van Dommel naar Edpnet, router issue (telefoon

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
vonyggystein
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2019, 19:09

Hi Allemaal, ben sinds 2007 lid van Dommel, en gezien al het gedoe over gestapt van dommel naar EDPnet..

Alles werkt prima, behalve telefoon, omdat dommel een eigen firmware op mijn 7360 fritzbox heeft gezet, kan ik de telefoonnummers niet weghalen of nieuwe nummers erbij zetten..

Iemand een idee of ik dit met een andere firmware kan overschrijven? router werkt verder prima.
Is er een 7360 edpnet firmware die ik zou kunnen flashen?

thx!
antoine123
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2019, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik ben ook overgestapt van dommel naar EDPnet maar heb eigen router (7490 en 7590)
ik zu de 7360 eerst eens proberen terug te zetten naar de originele fabrieksinstellingen en als dat niet gaat terug flashen naar originele firmware (zie ftp://ftp.avm.de voor flashsoftware)
eerst wel uw ingestelde waarden die momenteel werken noteren...
Zelf heb ik 100/30 profiel momenteel bij EDP net met 2 analoge en 2 DECT telefoon.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

antoine123 schreef: ik zou de 7360 eerst eens proberen terug te zetten naar de originele fabrieksinstellingen en als dat niet gaat terug flashen naar originele firmware (zie ftp://ftp.avm.de voor flashsoftware)
eerst wel uw ingestelde waarden die momenteel werken noteren...
Zeer verstandige personen op dit forum hebben mij ooit aangeraden om, als je van provider verandert of bij een tweehandsmodem van Fritzbox, een recovery uit te voeren. Die vindt u ftp://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-7360 ... m/recover/. Dit omdat soms niet alle instellingen gereset worden bij het terugzetten naar fabrieksinstellingen. Als je dat niet doet, dan kun je onverklaarbare situaties hebben met je Fritzbox.

Echter, bij de Fritzbox 7360V2 die u van Dommel heeft, gaat dat waarschijnlijk niet rechtstreeks, omdat die functie wordt geblokkeerd door de firmware die Dommel daar zelf op gezet heeft. Het is, zo meen ik ergens gelezen te hebben, mogelijk om dat te deblokkeren zodat dit wel kan, maar zover gaat mijn kennis niet.

Mogelijk kan een echt deskundig persoon hier een eenvoudige werkwijze posten hoe je dit moet doen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”