Onlangs overgeschakeld van dommel naar EDPnet en ik wil een TBF starten omdat de waarden wat gezakt zijn.
Als ik bel naar 080022424 en mijn lijnnummer, dat bij dommel altijd gewerkt heeft, ingeef om de TBF te starten krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat bij proximus.
Bij het bellen naar 1924 met een analoog toestel rechtsreeks op de lijn krijg ik exact hetzelfde nummer te horen als daarvoor.
Wat is hier aan de hand?
Lijnnummer bestaat niet meer (TBF niet meer mogelijk)
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 311 keer
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 311 keer
Het enige nummer dat op een telefoonnr lijkt dat ik kan terugvinden, is mijn voip nummer. Dat is het toch niet?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Premium Member
- Berichten: 562
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 75 keer
Afschermen? Het is EDPnet, niet Telenet of Proximus.
Ik heb gewoon een ticketje aangemaakt en mijn lijnnummer gevraagd en onmiddellijk gekregen.
Ik heb gewoon een ticketje aangemaakt en mijn lijnnummer gevraagd en onmiddellijk gekregen.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 311 keer
Het is nog niet opgelost, als Joachim het niet kan oplossen via hier maak ik een officieel ticketje aan zoals jantje81.APPLE3E schreef:Hoe heb je dit opgelost? Ook alles geprobeerd, geen enkel nummer werkt. Schermt Edpnet dit af opdat een TBF via 0800 22 424 onmogelijk wordt gemaakt?
Afschermen denk ik niet. Ik vind voorbeelden van edpnet klanten die een TBF doen en waarbij het lijnnummer nog hetzelfde is van proximus. Als ik een gokje mag wagen zit de fout ergens bij proximus die het lijnnummer verkeerdelijk geschrapt heeft omdat ik daarvoor dommelklant was oid. Het is tenslotte bij proximus dat je een TBF aanvraagt door naar 0800 224 24 te bellen.
Maar kende je je lijnnummer daarvoor al en was dat hetzelfde?jantje81 schreef:Ik heb gewoon een ticketje aangemaakt en mijn lijnnummer gevraagd en onmiddellijk gekregen.
Laatst gewijzigd door MaT 10 apr 2019, 20:41, in totaal 3 gewijzigd.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Premium Member
- Berichten: 562
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 75 keer
Mijn ticketje dateert van een paar jaar geleden na een overstap van Scarlet naar EDPnet. Toen bleek het lijnnummer hetzelfde te zijn gebleven uiteindelijk maar kon ik er eerst geen TBF mee doen door een storing, enkele dagen later lukte het wel.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 311 keer
Nu valt me op dat de informatie bij 'Connection telephone number' leeg is:Joachim schreef:Welk nummer zie je in my edpnet bij je lijn?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Premium Member
- Berichten: 562
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 75 keer
Dat lijkt me niet abnormaal te zijn, bij mij is het in elk geval ook leeg.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Ik had de bedoeling om zelf een TBF te doen.
Doordat mijn lijnnummer niet werd herkend via de 0800 lijn, had ik een ticket aangemaakt om dan te achterhalen wat mijn echte lijnnummer is.
Het antwoord was dat het lijnnummer dat ik bezit wel degelijk het juiste was, enkel kan een TBF alleen maar via hun tools worden uitgevoerd.
Kan iemand dit bevestigen, dat zelf een TBF doen niet mogelijk is met EDPnet?
[Mod]
Samengevoegd met bestaande topic
Doordat mijn lijnnummer niet werd herkend via de 0800 lijn, had ik een ticket aangemaakt om dan te achterhalen wat mijn echte lijnnummer is.
Het antwoord was dat het lijnnummer dat ik bezit wel degelijk het juiste was, enkel kan een TBF alleen maar via hun tools worden uitgevoerd.
Kan iemand dit bevestigen, dat zelf een TBF doen niet mogelijk is met EDPnet?
[Mod]
Samengevoegd met bestaande topic
- jaker
- Elite Poster
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
- Bedankt: 88 keer
Volgens de site van EDPnet starten zij steeds zelf de TBF.
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
- alloja
- Plus Member
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
- Locatie: Evere
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 45 keer
Bij Proximus had ik sommige moeilijkheden om een TBF op mijn vaste lijn met mijn Proximus mobiel abbo te doen. Ik moest een 9-cijfers klantennummer geven terwijl mijn echt klantennummer alleen maar 7 cijfers heeft. In het verleden had dit issue nooit gehad. Geen probleem om een TBF met mijn vaste lijn te doen.
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 311 keer
Zelfde probleem als ik blijkbaar: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=55161
We zijn met velen heb ik de indruk.
We zijn met velen heb ik de indruk.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Het is hier toch al verschillende keren gemeld dat het 0800 "TBF" nummer niet (meer) werkt voor OLO klanten, maar alleen voor Proximus klanten ...
OLO klanten moeten bij hun provider aankloppen om een lijntest te (laten) uitvoeren...
OLO klanten moeten bij hun provider aankloppen om een lijntest te (laten) uitvoeren...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.