'Onbeperkt surfen is niet onbeperkt' (radio 2, de inspecteur)

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://radio2.be/de-inspecteur/onbeper ... -onbeperkt
Edpnet staat onderaan als alternatief. Over snelheden hebben ze het wel niet (in de tekst)

https://www.facebook.com/DeInspecteurRa ... =3&theater
flemlion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 jan 2013, 09:48
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 8 keer

Als het goed is, mag het gezegd worden.

En edpnet verdient een bloemetje
voor onbeperkt zonder sterretje
:banana: :beerchug:
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Volledig mee eens! later als ik alleen woon zal het EDPnet worden tenzij er daar slechte snelheden zijn :P
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb deze week ook nog contact gehad met edpnet en ik denk dat ik ook ga overschakelen. Vroeger heb ik zelfs een nonkel van me doorverwezen naar Edpnet en die is altijd tevreden geweest.
Ik ben wel eens benieuwd welke snelheid ik dan ga hebben want dat is iets dat ze niet juist kunnen zeggen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Wat zegt lijntest? :)

https://lijntest.edpnet.be/
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

flemlion schreef:Als het goed is, mag het gezegd worden.

En edpnet verdient een bloemetje
voor onbeperkt zonder sterretje
:banana: :beerchug:
edpnet is, technisch gezien, afhankelijk van proximus
dat maakt edp geen optie voor mij
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

buthead schreef:Volledig mee eens! later als ik alleen woon zal het EDPnet worden tenzij er daar slechte snelheden zijn :P
voor je koopt, eerst een lijntest doen op een paar straatnummers. :-D

https://www.proximus.be/nl/id_speedtest ... tml#/input
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

1207 schreef:edpnet is, technisch gezien, afhankelijk van proximus
dat maakt edp geen optie voor mij
Enkel Proximus en Telenet kunnen onafhankelijk opereren omdat zij het netwerk in handen hebben.
edpnet is technisch gezien enkel afhankelijk van Proximus voor the last mile.
Computer(k)nul
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik heb al een tijdje EDPNet.
Heb 100 (upload) /30 (download).
Weinig issues, die 30 Mbps upload is ook interessant.
Ben tevreden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Ik had de lijntest gedaan op hun website en die gaf aan 30Mbps. Staat hier dacht ik ook op userbase. (installatie vraag).

Maar als je dan op proximus een lijntest doet krijg je een hele vage lijntest vind ik.
Zal het hier ook nog ns zetten.

Code: Selecteer alles

Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 15 Mbps upload
Maximumsnelheid beschikbaar voor 51.2% van de lijnen met jouw configuratie

23 Mbps download - 4,6 Mbps upload
Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

11,6 Mbps download - 0,9 Mbps upload
Normaal beschikbare snelheid

De werkelijke beschikbare snelheid zal na indienstelling meegedeeld worden via MyProximus. 
In de mail die ik van edpnet kreeg stond:

Code: Selecteer alles

Beste,

Wij kunenn van tevoren nooit garanderen welke snelheden u zal behalen op uw lijn.
Wij kunnen u echter wel verzekeren dat onze snelheden minstens even hoog zullen liggend an proximus.
Zij geven echter niet gevectoriseerde snelheden weer waardoor deze schijnbaar lager zijn dan de onze.
De snelheden die u ziet op onse snelheidstest zijn de snelheden die u kan behalen d.m.v. vectoring. 
Mijn ouders die wonen een straat verder dan mij en hebben bij Proximus ook 30Mbps, maar ik zit wel iets verder van de dlm of verdeelkast, want vroeger toen ze nog 12Mbps hadden was die 12Mbps nog niet mogelijk bij mij.
Ik heb ook eens bij buren bij mij in de straat gekeken(alhoewel dat er niet veel zijn) wat voor lijnwaarden die hadden en die krijgen zo te zien ook 30Mbps.
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Iedereen (inclusief EDPnet zelf) zegt dat EDPnet écht onbeperkt is, zonder kleine lettertjes, zonder voorwaarden.
Maar als ik op de EDPnet support site ga zie ik toch dit staan:
Biedt edpnet echt ongelimiteerde trafiek aan?

Volgens onze algemene internetvoorwaarden, artikel 7.11, hanteert edpnet op alle ongelimiteerde abonnementen Fair Use Policy.

Edpnet vermeldt geen maximum aantal GB’s, dit in tegenstelling tot onze concullega’s die u op een lager snelheidsprofiel plaatsen als een een bepaald quota overschreden heeft.

Wij zijn, al zeggen we het zelf, vrij genereus op vlak van dataverbruik. Toch behoudt edpnet zich het recht om in te grijpen tegen extreem zwaar verbruik. Wij kunnen zonder waarschuwing en met onmiddellijke ingang de snelheid van een abonnement tijdelijk terugschroeven, om op die manier de kwaliteit van het netwerk voor de overige abonnees te kunnen blijven waarborgen. Edpnet behoudt het recht om klanten tijdelijk te blokkeren als blijkt dat na voorafgaandelijke waarschuwingen het verbruik niet wijzigt.

Wat is extraam zwaar verbruik?

Zwaar (of extreem) verbruik kan gedefinieerd worden als verbruik dat wezelijk hoger is dan dat van de gemiddelde edpnet klant.
Maw: er is een limiet, maar niemand mag die weten. Hoe “Fair use” is hun FUP dan? Gokken maar!!

Ter info: ik ben tevreden EDPnet fiber klant en heb nog nooit tegen de limiet gelopen; ik wil enkel weten wat die effectief inhoudt. Of wat de gemiddelde EDPnet klant verbruikt.
Laatst gewijzigd door efari 10 jan 2019, 13:01, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Die geadverteerde snelheid mag je sowieso vergeten, da's marketing-praat.
De normaal beschikbare snelheid lijkt mij het basisprofiel, in dit geval 12/1.
De snelheid daar tussenin lijkt mij de snelheid die na het passeren van DLM behaald zou kunnen worden.

De snelheden die je bij edpnet haalt, zijn dezelfde als bij Proximus, maar dan zonder eventuele cap.
Als je lijn dus 100/40 aankan, dan zal je bij Proximus aan 100/15 verbinden, maar bij edpnet 100/40 (tenzij je een VDSL-XS neemt).
Computer(k)nul
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Ter info: ik ben tevreden EDPnet fiber klant en heb nog nooit tegen de limiet gelopen; ik wil enkel weten wat die effectief inhoudt. Of wat de gemiddelde EDPnet klant verbruikt.
Toch logisch dat ze zich indekken in hun voorwaarden?
Als je in één straat 4 klanten hebt en die 4 laten hun lijn 24/24 downloaden gaan ze moeten ingrijpen natuurlijk.
Bij proximus verbruik je 3TB gewoon keer of 15 klikken op 150gb bijbestellen...
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

efari schreef:Maw: er is een limiet, maar niemand mag die weten. Hoe “Fair use” is hun FUP dan? Gokken maar!!
Ik heb al meerdere keren meer dan 1TB op een maand verzet, mijn snelheid is nooit verlaagd geweest.
Mijn gemiddeld verbruik is 500-600GB per maand, met uitschieters naar boven en naar beneden.

Stel dat iemand 24/7/365 zijn lijn zou voltrekken, wat zo'n 24-25TB per maand zou opleveren en dat enkele maanden op rij,
dan zou ik het niet onlogisch vinden dat EDPnet toch ingrijpt en ze dus in hun AV iets hebben staan om die klant te weren.

Ik heb zelf niet de ambitie om de limiet te gaan uitvinden wat de limiet is bij EDPnet waarop ze klanten contacteren.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik dacht dat er in het buitenland op vast internet geen limieten of FUP bestonden, is er dan enkel in ons landje misbruik, denk het niet, is gewoon zakken vullen, er zullen idd enkle 100den of 1000den individuen zijn die dan nog meer zouden gaan downloaden, ik persoonlijk heb zowel telenet, orange, en edpnet, en dat is enkel om backup te hebben en niet zonder te vallen, op de telenet start verbruik ik minder dan 5 gb per maand, soms helemaal niks, ik heb geen noodzaak aan al die Tbs, enkel moet ik mijn business kunnen doen, en af en toe eens netflix kijken of online tv uitgesteld kijken etc...en live streamen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Sinna schreef:
1207 schreef:edpnet is, technisch gezien, afhankelijk van proximus
dat maakt edp geen optie voor mij
Enkel Proximus en Telenet kunnen onafhankelijk opereren omdat zij het netwerk in handen hebben.
edpnet is technisch gezien enkel afhankelijk van Proximus voor the last mile.
bij elk technisch probleem moet ge langs proximus en hun volledig, tot in de perfectie georganiseerde, incompetentie.
neen dank u
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

buthead schreef:Wat zegt lijntest? :)

https://lijntest.edpnet.be/
An unforseen error has happened during the request, please contact our helpdesk for further info :lol:
buthead schreef:ik alleen woon zal het EDPnet worden
Ben ik ook voor aan het kijken, enkel nog een goede tv oplossing voor de vrouw zoeken. € 35 internet + € 25 gsm + ??? tv = profit.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Ben ik ook voor aan het kijken, enkel nog een goede tv oplossing voor de vrouw zoeken. € 35 internet + € 25 gsm + ??? tv = profit.
Ik zit met hetzelfde probleem.
-Ofwel familie die proximus tv heeft en via tablet op tv kijken. Ik kon toch kijken terwijl ik in buitenland zat.
-Weepee tv
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

heist_175 schreef:
efari schreef:Maw: er is een limiet, maar niemand mag die weten. Hoe “Fair use” is hun FUP dan? Gokken maar!!
Ik heb al meerdere keren meer dan 1TB op een maand verzet, mijn snelheid is nooit verlaagd geweest.
Mijn gemiddeld verbruik is 500-600GB per maand, met uitschieters naar boven en naar beneden.

Stel dat iemand 24/7/365 zijn lijn zou voltrekken, wat zo'n 24-25TB per maand zou opleveren en dat enkele maanden op rij,
dan zou ik het niet onlogisch vinden dat EDPnet toch ingrijpt en ze dus in hun AV iets hebben staan om die klant te weren.

Ik heb zelf niet de ambitie om de limiet te gaan uitvinden wat de limiet is bij EDPnet waarop ze klanten contacteren.
Ik zit maandelijks boven de 2 TB.
Ik hoop alleen dat ze me wel degelijk eerst een melding/waarschuwing geven. Dan kan ik makkelijk terugschroeven.
Maar zolang ik niet weet waar het gemiddelde, of de limiet ligt, vind ik dat wel een rare toevoeging in hun reglement, zeker omdat ze er juist mee stoefen dat ze géén limiet hebben, terwijl die regel zegt van wel.
‘T is gewoon onduidelijk imo.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

q-tec schrijft: ...Weepee tv...

Dat is jaren geleden toch al opgedoekt!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

@ q-tec: of bhaluu?

Sent from my LG-H930 using Tapatalk
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ook opgedoekt, enkel nog Stievie.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

was ironisch nl. ;-)

Sent from my LG-H930 using Tapatalk
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

MClaeys schreef: Ben ik ook voor aan het kijken, enkel nog een goede tv oplossing voor de vrouw zoeken. € 35 internet + € 25 gsm + ??? tv = profit.
Telenet TV met CI+ kaartje? 17.90€/maand
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dan is het voordeel al weer weg :). Even naast het feit dat onze TV CI heeft en geen CI+ zou het dan op ongeveer 78 Euro komen. Dat scheelt minder dan 10 Euro per maand :).
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

efari schreef:Iedereen (inclusief EDPnet zelf) zegt dat EDPnet écht onbeperkt is, zonder kleine lettertjes, zonder voorwaarden.
Maar als ik op de EDPnet support site ga zie ik toch dit staan:
<knip>
Elke provider die abonnementen aanbied zonder limiet heeft gelijkaardige clausules in zijn voorwaarden staan om zichzelf in te dekken voor het geval dat een klant toch problemen zou veroorzaken op het netwerk. Dit is doodnormaal hoor.
efari schreef:Maw: er is een limiet, maar niemand mag die weten. Hoe “Fair use” is hun FUP dan? Gokken maar!!
Neen, er is geen limiet. 'Fair Use' en 'onbeperkt' worden door onze duopolisten gebruikt als marketing-prietpraat. Een beetje zoals dat telenet zijn kabelabonnementen 'fibernet' noemt om consumenten op het verkeerde been te zetten.

Maar een limiet en een FUP is niet hetzelfde!
Bij een FUP is er, in tegenstelling tot een limiet, geen bepaalde grens die niet overschreden mag worden.
Bijvoorbeeld: Misschien vind EDPNet het niet leuk als 1 klant 10TB verzet op 1 maand. Maar met een FUP zullen zij er niet direct iets van zeggen als dit een eenmalige uitschieter is en/of je brengt er de ervaring van andere klanten niet mee in gevaar.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

ik kan max adsl pakken 4mbit down / 512kbit up
ik dacht ik pak edpnet als backup internet maar dan komen ze met 100 euro setupkosten af....

boulder schreef:Heb 100 (upload) /30 (download)
hoezo 100 upload ??
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Het radiofragment kan je ook beluisteren op hun site, al krijg ik het enkel werkende in chrome. In firefox geeft het problemen.

https://radioplus.be/#/radio2-antwerpen ... 7b76bf47f/
Vanaf 13 minuten begint het eigenlijk.

Indien nodig is het ook downloadbaar maar daar moet je iets meer moeite voor doen.

Ze hadden later ook iemand van Tweakers blijkbaar aan de lijn.

Wat ik eigenlijk ergerlijk vind is dat ze niet de link hebben gelegd met de GSM abbo's, waar ook dit soort truken uitgehaald wordt.
Of de vraag van waarom hun andere abbo's niet als "ongelimiteerd*" staan. Je kan na die limiet ook gewoon nog altijd ongelimiteerd surfen namelijk... Alleen aan wat... "lagere" snelheden :lol: .
Allemaal trappen ze regelrecht in de marketing blabla van de providers eigenlijk.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

GuntherDW schreef:Indien nodig is het ook downloadbaar maar daar moet je iets meer moeite voor doen.
Bwaa.. :)
https://www11.zippyshare.com/v/vXRIZLNB/file.html
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik wou de file niet rechtstreeks uploaden omdat ik dacht dat het "not done" was, maar blijkbaar niet? :P

Je kan de DASH playlist uit het netwerk traffiek halen en zo met youtube-dl het stuk downloaden. Het is een uur lang en er zit dus meer in dan de stukjes van "de inspecteur" zelf maar dan kan je vrij makkelijk met audacity wel knippen.

EDIT: Ah, ik zie dat jij dat al gedaan hebt en dus is de file goed. Mooi.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 16 keer

efari schreef: Maw: er is een limiet, maar niemand mag die weten. Hoe “Fair use” is hun FUP dan? Gokken maar!!
Er is geen vaste limiet, we behouden ons het recht om een klant zijn snelheid te limiteren als deze de goede werking van andere klanten in gedrang brengt, that's it. We hebben deze maatregel de voorbije jaren nog geen enkele keer toegepast, maar om onze klanten te beschermen hebben we het voorzien in de voorwaarden.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Inderdaad, enkel Dommel durft of durfde het aan om "Ongelimiteerd, ook geen FUP of """vrij downloaden"""" aan te bieden. Stond zo toch indertijd op hun product page.

Zelfs in ~2007-2009 hoorden we dat, zelfs al hadden mensen maar 4Mbit download, 1TB/maand meer regel dan uitzondering was blijkbaar.
Het zal nu misschien iets meer gematigd zijn, maar mijn persoonlijk verbruik is gestegen van toen ~400-500GB/maand naar nu 2-3TB/maand (met hogere uitschieters zoals 3.2TiB februari vorige maand op mijn main desktop alleen al :P.

Het is allemaal eigenlijk om je gewoon juridisch in te dekken. Het is Telenet dat iedereen een lap voor de ogen houdt met te zeggen dat hun gedoe ook een FUP is.
Providers in Nederland bv hanteren ook al sinds de early 2000's allemaal FUP's. Ik hoor daar geen issues bij, zelfs bij mensen die ook ettelijke TB's/maand binnen sleuren.

Zolang je niet stelselmatig je buurt negatief gaat beinvloeden door je massale verbruik ( 750GB gaan ze niet merken trouwens :lol:, of hun netwerk is nogal... weak ) is een FUP fine.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

splinterbyte schreef:ik kan max adsl pakken 4mbit down / 512kbit up
ik dacht ik pak edpnet als backup internet maar dan komen ze met 100 euro setupkosten af....

boulder schreef:Heb 100 (upload) /30 (download)
hoezo 100 upload ??
Ja, het moet natuurlijk 100 download en 30 upload zijn.
Gelukkig maar, hee :-)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Zoals steeds word tv een probleem,Stevie free is volgens mij de enige mogelijkheid,stevie betalend(premium) was een 10€ voor 18 kanalen,maar ik weet niet of dat nog te krijgen is.

https://www.demorgen.be/tvmedia/stievie ... lang=nl-NL
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Tuurlijk wel? Waarom niet?
Stievie Premium staat letterlijk op de homepage van stievie.be
IMG_3481.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Dan heeft men al een redelijk tv aanbod,voor 10€,neem er ook Netflix bij (11€) plus natuurlijk internet en vaste tel 35€,EDPnet en men komt op 56€ mss. nog de optie bellen met vast toestel erbij,5€.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Dan neem je beter nog Orange kost ongv. evenveel :P
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Maar voor die prijs heb je bij Orange geen Netflix.

Wat ook kan is Scarlet Trio aan €39 en daarbij Netflix.
Je moet wel rekening houden met de limiet van 500GB en snelheidsbeperking 50 down en 4 up, in tegenstelling tot bij Edpnet. Want bij Scarlet is onbeperkt dus niet onbeperkt ;-)

En zo komen we terug ontopic :-)
geertmoenaarts
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2019, 19:59

ik gebruikte altijd een combo van goedkoop abbo ISP + netflix + stievie en stievie betaalde ik enkel als er een serie was die me erg interesseerde, maar soms chromecastte ik gewoon van de vrt NU of vier.be site naar TV ipv stievie te betalen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

MrBlueSky schreef:Maar voor die prijs heb je bij Orange geen Netflix.

Wat ook kan is Scarlet Trio aan €39 en daarbij Netflix.
Je moet wel rekening houden met de limiet van 500GB en snelheidsbeperking 50 down en 4 up, in tegenstelling tot bij Edpnet. Want bij Scarlet is onbeperkt dus niet onbeperkt ;-)

En zo komen we terug ontopic :-)
750GB in piekuren en onbp. nachturen -> uit ervaring bij vrienden is er helemaal geen cap op 750GB
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”