edpnet + BASE of Telenet one

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
PeterD1
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 6 keer

Momenteel zijn we klant bij Telenet, hebben een WIGO 9GB maar kijken al amper tv en omdat we reclame niet altijd meer gaan kunnen doorspoelen is het tijd om de tv buiten te gooien :)
Daarom vroeg ik me af wat de beste keuze zou zijn. In en rond ons huis hebben we enkel goed bereik met de Telenet masten dus is onze keuze iets beperkter.
Na wat zoeken ben ik op volgende keuzes gekomen :
edpnet vdsl xl + 2x BASE 10 GB = €74,95
Telenet One (2 gsm's) = €86

Qua snelheid zijn ze wat te vergelijken 100/40(volgens edpnet test zouden we dit in theorie moeten kunnen halen) tov 150/15. Meer hebben we ook niet nodig denk ik.
Tot nu toe zijn we altijd wel tevreden geweest over de Telenet diensten en hebben weinig problemen gehad, ook doen ze nooit moeilijk over bv een nieuwe modem op te sturen. Met edpnet heb ik niet direct ervaring en weet ook niet hoe stabiel hun diensten zijn.
Daarom mijn vraag welke van de 2 jullie zouden aanraden als het prijsverschil €11 per maand is en de opstartkost bij edpnet €200 is (Telecominstallatie omdat we momenteel geen Proximus abo hebben €49,95 + Fritzbox €99 + €50 activatiekost)

Bedankt!
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Persoonlijk zou ik nu kiezen voor One. Meer data op mobiel extra data sim one number voor de watch tv voor 10€ En een leuke kerstboom voor in huis. Nu als je een zware tv kijker bent met een 4k scherm en met meerdere personen ga je echt niet ver lopen met die 150 gb.


Voorlopig blijf ik bij edpnet kan ik naar hartelust streamen en base sponserd hier al mijn apps. Ik zal het nog lang zonder één nummer moeten doen.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Och gaan we op 11€ meer of minder de maand betalen kijken ja? Pffff....
PeterD1
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 6 keer

9livesuni schreef:Persoonlijk zou ik nu kiezen voor One. Meer data op mobiel extra data sim one number voor de watch tv voor 10€ En een leuke kerstboom voor in huis. Nu als je een zware tv kijker bent met een 4k scherm en met meerdere personen ga je echt niet ver lopen met die 150 gb.


Voorlopig blijf ik bij edpnet kan ik naar hartelust streamen en base sponserd hier al mijn apps. Ik zal het nog lang zonder één nummer moeten doen.
Bedankt voor je antwoord. We streamen regelmatig 4k op 2 schermen tegelijk maar ik dacht dat Telent nu een FUP heeft van een paar TB en niet 150 gb of bedoel je 150 mbit/s? Dat lijkt me nog voldoende omdat we denk ik max 50 mbit/s download (2x 4k netflix) hebben en daarnaast eventueel nog een download tegelijk van max 10-20 ofzo.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

150 Mbps is het inderdaad.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

:-D ja ik ben daar fout. Inderdaad het gaat hem over snelheid en niet over een datalimiet. De snelheidslimiet zou geen enkel probleem vormen voor het streamen.


Over de gaan we naar 11€ kijken, dat is dus 40€ soft/films die ik elke maand extra uit mijn eigen zak kan ophoesten. Mijn apple watch sim gebruiken zou me dus 600€ Per jaar kosten.
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij edpnet heb je zoiezo dikke problemen, als er problemen zijn op het proximus netwerk.
Geen backup 3g/4g zoals je wel krijgt bij proximus of telenet.

Ik heb net 14 dagen zonder internet gezeten, en via edpnet maar zwakke support, omdat die afhangen van proximus, en amper/laat converseren naar edpnet toe. Ik kon dus niet weten hoelang de herstelling zou duren, of ik me tijdelijk moest depaneren met bvb tadaam.
En ondertussen geraakt je mobiel internet op.

Als je betrouwbaar online wil zijn, is edpnet geen optie.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Daarom denk ik dat elke reseller een beetje problamatisch is. Ik zou graag elke dag zekerheid hebben alleen dat is quasi onbestaande.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Persoonlijk ben ik fan van EDPNET, maar in jou geval zou ik eerder bij Telenet blijven.

De opstartkost van EDPNET is de boosdoener hier.
Als je die kost meerekent dan betaal je pas minder na enkele jaren tegenover Telenet.
Plus je zit er 6 maand aan vast, in het geval je koper toch niet zo goed meevalt.

Ik zou blijven bij telenet, met een FUP van 3tb kan je al heel wat netflix/disney+/amazon streamen.

Geert2800 schreef:Och gaan we op 11€ meer of minder de maand betalen kijken ja? Pffff....
Doe nou eens vriendelijk tegen de mensen.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
PeterD1
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 6 keer

9livesuni schreef::-D ja ik ben daar fout. Inderdaad het gaat hem over snelheid en niet over een datalimiet. De snelheidslimiet zou geen enkel probleem vormen voor het streamen.


Over de gaan we naar 11€ kijken, dat is dus 40€ soft/films die ik elke maand extra uit mijn eigen zak kan ophoesten. Mijn apple watch sim gebruiken zou me dus 600€ Per jaar kosten.
Geen probleem! Dat is een hoop geld!
Freec schreef:Bij edpnet heb je zoiezo dikke problemen, als er problemen zijn op het proximus netwerk.
Geen backup 3g/4g zoals je wel krijgt bij proximus of telenet.

Ik heb net 14 dagen zonder internet gezeten, en via edpnet maar zwakke support, omdat die afhangen van proximus, en amper/laat converseren naar edpnet toe. Ik kon dus niet weten hoelang de herstelling zou duren, of ik me tijdelijk moest depaneren met bvb tadaam.
En ondertussen geraakt je mobiel internet op.

Als je betrouwbaar online wil zijn, is edpnet geen optie.
Daar vreesde ik al voor alhoewel hun reviews in het algemeen veel positiever zijn dan de concurrentie zijn ze uiteindelijk bij problemen vooral nog altijd afhankelijk van Proximus.
Garpenlov schreef:Persoonlijk ben ik fan van EDPNET, maar in jou geval zou ik eerder bij Telenet blijven.

De opstartkost van EDPNET is de boosdoener hier.
Als je die kost meerekent dan betaal je pas minder na enkele jaren tegenover Telenet.
Plus je zit er 6 maand aan vast, in het geval je koper toch niet zo goed meevalt.

Ik zou blijven bij telenet, met een FUP van 3tb kan je al heel wat netflix/disney+/amazon streamen.
Bedankt voor je antwoord :) als ik jouw antwoord en dat van de anderen lees lijkt het inderdaad dat dat de beste keuze is.
Mocht BASE nu binnen dit en een paar weken nog eens een €5 levenslange korting geven zou het wel interessanter zijn want dan sparen we nog eens €10 per maand uit.
Heb wel ook nog gezien dat Proximus nu een korting heeft van 6 maand voor maxi internet, €39,99 ipv €50,99. Op die manier kan ik wel eerst testen of we een goede lijn hebben en na 6 maand overstappen naar epdnet, dan spaar ik ook de telecominstallatie uit en is de opstartkost toch €50 minder. Mocht het koper toch niet goed zijn kan ik van Proximus op elk moment terug naar Telenet gaan. Zal nog eens goed moeten nadenken denk ik :)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Probleem is de hoge opstartkost en het feit dat je geen goede ontvangst hebt om ook naar hun mobiele oplossing te gaan.
Ik denk dat je best inderdaad naar telenet gaat.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat sommige mensen doen voor de installatiekosten te verlagen als er geen actieve VDSL-aansluiting is om kort klant te worden bij Proximus. Dit met een formule met gratis alles. Ook installatie en activatie. Goed de kleine letters lezen.

Scarlet Trio heeft nu een gratis installatie & activatie-promo. Minimumcontract van 6 maanden.
https://www.scarlet.be/nl/packs/

Wanneer het dan werkt vertrek je naar EDPnet. Zijn er technische opleveringsproblemen dan mag Proximus die oplossen. Wat beter is dan indien klant bij EDPnet.
Laatst gewijzigd door WalterB1 21 sep 2021, 18:59, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Misschien dat ik zoiets ga doen voor fiber.
Ik kreeg net een kaartje in de bus dat ze hier de komende dagen de kabel aan de muur komen hangen en dat de binnen aansluiting 'gratis' is als ik fiber klant wordt bij proximus.
Loeki
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2018, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Edpnet heeft voor Fiber nu ook een gratis aansluiting (en eventueel zonder activatiekost) in de aanbieding.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik zie geen reden om EDPnet uit te sluiten?

EDPnet heeft niet de kwalijke stuiptrekking, zoals de duopolisten, om elk jaar de prijs te verhogen, wat ik platweg kl*terij vind.
Het staat u toe om uw GSM abonnementen wat beter af te stemmen op verbruik/gebruik.
En bottomline zijn ze ook gewoon goedkoper dan Telenet, dus opnieuw: waarom zou je het niet overwegen?

Ik lees hier verhalen over "support" etc, maar collega's met Proximus en Telenet klagen evengoed over lange tijd geen verbinding te hebben in geval van problemen. Dus hoe problematisch dat in realiteit is?

En via een reseller van EDPnet kan je die opstartkosten nog wat beperken.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Het grote voordeel bij EDPNET is de bekwame klantendienst.

Je hebt altijd iemand aan de lijn of via chat die weet waar die mee bezig is.

Bij de grote duopolisten maken gebruik van het "Human shield" systeem. Mensen die eigenlijk maar een lijstje volgen, en doorschakelen naar anderen indien het niet in dat lijstje valt.

Modem en dergelijks kun je ook goedkoop tweedehands kopen. Een BBOX3V+ vindt je met gemak voor 20€.


Ben zelf sinds 2020 overgeschakeld naar EDPNET, ben er heel tevreden mee geweest.
Heb ze helaas sinds kort moeten opzeggen omdat met 9 tot 10 zware gebruikers in huis is Telenet OneUp wat interessanter qua bandbreedte.

Zodra hier glasvezel komt dan ga ik zeker terug.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Vriendelijk zijn die gasten wel, als ge tijd hebt om een babbeltje te slaan. Niet echt mijn ding en ik ben daar eigenlijk maar één keer in contact mee geweest en dat was om mijn abo te starten.

Voor u gal te spuwen bij elk klein akkefietje zit je wellicht beter bij de grote, een collega is daar vaste klant om compensatie te vragen.

Edpers bellen wellicht niet naar de klantendienst omdat ze gestofzuigt hebben.
PeterD1
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 6 keer

Uiteindelijk toch de keuze gemaakt om klant te worden bij edpnet.
Sinds vandaag is de lijn actief maar desondanks dat volgens myedpnet we een profiel zouden moeten hebben van 70/30 hebben de maar een snelheid van 30/10. Toen we een dik jaar geleden een abonnement hadden bij Proximus waren we toen ook gestart met 70/30 en zo uiteindelijk verhoogd naar 100/20.
Iemand een idee waarom we zoveel lager starten? Zie ook bijgevoegde foto’s. Heb ook eens wat nagelezen op de site van edpnet en voor zover ik het begrijp zou het kunnen omdat de TBF nog niet is opgestart en daardoor we het profiel krijgen van een straatkast die geen vectoring ondersteunt?
Bijlagen
Proximus.png
(18.61 KiB) Nog niet gedownload
edpnet2jpg.jpg
(54.94 KiB) Nog niet gedownload
edpnet1.jpg
(59.96 KiB) Nog niet gedownload
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Geen idee of je dat zelf nog kan starten of er een ticket voor moet aanmaken. Edit: een weekje geduld

Edp lijkt me geen slechte keuze, hopelijk ervaar je dat ook zo.
PeterD1
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 6 keer

Zullen inderdaad wat geduld moeten hebben. Wel vandaag bericht gehad van de klantendienst van edpnet (waar ik tot nu toe heel tevreden over ben) dat de TBF gestart is en de eerste dagen zeker de modem niet mag uitzetten.
Zitten momenteel al op synchronisatie 100/30. Resultaten speedtest zitten ongeveer op 85/26. Iemand een idee op welke waarde we waarschijnlijk gaan uitkomen met de waarden in bijlage?
Bijlagen
edpnet4.jpg
(251.69 KiB) Nog niet gedownload
edpnet3.jpg
(161.02 KiB) Nog niet gedownload
PeterD1
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 6 keer

Tot nu toe werkt alles goed maar gezien dat iedere nacht er een korte disconnect is (zie bijlage). Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of dit slecht is voor de dlm?
Bijlagen
78021895-4A7E-4BD9-B328-A3EBC4063BBB.jpeg
(973.22 KiB) Nog niet gedownload
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

PeterD1 schreef:Tot nu toe werkt alles goed maar gezien dat iedere nacht er een korte disconnect is (zie bijlage). Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of dit slecht is voor de dlm?
In de FB: Internet > Account information > more connection settings > Maintain permanently i.p.v "Delay disconnection by provider to the period beween..."

BTW, mijn FB (7490) staat in het Engels dus geen idee wat de juiste NL verwoording is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
PeterD1
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 6 keer

on4bam schreef:
PeterD1 schreef:Tot nu toe werkt alles goed maar gezien dat iedere nacht er een korte disconnect is (zie bijlage). Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of dit slecht is voor de dlm?
In de FB: Internet > Account information > more connection settings > Maintain permanently i.p.v "Delay disconnection by provider to the period beween..."

BTW, mijn FB (7490) staat in het Engels dus geen idee wat de juiste NL verwoording is.
Is gelukt. Bedankt! De FB heeft dit sinds het begin elke nacht even gedaan. Denk je dat het veel kwaad kan? Want bij edpnet hadden ze gezegd dat na het starten van de TBF is zeker de eerste week geen kabels mocht losmaken of de modem mocht uitzetten.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Maakt volgens mij niet uit, de sync blijft, het is je verbinding met EDPnet die je vernieuwd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
PeterD1
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 6 keer

Wat me nu wel opvalt is wanneer we Netflix kijken of iets downloaden (zo een 10 mbit/s) de snelheid bij een speedtest helemaal door zijn knieën gaat. Normaal zitten we zo rond de 90/26 maar wanneer er dus iets gedownload wordt tussen bv de 10 en 25 mbit/s zitten we volgens de speedtest plots maar op 10/18 wat mij niet normaal lijkt.
Iemand een idee aan wat dat zou kunnen liggen?
Heb de speedtests verschillende keren uitgevoerd op verschillende servers, zowat bekabeld als draadloos.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”