Proximus Internet Start nu 3TB/maand ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
qpple
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2007, 18:03
Bedankt: 3 keer

Ik heb een Proximus Internet Start. Sinds deze week zie ik in mijn MyProximus app dat mijn maandelijks verbruik een maximum download limiet heeft van 3TB ipv 100GB. Gaat het hier over een vergissing of is er een wijziging op komst ? Wat zien eventuele andere forumleden met een Internet Start ?
internet_start_3TB.jpg
(113.63 KiB) Nog niet gedownload
vanpeers
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 jul 2016, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

Zou wel interessant zijn maar vrees er voor aangezien scarlet Loco €32 kost met de zelfde snelheden en een limiet van 500gb heeft.
Zou straf zijn als hun 'budgetmerk' duurde voor minder zou zijn.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ik vermoed dat dit een tijdelijke My Proximus "bug" is (cfr berichten op de Proximus fora)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

vanpeers schreef:Zou wel interessant zijn maar vrees er voor aangezien scarlet Loco €32 kost met de zelfde snelheden en een limiet van 500gb heeft.
Zou straf zijn als hun 'budgetmerk' duurde voor minder zou zijn.
Bij Scarlet worden in de praktijk geen limieten meer gebruikt.
Was sinds Covid voor het thuiswerk, maar is eigenlijk nooit afgeschaft. Als ik me goed herinner meet de verbruiksmeter nog steeds niks.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

vanpeers schreef:Zou wel interessant zijn maar vrees er voor aangezien scarlet Loco €32 kost met de zelfde snelheden en een limiet van 500gb heeft.
Als Scarlet Loco blijft adverteren met "Onbeperkt surfen" dan moeten ze die limiet vóór 23 augustus optrekken naar 3 TB. Het BIPT heeft namelijk besloten dat providers de term "onbeperkt" alleen nog mogen gebruiken als de maandelijkse datalimiet minstens 3 TB is.

De kans bestaat dat Proximus "onbeperkt" op alle vaste internetabonnementen invoert.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

werd tijd , elke land in europa heeft zelfs alles onbeperkt in de kleinste abo's , alleen belgie niet. nu de verlaagde snelheid is wel verbeterd tegenover vroeger , ik weet dat als je bij telenet over je 150Gb zit je dan gerust verder kunt surfen op 3 Mbit dat ruim voldoende is
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zit hier met bijna 6TB.
Bijlagen
Capture d’écran 2022-03-18 100451.png
(114.2 KiB) Nog niet gedownload
vanpeers
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 jul 2016, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

Net even nagevraagd via messenger omdat ik anders wel interesse zou hebben en dit zou om een tijdelijke actie ivm de oorlog in Oekraine gaan.
Normaal gezien niets blijvends dus.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Niet alles wordt duurder: het instapabonnement voor vast internet wordt iets goedkoper. Dat zal 25 euro per maand kosten in plaats van 27,50 euro. De naam verandert van Internet Start naar Internet Essential. Er is een maandelijks volume van 100 GB inbegrepen en de downloadsnelheid bedraagt maximaal 50 mbps.
https://www.hln.be/binnenland/dit-veran ... ~a0a0285d/
https://www.proximus.com/nl/news/2022/2 ... ease.html#
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

raf1 schreef: Als Scarlet Loco blijft adverteren met "Onbeperkt surfen" dan moeten ze die limiet vóór 23 augustus optrekken naar 3 TB. Het BIPT heeft namelijk besloten dat providers de term "onbeperkt" alleen nog mogen gebruiken als de maandelijkse datalimiet minstens 3 TB is.
Scarlet gaat dit doen. Staat bij de kleine lettertjes.

De downloadsnelheid wordt beperkt tot 3Mbps zodra je een surfvolume van 500GB per maand overschrijdt(Dit surfvolume wordt vanaf 01/08/2022 voor nieuwe en bestaande klanten verhoogd tot 3 TB)
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Enkel maar hopen dat ze dan de prijs niet verhogen. (het is al redelijk lang € 40 voor de Trio zonder dat er ooit een verhoging is geweest)
Nu binnekort met 3TB limiet, en de snelheden die in werkelijkheid de max van je lijn zijn (tot 100/20) ipv de geadverteerde 50/4.

Het zal voor veel vdsl klanten interessant ook worden om dit packet te nemen... en proximus zal liever niet zien dat hun eigen klanten hierop overstappen...
Greetz cyberbug

Afbeelding
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

1 juli 2019 heeft Scarlet Trio verhoogd van 39 naar 40 euro.
https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... t-tarieven
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”