BBOX 3 van proximus gebruiken

criminala
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

BBOX 3 van proximus gebruiken

Berichtdoor criminala » 16 Mar 2019, 15:37

Aangezien mijn fritzbox het opeens begeven heeft , heb ik een oude bbox3 die hier nog lag aangesloten . De bbox3 is van jaren geleden toen ik bij proximus zat .
Alles aangesloten , en het werkt . :angel:
Echter ik merk dat ik in begin wel kon inloggen op de bbox3 , en na een tijdje opeens niet meer .

Linksboven in de interface staat het logo van proximus .
Rechtsboven staat het mannetje met "Username" en dan een rood kruis op .

Het inloggen met gebruiker user werkte dus vlak na aansluiten wel , maar na enige tijd aangesloten te zijn niet meer .
Zou het kunnen dat dit is omdat het een bbox3 van proximus betreft , en proximus of edpnet dit detecteren en het paswoord veranderen/loginmogelijkheid blokkeren ? :cop:

flupke19
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 91 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Re: BBOX 3 van proximus gebruiken

Berichtdoor flupke19 » 16 Mar 2019, 17:00

van het paswoord van de User-account blijft PXM af, en zou de waarde moeten hebben die op de sticker vermeld staat. Resetten helpt niet, want de 3 paswoorden zijn RTFD-resistent. Expert en Admin paswoorden worden wel door de ACS overschreven na eenmalig gebruik.

criminala
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor criminala » 16 Mar 2019, 17:15

Ik heb geen reset van de bbox3 uitgevoerd , dus het paswoord waarmee ik inlog was mijn eigen ingestelde paswoord .
Maar ik geraak daar niet meer mee ingelogd in "user" .
Paswoord van op de sticker werkt dus niet en dat is ook normaal aangezien ik zelf een paswoord ingesteld heb .

Rechtsboven staat het mannetje met "Username" en dan een rood kruis op , ik geloof dat dat normaal een groen vinkje heeft . (kan je anders eens op uw loginpagina kijken ?)
Volgens mij heeft het daar iets mee te maken .

M_016
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Berichtdoor M_016 » 16 Mar 2019, 18:02

@criminala…. daar staat inderdaad een rood kruis dat groen wordt als u het correcte user-paswoord invoert; ik ga er wel vanuit dat u dit user-paswoord lokaal is en niet kan aangepast worden door de user (= u dient hetgeen vermeld is op de Bbox te gebruiken)

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 272 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer

Berichtdoor jackho » 16 Mar 2019, 19:21

criminala,

Als het niet meer lukt, voer dan een reset uit van je B-box, dan kun je het user wachtwoord op de sticker invoeren om in te loggen en kun je het wachtwoord weer veranderen.

criminala
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor criminala » 16 Mar 2019, 20:24

Hey Jacko ja dat weet ik , maar gaat hij dan weer na x aantal tijd gelocked worden is de vraag .
Als ik er na x aantal tijd opnieuw niet in geraak dan heeft het weinig zin .

Momenteel werkt alles dus ik moet er niet meteen in zijn . Wou enkel maar checken op welk profiel ik zit .

/edit :
Zou het kunnen dat de paswoordserver om het wachtwoord te checken niet bereikbaar is , aangezien de bbox3 nu op edpnetwerk steekt ?

Dit is dus zo'n bbox 3 die je mocht houden in de tijd , als je x aantal tijd klant was werd die uw eigendom . Na jaren heb ik die bbox3 terug bovengehaald , en ik kon inloggen met mijn wachtwoord wat ik jaren geleden ingesteld had .
Nu hij een aantal dagen op het netwerk aangesloten zit , kan ik hier opeens niet meer mee inloggen .

Ik heb ook het paswoord van achteraan de sticker geprobeerd , maar dit werkt niet . Begrijp niet goed hoe dit kan , of hoe de techniek van de login werkt op die toestellen .

Iemand ?

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”