Afschaffing oude packs - enkele details "vergeten" te vermelden
-
- Elite Poster
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Proximus heeft onlangs beslist om een aantal oude packs uit te faseren. Mijn moeder had een pack met Internet Start, vaste lijn, TV met TV replay, en betaalde daarvoor 53,99 eur/maand. De decoders zijn (tweedehands) gekocht.
In maart kreeg ze een brief dat dit pack zou verdwijnen en dat ze gemigreerd zou worden naar een nieuw pack "Start", dat vanaf dan 62,99 eur gaat kosten. Er werd echter met geen woord gerept over wat dat pack dan bevatte, maar de callcenter operator wist me te vertellen dat "alles" hetzelfde blijft. Enige "voordeel" was dat er nu een huurdecoder in zit, dus die heb ik dan maar laten opsturen. Ik heb ook expliciet om een productfiche gevraagd, maar die heb ik nooit gekregen. Voor diegenen die "Troisieme" van Jan Jaap van der Wal gezien hebben: dat Telenet-meisje werkt volgens mij nu bij Proximus...
Ondertussen is de eerste factuur binnen en wat blijkt? Het internet is gedowngrade van Start naar Essential, en TV replay is plots een betalende optie geworden waardoor het eigenlijk 65,99 eur is. Dus het is 12 eur opgeslagen én het internetproduct is gedowngrade... De facturatiedienst beweert dat er geen fouten gemaakt zijn en dat dit de correcte prijs is.
Dus let op als je in dezelfde situatie zit!
In maart kreeg ze een brief dat dit pack zou verdwijnen en dat ze gemigreerd zou worden naar een nieuw pack "Start", dat vanaf dan 62,99 eur gaat kosten. Er werd echter met geen woord gerept over wat dat pack dan bevatte, maar de callcenter operator wist me te vertellen dat "alles" hetzelfde blijft. Enige "voordeel" was dat er nu een huurdecoder in zit, dus die heb ik dan maar laten opsturen. Ik heb ook expliciet om een productfiche gevraagd, maar die heb ik nooit gekregen. Voor diegenen die "Troisieme" van Jan Jaap van der Wal gezien hebben: dat Telenet-meisje werkt volgens mij nu bij Proximus...
Ondertussen is de eerste factuur binnen en wat blijkt? Het internet is gedowngrade van Start naar Essential, en TV replay is plots een betalende optie geworden waardoor het eigenlijk 65,99 eur is. Dus het is 12 eur opgeslagen én het internetproduct is gedowngrade... De facturatiedienst beweert dat er geen fouten gemaakt zijn en dat dit de correcte prijs is.
Dus let op als je in dezelfde situatie zit!
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 95 keer
FYI
https://www.proximus.be/nl/id_cr_contra ... tting.html
"Pack Start"
https://www.proximus.be/dam/jcr:f9a5aaa ... ~cache.pdf
Ik weet uiteraard niet welk "pack" (of eventueel geen pack maar een combinatie van aparte abonnementen) uw moeder vroeger had, ik kan evenwel wel bevestigen dat internet start = internet essential (enkel de prijs van dit specifieke product is van 27.5 naar 25 euro/maand teruggebracht vanaf 01/05/22)
https://www.proximus.be/nl/id_cr_contra ... tting.html
"Pack Start"
https://www.proximus.be/dam/jcr:f9a5aaa ... ~cache.pdf
Ik weet uiteraard niet welk "pack" (of eventueel geen pack maar een combinatie van aparte abonnementen) uw moeder vroeger had, ik kan evenwel wel bevestigen dat internet start = internet essential (enkel de prijs van dit specifieke product is van 27.5 naar 25 euro/maand teruggebracht vanaf 01/05/22)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Nee, voor zover ik me kan herinneren had ze 70M down en 150GB volume, nu is dat 50M down en 100GB volume.
Enfin, ik denk dat ze het zelf niet zo goed weten...
Enfin, ik denk dat ze het zelf niet zo goed weten...
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 95 keer
Bv
https://www.internetaanbieders.be/proxi ... net-start/
Internet start is voor zover mij bekend altijd aan een contractueel maximum datavolume geweest van.100 GB/maand en max gelimiteerde snelheid van 50 Mbps download
Uiteraard is het mogelijk dat de dsl lijn zelf technisch hogere snelheden aankan (evenals omgekeerd dat technisch slechts een lagere dsl snelheid kan gehaald worden op de betrokken lijn omwille van de karakteristieken ervan bv. lengte, adsl versus vdsl beschikbaar, enz.)
&
inderdaad spijtig genoeg is het bij Proximus sinds geruime tijd niet meer mogelijk decoders aan te komen (en is de huur van een decoder ondertussen reeds enige tijd blijkbaar systematisch in een pack inbegrepen)
https://www.internetaanbieders.be/proxi ... net-start/
Internet start is voor zover mij bekend altijd aan een contractueel maximum datavolume geweest van.100 GB/maand en max gelimiteerde snelheid van 50 Mbps download
Uiteraard is het mogelijk dat de dsl lijn zelf technisch hogere snelheden aankan (evenals omgekeerd dat technisch slechts een lagere dsl snelheid kan gehaald worden op de betrokken lijn omwille van de karakteristieken ervan bv. lengte, adsl versus vdsl beschikbaar, enz.)
&
inderdaad spijtig genoeg is het bij Proximus sinds geruime tijd niet meer mogelijk decoders aan te komen (en is de huur van een decoder ondertussen reeds enige tijd blijkbaar systematisch in een pack inbegrepen)
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik had en Internet Start abonnement met TV en Replay +, zonder decoderhuur ik gebruik een tweedehands decoder, nù heet het Internet Essential en kom het 2,5€ goodkoper, de rest blijft onveranderd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8274
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 527 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Lijkt me toch een inschattingsfout om zo'n beslissingen te nemen zonder iets op papier te hebben... Je weet toch dat men aan de telefoon alles zegt om u af te schepen, de waarde van wat men u daar allemaal vertelt (beter: wijsmaakt) is in de regel nihil tot het op papier staat.SpecialK schreef:Enige "voordeel" was dat er nu een huurdecoder in zit, dus die heb ik dan maar laten opsturen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2187
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
In pakketvorm met televisie was dit 150GB. Snelheid durf ik niet meer met zekerheid te zeggen is weer een aantal jaren geleden maar ik dacht dat dit 60Mbit/s was.M_016 schreef: Internet start is voor zover mij bekend altijd aan een contractueel maximum datavolume geweest van.100 GB/maand en max gelimiteerde snelheid van 50 Mbps download
-
- Elite Poster
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het ging niet anders; begin mei werd je sowieso gemigreerd naar het nieuwe pakket of je nu wilde of niet. Als je niet wilde kon je "kostenloos" opzeggen, wat sowieso op eender welk moment kan.CCatalyst schreef:Lijkt me toch een inschattingsfout om zo'n beslissingen te nemen zonder iets op papier te hebben...
Ik ben inderdaad redelijk overtuigd dat het 150GB was, de laatste keer dat ik de snelheid gemeten had haalden we net geen 70 Mbps down.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2187
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Lol, staat zelf vermeld in de link die hierboven : https://www.proximus.be/dam/jcr:f9a5aaa ... ~cache.pdf wordt weergegevenSpecialK schreef:
Ik ben inderdaad redelijk overtuigd dat het 150GB was
-
- Elite Poster
- Berichten: 2187
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb even gezocht, maar ik vermoed dat het contractoverzicht nog via de post kwam toen. Dit was ook de combinatie van inet start, tv en telefonie in 2013. Ik kan me de 150GB nog goed herinneren omdat ik van unlimited bij dommel kwam. Ik werkte ook bij Proximus in die periode. Deze pakketten hadden dan de standaard 100GB van start met een extra volume optie van 50GB wat er aan toegevoegd werd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 95 keer
In het hieronder vermeld document (p.38) van het BIPT (momentopname 09/2020) is inderdaad sprake van een "triple play" aanbod internet/telefoon/TV van Proximus "type start" met 150 GB/maand en een contractuele max. snelheid van 60 Mbps
https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5 ... ensten.pdf
https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5 ... ensten.pdf
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 1 keer
Daar ben ik niet helemaal zeker van, ik zit hier ook met een vroeger Internet Start en niks is tot nù toe veranderd of gemigreerd, alléén de naam is veranderd. Uw screenshot toont een (momenteel) downloadlimiet van 3 Tb, of is dit al de nieuwe limiet?SpecialK schreef: Het ging niet anders; begin mei werd je sowieso gemigreerd naar het nieuwe pakket of je nu wilde of niet. Als je niet wilde kon je "kostenloos" opzeggen, wat sowieso op eender welk moment kan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 95 keer
@openaf de auteur @SpecialK heeft het over een blijkbaar recent door Proximus geschrapt "oud commerciëel pack"
internet start (buiten pack) zelf is enkel van naam veranderd (essential) en de limiet is apart nog altijd 100 GB/maand (3 TB/maand vermelding = tijdelijk? "foutje/bug " inMyProximus) cfr. de toepasselijke contractfiche
Edit: als een product commerciëel geschrapt wordt dient dit conform de wetgeving/regelgeving minstens 1 maand vooraf op de factuur de worden vermeld, ik begrijp uit bovenstaande dat dit effectief het geval geweest is (en het niet een gewoon commerciëel contact per telefoon met voorstel voor aaanpassing betrof)
internet start (buiten pack) zelf is enkel van naam veranderd (essential) en de limiet is apart nog altijd 100 GB/maand (3 TB/maand vermelding = tijdelijk? "foutje/bug " inMyProximus) cfr. de toepasselijke contractfiche
Edit: als een product commerciëel geschrapt wordt dient dit conform de wetgeving/regelgeving minstens 1 maand vooraf op de factuur de worden vermeld, ik begrijp uit bovenstaande dat dit effectief het geval geweest is (en het niet een gewoon commerciëel contact per telefoon met voorstel voor aaanpassing betrof)
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik zit met Internet Essential + TV(geen telefoon) sinds een tiental jaren, een pack dus en kreeg voor de maand mei een faktuur met melding Internet Essential 25€. Dit product is dus niet geschrapt maar gewoon goedkoper. Dat SpecialK een telefoon contact had met de commerciële dienst spreek vanzelf hoe ze duurdere abonnementen proberen te smeren...M_016 schreef:@openaf de auteur @SpecialK heeft het over een blijkbaar recent door Proximus geschrapt "oud commerciëel pack"
internet start (buiten pack) zelf is enkel van naam veranderd (essential) en de limiet is apart nog altijd 100 GB/maand (3 TB/maand vermelding = tijdelijk? "foutje/bug " inMyProximus) cfr. de toepasselijke contractfiche
Edit: als een product commerciëel geschrapt wordt dient dit conform de wetgeving/regelgeving minstens 1 maand vooraf op de factuur de worden vermeld, ik begrijp uit bovenstaande dat dit effectief het geval geweest is (en het niet een gewoon commerciëel contact per telefoon met voorstel voor aaanpassing betrof)
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 95 keer
@openaf
teneinde eventuele verdere misverstanden te voorkomen: oude niet meer door proximus gecommercialiseerde packs
https://www.proximus.be/dam/jcr:3041c9f ... ~cache.pdf
&
op dit moment door proximus gecommercialiseerde packs
https://www.proximus.be/nl/id_cr_contra ... tting.html
= u hebt blijkbaar dan nog een oud (voorlopig?) nog niet geschrapt pack (of combinatie van 2 aparte producten internet start/essential en TV) maar due zo wie zo als nieuwe klant niet meer zal kunnen krijgen (of als bestaande klant naar kunnen "migreren")
teneinde eventuele verdere misverstanden te voorkomen: oude niet meer door proximus gecommercialiseerde packs
https://www.proximus.be/dam/jcr:3041c9f ... ~cache.pdf
&
op dit moment door proximus gecommercialiseerde packs
https://www.proximus.be/nl/id_cr_contra ... tting.html
= u hebt blijkbaar dan nog een oud (voorlopig?) nog niet geschrapt pack (of combinatie van 2 aparte producten internet start/essential en TV) maar due zo wie zo als nieuwe klant niet meer zal kunnen krijgen (of als bestaande klant naar kunnen "migreren")
-
- Elite Poster
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Voor alle duidelijkheid: de omzetting is gewoon "gebeurd", conform wat er in de brief was vermeld. Ik heb de commerciële dienst gebeld om te vragen wat er nu exact ging veranderen, maar we hebben niets meer veranderd aan het product. Of ik ze nu had gebeld of niet, we zouden sowieso zijn omgezet. Ik heb enkel een decoder laten opsturen omdat je die in het nieuwe pakket sowieso betaalt, of je die nu gebruikt of niet.openaf schreef: Dat SpecialK een telefoon contact had met de commerciële dienst spreek vanzelf hoe ze duurdere abonnementen proberen te smeren...
Waar het mij over ging is dat we vroeger voor 53,99 eur een pakket hadden met 150 GB downloadlimiet (en ik dacht 70 Mbps down maar misschien was het officieel slechts 60 Mbps down) én TV replay, terwijl we nu voor 62,99 zijn teruggevallen op 100 GB en 50 Mbps down, en TV replay kwijt zijn. Okay, we hebben een "gratis" extra decoder maar die hadden we eigenlijk niet nodig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2187
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Scarlet Trio is nog altijd een leuk alternatief. Als ze altijd een stabiele verbinding gehad heeft bij Proximus. Zou ik daar niet al te veel hinder van verwachten.
Laatst gewijzigd door crapiecorn 20 mei 2022, 11:42, in totaal 1 gewijzigd.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2966
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Scarlet Trio is inderdaad een leuk alternatief, als je kan leven met volgende beperkingen:
Ik zou graag overstappen op fiber, maar aangezien Scarlet geen commercieel aanbod heeft op fiber, kijk ik de kat nog even uit de boom...
- maximale bandbreedte: 50/4 (afgedwongen)
- datalimiet van 500GB/mnd (voorlopig (?) niet meer afgedwongen, maar kan het niet nagaan want ik kom nooit boven de 500GB / mnd uit)
Ik zou graag overstappen op fiber, maar aangezien Scarlet geen commercieel aanbod heeft op fiber, kijk ik de kat nog even uit de boom...
Computer(k)nul
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik had het misschien in het begin wat verkeerd begrepen, ben franstalig, maar ik vindt het toch schandalig dat een zogezegd goedkoper abonnement (zonder Replay???) feitelijk 9€ duurder wordt zonder enig upgrade.SpecialK schreef:Voor alle duidelijkheid: de omzetting is gewoon "gebeurd", conform wat er in de brief was vermeld. Ik heb de commerciële dienst gebeld om te vragen wat er nu exact ging veranderen, maar we hebben niets meer veranderd aan het product. Of ik ze nu had gebeld of niet, we zouden sowieso zijn omgezet. Ik heb enkel een decoder laten opsturen omdat je die in het nieuwe pakket sowieso betaalt, of je die nu gebruikt of niet.openaf schreef: Dat SpecialK een telefoon contact had met de commerciële dienst spreek vanzelf hoe ze duurdere abonnementen proberen te smeren...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ja, ik ook. Vandaar mijn postopenaf schreef:maar ik vindt het toch schandalig dat een zogezegd goedkoper abonnement (zonder Replay???) feitelijk 9€ duurder wordt zonder enig upgrade.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 92 keer
Internet Essential
De basics voor iedereen
100 GB/maand
Max. downloadsnelheid: 50 Mbps
Max. uploadsnelheid: 4 Mbps
Is er iemand die effectief zo een pack heeft?
Aan het uitkijken voor iemand naar internet only maar liefst zonder datacap.
EDPnet lijkt zijn beste optie.
De basics voor iedereen
100 GB/maand
Max. downloadsnelheid: 50 Mbps
Max. uploadsnelheid: 4 Mbps
Is er iemand die effectief zo een pack heeft?
Aan het uitkijken voor iemand naar internet only maar liefst zonder datacap.
EDPnet lijkt zijn beste optie.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 93 keer
Ook nog Scarlet loco of Mobile vikings vast internet ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Dat is geen "pack"
Ik heb Internet Essential Fiber
- Officiële specs: 50/4, 100 GB/maand.
- In de praktijk heb ik: 50/8, 3TB per maand.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 92 keer
50/8 zou ideaal zijn met 3TB
Het is vooral die limiet die te weinig is.
Wel alleen vdsl aanwezig bij de persoon
Het is vooral die limiet die te weinig is.
Wel alleen vdsl aanwezig bij de persoon
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Op VDSL is Internet Essential 50/4 denk ik
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 92 keer
Iemand die nog kan bevestigen dat je effectief 3TB hebt, via klantendienst (chat) zeggen 100GB en dan verlaagde snelheid
Via het VDSL medium
Via het VDSL medium
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Klantendienst kan niet anders dan hetzelfde zeggen dan wat er op de site staat, namelijk de contractuele snelheid/volume.
Zoals eerder gezegd, de 3TB is een tijdelijke verhoging (Corona/Oekraïne)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 92 keer
Blijft natuurlijk een kleine gok maar die prijs is wel zalig voor de persoon.
Zijn lijn waardes zijn goed genoeg 100/30.
Overweeg om dit ook te nemen voor mezelf.
Is 4mpbs upload werkbaar?
Zijn lijn waardes zijn goed genoeg 100/30.
Overweeg om dit ook te nemen voor mezelf.
Is 4mpbs upload werkbaar?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2966
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Ik merkte toch serieus verschil tussen 4Mbps en de huidige 10Mbps, zeker wat synchronisatie met bvb. OneDrive betreft. Maar voordat de verhoging een feit was, stoorde ik mij daar niet aan.
Computer(k)nul
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 92 keer
Hier is het nu 100/35 mbps en het basis pakket is 50/4 juist wat schrik dat upload of bepaalde zaken wat zullen tegenwerken.
Heb ook enkele camera’s hangen. Max 256kbps is genoeg.
Heb ook enkele camera’s hangen. Max 256kbps is genoeg.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier gaan we weer. Ondertussen ligt er Fiberklaar, en heeft Proximus ons proactief gecontacteerd om om te schakelen "want de telefoonlijn wordt binnenkort weggehaald". Lijkt me sterk aangezien de Fiberklaar installatie niet verplicht is, gaan ze dan al die klanten die daar nog niet zijn ingestapt eenzijdig opzeggen?
Anyway, we hadden dus een pack met internet essential, vaste telefoon en tv voor 67,99 eur (incl terugkijk-tv basic). Ik wou niet omschakelen, want dat kost minimaal 5 eur meer. Aan de telefoon garandeerde men mij dat wanneer Proximus je vraagt om om te schakelen, die 5 eur niet aangerekend wordt en je zolang dit pack nog bestaat (dus niet noodzakelijk 12 maanden) de huidige prijs blijft betalen.
Eerste factuur is binnengekomen het is van 67,99 naar 90,68 eur gegaan. Reden: je moet internet maxi nemen, want anders heb je geen vaste telefoonlijn meer.
Dat was niet de afspraak, en dat wisten ze op voorhand (want ze zijn speciaal een internet box met FXS poorten komen installeren, bestaande BBOX3 kon niet behouden blijven)
De oplossing die de agent voorstelde was terug omschakelen naar VDSL.
Ik begin te begrijpen waarom Proximus twee keer per jaar prijzen moet verhogen; het is gewoon om hun inefficientie te blijven betalen.
Ik heb het ondertussen wel begrepen en ga migreren naar Scarlet. Zelfde klungelachtig bedrijf, maar tenminste goedkoper
Anyway, we hadden dus een pack met internet essential, vaste telefoon en tv voor 67,99 eur (incl terugkijk-tv basic). Ik wou niet omschakelen, want dat kost minimaal 5 eur meer. Aan de telefoon garandeerde men mij dat wanneer Proximus je vraagt om om te schakelen, die 5 eur niet aangerekend wordt en je zolang dit pack nog bestaat (dus niet noodzakelijk 12 maanden) de huidige prijs blijft betalen.
Eerste factuur is binnengekomen het is van 67,99 naar 90,68 eur gegaan. Reden: je moet internet maxi nemen, want anders heb je geen vaste telefoonlijn meer.
Dat was niet de afspraak, en dat wisten ze op voorhand (want ze zijn speciaal een internet box met FXS poorten komen installeren, bestaande BBOX3 kon niet behouden blijven)
De oplossing die de agent voorstelde was terug omschakelen naar VDSL.
Ik begin te begrijpen waarom Proximus twee keer per jaar prijzen moet verhogen; het is gewoon om hun inefficientie te blijven betalen.
Ik heb het ondertussen wel begrepen en ga migreren naar Scarlet. Zelfde klungelachtig bedrijf, maar tenminste goedkoper
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5250
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 526 keer
- Recent bedankt: 12 keer
dat mag je sterk lijken, maar is wel een feit.
het kopernetwerk is al enige tijd aan een uitfasering bezig (lees: 10 jaar, +/-), en zodra een hele omgeving aansluitbaar is op fiber, zal de afschakeling van het kopernet gebeuren.
er zijn al een paar regio's die dat hebben meegemaakt, eind deze maand nog een paar, en zo zal dat overal gebeuren waar fiber beschikbaar is (pxm-managed of via joint venture zoals fiberklaar)
je kan trouwens raadplegen waar (ongeveer) dit zal gebeuren adhv hun eigen planning communicatie: https://www.proximus.be/dam/jcr:6fdac3d ... ~cache.pdf
wat betreft dat je normaal dezelfde prijs zou moeten blijven betalen weet ik niet precies hoe dat zit (zal ook wel ergens terug te vinden zijn).
die oplossing zou ik ver van wegblijven als je een bericht hebt gehad dat de koper uitgefaseerd zal worden, want dan heb je binnen de 12 maanden (if you're lucky) geen internet meer.
of krijg je een maand na installatie bericht van je nieuwe provider "we moeten het komen omschakelen"
hln had over de uitfasering bv vorig jaar al een artikel: https://www.hln.be/mijn-gids/proximus-s ... ~a5520a2f/
-
- Elite Poster
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zie daar toch vooral locaties staan waar ze zelf (minstens 5 jaar geleden) al fiber hebben aangelegd. En Scarlet kan sinds kort ook op Fiberklaar opleveren:Splitter schreef: ↑3 maanden geleden je kan trouwens raadplegen waar (ongeveer) dit zal gebeuren adhv hun eigen planning communicatie: https://www.proximus.be/dam/jcr:6fdac3d ... ~cache.pdf
https://www.fiberklaar.be/nl/nieuws/sca ... ar-netwerk
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5250
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 526 keer
- Recent bedankt: 12 keer
klopt, het is zo dat (in principe) proximus de uitfasering probeert te plannen op een manier dat er al ongeveer 5j fiber ligt, alvorens de koper af te sluiten. (is ook terug te vinden in verscheidene artikels tussen 2012 en vorig jaar - je kan ze écht niet zeggen dat ze hierover niet communiceren)
vermoedelijk is die tijdspanne overigens niet zozeer "voor de klant zijn goesting", maar om hen tijd te geven de LEX en eventuele LDC's ook te ontmantelen, en al de eventuele olo's de kans geven om hun klanten over te zetten, alsook eventuele huisbazen mee te krijgen in het fiber verhaal, zodat de appartementsblokken niet zonder internet zitten.
(ik heb weet van minstens 1 regio waar pxm de uitfasering heeft uitgesteld hierdoor)
dat scarlet op fiberklaar zit ondertussen, lijkt me ook vrij normaal, want haja, de koper gaat verdwijnen, en regio's waar de fiberklaar JV fiber ligt, gaat pxm geen eigen 2de fiber leggen, maar wel nog steeds de koper uitfaseren.
vermoedelijk is die tijdspanne overigens niet zozeer "voor de klant zijn goesting", maar om hen tijd te geven de LEX en eventuele LDC's ook te ontmantelen, en al de eventuele olo's de kans geven om hun klanten over te zetten, alsook eventuele huisbazen mee te krijgen in het fiber verhaal, zodat de appartementsblokken niet zonder internet zitten.
(ik heb weet van minstens 1 regio waar pxm de uitfasering heeft uitgesteld hierdoor)
dat scarlet op fiberklaar zit ondertussen, lijkt me ook vrij normaal, want haja, de koper gaat verdwijnen, en regio's waar de fiberklaar JV fiber ligt, gaat pxm geen eigen 2de fiber leggen, maar wel nog steeds de koper uitfaseren.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5250
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 526 keer
- Recent bedankt: 12 keer
niemand heeft het erover dat scarlet "fiberpacks" aan je gaat aanbieden.
dat scarlet op fiberklaar zit is vrij normaal, en dat ze diensten over fiber gaan aanbieden ook.
remember: pxm is koper aan het uitfaseren, wat wil zeggen dat er gebieden zijn waar je ENKEL nog op fiber aangesloten kan worden.
MAAR ze hoeven daarvoor dus niet te zeggen "wij hebben fiber", ze kunnen evengoed een beperkt profiel op fiber aanbieden dat je maar 30mbps hebt
(nouja, ik geloof dat het laagste profiel 50 is maar soit)
het is niet omdat ze fiber als technologie (moeten) gebruiken, dat ze je daar ook de voordelen van moeten bezorgen (of marketen)
het komt er simpelweg op neer dat elke aanbieder die op dit moment op koper diensten levert, zal moeten kiezen uit "wij stoppen ermee" en "wij bieden aan op fiber".
(natuurlijk is dat -net zoals de uitfasering van de koper- ook iets dat in fases zal verlopen, maar er zijn al een deel locaties waar enkel fiber is, en in nieuwbouwstraten geloof ik dat er ook geen koper meer de grond in gaat, maar gelijk fiber naar een ROP -of tussenpunt dat ze tussen, ik dacht 4, huizen zetten)
Laatst gewijzigd door Splitter 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 111 keer
Scarlet biedt wel degelijk fiber aan, weliswaar voorlopig enkel aan nieuwe klanten.
Prijzen en specificaties zijn identiek hetzelfde als vdsl aanbod, vandaar dat er geen aparte pagina bestaat. Wilt ge hogere snelheden, dan moet ge naar MV/Proximus.