.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Klopt inderdaad, was hier ook zo.
En ja, ook eerst Pxs genomen en toen pas naar Edp gegaan.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Blijft vreemd, want een sna is niet nodig in dit geval, alles is reeds gelast in de straat. Enkel jumpering in de kast moet gebeuren denk ik dan..

Soit, uiteindelijk zal die waarschijnlijk geen klant worden bij edpnet maar Telenet nemen wegens teveel gedoe om edpnet klant te worden... Daar gaat mijn advies dus :-)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

matenet schreef:Toen ik bij een nieuwbouw een vooraanleg had, werd er alleen op de straat gelast, koper binnengebracht en die aansluitdoos geplaatst.
In de straatkast hadden ze geen aansluiting gedaan, dat werd gedaan als ik echt een abo gevraagd had.
Daarvoor betaal je bij EDPNet toch "Test and Label" (50€)?
Dit dekt de kosten voor de Proximus technieker om de aansluiting te doen in de straatkast, en de NTP te labelen.
Roygenz schreef:Geprobeerd, maar er zit 0v op die lijn, dus die is gewoon niet aangesloten :?
Ik vermoed dat er tijdens de vooraanleg iets is misgelopen, maar ben niet meer zeker of die lijn bij een vooraanleg al een CID & lijnnr krijgt (en er dus kan gebeld worden naar 1924) of niet.
Op een niet-actieve Proximuslijn kan geen 1924 gebeld worden (ook al is die aangesloten in de straatkast, en meet je spanning, of hoor je een kiestoon).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Blijkbaar dus niet... het antwoord van de EDPnet helpdesk is eerst Proximus contacteren om aan te sluiten, anders kunnen ze niets doen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”