Advies (Proximus netwerk + tv)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Roefus
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2021, 00:12

Dag iedereen,

Ik ben verhuisd, nadat ik een woonst heb gekocht (zonder teveel ingrijpende werken).
Ik zoek een ideale structuur voor mijn netwerk,zonder boren/kabels trekken.
Op onderstaande afbeelding de principeschets van de woonst (foto fp4QYNf). Deze heeft relatief weinig stopcontacten, maar wel 3 telefoonaansluitingen (op de tekening met de gele sterretjes).
De proximus splitter staat beneden en daar loopt via een kabel (getrokken via Coax-tv) naar boven om daar de bbox te connecteren. (foto 9pJnDd9)

https://ibb.co/fp4QYNf
https://ibb.co/9pJnDd9

Ik zou graag in de bureau op het gelijkvloers een stabiele internet connectie verkrijgen. (Nu is werken zonder een repeater niet mogelijk, met repeater wel, maar dan kan ik daar bijvoorbeeld niet gamen). Met de huidige installatie heb ik boven (mijn vriendin werkt in een kamer en de andere kamer staat een smart tv) voldoende wifi coverage om bijvoorbeeld netflix te streamen). Daarnaast zou ik ook graag in de kamer boven een extra decoder installeren om daar ook gewoon tv te kjiken.

De enige utp kabel dat mij eventueel nog haalbaar lijkt is deze vanuit de bbox terug naar beneden. Een goede oplossing mag iets kosten, maar het moet zeker geen overkill zijn. Additioneel over de wifi zit nog een Hue systeem, een printer, gsm, laptop, maar niet om te zeggen dat wij 20 wifi apparaten hebben.

Ik ben zeker geen netwerk expert, maar ook geen leek als het op IT aankomt. Via een ander forum hebben ze mij aangeraden om een acces point beneden te plaatsen. (en daar stelde ook iemand voor om een switch die power via ethernet kan geven om beneden dan access point te zetten).

Ik ben niet helemaal mee wat het verschil is tussen access points, routers etc. Zou ook graag hebben dat ik op hetzelfde netwerk blijf. Dus geen aparte netwerken waartoe geconnecteerd dient te worden. (wel mag ie springen van de ene naar de andere)

Alvast bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”