TP-Link niet herkend doos Proximus decoder

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
stijn_depauw
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2021, 16:52

Hoi allen,
Ik heb net een TP-Link router (Archer AX10) geplaatst tussen mijn Proximus BBox3 en de TVdecoder.
Dus ethernetkabel tussen de BBox3 en de WANpoort van de TP-Link. Vervolgens nog een ethernetkabel van de TP-Link (LAN1) naar de TVdecoder.

HELAAS. De Proximus TV decoder herkent de TP-Link blijkbaar niet.

Tijdens de setup van de TP-Link heb ik gekozen voor dynamisch IP-adres (automatische detectie in app TP-Link)
Er waren ook nog een aantal andere opties waaronder PPPoE / statisch IP / L2TP / PPTP.
Geen idee of ik bij deze keuze iets fout gedaan heb of het probleem ergens anders zit.

Ik heb geen IT achtergrond maar hoopt dat dit een beetje plug&play ging zijn.
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 nov 2015, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer

Het probleem zit erin dat de tplink ook een router is en niet enkel een switch. Hierdoor kan het verkeer niet transparant bvan de B-Box naar de decoder. Gelukkig kan je je router ook in access point mode zetten. Dat zal zeer waarschijnlijk goed werken.
luukske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 32 keer

Als je de kabel die nu van de bbox naar de wan-poort gaat in een lan-poort van de tp-link steekt, dan is het heel waarschijnlijk al opgelost, omdat je zo de routerfunctie niet langer gebruikt.
En niet vergeten om de dhcp server op de tp-link uit te zetten!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”