fiber

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
Powerray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2018, 22:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hoi,

Na jarenlang Telenet klant te zijn geweest komen ze hier binnenkort fiber in de straat installeren.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee ???
Nu een brief gekregen dat ze dit komen doen... bij proximus zelf staat er installatie september 21 en actief juni 22... kan dit ?
Telenet geeft niks van promoties voor jarenlange klanten... en nee ik wil mijn gsm's niet op Telenet netwerk... dreigen met opzeggen ?

Grtz
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Wanneer het alleen internet is kan je de installatie laten doen en na een paar maanden kan je dan overstappen naar Edpnet.
Is goedkoper en geen limieten meer op verbruik.
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
Powerray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2018, 22:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

wil internet en tv en mijn gsm's die al op proximus zitten, dus in flex
tenzij je telenet tv kan behouden (al gelezen als je nieuwe decoder hebt dat je internet van telenet nodig hebt)
is decoder van proximus ook zo goed als die van telenet (qua 4k output enzo)
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Hier hebben ze nog voor nieuwjaar fiber aangelegd in een paar kleine dorpjes, proefproject Fluvius. Enkel aansluitbaar op Orange, tot op heden nog geen nieuws van aansluitbaarheid (maar de fiber ligt al tot binnen incl converter).
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Powerray schreef:Hoi,

Na jarenlang Telenet klant te zijn geweest komen ze hier binnenkort fiber in de straat installeren.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee ???
Nu een brief gekregen dat ze dit komen doen... bij proximus zelf staat er installatie september 21 en actief juni 22... kan dit ?
Telenet geeft niks van promoties voor jarenlange klanten... en nee ik wil mijn gsm's niet op Telenet netwerk... dreigen met opzeggen ?

Grtz
Hier zijn ze ook fiber komen leggen.
Enfin, ze hebben een wachtbuis in de grond geduwd :) Dat was paar weken geleden.
Effectief aansluiten doen ze Q1 2022! Dus er zit effectief een grote delay op.
Gebruikersavatar
Powerray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2018, 22:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

is snelheid constant van Proximus of andere op fiber ? zou graag eens wat speedtests zien ;-)
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

jphermans schreef:Wanneer het alleen internet is kan je de installatie laten doen en na een paar maanden kan je dan overstappen naar Edpnet.
Is goedkoper en geen limieten meer op verbruik.
Hier ook Proximus fiber aan de gevel sinds een paar weken. Na een vraag om info van EdpNet dit antwoord gekregen:
We verwachten uw adres te kunnen aansluiten vanaf mei 2022, na de fysieke werken zijn er nog aanpassingen nodig in de database van Proximus.

U kan gewoon klant blijven bij Edpnet als u wilt overschakelen naar Fiber, hiervoor heeft u dan enkel een activatiekost van 50€.

Er moet dan een technieker van Proximus langskomen ( dit regelt Edpnet voor u), u heeft zelf geen kosten hiervoor.

Ook de modem kan u gewoon blijven gebruiken.
Voor de abonnementskost heeft u dan de keuze tussen Fiber XS , 34,95€ per maand, of Fiber XL aan 44,95€ per maand.
De eerste is qua snelheid vergelijkbaar met uw vdsl xl, bij Fiber XL heeft u een downloadsnelheid van 500Mbps, en upload van 100 Mbps.

Indien u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons te nemen op het nummer 03 265 67 00 of in antwoord op dit ticket.
Inderdaad, lange wachttijd tussen half augustus 2021 en mei 2022 :|
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Das raar, ik ben indertijd (net) voor de vakantie een maand bij Proximus geweest en dan overgeschakeld naar Edpnet. Was op een uur in orde. Zat wel nog in het klantenbestand van edpnet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ze hebben een paar dagen geleden bij mij in de buurt de stoep komen openbreken. Diepe put gemaakt en het terug dicht gedaan. Toen ze klaar waren stak er een korte oranje buis uit de stoep. Zie foto's.

De twee die ik gevonden heb zijn geplaatst vlak naast bestaande leidingen voor de straatverlichting. Bij de foto met de regenpijp; juist rechts daarvan zit een leiding voor de straatverlichting.

Wat denken jullie? Zou dit een ongeboren fiberaansluiting kunnen zijn?
20210908_133905.jpg
20210908_133600.jpg
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Misschien is dit stroomvoorziening voor parkeermeters. :twisted:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Zo leggen ze tegenwoordig 5G en ook al de voorbereiding voor 6G.
Weinig kans om dat in de fik te steken.

:bdaysmile:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Daar had ik niet aan gedacht. Die 5G masten monteren op/naast de straatverlichting zou een goed gedacht zijn. Als het dan toch moet. Mij lijkt het toch vrij zot om zoveel extra masten te moeten monteren voor 5G dekking.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Powerray schreef:is snelheid constant van Proximus of andere op fiber ? zou graag eens wat speedtests zien ;-)


speedtest op fiber zoals gevraagd ;-)
Naamloos.png
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Fiber uitstekend, supersnel en stabiel. Heb zelf rechtstreeks bij Edpnet aangevraagd ipv via Proximus te passeren. Je moet wel geduld hebben tussen de plaatsing van de fiber en activatie: dat duurt gemakkelijk enkele weken... Sinds een jaar stabiel 500 down, 100 up en ongelimiteerd. Meer heb je niet nodig, daarmee kan iedereen in huis zonder probleem streamen etc....
Gebruikersavatar
Powerray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2018, 22:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

sky schreef:
Powerray schreef:is snelheid constant van Proximus of andere op fiber ? zou graag eens wat speedtests zien ;-)


speedtest op fiber zoals gevraagd ;-)
Naamloos.png
geen gigabit snelheid ? sinds 1 september geeft proxi toch 1 Gbps ?
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Powerray schreef:
sky schreef:
Powerray schreef:is snelheid constant van Proximus of andere op fiber ? zou graag eens wat speedtests zien ;-)


speedtest op fiber zoals gevraagd ;-)
Naamloos.png
geen gigabit snelheid ? sinds 1 september geeft proxi toch 1 Gbps ?
Nee, geen gigabit.
Dat is niet mogelijk met het fiber flex s pack.
Heb 350/30, voorlopig snel genoeg voor mij.
Jewel
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 aug 2021, 22:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

lacer schreef:
Hier ook Proximus fiber aan de gevel sinds een paar weken. Na een vraag om info van EdpNet dit antwoord gekregen:

Voor de abonnementskost heeft u dan de keuze tussen Fiber XS , 34,95€ per maand, of Fiber XL aan 44,95€ per maand.
De eerste is qua snelheid vergelijkbaar met uw vdsl xl, bij Fiber XL heeft u een downloadsnelheid van 500Mbps, en upload van 100 Mbps.
Edpnet is wel zeer onduidelijk in hun promopraatje van de fiber xs
De upload is namelijk absoluut niet vergelijkbaar met deze van vdsl xl
Gebruikersavatar
Powerray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2018, 22:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Grigri schreef:Fiber uitstekend, supersnel en stabiel. Heb zelf rechtstreeks bij Edpnet aangevraagd ipv via Proximus te passeren. Je moet wel geduld hebben tussen de plaatsing van de fiber en activatie: dat duurt gemakkelijk enkele weken... Sinds een jaar stabiel 500 down, 100 up en ongelimiteerd. Meer heb je niet nodig, daarmee kan iedereen in huis zonder probleem streamen etc....
Ja maar ik wil ook nog digitale tv dus voor de beperkte meerprijs bij proximus heb ik alle zenders ;-)
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Powerray schreef:
sky schreef:
Powerray schreef:is snelheid constant van Proximus of andere op fiber ? zou graag eens wat speedtests zien ;-)


speedtest op fiber zoals gevraagd ;-)
Naamloos.png
geen gigabit snelheid ? sinds 1 september geeft proxi toch 1 Gbps ?
Zou EDPnet hier in volgen trouwens in die 1Gbit?
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoogstwaarschijnlijk (nog) niet hetgeen wat ik al gelezen heb wat Joachim van EDPnet hier al geplaatst heeft in het verleden.
Het lijkt me ook logisch dat Proximus x-aantal tijd de exclusiviteit krijgt van die 1Gbit, na verloop van tijd zal een snelheidsverhoging er waarschijnlijk wel inzitten, de vraag is enkel: wanneer?
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Makes sense, uiteindelijk heeft het weinig meerwaarde in mijn ogen. Ik zou liever een hogere upload zien, maarja..
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

zonet op edpnet mijn adres ingegeven

Internet via VDSL is beschikbaar op je adres!

Fiber ligt alvast in je straat, maar de aansluiting van je adres op het fibernetwerk staat voor een latere datum gepland. Vul het formulier in en wij houden je op de hoogte van zodra wij meer weten.

IK woon hier al meer dan 5 j en geen idee wanneer men fiber aangelegd heeft of het moet tijdens een reis geweest zijn, of is dat iets dat snel gedaan wordt? Ze zijn een tijdje terug de stoep komen openbreken maar dat was volgens mij eandis.
EEn week of twee terug liep hier in de staat wel een mannetje van proximus met een laptop in de hand en die was naar de gevels aan het kijken
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Hier ligt al 8 maand fiber aan de gevels, als ik mijn adres intyp krijg ik dezelfde fout als jij. Terwijl de adressen van de buren kunnen wel fiber bestellen...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Hogere snelheid is nodig bij proximus.

Een voorbeeldje: Ik zet de V7 decoder open + shadow die ik in mijn pack heb en het is onmogelijk om te spelen met shadow omdat de snelheid max 70 mbps die ik heb te laag ligt. Ook al zet ik het bandwijdte in de game op eender wat, helpt niet. Met hoge snelheid kom je dat normaal niet tegen.

De oplossing is via de laptop afspelen, dan lukt het wel.

Ik hoop dat ze hier ook snel fibernet komen leggen.
Tttsss
TeLugo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Unicorn1 schreef:Ik zet de V7 decoder open + shadow die ik in mijn pack heb en het is onmogelijk om te spelen met shadow
Unicorn1 schreef: De oplossing is via de laptop afspelen, dan lukt het wel.
De vdsl lijn is in beide situaties toch dezelfde?

Dan zal het eerder met de decoder te maken hebben?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

TeLugo schreef:De vdsl lijn is in beide situaties toch dezelfde?
TV en internet lopen beide over dezelfde VDSL2 lijn, en delen dus de bandbreedte.
De TV VLAN (30) heeft prioriteit boven de Internet VLAN (10).
Met andere woorden: als je TV kijkt, of je zet de decoder(s) op, dan wordt dat weggenomen van de beschikbare bandbreedte voor jouw internet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Voor de V7 decoder verloopt TV kijken via de geïntegreerde Pickx-app op deze TV-Box, gebeurt dit dan ook via VLAN (30)?
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

bartman schreef:zonet op edpnet mijn adres ingegeven

Internet via VDSL is beschikbaar op je adres!

Fiber ligt alvast in je straat, maar de aansluiting van je adres op het fibernetwerk staat voor een latere datum gepland. Vul het formulier in en wij houden je op de hoogte van zodra wij meer weten.

IK woon hier al meer dan 5 j en geen idee wanneer men fiber aangelegd heeft of het moet tijdens een reis geweest zijn, of is dat iets dat snel gedaan wordt? Ze zijn een tijdje terug de stoep komen openbreken maar dat was volgens mij eandis.
EEn week of twee terug liep hier in de staat wel een mannetje van proximus met een laptop in de hand en die was naar de gevels aan het kijken
In Aalst hebben ze in periode van mei/juni (als ik me goed kan herinneren) fiber in de grond gestoken, de oranje dikke kabel.
Midden september was Jacobs ploeg bezig met compressor om de fiber precies door de buizen te blazen.
Begin oktober nu op site van Edpnet > fiber kan aangevraagd worden.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik heb enkele maanden geleden een brief in de bus gekregen van Px dat ze bezig waren met fiber in de buurt en er zijn wel degelijk werken (oranje kabels). Er zijn nu ook oranje aanduidingen op onze straat gespoten maar dat kan om iets anders gaan. Hopelijk in 2022 aansluitbaar.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Het kan echt wel even duren. Bij ons in de straat hebben ze in juli de kabels gelegd (ging wel heel snel) en we waren midden september aansluitbaar pas. Was wel veel vroeger dan EDPnet dacht, zij vroegen mij om geduld te hebben tot november. We zijn aangesloten sinds vorige maandag! Mannen zijn een uurtje bezig geweest met gat in de kelder te boren naar buiten toe om de kabel binnen te trekken. Het was ook direct actief na plaatsing.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Vandaag opnieuw brief in de bus met aankondiging van graafwerken en een papier om de ligging van leidingen aan te duiden. Ze hebben ook een zwart bakje in de straat achtergelaten, dit zal ingegraven worden. Bovenaan staat Proximus op de metalen sluiting. In de straat is om de +-30 meter een aanduiding in oranje op de grond gespoten.

Ik heb een wachtleiding destijds laten steken voor fiber, hopelijk gebruikt men deze.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Dizzy schreef:Vandaag opnieuw brief in de bus met aankondiging van graafwerken en een papier om de ligging van leidingen aan te duiden. Ze hebben ook een zwart bakje in de straat achtergelaten, dit zal ingegraven worden. Bovenaan staat Proximus op de metalen sluiting. In de straat is om de +-30 meter een aanduiding in oranje op de grond gespoten.

Ik heb een wachtleiding destijds laten steken voor fiber, hopelijk gebruikt men deze.
Yep zo liggen ze bij ons in de buurt in de straat. Om de zoveel meter zo een ijzeren Proximus dekseltje. Een ander deel van de wijk hangen de kabels op de gevel en van die zwarte bakjes tegen de gevel.

Bij de installatie kan je wel aangeven waar je die door de muur wilt (ik kon althans kiezen waar ik de draad wilde), dus als je wachtleiding niet te vreemd ligt dan zal men deze zeker wel gebruiken.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Het is al goed dat ze niet beginnen met die mottige kabels tegen de gevels te plakken :)

Hopelijk werken ze wat proper want de straat openbreken is één zaak maar alles deftig terug plaatsen is een ander. Het gaat hier om klinkers die nu nog perfect liggen. De aftakking naar mijn woning ligt voor de garage van de buren, ik ken de plaats bij benadering omdat er ooit al eens een probleem was bij hen en de boel open moest.

Hoeveel verschillen de prijzen fiber/niet-fiber? Ik heb momenteel Tutimus Pack met telefoonlijn, internet maxi en enkele GSM-abo's.

Misschien best naar de winkel want ze "vergeten" altijd de korting van de werkgever over te zetten :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Dizzy schreef:

Hoeveel verschillen de prijzen fiber/niet-fiber? Ik heb momenteel Tutimus Pack met telefoonlijn, internet maxi en enkele GSM-abo's.

Misschien best naar de winkel want ze "vergeten" altijd de korting van de werkgever over te zetten :lol:
€5 extra voor een flex pack, gefactureerd aan u of werkgever, afhankelijk van diens contract.
Tegelijk krijgt ge wel €6 korting vanaf de 2de gsm.
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer

Fallschirmjaeger schreef: ... gefactureerd aan u of werkgever, afhankelijk van diens contract.
Heb je daar ervaring mee, als je een "Pack for Employees" hebt op VDSL en je laat uw connectie omzetten naar Fiber?
Blijft dat automatisch behouden (onder dezelfde klantnummer) ?
Of moet de werkgever dan terug goedkeuren?
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Dizzy schreef:Hopelijk werken ze wat proper want de straat openbreken is één zaak maar alles deftig terug plaatsen is een ander. Het gaat hier om klinkers die nu nog perfect liggen. De aftakking naar mijn woning ligt voor de garage van de buren, ik ken de plaats bij benadering omdat er ooit al eens een probleem was bij hen en de boel open moest.
Ik moet zeggen dat ze het bij ons vrij proper gedaan hebben (en bijzonder snel, was op een uur in orde verbinding actief en alles). Is wel een historisch beschermde wijk dus doen ze misschien iets meer "moeite". Maar ik denk dat het vooral er vanaf hangt wie je krijgt, dat zijn allemaal onderaannemers die dat komen installeren.
Wij hebben EDPnet daar is het 10 euro meer, maar promo voor 5 euro in het eerste jaar.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Het is een nieuwe wijk dus kabels aan de muren is er echt over. Gezien de bakjes om in te graven al geleverd zijn denk ik niet dat ze aan de gevels gaan prutsen. Er wordt ook gesproken aan graafwerken.

Het is inderdaad een aannemer die voor Proximus de werken doet.

Ik ben altijd naar de winkel geweest om mijn abo's te veranderen want het is daar al moeilijk genoeg :lol: Je moet gewoon op uw strepen staan en vragen om de korting ZEKER te behouden en let maar op hun vingers als ze aan het tokkelen zijn of je hebt het nog aan uw rekker.

Ik kan misschien nog wat besparen door de telefoonlijn eruit te laten, die gebruik ik niet meer. Dat abo aan -6 EUR is al toepasbaar op het tweede abo en niet vanaf of pas het op het derde abo?

Enkel fiber zou ook kunnen als ik de TV buiten gooi en cablecutter word, met een goeie internetverbinding moet dat lukken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

sky schreef:
Powerray schreef:is snelheid constant van Proximus of andere op fiber ? zou graag eens wat speedtests zien ;-)


speedtest op fiber zoals gevraagd ;-)
Naamloos.png
Jaman zeg: dienen ping?? Dat heb ik nog nooit zo laag gezien, dat is fantastisch man en zeker voor gamers ook.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 18 okt 2021, 23:47, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

ringlord schreef:
Fallschirmjaeger schreef: ... gefactureerd aan u of werkgever, afhankelijk van diens contract.
Heb je daar ervaring mee, als je een "Pack for Employees" hebt op VDSL en je laat uw connectie omzetten naar Fiber?
Blijft dat automatisch behouden (onder dezelfde klantnummer) ?
Of moet de werkgever dan terug goedkeuren?
Pack for Employees blijft gewoon doorlopen aan dezelfde condities, wat 2 zaken kan betekenen. Ofwel betaalt de werkgever het internet volledig en is de prijsstijging voor hem, ofwel betaalt hij een vast forfaitair bedrag en wordt het verschil aan u doorgerekend.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ze zijn ondertussen al bezig met graven. De buren hun oprit ligt al "mooi" open, klinkers en al. Gisteren pas een brief gehad en vandaag is het al prijs, hopelijk hebben ze de brief gezien of ze zullen raar opkijken :lol:

Ik heb eens gevraagd wat het plan is en welke route ze gaan nemen. Bij mij valt het mee want mijn oprit komt gelukkig niet zo ver. Garage zou bereikbaar blijven in de ochtend en avond.

Activatie zou voor januari moeten zijn. Ik ben benieuwd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”